Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: arekp
01-02-2007, 09:04
Nawiew padł Carisma 1.8GLX sedan '97 pomocy!!!
Autor Wiadomość
bescen
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2007, 01:00   Nawiew padł Carisma 1.8GLX sedan '97 pomocy!!!

Witam!
Jakiś czas temu padł mi całkowicie nawiew w Carismie z manualna klimą.
Otóż któregoś ranka włączyłem samochód i zauważyłem ze nawiew całkowicie nie działa.
Po wyłączeniu i włączeniu wozu ponownie zaczął działać. Od kiedy po tamtej jezdzie zgasiłem wózek nawiew już nigdy nie zadziałał. Co to może być? Klima działa ale nie ma co jej wtłaczać. Czuje lekki powiew jedynie jak w miarę szybko jadę bo wtedy siłą rzeczy wwiewa do środka pęd powietrze.
Bezpiecznik pod maska jest OK. Czy może to być bezpiecznik wewnątrz skoro raz jeszcze zadziałało zanim definitywnie padło? Czy dysponujecie jakimś schematem, który z tych bezpieczników od czego? Boje sie oddać do elektryka żeby nie stwierdził ze to jakiś "moduł" itp. i nie wiadomo ile skasował jak to jest drobnostka jakaś.
Jest to tym bardziej uciążliwe jak pada deszcz czy śnieg bo nic nie widze tak mi parują szyby jak nie jadę dość szybko żeby cokolwiek wiało plus łeb mi urywa wiatr wiejący przez otwarte okno.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-02-2007, 05:09   

witaj

BTW, skąd wiesz, że bezpiecznik jest ok, skoro nie wiesz do końca, który jest od czego? ;)


cały schemat bezpieczników masz rozpisany w dziale FAQ carismy :)

po drugie mógł ci paść przełącznik nawiewu
po trzecie może to być padnięty silnik dmuchawy
po czwarte może to być uszkodzona wiązka (coś nie styka)


będę w domu ok 20, to dostaniesz schemat el. układu klimy :)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
bescen
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2007, 10:02   

dzieki za ospowiedz i czkeam na schemat.
mowilem ze bezpieczniki pod maska sprawdzalem rzecz jasna a tam raczej wszystko obrazkowo wyjasnione.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-02-2007, 16:31   

dodatkowe bezpieczniki klimy masz tutaj:
jeśli jeszcze do nich nie zerknąłeś
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-02-2007, 20:28   




• A15 – system oświetlenia wnętrza
• A582 – skrzynka rozdzielacza
• A991 – moduł sterowania, sprężarka chłodzenia
• B543 – czujnik temperatury powietrza
• E417 – podświetlenie, przełącznik dmuchawy
• F1 – bezpiecznik 1
• F12 – bezpiecznik 12
• K36 – przekaźnik dmuchawy
• M3 – silnik dmuchawy
• R4 – rezystor dmuchawy
• S1 – włącznik zapłonu
• S10 – przełącznik klimatyzacji
• S8 – przełącznik dmuchawy
• X25 – wtyk rozdzielacza
• A1754 – skrzynka przekaźników ABS
• A6 – sterownik silnika (ECU)
• A888 – skrzynka bezpieczników Maxi
• A963 – skrzynka bezpieczników
• F17 – bezpiecznik 17
• F2 – bezpiecznik 2
• F7 – bezpiecznik7
• K225 – przekaźnik – dmuchawa skraplacza powoli
• K233 – przekaźnik wentylatora chłodnicy
• K238 – przekaźnik – dmuchawa skraplacza szybko
• K264 – przekaźnik sprężarki
• M199 – silnik dmuchawy skraplacza
• S771 – przełącznik dwuciśnieniowy
• Y2 – sprzęgło sprężarki klimatyzacji
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Tomecki
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2007, 07:33   

Cytat:
jeśli jeszcze do nich nie zerknąłeś


Cytat:
BTW, skąd wiesz, że bezpiecznik jest ok,


Cytat:
Otóż któregoś ranka włączyłem samochód i zauważyłem ze nawiew całkowicie nie działa.
Po wyłączeniu i włączeniu wozu ponownie zaczął działać


Na bank bezpieczniki są dobre, skoro raz działa raz nie działa. Wgląda to na mój przypadek. Wszystko było w porzadku i z bezpiecznikami i z silnikiem nawiewu.


