Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 1,8 GLSi `92/93 znudziła mu się jazda :(
Autor Wiadomość
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 08-04-2010, 14:45   Galant 1,8 GLSi `92/93 znudziła mu się jazda :(

Po pierwsze primo:

CrazyGreen napisał/a:
Pozwól że opisze Ci mój problem....
pewnego popołudnia wróciłem sobie do domciu z pracy - autkiem oczywiście- i tak jak zwykle postawiłem go pod domem.
Następnego dnia, chciałem odwieźć moją kobietkę do pracy a tu lipa...
autko nie odpalało...
w ogóle, na zaciąg też nie, jedyne jaki był jego odzew, to, to że rozrusznik kręcił, a jak mnie kumpel ciągnął to niby wskoczył na obroty ale nie odpalał...
Zawiozłem go wiec do mechanika (ehs nigdy więcej do niego nie dam auta)
niby jakaś kostka stacyjki się zjarała... (oczywiście nie wymienił
jej z powodu braku części zamiennych) ehs, mówił że jest wysokie napięcie
ale nie ma niskiego, czy tez na odwrót. Twierdził, że jak się go na kabelkach stacyjki
spróbuje to niby odpala... ale nie powiedział mi co z nim jest nie
tak...
no i autko przestało całą zimę pod blokiem...
już chciałem go sprzedać, heh za symboliczne 1500 zł, z gazem etc, ale coś się sprzedać nie chce...;/

I tu prośba.
Wiem ze na bank się znasz lepiej ode mnie na autach no i zapewne na
Mitsubishi też, masz może jakiś pomysł co mogło się zepsuć??
Bo szczerze mam do tego auta słabość i przykro mi było jak chciałem go sprzedać, jednak człowiek przywiązuje się do rzeczy a tym bardziej do takiego auta :)

Pozdrawiam


Po drugie primo:
Obiecałem koledze pomóc a mechanik ze mnie żaden, dlatego: "macie może jakiś pomysł co mogło się zepsuć??"

I ostatnia sprawa, ponieważ dolnośląski zamknięty, zapytam tutaj-
Dobry (polecany) machanik w Zgorzelcu to... ???
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
kuba18 
Forumowicz

Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 08-04-2010, 19:02   

Jesli by Ci sie zjarała jakas kostka tak jak ci powiedzial ten mniechanik hehe to by ci cała stacyjke wyminil i tyle... Sprawdz pierwsza rzecz , czy masz wszedzie iskre na wszystkich garach, ty masz silnik z aparatem jeszcze chyba z tego co pamietam, wiec mozliwe ze cos sie zdupcylo w aparacie, jesli kontrolki ci sie wszystkie zapalaja i kreci rozrusznik to napewno nie bedzie stacyjka... Mozliwe ze moze byc ten immobiliser zdupcony jesli takowy masz seryjnie.... Najpierw wyklucz oczywiste rzeczy i dopiero prowadz do mechanika... A tak naprawde do elektryka jesli bedzie ci gdzies iskra spieprzac... daj znac co wykminiles... pozdro
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-04-2010, 23:49   

niech lepiej zobaczy czy pompka paliwa działa :wink:
 
 
kuba18 
Forumowicz

Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 09-04-2010, 00:02   

dokladnie najpierw sprawdz i uklad paliwowy i prądowy na silniku...
 
 
CrazyGreen 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1,8 GLSi `92/93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 09-04-2010, 18:45   

hehe wlasnie pisalem z Kuba, bede lookal na weekend jak znajde czas, o wszystkim Was oczywiscie poinformuje :)
wielkie dzieks za pomoc, zobaczymy czy uwagi i wskazowki cos dadza, hehe :)
 
 
tom11 
Forumowicz

Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 163
Skąd: lubartów
Wysłany: 11-04-2010, 15:21   

jak by pompa paliwowa padła na gazie by zapalił :D

pierwsza sprawa moduł zapłonowy trzeba sprawdzić
kuba18 dobrze radzi najpierw elektryk , co do modułu iskra może być a i tak może być lipa z niego
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 11-04-2010, 17:12   

tom11, nie zapalił by jeżeli ma sekwencję :wink: ..... najpierw silnik się rozgrzewa na benzynie i potem przełącza na gaz :wink:
 
 
tom11 
Forumowicz

Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 163
Skąd: lubartów
Wysłany: 11-04-2010, 19:04   

Cytat:
tom11, nie zapalił by jeżeli ma sekwencję ..... najpierw silnik się rozgrzewa na benzynie i potem przełącza na gaz
_________________



wiem, rozumiem, ale nic nie pisał o sekwencji i zrozumiałem że ma zwykłe LPG z mikserem i ręcznym przełącznikiem PB-LPG

pozatym wystarczy odkręcić jedną świecę i zobaczyć ,jak mokra paliwo daje
 
 
Soner 
Mitsumaniak
02137/KMM

Auto: Grandis 2004 2.4B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 761
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-04-2010, 19:26   

Miałem ten sam przypadek, u mnie była cewka zapłonowa. Sprawdź jaką masz iskrę. Wyjmij aparat zapłonowy i nim zakręć. Jeśli moduł PT jest sprawny i ECU to odezwą się wtryski. Poproś elektryka aby podjechał i sprawdził Ci napięcie wyjściowe, bo iskra może być ale zdecydowanie za mała.
 
