Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bagażnik dachowy
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-04-2010, 21:10   

jabol66 napisał/a:
to chyba sklejka jest lepsza bo cieplejsza jednak
ano jest cieplejsza->> nie podlega dyskusji
jabol66 napisał/a:
bo po aluminiowej to raczej Cię chyba troxhę "połamie"
materac na blachę i jest OK. A jaki komfort w upalne noce :wink:
Blacha gr. 1,5mm o wymiarach 2,5x1,25 kosztuje ~~130-140zł i waży 37kg ->> pełna. Perforowana o 35-45% mniej ->>zależy od perforacji no i kosztuje więcej bo 350zł + VAT (22%) wychodzi 427zł. Aluminiowa gr 2,5mm perforowana (a są różnego rodzaje perforacji zobacz http://www.mevaco.pl/Blac....30.0.html?&L=6 ciekawe którą byś wybrał ???) 473zł brutto. Więc jak by nie patrzeć to z racji długowieczności,konserwacji,wagi itd itp blacha jest lepsza po mimo swojej "ciepłoty". Tylko trzeba uważać na złomiarzy :lol: :wink: Dzięki za wszelkie sugestie zawsze toć to co dwie głowy to nie jedna :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 27-04-2010, 21:43   

jawaldek napisał/a:
:cry: :cry: niestety sprawdziłem ceny na sklejkę->>> cena zbliżona do ceny blachy aluminiowej :shock:

No to jeśli chodzi o finanse to taka myśl do głowy mi przybiegła...bierzesz zwykłą sklejkę,nakładasz żywicę i ze dwie warstwy maty i masz juz wodoodporną.Nie patrzymy na estetykę bo i tak na dachu będzie leżeć,na jachty daje sie drogą wodoodporną ze względów estetycznych,co by kumplom się chwalić jakich to mahoniów na jachcie nie mamy...poważnie,żywica i mata rozwiązuje problem z wodą..tadam :)
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-04-2010, 21:58   

watson1911 napisał/a:
poważnie,żywica i mata rozwiązuje problem z wodą
też ten wątek rozpatrywałem ->> żywica+mata szklana ano popatrzymy na ceny. Czy żywicę można barwić?? Niedługo stworzymy technologię wytwarzania bagażników z zastosowaniem różnych komponentów :mrgreen: A czemu by nie ?? :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 27-04-2010, 22:55   

jawaldek napisał/a:
Czy żywicę można barwić??

Żywicy się nie barwi za to po wyschnięciu malujemy całość np.na różowo :mrgreen:

[ Dodano: 27-04-2010, 22:57 ]
Puszka litrowa(w zupełności wystarczy) żywicy to koszt około 12zł.,mata też jakieś grosze...no i różowa farba?
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-04-2010, 09:35   

watson1911 napisał/a:
żywicy to koszt około 12zł
znalazłem taką oto http://www.allegro.pl/ite...utwardzacz.html
watson1911 napisał/a:
mata też jakieś grosze
no grosze :wink: przy trzy krotnym pokryciu powierzchni 19,80 (góra+ dół) łącznie z zakładkami 20% cena wyjdzie ~~ 103zł, sklejka ~~130zł, odbojnica 6,7m x19,50=130zł Żywica ~~ 100zł Sumarum z kosztami przesyłek,pędzlem itd itp o różowej farbie już nie wspomnę :mrgreen: ~~400zł :shock: Już teraz wiem czemu łódki są takie drogie.
I jak by tu powiedzieć...... po dzisiejszej jeździe z panelami ogrodzeniowymi gdzie ważyło to wszystko ~~ 80kg,wysokość "paczki"~~60cm ostro zastanawiam się nad montażem bagażnika :roll: . Mam zamontowane belki poprzeczne na które mogę położyć długie pakunki ale zachowanie samochodu bardzo mnie zastanowiło. Wiadomo środek ciężkości przeniesiony wyżej ale czyżby aż tak to wpływało na pływające prowadzenie samochodu?? Czekam na opinię posiadaczy tak dużych bagażników 2,10x1,25. Jak zachowują się Ich samochody i pod jakim ciężarem.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 28-04-2010, 18:51   

Odpuść żywicę, dobrze radzę. Żywicy się nie barwi ale można położyć barwny żelkot i masz kolor w masie. Żelkot jest niezbyt drogi ale poliestrowy, epoksyd to fortuna. Druga sprawa to jeśli chcesz zalaminować sklejkę to potem masz sporo szlifowania bo nie wyprowadzisz gładko (gładko robi się w formie). Inna sprawa, że zalaminowanie na amen sklejki to zły pomysł. Wbrew pozorom sklejka gnije (nawet wodoodporna) ale tego nie widzisz i po pewnym czasie masz pusty laminat z proszkiem drewnianym w środku. Wytrzymałość spada drastycznie. Prę ładnych lat się bawię laminatami to wiem. Weź alu. Skoro perforowane droższe to kup pełną i sobie sperforuj jak chcesz, otworki to przecież umiesz wiercić, większe czy mniejsze. popytaj wędkarzy, którzy mają łódki ze sklejki wodoodpornej ile im to wytrzymuje. Ja wiem ile. Jak zanurzone w wodzie to dość długo ale styk wody z powietrzem to góra 2 sezony. A na dachu masz mokre-suche-mokre i tak w koło Macieju. Chcesz co dwa lata ściągać i wymieniać? Weź alu, dobrze radzę.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 28-04-2010, 19:27   