Cytat:
Naprawine !!! NARESZCIE!

Panowie oto opis działań.
Rozebrałem chyba co wszystko ma wspólnego z nawiewami. Żadnych liści, żadnego paskudztwa. Bezpieczniki w porządku, ale - napięcia brak... Na początku myślałem, ze kable gdzieś się przepaliły, ale nie. W końcu się poddałem. Wsiadłem w auto i pojechałem do znajomego elektryka. Ten spojrzał, pokręcił nosem, tu sprawdził, tam sprawdził i po godzinie czasu wyjmuje jakiś przekaźniczek. Nawet nie wiem gdzie on był, powiedział mi tylko elektryk, że jest po drodze pomiędzy przełącznikiem, a silnikiem nawiewu, a że sterowanie jest masą dlatego nie mógł tak szybko do tego dojść. Oczywiście przekaźniczek został wymieniony z Siemens'owego na jakiś polski (bo tylko taki mogłem dostać wczoraj na terenie Zgorzelca). Nie obeszło się bez rozebrania połowy deski rozdzielczej. Przekaźnik śmierdział ekstremalnie spalenizną.
Łapanie nawiewów przy nagrzaniu i mocniejszych zwrotach auta tłumaczy zwykłe dogorywanie przekaźnika. Dostałem w prezencie tego spalusa. We wtorek zamieszczę fotkę gdzie to jest i jak wygląda....
Także elektrycy górą, bo dzięki nim znowu lubię swoje auto
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 02-02-2007, 14:08   

jesli raz dziala a raz nie i np w trasie zaczyna dzialac to silniczek pada od nawiewu, a czemu w trasie dziala - bo ped powietrza go ruszy i dalej juz smiga
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-02-2007, 20:54   

Tomecki napisał/a:
Na bank bezpieczniki są dobre, skoro raz działa raz nie działa


A ty nie doczytałeś, bo :


bescen napisał/a:
Od kiedy po tamtej jezdzie zgasiłem wózek nawiew już nigdy nie zadziałał.



8)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
bescen
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2007, 05:32   

w trasie tez nie dziala nawiew, po prostu jest wiekszy ped i wiecej powietrza sie dostaje do kabiny. wiatraczek sam w sobie nie dziala wcale po tym jak raz jedyny zadzialal. poczekam az kolega z forum tu zamiesci zdjecia gdzie jest i jak wyglada ów przekaznik i wezme sie do roboty.
 
 
MakroSerwis 
Mitsumaniak


Auto: Galant i inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 37
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-02-2007, 23:30   

A ja podejrzewam szczotki w silniku dmuchawy, lecz najpierw trzeba oczywiście sprawdzić jej zasilanie - jak piszą koledzy.
 
 
 
dymek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-03-2010, 12:16   

Kolego Chooper !!!!!

A co to za schemat ..... bo to nie z manuala ... przynajmniej tego dostępnego na forum :)
Ciekawy po prostu jestem :)
 
 
 
ziutekmb 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.6 16v 1997r Carisma GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Kozienice
Wysłany: 07-04-2010, 23:01   

Kolego jeżeli padła ci dmuchawa to przyczyna takiej rzeczy jest na 99% przekaźnik który znajduje się pod lewym kolanem kierowcy
 
 
szkbury
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2010, 21:56   

A może ktoś mi pomoże/doradzi?

Mam cari 99 po lifcie. Od jakiegoś czasu nawiew mi się czasami nie włącza. Aby w takiej sytuacji go włączyć muszę najechać na jakąś nierówność albo dziurę i wtedy zaczyna działać.

Podejrzewam, że gdzieś coś nie styka...

Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mam szukać przyczyny? Co to może być i jak to sprawdzić?
 
 
fofo 
Nowy Forumowicz
fofo

Auto: Carisma 97 90 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2021
Posty: 1
Skąd: Kania Góra
Wysłany: 09-06-2021, 19:31   

Niestety u mnie od kilku dni brak nawiewu, na kostce od dmuchawy brak napiecia, bazpiecznik i przekaznik sprawne, jak wysunalem wtyczne od przelacznika mocy nawiewu nie wykrywam na niej zadnego napiecia, ktos jeszcze odwiedza to forum i cos podpowie ?

Cari PRzed lift 1.6 90 KM, 97 rocznik
_________________
Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20996
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-06-2021, 19:45   

A na najwyższym biegu też nie działa :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.