Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.
Autor Wiadomość
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 09-04-2010, 10:22   [Cari 1.9DI-D] Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.

Witam,
planuję wypucować trochę silniczek i co nieco wyczyścić. Mam pytania:
1. EGR - planuję sprawdzić, bo podobno się się strasznie - czy wystarczy odkręcić te 3 śruby? Na coś trzeba uważać, łatwo wychodzi?
2. Mycie silnika: chcę spryskać uwalone od oleju elementy, a potem zlać to wszystko Karcherem. Czy nie ma niebezpieczeństwa, że woda dostanie sie gdzieś do układu? Nie chcę niczego spieprzyć, jasna sprawa :)

Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Thx, pzdr.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
Ostatnio zmieniony przez glina 23-01-2013, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-04-2010, 10:52   

Hmmm... też ostatnio rozważam identyczne zagadnienia.

Z EGR podjadę do mechanika (weźmie za to 20zł) a z myciem silnika podjadę na myjnie. Mają tam specjalne środki do mycia silników, powinni wiedzieć jak to się robi a jak coś się zepsuje to już jest tylko i wyłącznie ich problem :D

Trzeba pamiętać żeby silnik był zimny, trzeba wyjąć akumulator. Powinno się też poźniej przemyć benzyną lub WD40 wszelkie wtyczki, klemy i kostki elektryczne. Uważać też żeby nie nalać wody do układu dolotowego.
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2010, 14:38   

carismax napisał/a:
powinni wiedzieć jak to się robi a jak coś się zepsuje to już jest tylko i wyłącznie ich problem

A to zależy jeszcze jaka myjnia :P
u nas w mieście na takiej myjce widziałem napis coś w stylu "Mycie silnika na własne ryzyko, nie odpowiadamy za efekty uboczne" coś takiego było i jak ktoś chciał myć silnik był o tym informowany :P
Więc to też jak by ich zabezpiecza
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-04-2010, 14:51   

Tomashi, przy demontazu EGR-a wystarczy wpiąc kostke elektryczna i odkręcic 3 śruby, często, gęsto potrafi się tak zdarzyc, że EGR się zapiecze od nagaru spalin, więc konieczne będzie uzycie ściągacza do jego zdemontowania, musisz uważac aby nie utrącic cewki elektromagnetycznej, jak Ci się uda wyciagnąć EGR to delikatnie małym płaskim śrubokręcikiem musisz strącić nagar ze spalin, a dogłębne czyszczenie najlepiej wykonac zmywaczem do hamulcy np Forsch http://debeer.pl/index.ph...sch-600-ml.html no i szmatka ładnie wypucować, możesz jeszcze w celu czyszczenia uzyć szczoteczki do zębów.

Nie polecam mycia silnika Karczerem, przy myciu tego silnika nie wchodzi w gre nic co ma związek z wodą, ja osobiście wykonuje mycie ręczne, najpierw strącam gruby osad z brudu, potem zmywaczami do hamulcy spłukuje, ewentualnie benzyna ekstrakcyjna i zabawa z pędzlem, no chyba że chcesz sobie zasyfić elektronike i później co rusz wymieniac czujniki elektroniczne które wcale nie sa tanie, chcesz mieć to zrobione pewnie to tylko i wyłacznie mycie ręczne.

carismax napisał/a:
Z EGR podjadę do mechanika (weźmie za to 20zł)
Chętnie uzyskam adres do tego zdolnego człowieka, nawet jeżeli EGR będzie zapieczony to za wyjęcie, gruntowne umycie i założenie weźmie 20zł :?:

carismax napisał/a:
z myciem silnika podjadę na myjnie. Mają tam specjalne środki do mycia silników, powinni wiedzieć jak to się robi a jak coś się zepsuje to już jest tylko i wyłącznie ich problem :D
Tu się mylisz, bo usługa wykonywana jest na Twoja odpowiedzialność, jeszcze nie spotkałem myjni która by inaczej podchodziła do takiej usługi. Nawet pomimo tego że staraja się zabezpieczać elementy elektroniczne przed woda to i tak chronia swoje tyłki poprzez taki zapisek, bo nigdy nie wiadomo czy przypadkiem z myciem silnika nie zbiegnie się jakas złosliwośc rzeczy martwych.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 10-04-2010, 19:07   

Jak wygląda ściągacz do EGR-a bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić narzędzi które nie ma za co złapać EGR-a i jeszcze musi tę część wyjąć.
Z chęcią bym także wyczyścił EGR.

Co do mycia silnika to jak zwykle robię to Karcherem i specjalnym płynem do mycia silników, tylko trzeba robić to z głową.
Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem nawet w GDI.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 13-04-2010, 22:39   

Dziękuję za rady, ale postanowiłem udać się do mechanika (Volvo)z problemem cieknącej przepustnicy/zaworu. jak w TEMACIE.
Taki dialog:
"Mam Carismę, zna pan problem.....blablabla opisuję co i jak.
- Oczywiście. Ile auto ma przebiegu?
- 140 tys.
- No tak, od ok 100 tys zaczyna się pocić a potem ciec. Co roku należy uszczelniać."