 
 
CrazyGreen 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1,8 GLSi `92/93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 12-04-2010, 10:41   

Hehe dzięki za takie wielkie zaangażowanie moim problemem, heh już nawet ściągnąłem wywieszki że auto na sprzedaż jest :lol:
Z tym że jest mały problem, otóż aż tak bardzo nie znam się na mechanice samochodowej i nie wiem jak np wyjąć aparat zapłonowy i jak nim zakręcić...
Sonner mówisz że miałeś ten sam przypadek, jak go rozwiązałeś?
Mówisz też że iskra może być za mała, hmm jak to sprawdzić??
zbliża się w sumie mój mały weekend w środku tygodnia więc siądę do niego... choć jest żałoba... będę próbował go hmm zrobić.... hehe jeszcze raz dzięks za pomoc 8)

[ Dodano: 12-04-2010, 10:46 ]
Sorka za dwa N w twoim nicku Soner :P
 
 
Soner 
Mitsumaniak
02137/KMM

Auto: Grandis 2004 2.4B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 761
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-04-2010, 20:26   

Odpinasz wtyczki przy aparacie zapłonowym, potem odkręcasz śrubki trzymające aparat i wysuwasz go powoli. Podpinasz z powrotem kabelki, przekręcasz kluczyk w pozycję ON i kręcisz ręką tym, co Ci wyjdzie z aparatem. Jeżeli odzywają się wtryski to duże prawdopodobieństwo, że ECU i moduł PT w aparacie zapłonowym jest sprawny. Co obniża koszty naprawy. Pamiętaj! Zaznacz przed wyjęciem jak był zamocowany i ustawiony, abyś nie zmienił pozycji. Sprawdź czy masz iskrę na świecy, jak tak, to patrz czy za każdym razem taką samą czy słabnie. Sprawdź czy są mokre świece, co oznacza sprawną pompkę paliwa jak napisał tom11. U mnie iskra słabła. Poprosiłem elektryka samochodowego aby sprawdził miernikiem napięcie wychodzące z kabli WN i wynik~50V, co zdecydowanie za mało. Cewka mnie kosztowała ok.100pln.Szukaj w dobrych sklepach motoryzacyjnych, bo nawet w najpopularniejszych nie mieli... Tak właśnie rozwiązałem problem.Żeby wymienić cewkę to jest więcej rozbierania, ale poszukaj na forum, ja właśnie tam znalazłem jak dobrać się do cewki.Pozdrówki
 
 
 
CrazyGreen 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1,8 GLSi `92/93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 16-04-2010, 13:20   

Heh wszystko było by extra gdyby nie mały szczegół...
otóż mój sprytny inaczej ala mechanik heh odpiął mi kabelki od stacyjki i prawdopodobnie wyciągnął mi tzw kostkę stacyjki, oczywiście nie oddał mi jej a że trochę czasu minęło to na bank jej nie ma. i tak wygląda mój samochód, czyli kable na wierzchu poskręcane, chyba odpalać go chciał na krótko.
Zapytacie w czym problem by sprawdzić co jest nie tak skoro można auto odpalić na krótko? heh nie mam pojęcia którymi kabelkami się odpala auto :P
jakaś mała pomoc??
pozdro
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-04-2010, 16:22   

Jeśli nie masz pewności,że kable są dobrze podłączone,to lepiej nic nie podłączaj.Prawdopodobnie będzie Cię kosztować stacyjka,skoro ta jest niekompletna.
Idź po kablach od stacyjki,i sprawdź czy jest tam kostka łącząca przewody.
Spytaj mechanika czy ma jeszcze tą kostkę.Może da się ją uratować :roll:
_________________

 
 
 
CrazyGreen 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1,8 GLSi `92/93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 21-04-2010, 19:37   

heh byłem, gość już dawno jej nie ma...;/ wiec teraz muszę takową załatwić, tak??
a powiedzcie mi bo widziałem w innych autach odpalanie na przycisk, czy do zrobienia tego potrzebuję stacyjki i tej kostki?
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-04-2010, 20:07   

weź znajdź w schematach elektrycznych stacyjki kolory przewodów sprawdź czy Ciebie znajdują się przewody o tych samych kolorach jeżeli tak to jest duża szansa że nikt nic nie zmieniał w okablowaniu. W schematach elektrycznych masz też schematy podłączenia kostek dorwij gdzieś te kostki z jakiegoś szrotu lub allegro w ostateczności do rób same konektory na końcach przewodów zaizoluj je całe taśmą by nie doprowadzić do stykania się ich i podłącz je patrząc na schemat kostki. Wybacz że tak ogóle bo nie mam czasu może ktoś lepiej rozwinie mój wątek nie baw się w prowizorki i guziki tandeta... po za tym jeżeli masz AC to po ewentualnej kradzieży nie dostaniesz kasy z powodu przycisku bo ułatwiłeś złodziejowi sprawę...
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.