Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:03
rury/przewody wspomagania
Autor Wiadomość
Piotree 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-03-2010, 20:00   rury/przewody wspomagania

Witam,

Kupiłem Outka 2.0 I bez turbo - odrobinę stłuczonego(prawe przednie nadkole, zderzak). Jestem na etapie szukania części - robię to pierwszy raz i nie wszystko jest dla mnie oczywiste. Tym bardziej że nie znam się na mechanice.
Auto mam u blacharza - on sam na mechanice zna się tyle o ile.

Problem w tym, że jest uszkodzona -jak on to nazywa - "rurka wspomagania" prawa, a ja tej części ani na allegro ani w necie znaleźć nie potrafię. Nie wiem czy to ma być wspomaganie układu kierowniczego czy hamulcowego.

W związku z tym mam do Was prośbę, o ile macie pomysł co to może być, o podanie mi właściwiej nazwy dla tego produktu - jeżeli będzie to konieczne mogę zrobić i udostępnić zdjęcia.

Druga rzecz to klimatyzacja, która wydaje z siebie wibrujący dźwięk. Podobno wystarczy wymienić łożysko igiełkowe(za ok 60 zl) bez konieczności spuszczania freonu. Obawiam się, że to zbyt optymistyczna wersja. Ale moje doświadczenie jak już wspomniałem jest zerowe chciałbym więc tu skonfrontować tę wersje z Waszym doświadczeniem.

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
pozdrawiam,

PS
 
 
Pawmitsu 
Forumowicz

Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 210
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-03-2010, 21:48   

chyba bez zdjec sie nie obejdzie
_________________
Mój taki
 
 
Piotree 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-03-2010, 10:00   

Postaram się jeszcze dziś je udostępnić.
A w międzyczasie kolejne pytanie:
- halogen,prawy,nadkole,prawe,spryskiwacz prawy - gdzie znajdę zamienniki, i czy mogę te elementy dobrać z innych modeli np Lancer bądź marek? szczególne problemy mam ze znalezieniem spryskiwacza do reflektora.
_________________
pozdrawiam,

PS
 
 
Pawmitsu 
Forumowicz

Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 210
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-03-2010, 11:11   

Zamiennik halogena mozna kupic dosc tanio na allegro, ze spryskiwaczem moze byc klopot, od jakiegos anglika na czesci, podobnie nadkole
_________________
Mój taki
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-03-2010, 11:30   

Piotree napisał/a:
Outka 2.0 I bez turbo
rok .... oznaczenie silnika ......

Tenxgość ma dużo przewody wspomagania też...

http://allegro.pl/search....=outlander&fb=1
_________________

Ostatnio zmieniony przez krzypolo 13-03-2010, 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piotree 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-03-2010, 11:33   

nr silnika 4G63
rok 2003, wersja sport.

[ Dodano: 13-03-2010, 20:58 ]
http://img175.imageshack.us/img175/1314/piot.jpg oto link do tej rurki wspomagania (może to się i nazywa przewodem, ale jest w całości metalowe+uszczelka na jednym z końców).
może to ci innego? thx

[ Dodano: 14-03-2010, 15:28 ]
Mam kolejne pytanie, choć niestety część aktualnych jeszcze pozostaje do rozwiązania.
Tymczasem chodzi mi o zderzak przedni. Okazuje się że są wersje z nadkolami (dodatkowy kawałek plastiku mocowany do krawędzi zderzaka ) i bez. przyznam się, że kupiłem z wersje z plastikami(wychodząc z założenia, że lepiej więcej niż za mało), ale im dalej od zakupy tym większe wątliwości czy to będzie pasowało do mojego outlandera, czy to aby nie jest pod wersję turbo?
Jeżeli wiecie jak ugryźć tę różnice, to dajcie znać. thx

[ Dodano: 14-03-2010, 16:16 ]
już wiem, że mam zderzak do wersji turbo, czyli dałem ciała - szlag mnie trafia. nie znam się na blacharce i może to głupio zabrzmi, ale czy da się zaślepić te otwory na nadkola, zaszpachlować, czy cokolwiek innego?
_________________
pozdrawiam,

PS
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 11-04-2010, 20:16   

Ta rurka nazywa się chłodnicą wspomagania, bywa też nazywana chłodnicą oleju, aktualnie szukam sam dla siebie takiej.

