[Carisma] cari a skrzynia |
Autor |
Wiadomość |
tasman1988
Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 74 Skąd: GROJEC
|
Wysłany: 09-04-2010, 21:25 [Carisma] cari a skrzynia
|
|
|
Panowie orientuje sie ktos jakie skrzynie ( jaki producent ) jest wlozony do cari 1,6 103 km benzyna i 102 km i 115 km disel? |
Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 08:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 09-04-2010, 21:27
|
|
|
diesle di-d są volvo
co do 103 konnego 1,6 to podaj vin
ale przypuszczam że renault JB3 |
|
|
|
 |
tasman1988
Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 74 Skąd: GROJEC
|
Wysłany: 09-04-2010, 22:01
|
|
|
ktore bardziej wadliwe? nie mam jeszcze cari ale nosze sie z jej kupnem od dluzszego czasu |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 09-04-2010, 22:55
|
|
|
to zależy
w did skrzynia jest prawie bezobsługowa ale jak wysypie się koło dwumasowe to daje po kieszeni
co do skrzyni jb3 ma wady tulejki wybieraka i czasami potrafi pocieknąć naprawy groszowe sprawy . W razie awarii można przełożyć bebechy z jakiejś renówki kupionej za parę zł jak to zrobił obywatel tomazh1,
jak masz r19 to prawdopodobnie masz skrzynie z seri Jxx taka jak w carismie 1.6 |
|
|
|
 |
tasman1988
Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 74 Skąd: GROJEC
|
Wysłany: 10-04-2010, 17:05
|
|
|
dzieki |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 28-04-2011, 23:52
|
|
|
Ja posiadam Carismę jak poniżej w stopce 1,6 90KM - i często jest problem z jedynką jak chcesz zredukować, bo jak z postoju to nie ma problemu, jaka może być przyczyna? mi to nie przeszkadza, zresztą rzadko z tego korzystam tzn, redukcja do 1 ale żonka kręci noskiem ....
jak ktos ma jakiś pomysł będę wdzięczny ... |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-05-2011, 21:28
|
|
|
szuwar napisał/a: | Ja posiadam Carismę jak poniżej w stopce 1,6 90KM - i często jest problem z jedynką jak chcesz zredukować, bo jak z postoju to nie ma problemu, jaka może być przyczyna? mi to nie przeszkadza, zresztą rzadko z tego korzystam tzn, redukcja do 1 ale żonka kręci noskiem ....
jak ktos ma jakiś pomysł będę wdzięczny ... |
przyczyna jest taka że jedynka jest niezsynchronizowana z pozostałymi biegami i powinno się ją włączać tylko na postoju, te skrzynie tak mają i tyle.. nie poradzisz |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 01-05-2011, 21:31
|
|
|
thx, tak podejrzewałem że to nie usterka tylko cecha w sumie nie dokuczliwe i można żyć. pozdr |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
dominlife
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '98 1,8GDI 16v 92kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: World Wide
|
Wysłany: 19-05-2011, 18:59
|
|
|
moze i mozna zyc. ale pilowanie sprzegla jest troche denerwujace. mozna zmienic technike jazdy, szybki podjazd i stop. potem jedynka i dalej. ja nie lubie takiej jazdy i jej nie preferuje. jest to zdecydowana wada tych skrzyn. wogole skrzynie w carismie sie strasznie sypia. sam jezdze na zgrzytajacej. z drugiej strony 90 - 100km na 2gim biegu nie jest takie zle |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:16
|
|
|
dominlife napisał/a: | wogole skrzynie w carismie sie strasznie sypia |
Kolego z tego co widze masz GDI więc ciesz się japońską skrzynią która jest o NIEBO lepsza od tej z Laguny i nie słyszałem co by się często sypała, francuska to rzeczywiście porażka choć u mnie terkocze lekko jak jest zima już 3 rok i nic więcej się nie dzieje (odpukać). |
|
|
|
 |
dominlife
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '98 1,8GDI 16v 92kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: World Wide
|
Wysłany: 20-05-2011, 10:58
|
|
|
moja nie jest tip top. chramoli przy pierwszych 2 - 3 zmianach 2go biegu po rozruchu silnika. czyli tez na zimno. pozniej o dziwo dziala bez problemu. w vw, oplach, sie z tym nie spotkalem (no i tam jedynka wchodzi), choc to jest moje pierwsze auto. impreza wymiany/naprawy nie jest tania. a kazdy mechanik u ktorego bylem bez patrzenia na samochod krzyczy synchronizator. moze mam pecha ale w xedosie, na mierzynie kolo szczecina koles nie mysli spuszczac z ceny ponad 1200pln bo towar (skrzynia GDI) schodzi bez problemu. |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-05-2011, 18:40
|
|
|
proponowałbym zmienić na początek olej, co prawda zupełnie problemu nie rozwiąże ale bardzo często po wymianie oleju skrzynia pracuje dużo ciszej i biegi wchodzą lepiej. Polecam to zrobić tym bardziej że piszesz że najgorzej jest na zimnej skrzyni a więc i na zimnym oleju. |
|
|
|
 |
dominlife
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '98 1,8GDI 16v 92kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: World Wide
|
Wysłany: 21-05-2011, 23:37
|
|
|
to byla pierwsza rzecz ktora zrobilem. co najdziwniejsze czasami mi sprzeglo piszczy. wtedy odginam taka gume na skrzyni biegow i leje tam wd40 lub inny olej w cieklej konsystencji. piszczenie ustaje. a skrzynia jakby troche lepiej. ale dalej nie idealnie. nie chrobocze jezeli jej na hama nie wcisne ale jest opor przy zmianie drugiego biegu bez zgrzytu (jak wcisne mocniej to i zachromoli). niby synchrnizator niby nie do konca. |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27-05-2011, 08:59
|
|
|
Wczoraj oddałem Moją Strzałę w ręce mechanika, który ma pozwolenie na modyfikacje - zaufany i dosłownie za parę groszy poprawił co nieco przy skrzyni i chodzi jak ta lala )) |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
dewu123
Mitsumaniak 02523/KMM Maniak

Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 276 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-05-2011, 19:02
|
|
|
JA mam DI-D'a 130 Km i moja skrzynia czasami (ale rzadko zgrzytnie, ale wydaje mi się ze jak ie docisnę sprzęgła do samego końca. Ktoś z was ma może DI-D'a i może udzielić kilku rad co tam potrafi się sypać jak często wymieniać olej i jak sprawdzić czy ze skrzynią wszystko OK? To chyba jedyna część auta której nie sprawdzałem. Choć z tego co słyszałem to w cari po lifcie skrzynie się już tak nie sypią. Mitsu podobno wzięło po uwagę to słabe ogniwo;). |
_________________ <==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 |
|
|
|
 |
|