| 
		korek wlewu oleju + korek chlodnicy RALLI ART | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 jOkerek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: GALANT EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 05-04-2010, 12:29   korek wlewu oleju + korek chlodnicy RALLI ART
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam serdecznie... ostatnio namierzylem taki zestawik jak na zdjeciach ponizej...
 
 
moze bylby ktos zainteresowany zakupem aby zredukowac koszty wysylki w wysokosci 23 $ ? cena za sam przedmiot wydaje sie byc cena atrakcyjna   
 
 
    
 
 
a TUTAJ juz link do aukcji | 
             
						
				_________________ jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mead  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 1.6 '96 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 198 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-04-2010, 12:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja bym sie pisal bo mnie tez troche wczesniej odstraszyla cena wysylki | 
             
						
				_________________
  
 
Jaszczurka - 07.2008 - 08.2011
 
Lancer - 07.2011 - ... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-04-2010, 12:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jedna sztuka/komplet wychodzi około 130zł z wysyłką wedle obecnego kursu dolara. Trzeba doliczyc jeszcze koszta oclenia.
 
 
Same korki około 63zł
 
 
Potrzebne conajmniej 10 osób aby ceny koreczków z wysyłka do kraju, jej ocleniem i dostarczeniem jeszcze z punktu A pod własciwe adresy zamknął sie w około 80zł - 90zł dla osoby.
 
 
No i co o tym sądzisz    jest 100% pewność ze te korki będą pasowały do EA    Z tego co pamietam to swinks_UK miał włąsnie kiedyś jakiś problem chyba z koreczkiem.
 
 
Ja bym się pisal jeżeli te korki będą pasowac do EA2A | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jOkerek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: GALANT EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-04-2010, 14:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dla pewności byłoby tak lepiej, gdyz pomimo tego że korek wygląda identycznie może być rózna wysokość sprężynek trzymających | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JimBest  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: EA2A SE '98 T08 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 53 Skąd: uć 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-04-2010, 20:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przecierz to podróbki są... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jOkerek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: GALANT EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radowan  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Sport 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-04-2010, 22:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A tak poważnie... co te korki dają?
 
Dodają mocy?     
 
 
Oczywiście żart... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jOkerek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: GALANT EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-04-2010, 09:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jOkerek, jest to siła docisku sprężyny korka | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-04-2010, 09:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Potwierdzam zdanie Roberta. Miałem problem z korkiem chłodnicy. Dokładnie z zamieszaniem w katalogu. Korki potrafią być wyszczególnione jako do Galanta, a w praniu wychodzi że są głębsze (otwarcie zaworu) i pochodzą z innej chłodnicy (pewnie od starego Evo i VR-a 1-gen), a więc nie pasują. To dotyczyło korka HKS.
 
Natomiast korki olejowe mają słabą gumke, która po 5k km się prasuje i traci własności uszczelniające (trzeba nową samemu dorobić potem). Do tego metalowa sprężyna dociskająca jest słaba i dość krucha. Więc ten korek wymaga sporo troski i uwagi w użytkowaniu (łatwo o złamanie blaszki i zostawienie jej pod pokrywą zaworów).      Dlatego wróciłem do oryginalnego korka, bo miałem dość ciągłego sprawdzania czy korek jest dobrze dociągnięty. 
 
 
[ Dodano: 06-04-2010, 10:05 ]
 
 	  | jOkerek napisał/a: | 	 		  dodaja 2KM    | 	  
 
Czemu od razu nie 20 lub nawet 200 kucy???     
 
 	  | jOkerek napisał/a: | 	 		  | galanty fabrycznie maja oznaczenie 0.9 kg/cm² / te z aukcji maja 1.3 kg/cm² czy to nie wplynie negatywnie na auto ? | 	  
 
Nie ma obawy. Ja w tej chwili mam SARDa i jest na 1.3kg/cm2. Późniejsze otwarcie, czyli zwiększenie ciśnienia w obiegu powoduje podniesienie punktu wrzenia cieczy. Ma sens, gdy silnik musi znosić wysokie temperatury i musi mieć efektywne chłodzenie np. w VR4 gdzie temperatury silnika i turbin są znacznie wyższe, układ chłodzący pracuje w trakcie "uduchowionej" jazdy na granicy wytrzymałości dlatego razem z tym sie stosuje termostat o otwarciu 68°C). 
 
Minus - obnizona żywotność radiatora (ta ebonitowa góra), ale w przypadku VR-ek to i tak jest do wmiany po 10 latach.
 
Mało sensu w Galancie EAxx, bo tam układ chłodzący nigdy nie osiągnie granicy wydajności. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 barteski  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: 1G TURBO     1G N/A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 264 Skąd: okolice WROCŁAWA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-04-2010, 21:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kolega zmienił w eclipsie 1g turbo korek z 0,9 na 1,3 i w ciagu miesiaca wystrzeliły mu 3 weze od wody , jesli cos daja to tak ryzyko utracenia cieczy 
 
jak chcecie zmieniac korek na wyczynowy to trzeba zakupic komplet przewodów sylikonowych wzmocnionych do takich cisnień a nie wymienic to co najtansze i szukac efektów ... osobiscie kupiłem mu korek "HKT" MADE IN JAPAN 0,9 ZA 29 ZŁ w tym sklepie
 
http://www.allegro.pl/sklep/5424518_petrocar | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jOkerek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: GALANT EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-04-2010, 10:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | barteski napisał/a: | 	 		  | kolega zmienił w eclipsie 1g turbo korek z 0,9 na 1,3 i w ciagu miesiaca wystrzeliły mu 3 weze od wody | 	  
 
Akurat to wina mało drożnego układu chłodzącego. Zasyfione kanaliki, chłodnica itp. Od tego bym zaczął.     
 
Układy w misiach są przewidziane na wyższe ciśnienia niż te 1.3kg/cm2. 
 
Chyba, że kolega kupił chińską podróbę, gdzie zawór w ogóle się nie otwierał     | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jOkerek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: GALANT EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |