 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA2A/W 2.0] Silnik słabo ciągnie od odłu w zakrecie 1000-20 |
Autor |
Wiadomość |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 19:11 [EA2A/W 2.0] Silnik słabo ciągnie od odłu w zakrecie 1000-20
|
|
|
Witam
Problem jak w temacie. Kiedy chcę przyspieszyć od niskich obrotów silnik strasznie się muli, jak by się zalewał. Nie mogę wcisnąć pedału gazu i poprstu odjechać , muszę do pieścić żeby nie było tego efektu jak by hamowania silnikiem. Dopiero po przekroczeniu ponad 2000 obr/min silnik nabiera wigoru. Almera 1.6 mojej zony może mnie objechać. Nie mówiąc już o galancie mojego brata, on ma E5xA z 93 roku i jego rwie od dołu jak głupi, wręcz można nim spalić gumę na 2ce. Co może być przyczyna ze mi samochód się tak muli? Świece nowe, filtr powietrza czysty, co to może być? |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 18-04-2010, 23:01
|
|
|
może chodzi o to ze jest to silnik sohc a nie dohc jak w galu z 93 roku |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-04-2010, 23:10
|
|
|
kabat napisał/a: | Co może być przyczyna ze mi samochód się tak muli? |
NIC - to całkowicie normalne zjawisko, masz silnik który zaczyna pracować przy ok 3000obr, a kręci się do ponad 6000 obr/min
Generalnie przy normalnej jeździe nie schodzi się tu poniżej 2000 obr/min |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
pawliku
Forumowicz Mitasubishi :D

Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 3165 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-04-2010, 23:14
|
|
|
jak u wujka w galu cewka poszła to też dostawał kopa od 2000obr. a poniżej to istny muł był a jak sie wymieniło to ładnie szedł od niskich obrotów |
_________________ Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23640 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-04-2010, 23:30
|
|
|
marcinzam napisał/a: | może chodzi o to ze jest to silnik sohc a nie dohc jak w galu z 93 roku | akbi napisał/a: | NIC - to całkowicie normalne zjawisko | Panowie, nie przeczytaliście uważnie postu kabat napisał/a: | Nie mogę wcisnąć pedału gazu i poprstu odjechać , muszę do pieścić żeby nie było tego efektu jak by hamowania silnikiem. |
To nie jest normalne zachowanie, silnik się dusi, coś jest nie tak z mieszanką lub jej spalaniem (takie mam podejrzenia, aczkolwiek moga być one mylne), wymrugaj błedy, może one nas na coś naprowadza, tu masz instrukcje i oznaczenia kodow http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 19-04-2010, 07:39
|
|
|
akbi napisał/a: | kabat napisał/a: | Co może być przyczyna ze mi samochód się tak muli? |
NIC - to całkowicie normalne zjawisko, masz silnik który zaczyna pracować przy ok 3000obr, a kręci się do ponad 6000 obr/min
Generalnie przy normalnej jeździe nie schodzi się tu poniżej 2000 obr/min |
Mylisz się bardzo. Wiadomo ze w tych samochodach nie można zredukować na jedynkę gdy samochód całkiem nie stanie. Wiec nawet dojeżdżając do skrzyżowania trzeba mieć na 2ce i auto powinno jechać już od samego dołu. Poza tym można jechać całkiem normalnie zmieniając biegi przy około 2200-2500obr. Ja nie wiem jak TY jeździsz, ze trzymasz auto na 2000 cały czas, musisz go strasznie piłować. Kiedy puści się pedał gazu , samochód powinien sobie jechać tak powoli powiedzmy 10-15km/h i po wciśnięciu gazu powinien zacząć normalnie się zbierać. Nie wiem czemu muszę pisać to o rzeczach oczywistych, zamiast skupić się na ewidentnym problemie.
