przewód za klimatronic'iem - do czego wkręcić ? |
Autor |
Wiadomość |
5wi5tak
Forumowicz

Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 13-04-2010, 21:50 przewód za klimatronic'iem - do czego wkręcić ?
|
|
|
Grzebiąc dzisiaj za klimatronic'iem znalazłem jeden luźny przewód i za cholerę nie wiem do czego go wkręcić. Przewód jest czarny, na końcu ma gwint, wkręcić to można kluczem 8 lub 10 (na oko) a w środku gwintu jest biały plastik, który ma w sobie jakąś blaszkę albo coś innego, w każdym razie coś metalowego. Wygląda to na jakiś czujnik, ale nie mogę dojść od czego to.
Mam jeszcze jedną małą sprawę a nie chcę zakładać nowego tematu - wie ktoś może jak odkręcić w automacie ten plastik z PRND32L lub jak zdjąć gałkę zmiany przełożenia w automacie, bo chcę to podświetlić ledami a mam problem z usunięciem całego plastiku.
Poniżej zdjęcia poglądowe (niestety robione telefonem - kiepska jakość):
Część, którą chcę wykręcić
Końcówka przewodu
Końcówka przewodu 2 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-04-2010, 22:33
|
|
|
Ten przewód to koncentryk antenowy, być może do zestawu GSM
Instrukcja demontazu lewarka biegów:
kolejność demontażu wedle numerków na rysunku. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 13-04-2010, 22:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 13-04-2010, 22:34
|
|
|
Ta końcówka to wygląda trochę jak jakaś antena. Może od jakiegoś zestawu głośnomówiącego, lub od cyfrowego tunera DAB. |
|
|
|
 |
5wi5tak
Forumowicz

Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 13-04-2010, 22:40
|
|
|
widzę koledzy, że się orientujecie. a możecie mi to wytłumaczyć tak na chłopski rozum? można tą antenę podpiąć do telefonu samochodowego czy coś? nie bardzo jarze.. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-04-2010, 22:46
|
|
|
To jest koncentry z wtyczką typu F, jak koledzy zdążyli już wspomnieć. Masz 2 opcje: antena GSM, lub sat-nav (stawiam na pierwsze, grubość koncentryka i zarobienie wtyczki wskazują na "modę" z poł. lat 90-tych).
DAB odpada. Współczesne radia z DAB wykorzystują antenę samochodową.
Gałkę zmiany biegów usuwasz nastepująco:
1. pozbywasz się przycisku (od góry z obu stron wciśnięty na zatrzaski, podważasz np. wsuwając z obu stron noże kuchenne i przycisk wyskoczy)
2. Odkręcasz nakrętkę 12mm mocującą gałkę (głęboka nasadka, lub klucz rurowy)
3. ściagasz gałkę. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 13-04-2010, 23:29
|
|
|
Z tego co się orientuję to raczej taką antenę podpina się do uchwytu na telefon. Bywały takie rozbudowane uchwyty które podłączone do radia powodowały przy dzwonieniu automatyczne wyciszenie radia, a co niektóre bywały z własnym głośnikiem zestawu głośnomówiącego. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-04-2010, 23:37
|
|
|
Najbardziej mi podchodzi opcja z wbudowanym zestawem GSM I generacji. Takie samo rozwiązanie widziałem w LandRoverze Freelander z 2000 roku i podobne było w moim ex-Roverze 400 z 1998 roku. Antena podłączana była do centralki (również wzmacniacza antenowego), który spiety był przewodem z radiem (wyciszanie) i osobny kabel szedł na "trzymak" komórki. Telefony to były Nokie, chyba 6150. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 13-04-2010, 23:40
|
|
|
Popieram. Często się taki zestaw widuje w Mercedesie E-klase i w BMW Z drugiej połowy lat 90-tych. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 13-04-2010, 23:42 Re: przewód za klimatronic'iem - do czego wkręcić ?
|
|
|
5wi5tak może Ci się przyda w swoim temacie jest parę fotek:
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=259 |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
5wi5tak
Forumowicz

Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 13-04-2010, 23:47
|
|
|
Dziękuję wszystkim za objaśnienie. Faktycznie jak kupiłem wóz to były otwory (prawdopodobnie po uchwycie do tel.) i delikatne wycięcie na rogu plastiku deski rozdzielczej w okolicy śladów po mocowaniu. Ta antena służyła jako jakiś wzmacniacz sygnału GSM ? czy ktoś z Was jeszcze używa takiego sprzętu?
swinks_UK, Wielkie dzięki. nie mogłem się z tym uporać. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 13-04-2010, 23:58
|
|
|
Ja miałem motorole w Galu, wymontowałem i teraz sobie leży w jakiejś reklamówce. Tyle, że ja kabla miałem poprowadzone od podłogi pasażera. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-04-2010, 00:01
|
|
|
5wi5tak napisał/a: | Ta antena służyła jako jakiś wzmacniacz sygnału GSM ? | Można to w ten sposób skojarzyć, a można i powiedzieć ze to zewnętrzna antena, ktora oczywiście charakteryzowała sie lepszym odbiorem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-04-2010, 01:05
|
|
|
5wi5tak napisał/a: | Ta antena służyła jako jakiś wzmacniacz sygnału GSM ? czy ktoś z Was jeszcze używa takiego sprzętu? |
W poł. lat 90-tych odległość między stacjami bazowymi była znacznie większa. Transmisja była na 900MHz. Więc samochody wyposażano w zestawy z antenami i wzmacniaczami by jakość odbioru sygnału była zadowalajaca w aucie. Wtedy w użyciiu był jeszcze śp. analog 450Mhz. Dopiero w 1998 odważniej wszedł w PL standard na 1800Mhz i komórki się zmniejszyły.
Jeśli przyjąć w tamtym czasie odległość za 10, to obecnie jest on równa 1. Więc znikła potrzeba rozbudowanych systemów antenowych. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
5wi5tak
Forumowicz

Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14-04-2010, 01:41
|
|
|
czyli jednym słowem to przeżytek. mimo wszystko dobrze wiedzieć co za bajery były montowane jeszcze nie tak dawno. człowiek przypomina sobie jak technika z roku na rok idzie do przodu. :] |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-04-2010, 10:48
|
|
|
Dostęp do żarówki podświetlającej "okienka" PRND123L oraz do żarówki podświetlającej przycisk HOLD uzyskujesz po zdjęciu odpowiednio lewego i prawego plastiku idacego po bokach konsoli środkowej. Nie trzeba zdejmować górnego plastiku na całej tej obudowie lewarka zmiany biegów. |
|
|
|
 |
|