[Cari 1.9DI-D] Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp. |
Autor |
Wiadomość |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 09-04-2010, 10:22 [Cari 1.9DI-D] Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.
|
|
|
Witam,
planuję wypucować trochę silniczek i co nieco wyczyścić. Mam pytania:
1. EGR - planuję sprawdzić, bo podobno się się strasznie - czy wystarczy odkręcić te 3 śruby? Na coś trzeba uważać, łatwo wychodzi?
2. Mycie silnika: chcę spryskać uwalone od oleju elementy, a potem zlać to wszystko Karcherem. Czy nie ma niebezpieczeństwa, że woda dostanie sie gdzieś do układu? Nie chcę niczego spieprzyć, jasna sprawa
Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Thx, pzdr. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
Ostatnio zmieniony przez glina 23-01-2013, 12:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-04-2010, 10:52
|
|
|
Hmmm... też ostatnio rozważam identyczne zagadnienia.
Z EGR podjadę do mechanika (weźmie za to 20zł) a z myciem silnika podjadę na myjnie. Mają tam specjalne środki do mycia silników, powinni wiedzieć jak to się robi a jak coś się zepsuje to już jest tylko i wyłącznie ich problem
Trzeba pamiętać żeby silnik był zimny, trzeba wyjąć akumulator. Powinno się też poźniej przemyć benzyną lub WD40 wszelkie wtyczki, klemy i kostki elektryczne. Uważać też żeby nie nalać wody do układu dolotowego. |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-04-2010, 14:38
|
|
|
carismax napisał/a: | powinni wiedzieć jak to się robi a jak coś się zepsuje to już jest tylko i wyłącznie ich problem |
A to zależy jeszcze jaka myjnia
u nas w mieście na takiej myjce widziałem napis coś w stylu "Mycie silnika na własne ryzyko, nie odpowiadamy za efekty uboczne" coś takiego było i jak ktoś chciał myć silnik był o tym informowany
Więc to też jak by ich zabezpiecza |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-04-2010, 14:51
|
|
|
Tomashi, przy demontazu EGR-a wystarczy wpiąc kostke elektryczna i odkręcic 3 śruby, często, gęsto potrafi się tak zdarzyc, że EGR się zapiecze od nagaru spalin, więc konieczne będzie uzycie ściągacza do jego zdemontowania, musisz uważac aby nie utrącic cewki elektromagnetycznej, jak Ci się uda wyciagnąć EGR to delikatnie małym płaskim śrubokręcikiem musisz strącić nagar ze spalin, a dogłębne czyszczenie najlepiej wykonac zmywaczem do hamulcy np Forsch http://debeer.pl/index.ph...sch-600-ml.html no i szmatka ładnie wypucować, możesz jeszcze w celu czyszczenia uzyć szczoteczki do zębów.
Nie polecam mycia silnika Karczerem, przy myciu tego silnika nie wchodzi w gre nic co ma związek z wodą, ja osobiście wykonuje mycie ręczne, najpierw strącam gruby osad z brudu, potem zmywaczami do hamulcy spłukuje, ewentualnie benzyna ekstrakcyjna i zabawa z pędzlem, no chyba że chcesz sobie zasyfić elektronike i później co rusz wymieniac czujniki elektroniczne które wcale nie sa tanie, chcesz mieć to zrobione pewnie to tylko i wyłacznie mycie ręczne.
carismax napisał/a: | Z EGR podjadę do mechanika (weźmie za to 20zł) | Chętnie uzyskam adres do tego zdolnego człowieka, nawet jeżeli EGR będzie zapieczony to za wyjęcie, gruntowne umycie i założenie weźmie 20zł
carismax napisał/a: | z myciem silnika podjadę na myjnie. Mają tam specjalne środki do mycia silników, powinni wiedzieć jak to się robi a jak coś się zepsuje to już jest tylko i wyłącznie ich problem | Tu się mylisz, bo usługa wykonywana jest na Twoja odpowiedzialność, jeszcze nie spotkałem myjni która by inaczej podchodziła do takiej usługi. Nawet pomimo tego że staraja się zabezpieczać elementy elektroniczne przed woda to i tak chronia swoje tyłki poprzez taki zapisek, bo nigdy nie wiadomo czy przypadkiem z myciem silnika nie zbiegnie się jakas złosliwośc rzeczy martwych. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 10-04-2010, 19:07
|
|
|
Jak wygląda ściągacz do EGR-a bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić narzędzi które nie ma za co złapać EGR-a i jeszcze musi tę część wyjąć.
Z chęcią bym także wyczyścił EGR.
Co do mycia silnika to jak zwykle robię to Karcherem i specjalnym płynem do mycia silników, tylko trzeba robić to z głową.
Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem nawet w GDI. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 13-04-2010, 22:39
|
|
|
Dziękuję za rady, ale postanowiłem udać się do mechanika (Volvo)z problemem cieknącej przepustnicy/zaworu. jak w TEMACIE.
