Bagażnik dachowy |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-04-2010, 21:10
|
|
|
jabol66 napisał/a: | to chyba sklejka jest lepsza bo cieplejsza jednak | ano jest cieplejsza->> nie podlega dyskusji jabol66 napisał/a: | bo po aluminiowej to raczej Cię chyba troxhę "połamie" | materac na blachę i jest OK. A jaki komfort w upalne noce
Blacha gr. 1,5mm o wymiarach 2,5x1,25 kosztuje ~~130-140zł i waży 37kg ->> pełna. Perforowana o 35-45% mniej ->>zależy od perforacji no i kosztuje więcej bo 350zł + VAT (22%) wychodzi 427zł. Aluminiowa gr 2,5mm perforowana (a są różnego rodzaje perforacji zobacz http://www.mevaco.pl/Blac....30.0.html?&L=6 ciekawe którą byś wybrał ???) 473zł brutto. Więc jak by nie patrzeć to z racji długowieczności,konserwacji,wagi itd itp blacha jest lepsza po mimo swojej "ciepłoty". Tylko trzeba uważać na złomiarzy Dzięki za wszelkie sugestie zawsze toć to co dwie głowy to nie jedna |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
watson1911
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 90 Skąd: Iława
|
Wysłany: 27-04-2010, 21:43
|
|
|
jawaldek napisał/a: | :cry: niestety sprawdziłem ceny na sklejkę->>> cena zbliżona do ceny blachy aluminiowej |
No to jeśli chodzi o finanse to taka myśl do głowy mi przybiegła...bierzesz zwykłą sklejkę,nakładasz żywicę i ze dwie warstwy maty i masz juz wodoodporną.Nie patrzymy na estetykę bo i tak na dachu będzie leżeć,na jachty daje sie drogą wodoodporną ze względów estetycznych,co by kumplom się chwalić jakich to mahoniów na jachcie nie mamy...poważnie,żywica i mata rozwiązuje problem z wodą..tadam |
_________________

 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-04-2010, 21:58
|
|
|
watson1911 napisał/a: | poważnie,żywica i mata rozwiązuje problem z wodą | też ten wątek rozpatrywałem ->> żywica+mata szklana ano popatrzymy na ceny. Czy żywicę można barwić?? Niedługo stworzymy technologię wytwarzania bagażników z zastosowaniem różnych komponentów A czemu by nie ?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
watson1911
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 90 Skąd: Iława
|
Wysłany: 27-04-2010, 22:55
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Czy żywicę można barwić?? |
Żywicy się nie barwi za to po wyschnięciu malujemy całość np.na różowo
[ Dodano: 27-04-2010, 22:57 ]
Puszka litrowa(w zupełności wystarczy) żywicy to koszt około 12zł.,mata też jakieś grosze...no i różowa farba? |
_________________

 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-04-2010, 09:35
|
|
|
watson1911 napisał/a: | żywicy to koszt około 12zł | znalazłem taką oto http://www.allegro.pl/ite...utwardzacz.html
watson1911 napisał/a: | mata też jakieś grosze | no grosze przy trzy krotnym pokryciu powierzchni 19,80 (góra+ dół) łącznie z zakładkami 20% cena wyjdzie ~~ 103zł, sklejka ~~130zł, odbojnica 6,7m x19,50=130zł Żywica ~~ 100zł Sumarum z kosztami przesyłek,pędzlem itd itp o różowej farbie już nie wspomnę ~~400zł Już teraz wiem czemu łódki są takie drogie.
