Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wspomaganie kierownicy - czy ktoś miał podobny problem?
Autor Wiadomość
ektomek
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 10:34   Wspomaganie kierownicy - czy ktoś miał podobny problem?

Witam. Jakieś pół roku temu wymieniłem pompę wspomagania kierownicy. "Nowa" używana pompa również wyje ale już nie tak jak poprzednia. Problem polega na tym, że wspomaganie działa jakby za mocno. Zdaję sobie sprawę ,że problemy z tym mechanizmem to przeważnie zbyt małe wspomaganie, problemy z obracaniem kółkiem, pukanie, stukanie itp. U Mnie jest po prostu odwrotnie. Przy wyższych prędkościach i na krętych drogach czuć jakby luz na kierownicy. Sprawdziłem już zawieszenie (tu polecam jednak ręczną kontrolę) szarpaki nic nie wykazały. Po dokładnej kontroli do wymiany poszedł dolny lewy wahacz i lewy kompletny drążek, ustawienie zbieżności, wyważenie kół, nie ma też luzu na przekładni kierowniczej. Dziwne, dlatego skupiam się na pompie wspomagania. Czy pomimo tego ,że pochodzi z tego samego modelu może mieć inne parametry pracy? Może koło pasowe ma inną średnicę? W tym tygodniu będę zakładał starą pompę. Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o odzew.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-04-2009, 10:58   

ektomek a czy to nie Ty zalałeś jakiś specyfik do wspomagania?
Generalnie za to by kierownica przy większych prędkościach chodziła ciężej odpowiada serwotronic. Nie wiem czy w Galu jest ten element.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-04-2009, 11:04   

A jak z amorami przednimi - one mogą dawać wrażenie luzu....

Z za mocną pompą się nie spotkałem, jedno co przychodzi mi do głowy, to nieprawidłowo działający wielozawór na maglownicy.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-04-2009, 11:12   

Bartku a czy ceramizer mógł uszkodzić ten wielozawór?
 
 
ektomek
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 11:37   

Tak wlałem ceramizer. Jeżeli to mogą być efekty jego działania to nie polecam.
Odnośnie amortyzatorów to były sprawdzane. Pozostaje prawdopodobnie ten wielozawór. Generalnie temat ciekawy i nie sptkałem się z taką usterką na forum.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-04-2009, 12:15   

Co do cudownych środków wyciszających moje zdanie o ich skuteczności zawiera się w słowie "cudowne" ;) - nie słyszałem jednak, żeby poza dogłębnym czyszczeniem portfela i zmniejszeniem oporów wydawania gotówki, coś faktycznie psuły mechanicznie...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
bartezr 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 146
Skąd: Stargard
Wysłany: 13-04-2010, 22:14   

odswieze troche temat.... mam taki problem.. podczas krecenia kierownica od jakiegos czasu slychac popiskiwanie-skrzypienie. na poczatku myslalem ze to pompa.. niestety po wymianie nic sie nie zmienilo.. jaka moze byc tego przyczyna?? czy wymiana samego plynu pomoże??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-04-2010, 22:27   

bartezr może sworzeń któregos wahacza, albo końcówka drążka zatarta
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bartezr 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 146
Skąd: Stargard
Wysłany: 13-04-2010, 22:32   

koncowki drazkow jak i same drazki wymienialem bo bylem na szarpakach i byly luzy. a co do sworzni to nie wymienialem....
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-04-2010, 23:14   

Jak beda pozacierane to beda
bartezr napisał/a:
popiskiwanie-skrzypienie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 14-04-2010, 00:36   

ektomek napisał/a:
Tak wlałem ceramizer. Jeżeli to mogą być efekty jego działania to nie polecam.
Odnośnie amortyzatorów to były sprawdzane. Pozostaje prawdopodobnie ten wielozawór. Generalnie temat ciekawy i nie soptkałem się z taką usterką na forum.

podzielę się doświadczeniem;3-4 miesiące wstecz , zalałem układ wspomagania ceramizerem w nadziei że uciszy pomrukującą pompę wspomagania , tak też się stało .Dosłownie po 10 sekundach
kierownica poruszała się leciutko i pompa ucichła , czyli powiodło się.
w zeszłym tygodniu nastąpił wyciek z układu ,chłodniczka (rurka) układu utleniła się pod obejmą usztywniającą i mocującą do karoserii,ponieważ samochód był potrzebny do stałego użytkowania, a było kilka dni wolnych od pracy ciągłe dolewki przepłukały układ i w rezultacie po naprawieniu usterki jest świeży płyn w układzie żona zużyła prawie 1.5 litra ATF.
reasumując, słychać znów pomrukująca pompę i kierownica kręci się ciężej ,czyli jak przed zalaniem ceramizera.
amorki nowe .
pozdrawiam;)
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-04-2010, 10:38   

bartezr napisał/a:
podczas krecenia kierownica od jakiegos czasu slychac popiskiwanie
Pasek dobrze naciągnięty i ogólnie w dobrym stanie?
bartezr napisał/a:
skrzypienie
Mam to samo. Przyczyną jest zacierający się sworzeń wahacza dolnego prostego. Trochę pomaga wstrzyknięcie przy użyciu igły ze strzykawką oleju pod gumową osłonę.
 
 
bartezr 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 146
Skąd: Stargard
Wysłany: 14-04-2010, 11:48   

z paskiem jest wszystko wporzadku bo tez to sprawdzalem.... wymienie sworzen i wtedy zobacze czy cos sie zmienilo.. a jak nie to bedzie trzeba szukac dalej
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-04-2010, 11:52   

bartezr, skad dochodzi to piszczenie? Bo w galancie jest ogolnie taka typowa usterka ze piszczy kolumna kierownicy. Slychac ja najlepiej przy zamknietych drzwiach i szybach.
Jesli piszczy sworzen to slychac go na zewnatrz. Popros kogos zeby krecil kierownica na miekkim podlozu przy zgaszonym silniku i slucha przy kole. Nie wymieniaj w ciemno!!! Poza tym do wymiany masz caly wahacz, nie tylko sworzen...
 
 
bartezr 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 146
Skąd: Stargard
Wysłany: 14-04-2010, 14:46   

Owczar własnie to piszczenie najbardziej slychac wewnatrz.... myslalem nad kolumna kierownicy ale nigdy nie spotkalem sie z czyms takim... skoro byc moze to kolumna to czy jest mozliwa jakas naprawa?? bo strasznie mnie to denerwuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.