Co do dziur w nadkolach, poprzedni właściciel mojego outlandera jakoś połatał je na ciepło, chyba przy pomocy jakieś lutownicy. Mam też kilka łat zrobionych przy pomocy jakieś białej szpachli. Połatania na gorąco wytrzymały jakieś 2 lata i pękły, szpachla trzyma dłużej.
 
 
Piotree 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-04-2010, 09:15   

Dzięki za odpowiedź. Jeszcze trochę rozwinę ten temat. Tę "rurkę" czyli chłodnice oleju poprostu zespawałem. Ale problem mam nadal: kidy kierownica jest w spoczynku słyszę szum, zupełnie jakby lekko nawiew był włączony.

A oto krótka retrospekcja:

Samochód był uderzony w prawe nadkole z przodu. Miesiąc sobie postał, wtedy prawdopodobnie się zapowietrzyła pompa (czy wcześniej nie wiem - dla mnie to jest nowe auto).
Po blacharzu kiedy po uruchomieniu i wyłączeniu silnika olej ze zbiorniczka poszedł ostro do góry i przez nakrętkę uchodził na zewnątrz. Silnik pracował głośno. Dolewaliśmy oleju, a silnik pracował, w końcu sytuacja się ustabilizowała.
Oddałem samochód do mechanika, który jeszcze nad tym popracował i wszsytko jest cacy poza tym szumem który słychać kiedy nie kręcę kierownicą.
Podobno ma to minąć, gdzieś wyczytałem, żeby ewentualnie lepszy olej wlać ale jaki tego nie wiem. Nie wiem też jak spuścić stary.

Przewody są chyba ok.
Zbiorniczek przecieka powyżej min. także kiedy olej jest rozgrzany i idzie do góry to wtedy jest mały wyciek - jest na tyle nieduży że stan oleju prawie się nie zmienia.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że może będzie trzeba wymieniać pompę wspomagania, ale pierw chce wyeliminować pozostałe wątpliwości, stąd moje pytania:

- jaki olej lać do wspomagania(czerwony?jakiej marki?) i jak pozbyć się starego?

- czy mogę się spodziewać awarii na drodze i wzywania pomocy(oczywiście mówię teraz o pompie wspomagania) - wg mechanika, to samo do miesiąca powinno zniknąć i być ok,
i nie ma się czym martwić, tym bardziej awarii?

-nowa pompa równa się oryginał czy są zamienniki, i z jakim wydatkiem powinienem się liczyć)?


No i to chyba na tyle. Dzięki.
_________________
pozdrawiam,

PS
 
 
wiler 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander '04
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-04-2010, 09:46   

Jeśli chodzi o pompe wspomagania to awarii na drodze (i ewentualnego wzywania pomocy ;) chyba nie musisz się bać. U mnie w outlanderze pompa przestała działać stopniowo. Przy małym skręcie kierownicy wszystko było OK, dopiero przy kręceniu do końca czuć było opór. Dopiero po jakimś czasie wspomaganie całkowicie odmówiło posłuszeństwa.

Nowa pompa równa się niestety oryginał..
Cena zaproponowana mi przez ASO to prawie 5 000 PLN netto.
Używaną znajdziesz (jeśli znajdziesz - mi zajęło to miesiąc) za około 400-500zł

pozdrawiam i życze powodzenia
 
 
ledab 
Nowy Forumowicz
Pasjonat miśków


Auto: Lancer 2,0 DID, 2008r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: Jawor
Wysłany: 20-10-2010, 19:05   

Witam, właśnie trafiłem na ten temat, a mam problem podobny, tzn. przegnita rurka chłodnicy wspomagania. Tymczasem zaspawana, ale pilnie poszukuje nowej, czy ktoś może wie gdzie takie cudo można kupić. Pozdrawiam Ledab
_________________
Ledab
Lancer 2,0 DID, 2008r.
Opel corsa 1,2 2005r.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-10-2010, 19:50   

ledab napisał/a:
Witam, właśnie trafiłem na ten temat, a mam problem podobny, tzn. przegnita rurka chłodnicy wspomagania. Tymczasem zaspawana, ale pilnie poszukuje nowej, czy ktoś może wie gdzie takie cudo można kupić. Pozdrawiam Ledab
Mnie poradził znajomy mechanik: "wytnij uszkodzony kawałek i wstaw gumowy wąż na opaski". Oczywiście wąż musi być odporny na olej. Od pół roku u mnie działa bez problemu.
W przypadku dziury w rurce samochód nagle traci, ja o mały włos nie zmieściłbym się w zakręcie, dalsza jazda bez wspomagania co masakra, ale da się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.