I jak by tu powiedzieć...... po dzisiejszej jeździe z panelami ogrodzeniowymi gdzie ważyło to wszystko ~~ 80kg,wysokość "paczki"~~60cm ostro zastanawiam się nad montażem bagażnika . Mam zamontowane belki poprzeczne na które mogę położyć długie pakunki ale zachowanie samochodu bardzo mnie zastanowiło. Wiadomo środek ciężkości przeniesiony wyżej ale czyżby aż tak to wpływało na pływające prowadzenie samochodu?? Czekam na opinię posiadaczy tak dużych bagażników 2,10x1,25. Jak zachowują się Ich samochody i pod jakim ciężarem. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 28-04-2010, 18:51
|
|
|
Odpuść żywicę, dobrze radzę. Żywicy się nie barwi ale można położyć barwny żelkot i masz kolor w masie. Żelkot jest niezbyt drogi ale poliestrowy, epoksyd to fortuna. Druga sprawa to jeśli chcesz zalaminować sklejkę to potem masz sporo szlifowania bo nie wyprowadzisz gładko (gładko robi się w formie). Inna sprawa, że zalaminowanie na amen sklejki to zły pomysł. Wbrew pozorom sklejka gnije (nawet wodoodporna) ale tego nie widzisz i po pewnym czasie masz pusty laminat z proszkiem drewnianym w środku. Wytrzymałość spada drastycznie. Prę ładnych lat się bawię laminatami to wiem. Weź alu. Skoro perforowane droższe to kup pełną i sobie sperforuj jak chcesz, otworki to przecież umiesz wiercić, większe czy mniejsze. popytaj wędkarzy, którzy mają łódki ze sklejki wodoodpornej ile im to wytrzymuje. Ja wiem ile. Jak zanurzone w wodzie to dość długo ale styk wody z powietrzem to góra 2 sezony. A na dachu masz mokre-suche-mokre i tak w koło Macieju. Chcesz co dwa lata ściągać i wymieniać? Weź alu, dobrze radzę. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
watson1911
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 90 Skąd: Iława
|
Wysłany: 28-04-2010, 19:27
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Odpuść żywicę, dobrze radzę. Żywicy się nie barwi ale można położyć barwny żelkot i masz kolor w masie. Żelkot jest niezbyt drogi ale poliestrowy, epoksyd to fortuna. Druga sprawa to jeśli chcesz zalaminować sklejkę to potem masz sporo szlifowania bo nie wyprowadzisz gładko (gładko robi się w formie). Inna sprawa, że zalaminowanie na amen sklejki to zły pomysł. Wbrew pozorom sklejka gnije (nawet wodoodporna) ale tego nie widzisz i po pewnym czasie masz pusty laminat z proszkiem drewnianym w środku. Wytrzymałość spada drastycznie. Prę ładnych lat się bawię laminatami to wiem. Weź alu. Skoro perforowane droższe to kup pełną i sobie sperforuj jak chcesz, otworki to przecież umiesz wiercić, większe czy mniejsze. popytaj wędkarzy, którzy mają łódki ze sklejki wodoodpornej ile im to wytrzymuje. Ja wiem ile. Jak zanurzone w wodzie to dość długo ale styk wody z powietrzem to góra 2 sezony. A na dachu masz mokre-suche-mokre i tak w koło Macieju. Chcesz co dwa lata ściągać i wymieniać? Weź alu, dobrze radzę. |
Na temat żeglarstwa moglibyśmy polemizować,siedzę w tym od 20 lat,ale nie o to tu chodzi.Waldek chce zrobić w miarę dobrze,a tanio...jeszcze odnośnie laminowanej sklejki:pływam Kurierem,który ma już ponad 20 lat i nie zatonął jeszcze,trzyma się świetnie i jest ze sklejki właśnie laminowanej A druga sprawa,w ogrodzie mam blat ze sklejki pokryty właśnie żywicą i matą,leży tam cały rok i to już kilka sezonów,podejrzewam,że poleży jeszcze bardzo długo,a te łódki samoróbki wędkarzy to nie jest najlepszy przykład,na własne oczy widziałem co te cudaki potrafią robić ze swoimi łupinami,howk |
_________________

 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 28-04-2010, 20:26
|
|
|
Laminować sklejkę OK ale nie z obu stron. Jak z jednej by sklejka mogła pooddychać to poleży. Nie zalecam laminowania na amen z obu stron. Waldek pisał o laminowaniu góra
+ dół. Tego nie polecam. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-04-2010, 21:02
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | otworki to przecież umiesz wiercić, większe czy mniejsze | a co to są otworki Dziś znalazłem ryflowaną blachę aluminiową gr 2mm 2,50x1,25 chyba jeszcze w starej cenie 317zł za arkusz. Tylko zastanawia mnie jednak pływanie samochodu pod tak niewielkim obciążeniem ~~ 80kg czyżby wysokość "paczki" spowodowała taki stan rzeczy?? Heilsberg dzięki za podpowiedź |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-04-2010, 11:42
|
|
|
watson1911 napisał/a: | Witaj
Taki bagażnik zapodał mi w swej uprzejmości Stach
|
Rozmawiałem ze Stachem na temat jego bagażnika i twierdził, że zrobiłby go trochę szerszym, ze względu na wymiary namiotu dachowego, a Waldkowi o to właśnie chodzi.
