Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przewód za klimatronic'iem - do czego wkręcić ?
Autor Wiadomość
5wi5tak 
Forumowicz


Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13-04-2010, 21:50   przewód za klimatronic'iem - do czego wkręcić ?

Grzebiąc dzisiaj za klimatronic'iem znalazłem jeden luźny przewód i za cholerę nie wiem do czego go wkręcić. Przewód jest czarny, na końcu ma gwint, wkręcić to można kluczem 8 lub 10 (na oko) a w środku gwintu jest biały plastik, który ma w sobie jakąś blaszkę albo coś innego, w każdym razie coś metalowego. Wygląda to na jakiś czujnik, ale nie mogę dojść od czego to.


Mam jeszcze jedną małą sprawę a nie chcę zakładać nowego tematu - wie ktoś może jak odkręcić w automacie ten plastik z PRND32L lub jak zdjąć gałkę zmiany przełożenia w automacie, bo chcę to podświetlić ledami a mam problem z usunięciem całego plastiku.

Poniżej zdjęcia poglądowe (niestety robione telefonem - kiepska jakość):

Część, którą chcę wykręcić
Końcówka przewodu
Końcówka przewodu 2
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-04-2010, 22:33   

Ten przewód to koncentryk antenowy, być może do zestawu GSM

Instrukcja demontazu lewarka biegów:


kolejność demontażu wedle numerków na rysunku.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 13-04-2010, 22:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sebo199 
Mitsumaniak

Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: Kolonia Myśliborzyce
Wysłany: 13-04-2010, 22:34   

Ta końcówka to wygląda trochę jak jakaś antena. Może od jakiegoś zestawu głośnomówiącego, lub od cyfrowego tunera DAB.
 
 
 
5wi5tak 
Forumowicz


Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13-04-2010, 22:40   

widzę koledzy, że się orientujecie. a możecie mi to wytłumaczyć tak na chłopski rozum? można tą antenę podpiąć do telefonu samochodowego czy coś? nie bardzo jarze..
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-04-2010, 22:46   

To jest koncentry z wtyczką typu F, jak koledzy zdążyli już wspomnieć. Masz 2 opcje: antena GSM, lub sat-nav (stawiam na pierwsze, grubość koncentryka i zarobienie wtyczki wskazują na "modę" z poł. lat 90-tych).
DAB odpada. Współczesne radia z DAB wykorzystują antenę samochodową.

Gałkę zmiany biegów usuwasz nastepująco:
1. pozbywasz się przycisku (od góry z obu stron wciśnięty na zatrzaski, podważasz np. wsuwając z obu stron noże kuchenne i przycisk wyskoczy)
2. Odkręcasz nakrętkę 12mm mocującą gałkę (głęboka nasadka, lub klucz rurowy)
3. ściagasz gałkę.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
sebo199 
Mitsumaniak

Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: Kolonia Myśliborzyce
Wysłany: 13-04-2010, 23:29   

Z tego co się orientuję to raczej taką antenę podpina się do uchwytu na telefon. Bywały takie rozbudowane uchwyty które podłączone do radia powodowały przy dzwonieniu automatyczne wyciszenie radia, a co niektóre bywały z własnym głośnikiem zestawu głośnomówiącego.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-04-2010, 23:37   

Najbardziej mi podchodzi opcja z wbudowanym zestawem GSM I generacji. Takie samo rozwiązanie widziałem w LandRoverze Freelander z 2000 roku i podobne było w moim ex-Roverze 400 z 1998 roku. Antena podłączana była do centralki (również wzmacniacza antenowego), który spiety był przewodem z radiem (wyciszanie) i osobny kabel szedł na "trzymak" komórki. Telefony to były Nokie, chyba 6150.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
sebo199 
Mitsumaniak

Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: Kolonia Myśliborzyce
Wysłany: 13-04-2010, 23:40   

Popieram. Często się taki zestaw widuje w Mercedesie E-klase i w BMW Z drugiej połowy lat 90-tych.
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 13-04-2010, 23:42   Re: przewód za klimatronic'iem - do czego wkręcić ?

5wi5tak może Ci się przyda w swoim temacie jest parę fotek:
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=259
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
5wi5tak 
Forumowicz


Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13-04-2010, 23:47   

Dziękuję wszystkim za objaśnienie. Faktycznie jak kupiłem wóz to były otwory (prawdopodobnie po uchwycie do tel.) i delikatne wycięcie na rogu plastiku deski rozdzielczej w okolicy śladów po mocowaniu. Ta antena służyła jako jakiś wzmacniacz sygnału GSM ? czy ktoś z Was jeszcze używa takiego sprzętu?

swinks_UK, Wielkie dzięki. nie mogłem się z tym uporać. ;)
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 13-04-2010, 23:58   

Ja miałem motorole w Galu, wymontowałem i teraz sobie leży w jakiejś reklamówce. Tyle, że ja kabla miałem poprowadzone od podłogi pasażera.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-04-2010, 00:01   

5wi5tak napisał/a:
Ta antena służyła jako jakiś wzmacniacz sygnału GSM ?
Można to w ten sposób skojarzyć, a można i powiedzieć ze to zewnętrzna antena, ktora oczywiście charakteryzowała sie lepszym odbiorem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-04-2010, 01:05   

5wi5tak napisał/a:
Ta antena służyła jako jakiś wzmacniacz sygnału GSM ? czy ktoś z Was jeszcze używa takiego sprzętu?


W poł. lat 90-tych odległość między stacjami bazowymi była znacznie większa. Transmisja była na 900MHz. Więc samochody wyposażano w zestawy z antenami i wzmacniaczami by jakość odbioru sygnału była zadowalajaca w aucie. Wtedy w użyciiu był jeszcze śp. analog 450Mhz. Dopiero w 1998 odważniej wszedł w PL standard na 1800Mhz i komórki się zmniejszyły.
Jeśli przyjąć w tamtym czasie odległość za 10, to obecnie jest on równa 1. Więc znikła potrzeba rozbudowanych systemów antenowych.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
5wi5tak 
Forumowicz


Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Wysłany: 14-04-2010, 01:41   

czyli jednym słowem to przeżytek. mimo wszystko dobrze wiedzieć co za bajery były montowane jeszcze nie tak dawno. człowiek przypomina sobie jak technika z roku na rok idzie do przodu. :]
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-04-2010, 10:48   

Dostęp do żarówki podświetlającej "okienka" PRND123L oraz do żarówki podświetlającej przycisk HOLD uzyskujesz po zdjęciu odpowiednio lewego i prawego plastiku idacego po bokach konsoli środkowej. Nie trzeba zdejmować górnego plastiku na całej tej obudowie lewarka zmiany biegów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.