[ Dodano: 19-04-2010, 07:52 ]
robertdg napisał/a: | marcinzam napisał/a: | może chodzi o to ze jest to silnik sohc a nie dohc jak w galu z 93 roku | akbi napisał/a: | NIC - to całkowicie normalne zjawisko | Panowie, nie przeczytaliście uważnie postu kabat napisał/a: | Nie mogę wcisnąć pedału gazu i poprstu odjechać , muszę do pieścić żeby nie było tego efektu jak by hamowania silnikiem. |
To nie jest normalne zachowanie, silnik się dusi, coś jest nie tak z mieszanką lub jej spalaniem (takie mam podejrzenia, aczkolwiek moga być one mylne), wymrugaj błedy, może one nas na coś naprowadza, tu masz instrukcje i oznaczenia kodow http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 |
Ja też pomyślałem o złej mieszance, jak by dostawał za bogata nie nadążał jej spalać. Szukałem w necie, np na jakimś forum mazdy wyczytałme, że to źle ustawione zawory , albo aparat zapłonowy do wymiany, każdy pisał coś innego. Powiedz mi proszę o co chodzi z tym wymruganiem błędów? czy mam zmostkować 1szy z 4tym jakim kawałkiem druta?:) i potem liczyć mrugnięcia kontrolek? a co jak będzie więcej niż jeden błąd? |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23640 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-04-2010, 09:46
|
|
|
kabat, wszystko napisane w powyzszym temacie, wedle obrazka mostkujesz piny 1 i 4, albo pin 1 z dowolna masa (moze być sruba karoserii) kawałkiem drucika choćby miedzianego, nastepnie przekrecasz kluczyk do zapłonu, kontrolka CE powinna mrugac nieregularnymi cyklami, długie i krótkie mrugniecia, liczba długich mrygnieci to cyfry dziesiatek, liczba krótkich mrygniec to cyfry jednosci, np:
2 długie mrygniecia, 7 krótkich mrygniec - daje nam to kod błedu 27, etc.,
po serii długich i krótkich mrygniec, jest chwilowa przerwa i ponownie wymrugiwany jest kolejny juz blad i tak do czasu zapetlenia.
W przypadku braku błędów kontrolka mryga jednostajnie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-04-2010, 10:39
|
|
|
Nie wiem czy da coś wymruganie gdy nie pali się kontrolka CE. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23640 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-04-2010, 10:52
|
|
|
Owczar, spróbowac nie zawadzi, zawsze coś tam może naprowadzić. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
SiM
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 178 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 19-04-2010, 18:15
|
|
|
świece nowe, a przewody?
kiedyś miałem tak w starym aucie że wymieniłem rozrząd ale pomyliłem się o 1 ząbek samochód normalnie jeździł ale był słaby i go muliło. jeśli wymieniałeś rozrząd albo dawno tego nie robiłeś to może warto się zainteresować.
Lecz najprawdopodobniej będzie to wina układu zapłonowego. zapłon świece kable. czujnik temp. cieczy chłodzącej. może pokazywać że auto jest cały czas zimne i podawać więcej paliwa.
długa jazda ze zbyt bogatą mieszanką może spowodować wzrost poziomu oleju. nieprzepalone paliwo przecieka przez pierścienie i dostaje się do oleju. warto to sprawdzić i ewentualnie po usunięciu usterki wymienić olej w silniku. |
_________________
świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania |
|
|
|
 |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 19-04-2010, 21:14
|
|
|
SiM napisał/a: | świece nowe, a przewody?
kiedyś miałem tak w starym aucie że wymieniłem rozrząd ale pomyliłem się o 1 ząbek samochód normalnie jeździł ale był słaby i go muliło. jeśli wymieniałeś rozrząd albo dawno tego nie robiłeś to może warto się zainteresować.
Właśnie będę zmieniać rozrząd, po zmianie zobaczę jak będzie.
Lecz najprawdopodobniej będzie to wina układu zapłonowego. zapłon świece kable. czujnik temp. cieczy chłodzącej. może pokazywać że auto jest cały czas zimne i podawać więcej paliwa.