Ja kupiłem, bagażnik Amos typu podwyższany bus do roboczego wożenia płyt pcv i do spraw remontowych (drzwi, 3 metrowe belki 150x150 itp), prosta ale solidna konstrukcja, jeśli się nie mylę dopuszczalna nośność jednej belki to ponad 100 kg. Planuję także do tego bagażnika, po kilku modyfikacjach dorobić kosz typu bagażnik wyprawowy, platformę pod namiot.
Przewożąc różne płaskie rzeczy, nie odnotowałem efektu pływania o jakim pisał Waldek, jednak zazwyczaj nie przekraczałem 80 km/h.
Jeśli chodzi o "podłogę" to myślałem o zastosowaniu krat pomostowych Trotex, które mogły by także pełnić funkcję trapów do wygrzebywania się z błotka i piachu. mają ten plus że sa lekkie, ażurowe, wytrzymałe i mogą być pokryte antypoślizgową krzemionką. |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
tunio
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TDI GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 41 Skąd: Białogard
|
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-05-2010, 21:43
|
|
|
tunio napisał/a: | Czy na pewno będzie pasował do pajero?? | zmierz sobie odległości od rynienek a konkretnie szerokość dachu i odległość od rynienki do góry dachu. Niezbyt pasuje ta długość belki oraz same łapy mocujące->>na zdjęciu widać (chyba dobrze się dopatrzyłem ??? ) że łapy oparte są na dachu. Dobrym rozwiązaniem jest bagażnik jaki zaproponował diWhizZ zobacz na Allegro można kupić na sztuki czyli powyżej 2szt. Rozmawiałem z producentem tych bagażników wg jego słów i wiedzy jaką otrzymał od użytkowników to mają dużo większą "nośność" zobacz http://www.allegro.pl/ite...lublin_itp.html
podłogę możesz dorobić sobie sam z profili alu lub stalowych. Odnośnie profili stalowych to jeśli będą przykręcane to możesz zabezpieczyć je zakładając odpowiedniej średnicy koszulki termokurczliwe->> po podgrzaniu będą ściśle dolegać więc malowanie odpada a i nie będą takie śliskie jak malowane. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-05-2010, 22:19
|
|
|
[quote="jawaldek"] tunio napisał/a: | Dobrym rozwiązaniem jest bagażnik jaki zaproponował diWhizZ zobacz na Allegro można kupić na sztuki czyli powyżej 2szt. Rozmawiałem z producentem tych bagażników wg jego słów i wiedzy jaką otrzymał od użytkowników to mają dużo większą "nośność" zobacz http://www.allegro.pl/ite...lublin_itp.html
|
Dokładnie to co kupiłem do roboty. Przed złożeniem proponuję zaopatrzyć się w garstkę nakrętek samo kontrujących - te z kompletu się rozkręcają. Do pajero będę chyba obniżał go trochę i dorabiał jeszcze niżej otwory. Nie wiem czy jest też sens kupować poprzeczne belki ... może lepiej coś dobrać z profili aluminiowych lub stalowych ... te z kompletu powyginałem.
Można kupować p w zestawach dwa uchwyty plus belka a przypuszcam, że można także pojedynczo bez belki. Myśle, że trzy cztery pary to już solidna podstawa pod platformę. |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
|