Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma GDI - migająca kontrolka CE - POMOCY
Autor Wiadomość
forke21 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2010, 16:03   Carisma GDI - migająca kontrolka CE - POMOCY

Witam,

mam problem. Dzisiaj w trakcie normalnej jazdy zaparkowałem na 10minut pod sklepem, a po odpaleniu auta zaczęły mi nagle totalnie wariować obroty (wcześniej chodziły idealnie). Na jałowym obroty skaczą bez przerwy od prawie zera do 3 tyś. Przy wrzuconym biegu auto też samo szarpie, zrywa, przyspiesza, zwalnia itd. Dojechałem do domu aby zrobić restart komputera i nauczyć go obrotów od nowa, ale na 100 metrów przed domem zaczęła mi mrugać kontrolka CE, a obroty ustawiły się na 3tyś i już nie spadły poniżej.

Co to może być ? Gdyby nie ta kontrolka CE próbowałbym nauczyć go obrotów, ale czy z mrugającą kontrolką CE powinienem się za to w ogóle brać czy szukać przyczyny gdzieś indziej ?

Dodam jeszcze, że auto jakieś 5 tyś km temu miało wymieniane świece i czyszczoną przepustnicę i od tego czasu cały czas chodziło idealnie. Raz się na chwilę włączyła kontrolka CE, ale szybko zgasła i więcej się nie pojawiła, więc to zignorowałem.

Pozdrawiam,
Marcin
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-04-2010, 16:33   

Podłączyć pod kompa i zczytać błędy. Skoro już wcześniej pojawiło się CE, to trzeba było dla świętego spokoju zrobić to już wtedy.
Nie wiem czy w tym roczniku można wymrugać błędy zwierając pin 1 i 4, ale zawsze możesz sprawdzić. Opis jest na forum.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
forke21 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2010, 16:54   

Nowe gdi po lifcie nie mrugają... W ostateczności pojadę do serwisu Mitsubishi, ale to nie wcześniej niż w poniedziałek, a potrzebuję jeszcze przez weekend jeździć i nie wiem, czy w ogóle mogę z mrugającym CE i świrującym silnikiem.
 
 
Trddimd 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-04-2010, 18:01   

Miałem identyczny przypadek. Jeśli masz przepustnice sterowana elektr. sprawdz magnesy na silnika sterującego. Tu masz Opis http://www.autodata.ru/it...&idn=1139&pgn=1
 
 
forke21 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2010, 18:20   

Na czym polega to sprawdzenie magnesów ? Bo nie jestem zbyt obyty z rosyjskim :)
 
 
forke 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-04-2010, 02:31   

Rano sprawdzę te magnesy na przepustnicy. Podał może ktoś kiedyś na forum instrukcję po polsku jak to się robi ? Bo ta rosyjska podana przez Trddimd i przetłumaczona w translate.google.pl w niektórych momentach jest trochę niejasna, a nie chciałbym czegoś popsuć.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-04-2010, 11:15   

forke, intrukcje po polsku znajdziesz tu http://forum.mitsumaniaki...ja+przepustnicy i tu http://forum.mitsumaniaki...magnes&start=15 wszystko opisane przez userów którzy to zrobili samodzielnie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
forke 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI, 2000 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-04-2010, 22:50   

Witam,

naprawiłem przepustnicę chociaż przyznam, że nie było to łatwe. Problem się rozwiązał i teraz autko chodzi pięknie :) Skoro już to zrobiłem, to podzielę się kilkoma uwagami i problemami, na które się natknąłem w trakcie pracy:

Po pierwsze trzeba wyjąć przepustnicę, wziąć "na warsztat" i uzbroić się w cierpliwość.
Następnie trzeba odkręcić i wyjąć plastikowe gniazdo wtyczek przykręcone trzema śrubami do obudowy (będzie potem potrzebne do zdjęcia elektromagnesu).
Gdy już to zrobimy trzeba rozkręcić samą przepustnicę, co wcale nie jest łatwym zadaniem, bo śruby są wkręcane na niebieskiej farbie (klej do gwintów) i trzeba naprawdę dużego wysiłku, żeby to zrobić.
Jeżeli mamy już rozebraną obudowę należy odkręcić śrubę z trzpienia i spróbować poruszać tymi dwoma czarnymi magnesami na trzpieniu. Jeśli drgają lub się poruszają, to będzie trzeba kleić. Od razu powiem, że nie jest łatwo to ocenić, gdyż magnesy są bardzo mocne, a wszystkie części metalowe i nawet nieprzyklejony magnes mocno się trzyma.

Żeby przykleić magnes(y) trzeba najpierw wyjąć trzpień z otaczającego go elektromagnesu (jest trzymany przez gniazdo wtyczek, więc jeśli go wcześniej nie zdemontujemy, to elektromagnes nie wyjdzie).

Dostaniemy wtedy trzpień z dwoma magnesami. Można je przykleić od góry lub zdemontować (wymaga to dużo starania, gdyż mocne magnesy się naprawdę dobrze trzymają), posmarować kropelką od strony trzpienia i przyłożyć. Siła magnesu sama go przyciągnie z klejem do trzpienia, co zagwarantuje dobre sklejenie.

Następnie złożyć wszystko w odwrotnej kolejności a po tym wszystkim nauczyć auto obrotów :) Mam nadzieję, że komuś się przyda ten opis :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-04-2010, 07:23   

forke napisał/a:
kropelką


Gratulacje :?

Pochwal się kiedy się rozpadnie...... zapomniałeś o drobnym szczególe - te elementy pracują termicznie - stal i ferromagnetyk mają diametralnie różne współczynniki rozszerzalności termicznej..... w najlepszym wypadku odklei się cały..... rzadko niestety tak się zdarza......kropelka ma zbyt dużą siłę klejenia i magnes rozpada się na kawałki...... mam kilka zwłok przepustnic po klejeniu różnymi wynalazkami......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-04-2010, 08:24   

Bartek
Jakim klejem najlepiej to skleić? Pytam tak na wszelki wypadek bo pojawiają się symptomy brudnej przepustnicy ale nic do końca nie wiadomo i w sobotę mam zamiar to sprawdzić.
 
 
Trddimd 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13-04-2010, 15:04   

Ja użyłem "Płynny Metal" firmy Wurth. Odporny na temp. chyba do 300stC i dzialanie pola elektromagnetyczego :shock: to też ma znaczenie.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-04-2010, 15:33   

Ja używam żywicę epoksydową - robioną na zamówienie, dzięki czemu przy sile wiązania ok. 400 kg/cm2, zachowuje plastyczność. Co ciekawe tym klejem można przykleić szpilkę do kilogramowego odważnika tylko czubkiem i po 12 h podnieść odważnik (warunek 120 st. C przez pierwsze 15 min.), a mimo to szpilka rusza się na boki... Nie jest to tanie rozwiązanie (50 g żywicy + 50 g utwardzacza ponad 500 zł), ale jedyne pewne.... Pierwsze egzemplarze kleiłem UHU Ednfest 300 - niezły klej i tani jak barszcz (ok. 40 zł/100 g), ale jedna recydywa się trafiła w polifcie......fakt, że w sytuacji ekstremalnej (zagotowany silnik latem), ale zaufanie stracone ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-04-2010, 15:57   

Dzięki za odpowiedź ale myśałem o czymś bardziej ogólnodostępnym :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-04-2010, 17:39   

Jak masz przepustnicę z kręcącym się magnesem ;) , to UHU wystarcza spokojnie.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.