Wymiana uszczelki, czyszczenie EGR, mycie posmarkanych części - 200 zł.
Jestem już umówiony. Jak mi zrobią to opiszę co i jak. Dodam, że kolega w DI-D w Volvo zrobił to samo i po roku nadal ma sucho.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Roche87 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 33
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-04-2010, 01:10   Re: Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.

Tomashi napisał/a:
Witam,
planuję wypucować trochę silniczek i co nieco wyczyścić. Mam pytania:
1. EGR - planuję sprawdzić, bo podobno się się strasznie - czy wystarczy odkręcić te 3 śruby? Na coś trzeba uważać, łatwo wychodzi?
2. Mycie silnika: chcę spryskać uwalone od oleju elementy, a potem zlać to wszystko Karcherem. Czy nie ma niebezpieczeństwa, że woda dostanie sie gdzieś do układu? Nie chcę niczego spieprzyć, jasna sprawa :)

Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Thx, pzdr.


Ja moge cos o tym powiedziec bo mi zawor ten padl i przy tym jeszcze wymienilem przeplywomierz. Z zaworem meczyli sie chyba pol dnia i stary nadawal sie tylko na zlom. Byl taki nagar w srodku taki byl przypieczony ze nie szlo go wyciagnac. Chlopaki dali rade zaplacilem jakies 150zl za robocizne. Jezeli macie chwilke to radze wam raz na jakis czas go wyjac i przeczyscic. Samochod na starym EGR nie mial mocy jak zamontowalismy nowy bylo prawie ok a po wlozeniu nowego przeplywomiarza bylo extra :lol:
_________________
Mitsubishi Carisma 1.9DID 2003r | 145 000km
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 14-04-2010, 08:01   Re: Czyszczenie EGR, mycie silnika DI-D itp.

Roche87 napisał/a:
Z zaworem meczyli sie chyba pol dnia

Mówisz o tym "grzybku", z którego cieknie? Czy o EGR?
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 14-04-2010, 08:15   

O EGR bo to dziadostwo jest tak zamontowane że nie można go chwycić i użyć dźwigni :doubt: .
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 14-04-2010, 15:40   

Acha. Zauważyłem jeszcze, że zawór się rusza - tzn. sam "miedziany" cylinder. Tak ma być?
@Student - uszczelniałeś już te dziadostwo i jaki miałeś przebieg przy wymianie EGR?
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-04-2010, 16:09   

cylinder nie powinien sie ruszac, może ktos próbował z tym walczyć i się nie powiodło.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-04-2010, 09:29   

Uszczelniłem EGR-a na wyciętą podkładkę z klingerytu czy jakoś tak.
Jeszcze nie sprawdzałem czy jest ok. ale na pewno oryginalna uszczelka nie uszczelnia.
Samego zaworu nie wymieniałem.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 22-04-2010, 11:48   

to może ja zapytam przy okazji przymierzania się do czyszczenia EGR

co oprócz niego zrobić przy tej okazji??
ostatnio mój misiek to lekki muł i wzrosło spalanie (ok. 3-4 setki na 100 km) i musze pobadać co jest nie tak

a wiec co wyczyścić: EGR....??

kolektor, coś przy turbinie, zawór gaszący??
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 22-04-2010, 18:20   

Wyczyścić cały dolot przy EGR, ale to dużo pracy bo trzeba sporo sprzętu zdemontować aby się dostać do śrub trzymających dolot.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 22-04-2010, 22:48   

A ja właśnie dziś odebrałem autko. Nie bawiłem się w mycie/rozkręcanie i nie żałuję. Uszczelnili mi przepustnicę, wyczyścili EGR i umyli całą komorę silnika. Matko - wygląda jak nowy! Na początku myślałem, że wymienili połowę bebechów - niesamowite. Wszelkie rurki alu, przewody lśnią jakby prosto z fabryki :biggrin:
Skąd się bierze olej i dlaczego się "poci"? Zużycie silnika jak i turbiny. Trzeba uszczelniać co rok. Tak orzekł mechanik. Zobaczymy po wakacjach czy coś cieknie/poci się. Oby nie.
Co do osiągów- nie ma żadnej różnicy. Został jeszcze problem taki: podczas jazdy, jak dociskam gaz (spokojnie) i obroty wzrastają, włącza się turbina i jak dochodzi do 3000 obr na ułamek sekundy jakby się"zawahała" po czym dalej płynnie ciśnie do 3500, 4000 obr/min. Co to może być? Macie tak samo? Zapomniałem spytać.
Na razie fotka z komóry ale już widać ten blask :wink:


Uploaded with ImageShack.us
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.