Taki dialog:
"Mam Carismę, zna pan problem.....blablabla opisuję co i jak.
- Oczywiście. Ile auto ma przebiegu?
- 140 tys.
- No tak, od ok 100 tys zaczyna się pocić a potem ciec. Co roku należy uszczelniać."
Wymiana uszczelki, czyszczenie EGR, mycie posmarkanych części - 200 zł.
Jestem już umówiony. Jak mi zrobią to opiszę co i jak. Dodam, że kolega w DI-D w Volvo zrobił to samo i po roku nadal ma sucho. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Roche87
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 33 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-04-2010, 01:10 Re: Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.
|
|
|
Tomashi napisał/a: | Witam,
planuję wypucować trochę silniczek i co nieco wyczyścić. Mam pytania:
1. EGR - planuję sprawdzić, bo podobno się się strasznie - czy wystarczy odkręcić te 3 śruby? Na coś trzeba uważać, łatwo wychodzi?
2. Mycie silnika: chcę spryskać uwalone od oleju elementy, a potem zlać to wszystko Karcherem. Czy nie ma niebezpieczeństwa, że woda dostanie sie gdzieś do układu? Nie chcę niczego spieprzyć, jasna sprawa
Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Thx, pzdr. |
Ja moge cos o tym powiedziec bo mi zawor ten padl i przy tym jeszcze wymienilem przeplywomierz. Z zaworem meczyli sie chyba pol dnia i stary nadawal sie tylko na zlom. Byl taki nagar w srodku taki byl przypieczony ze nie szlo go wyciagnac. Chlopaki dali rade zaplacilem jakies 150zl za robocizne. Jezeli macie chwilke to radze wam raz na jakis czas go wyjac i przeczyscic. Samochod na starym EGR nie mial mocy jak zamontowalismy nowy bylo prawie ok a po wlozeniu nowego przeplywomiarza bylo extra |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.9DID 2003r | 145 000km |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 14-04-2010, 08:01 Re: Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.
|
|
|
Roche87 napisał/a: | Z zaworem meczyli sie chyba pol dnia |
Mówisz o tym "grzybku", z którego cieknie? Czy o EGR? |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-04-2010, 08:15
|
|
|
O EGR bo to dziadostwo jest tak zamontowane że nie można go chwycić i użyć dźwigni . |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 14-04-2010, 15:40
|
|
|
Acha. Zauważyłem jeszcze, że zawór się rusza - tzn. sam "miedziany" cylinder. Tak ma być?
@Student - uszczelniałeś już te dziadostwo i jaki miałeś przebieg przy wymianie EGR? |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-04-2010, 16:09
|
|
|
cylinder nie powinien sie ruszac, może ktos próbował z tym walczyć i się nie powiodło. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-04-2010, 09:29
|
|
|
Uszczelniłem EGR-a na wyciętą podkładkę z klingerytu czy jakoś tak.
Jeszcze nie sprawdzałem czy jest ok. ale na pewno oryginalna uszczelka nie uszczelnia.
Samego zaworu nie wymieniałem. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 22-04-2010, 11:48
|
|
|
to może ja zapytam przy okazji przymierzania się do czyszczenia EGR
co oprócz niego zrobić przy tej okazji??
ostatnio mój misiek to lekki muł i wzrosło spalanie (ok. 3-4 setki na 100 km) i musze pobadać co jest nie tak
a wiec co wyczyścić: EGR....??
kolektor, coś przy turbinie, zawór gaszący?? |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-04-2010, 18:20
|
|
|
Wyczyścić cały dolot przy EGR, ale to dużo pracy bo trzeba sporo sprzętu zdemontować aby się dostać do śrub trzymających dolot. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 22-04-2010, 22:48
|
|
|
A ja właśnie dziś odebrałem autko. Nie bawiłem się w mycie/rozkręcanie i nie żałuję. Uszczelnili mi przepustnicę, wyczyścili EGR i umyli całą komorę silnika. Matko - wygląda jak nowy! Na początku myślałem, że wymienili połowę bebechów - niesamowite. Wszelkie rurki alu, przewody lśnią jakby prosto z fabryki
Skąd się bierze olej i dlaczego się "poci"? Zużycie silnika jak i turbiny. Trzeba uszczelniać co rok. Tak orzekł mechanik. Zobaczymy po wakacjach czy coś cieknie/poci się. Oby nie.
Co do osiągów- nie ma żadnej różnicy. Został jeszcze problem taki: podczas jazdy, jak dociskam gaz (spokojnie) i obroty wzrastają, włącza się turbina i jak dochodzi do 3000 obr na ułamek sekundy jakby się"zawahała" po czym dalej płynnie ciśnie do 3500, 4000 obr/min. Co to może być? Macie tak samo? Zapomniałem spytać.
Na razie fotka z komóry ale już widać ten blask
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
|