Carisma GDI - migająca kontrolka CE - POMOCY |
Autor |
Wiadomość |
forke21
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI 1.8 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-04-2010, 16:03 Carisma GDI - migająca kontrolka CE - POMOCY
|
|
|
Witam,
mam problem. Dzisiaj w trakcie normalnej jazdy zaparkowałem na 10minut pod sklepem, a po odpaleniu auta zaczęły mi nagle totalnie wariować obroty (wcześniej chodziły idealnie). Na jałowym obroty skaczą bez przerwy od prawie zera do 3 tyś. Przy wrzuconym biegu auto też samo szarpie, zrywa, przyspiesza, zwalnia itd. Dojechałem do domu aby zrobić restart komputera i nauczyć go obrotów od nowa, ale na 100 metrów przed domem zaczęła mi mrugać kontrolka CE, a obroty ustawiły się na 3tyś i już nie spadły poniżej.
Co to może być ? Gdyby nie ta kontrolka CE próbowałbym nauczyć go obrotów, ale czy z mrugającą kontrolką CE powinienem się za to w ogóle brać czy szukać przyczyny gdzieś indziej ?
Dodam jeszcze, że auto jakieś 5 tyś km temu miało wymieniane świece i czyszczoną przepustnicę i od tego czasu cały czas chodziło idealnie. Raz się na chwilę włączyła kontrolka CE, ale szybko zgasła i więcej się nie pojawiła, więc to zignorowałem.
Pozdrawiam,
Marcin |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-04-2010, 16:33
|
|
|
Podłączyć pod kompa i zczytać błędy. Skoro już wcześniej pojawiło się CE, to trzeba było dla świętego spokoju zrobić to już wtedy.
Nie wiem czy w tym roczniku można wymrugać błędy zwierając pin 1 i 4, ale zawsze możesz sprawdzić. Opis jest na forum. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
forke21
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI 1.8 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-04-2010, 16:54
|
|
|
Nowe gdi po lifcie nie mrugają... W ostateczności pojadę do serwisu Mitsubishi, ale to nie wcześniej niż w poniedziałek, a potrzebuję jeszcze przez weekend jeździć i nie wiem, czy w ogóle mogę z mrugającym CE i świrującym silnikiem. |
|
|
|
 |
Trddimd
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
 |
forke21
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI 1.8 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-04-2010, 18:20
|
|
|
Na czym polega to sprawdzenie magnesów ? Bo nie jestem zbyt obyty z rosyjskim |
|
|
|
 |
forke
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-04-2010, 02:31
|
|
|
Rano sprawdzę te magnesy na przepustnicy. Podał może ktoś kiedyś na forum instrukcję po polsku jak to się robi ? Bo ta rosyjska podana przez Trddimd i przetłumaczona w translate.google.pl w niektórych momentach jest trochę niejasna, a nie chciałbym czegoś popsuć. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-04-2010, 11:15
|
|
|
forke, intrukcje po polsku znajdziesz tu http://forum.mitsumaniaki...ja+przepustnicy i tu http://forum.mitsumaniaki...magnes&start=15 wszystko opisane przez userów którzy to zrobili samodzielnie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
forke
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-04-2010, 22:50
|
|
|
Witam,
naprawiłem przepustnicę chociaż przyznam, że nie było to łatwe. Problem się rozwiązał i teraz autko chodzi pięknie Skoro już to zrobiłem, to podzielę się kilkoma uwagami i problemami, na które się natknąłem w trakcie pracy:
Po pierwsze trzeba wyjąć przepustnicę, wziąć "na warsztat" i uzbroić się w cierpliwość.
Następnie trzeba odkręcić i wyjąć plastikowe gniazdo wtyczek przykręcone trzema śrubami do obudowy (będzie potem potrzebne do zdjęcia elektromagnesu).
Gdy już to zrobimy trzeba rozkręcić samą przepustnicę, co wcale nie jest łatwym zadaniem, bo śruby są wkręcane na niebieskiej farbie (klej do gwintów) i trzeba naprawdę dużego wysiłku, żeby to zrobić.
Jeżeli mamy już rozebraną obudowę należy odkręcić śrubę z trzpienia i spróbować poruszać tymi dwoma czarnymi magnesami na trzpieniu. Jeśli drgają lub się poruszają, to będzie trzeba kleić. Od razu powiem, że nie jest łatwo to ocenić, gdyż magnesy są bardzo mocne, a wszystkie części metalowe i nawet nieprzyklejony magnes mocno się trzyma.
Żeby przykleić magnes(y) trzeba najpierw wyjąć trzpień z otaczającego go elektromagnesu (jest trzymany przez gniazdo wtyczek, więc jeśli go wcześniej nie zdemontujemy, to elektromagnes nie wyjdzie).
Dostaniemy wtedy trzpień z dwoma magnesami. Można je przykleić od góry lub zdemontować (wymaga to dużo starania, gdyż mocne magnesy się naprawdę dobrze trzymają), posmarować kropelką od strony trzpienia i przyłożyć. Siła magnesu sama go przyciągnie z klejem do trzpienia, co zagwarantuje dobre sklejenie.
Następnie złożyć wszystko w odwrotnej kolejności a po tym wszystkim nauczyć auto obrotów Mam nadzieję, że komuś się przyda ten opis |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-04-2010, 07:23
|
|
|
forke napisał/a: | kropelką |
Gratulacje
Pochwal się kiedy się rozpadnie...... zapomniałeś o drobnym szczególe - te elementy pracują termicznie - stal i ferromagnetyk mają diametralnie różne współczynniki rozszerzalności termicznej..... w najlepszym wypadku odklei się cały..... rzadko niestety tak się zdarza......kropelka ma zbyt dużą siłę klejenia i magnes rozpada się na kawałki...... mam kilka zwłok przepustnic po klejeniu różnymi wynalazkami...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-04-2010, 08:24
|
|
|
Bartek
Jakim klejem najlepiej to skleić? Pytam tak na wszelki wypadek bo pojawiają się symptomy brudnej przepustnicy ale nic do końca nie wiadomo i w sobotę mam zamiar to sprawdzić. |
|
|
|
 |
Trddimd
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13-04-2010, 15:04
|
|
|
Ja użyłem "Płynny Metal" firmy Wurth. Odporny na temp. chyba do 300stC i dzialanie pola elektromagnetyczego to też ma znaczenie. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-04-2010, 15:33
|
|
|
Ja używam żywicę epoksydową - robioną na zamówienie, dzięki czemu przy sile wiązania ok. 400 kg/cm2, zachowuje plastyczność. Co ciekawe tym klejem można przykleić szpilkę do kilogramowego odważnika tylko czubkiem i po 12 h podnieść odważnik (warunek 120 st. C przez pierwsze 15 min.), a mimo to szpilka rusza się na boki... Nie jest to tanie rozwiązanie (50 g żywicy + 50 g utwardzacza ponad 500 zł), ale jedyne pewne.... Pierwsze egzemplarze kleiłem UHU Ednfest 300 - niezły klej i tani jak barszcz (ok. 40 zł/100 g), ale jedna recydywa się trafiła w polifcie......fakt, że w sytuacji ekstremalnej (zagotowany silnik latem), ale zaufanie stracone |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-04-2010, 15:57
|
|
|
Dzięki za odpowiedź ale myśałem o czymś bardziej ogólnodostępnym |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-04-2010, 17:39
|
|
|
Jak masz przepustnicę z kręcącym się magnesem , to UHU wystarcza spokojnie. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|