Boje się że to może być wina układu zapłonowego. Narazie nie miałem czasu żeby wymrugać usterki, może to coś wykaże.
długa jazda ze zbyt bogatą mieszanką może spowodować wzrost poziomu oleju. nieprzepalone paliwo przecieka przez pierścienie i dostaje się do oleju. warto to sprawdzić i ewentualnie po usunięciu usterki wymienić olej w silniku. |
Olej jest na odpowiednim poziomie, więc to chyba odpada, a następna zmiana za 5 tys km |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 19-04-2010, 21:36
|
|
|
od dawna tak jest? zużycie paliwa na normalnym poziomie?
Owczar napisał/a: | Nie wiem czy da coś wymruganie gdy nie pali się kontrolka CE. | to że nie świeci nie jest jednoznaczne z tym że błędu nie ma |
|
|
|
 |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 20-04-2010, 16:38
|
|
|
Psikus napisał/a: | od dawna tak jest? zużycie paliwa na normalnym poziomie? |
Zużycie paliwa jest duże , ale chyba normalne na trasie pali koło 8, ale w mieście kolo 10-12.
A jest tak od początku jak go kupiłem, w styczniu. Ma przebieg teraz 165tys.
Owczar napisał/a: | Nie wiem czy da coś wymruganie gdy nie pali się kontrolka CE. |
Psikus napisał/a: | to że nie świeci nie jest jednoznaczne z tym że błędu nie ma |
Dzisiaj spróbuje zobaczyć z tym mruganiem, może się czegoś dowiemy
[ Dodano: 20-04-2010, 18:42 ]
chyba coś złe zrobiłem z tym mruganiem, nic mi nie mrugało, za to nie ma oświetlenia w środku , centralnego zamka i klima zwariowała
[ Dodano: 20-04-2010, 20:27 ]
Niedziałające oświetlenie , klima, zegarek, centralny zamek, - już zrobione, poszedł tylko bezpiecznik. Ale mrugania nie było także nie wiem czy są tam jakieś błedy |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 20-04-2010, 21:13
|
|
|
Masz zewrzeć pin 1 i 4 i włączyć zapłon. Wtedy będą mrugały kontrolki od ECU i od ABS. jeśli nie ma błędów, kontrolka mruga jednostajnie - jak ta od alarmu na przykład. jeśli błędu nie ma w abs, jego kontrolka będzie mrugać jednostajnie, jeśli w ECU nie będzie, kontrolka CE będzie mrugać jednostajnie. Jeśli masz tak od początku to cóż, przyczyn może być wiele. ja dziś zauważyłem że jak nawet zmulę swojego na 2 przy skręcaniu to i tak odjedzie bezproblemowo, U Ciebie jak sądzę jest zjawisko takie jak by sie dusił i trzeba go "rozbujać" pedałem gazu tak? A na wyższych obrotach nie ma problemu z mocą? Jeśli nie ma zwiększonego zużycia paliwa to trzeba raczej wykluczyć zalewanie benzyną, raczej trzeba by strzelać w zapłon. Masz możliwość podjechać gdzieś pod komputer? tak żeby można było podejrzeć ciśnienie w kolektorze, napięcie na sondach... Jeśli masz możliwość pożyczyć od kogoś cewki też warto by było chociaż podmienić na chwilę |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23640 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-04-2010, 21:56
|
|
|
Psikus, ja o tym wszystkim pisalem w pierwszym i drugim poscie, dokładne instrukcje sa w linku który podałem, kabat zwarł nie te piny co potrzeba, a z tego co opisuje to wnioskuje ze przy wiekzym otwarciu przepustnicy auto dostaje cos ala ciag wsteczny, zamiast przyspieszac hamuje silnikiem, jak mu delikatnie wciskasz gaz to auto idzie, znakiem tego wynika kilka problemów, jednakze wymruganie moze naprowadzic na cos, co moze kiedys komp zapisal w pamieci. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|