Heilsberg napisał/a:
Odpuść żywicę, dobrze radzę. Żywicy się nie barwi ale można położyć barwny żelkot i masz kolor w masie. Żelkot jest niezbyt drogi ale poliestrowy, epoksyd to fortuna. Druga sprawa to jeśli chcesz zalaminować sklejkę to potem masz sporo szlifowania bo nie wyprowadzisz gładko (gładko robi się w formie). Inna sprawa, że zalaminowanie na amen sklejki to zły pomysł. Wbrew pozorom sklejka gnije (nawet wodoodporna) ale tego nie widzisz i po pewnym czasie masz pusty laminat z proszkiem drewnianym w środku. Wytrzymałość spada drastycznie. Prę ładnych lat się bawię laminatami to wiem. Weź alu. Skoro perforowane droższe to kup pełną i sobie sperforuj jak chcesz, otworki to przecież umiesz wiercić, większe czy mniejsze. popytaj wędkarzy, którzy mają łódki ze sklejki wodoodpornej ile im to wytrzymuje. Ja wiem ile. Jak zanurzone w wodzie to dość długo ale styk wody z powietrzem to góra 2 sezony. A na dachu masz mokre-suche-mokre i tak w koło Macieju. Chcesz co dwa lata ściągać i wymieniać? Weź alu, dobrze radzę.

Na temat żeglarstwa moglibyśmy polemizować,siedzę w tym od 20 lat,ale nie o to tu chodzi.Waldek chce zrobić w miarę dobrze,a tanio...jeszcze odnośnie laminowanej sklejki:pływam Kurierem,który ma już ponad 20 lat i nie zatonął jeszcze,trzyma się świetnie i jest ze sklejki właśnie laminowanej :mrgreen: A druga sprawa,w ogrodzie mam blat ze sklejki pokryty właśnie żywicą i matą,leży tam cały rok i to już kilka sezonów,podejrzewam,że poleży jeszcze bardzo długo,a te łódki samoróbki wędkarzy to nie jest najlepszy przykład,na własne oczy widziałem co te cudaki potrafią robić ze swoimi łupinami,howk
_________________

 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 28-04-2010, 20:26   

Laminować sklejkę OK ale nie z obu stron. Jak z jednej by sklejka mogła pooddychać to poleży. Nie zalecam laminowania na amen z obu stron. Waldek pisał o laminowaniu góra
+ dół. Tego nie polecam.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-04-2010, 21:02   

Heilsberg napisał/a:
otworki to przecież umiesz wiercić, większe czy mniejsze
a co to są otworki :wink: Dziś znalazłem ryflowaną blachę aluminiową gr 2mm 2,50x1,25 chyba jeszcze w starej cenie 317zł za arkusz. Tylko zastanawia mnie jednak pływanie samochodu pod tak niewielkim obciążeniem ~~ 80kg czyżby wysokość "paczki" spowodowała taki stan rzeczy?? Heilsberg dzięki za podpowiedź
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 30-04-2010, 11:42   

watson1911 napisał/a:
Witaj
Taki bagażnik zapodał mi w swej uprzejmości Stach


Rozmawiałem ze Stachem na temat jego bagażnika i twierdził, że zrobiłby go trochę szerszym, ze względu na wymiary namiotu dachowego, a Waldkowi o to właśnie chodzi.

Ja kupiłem, bagażnik Amos typu podwyższany bus do roboczego wożenia płyt pcv i do spraw remontowych (drzwi, 3 metrowe belki 150x150 itp), prosta ale solidna konstrukcja, jeśli się nie mylę dopuszczalna nośność jednej belki to ponad 100 kg. Planuję także do tego bagażnika, po kilku modyfikacjach dorobić kosz typu bagażnik wyprawowy, platformę pod namiot.
Przewożąc różne płaskie rzeczy, nie odnotowałem efektu pływania o jakim pisał Waldek, jednak zazwyczaj nie przekraczałem 80 km/h.

Jeśli chodzi o "podłogę" to myślałem o zastosowaniu krat pomostowych Trotex, które mogły by także pełnić funkcję trapów do wygrzebywania się z błotka i piachu. mają ten plus że sa lekkie, ażurowe, wytrzymałe i mogą być pokryte antypoślizgową krzemionką.
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
tunio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TDI GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Białogard
Wysłany: 06-05-2010, 20:35   

http://allegro.pl/item101...rol_pajero.html Co myślicie o tym bagażniku?? Czy na pewno będzie pasował do pajero??
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-05-2010, 21:43   

tunio napisał/a:
Czy na pewno będzie pasował do pajero??
zmierz sobie odległości od rynienek a konkretnie szerokość dachu i odległość od rynienki do góry dachu. Niezbyt pasuje ta długość belki oraz same łapy mocujące->>na zdjęciu widać (chyba dobrze się dopatrzyłem ??? ) że łapy oparte są na dachu. Dobrym rozwiązaniem jest bagażnik jaki zaproponował diWhizZ zobacz na Allegro można kupić na sztuki czyli powyżej 2szt. Rozmawiałem z producentem tych bagażników wg jego słów i wiedzy jaką otrzymał od użytkowników to mają dużo większą "nośność" zobacz http://www.allegro.pl/ite...lublin_itp.html
podłogę możesz dorobić sobie sam z profili alu lub stalowych. Odnośnie profili stalowych to jeśli będą przykręcane to możesz zabezpieczyć je zakładając odpowiedniej średnicy koszulki termokurczliwe->> po podgrzaniu będą ściśle dolegać więc malowanie odpada a i nie będą takie śliskie jak malowane.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 06-05-2010, 22:19   

[quote="jawaldek"]
tunio napisał/a:
Dobrym rozwiązaniem jest bagażnik jaki zaproponował diWhizZ zobacz na Allegro można kupić na sztuki czyli powyżej 2szt. Rozmawiałem z producentem tych bagażników wg jego słów i wiedzy jaką otrzymał od użytkowników to mają dużo większą "nośność" zobacz http://www.allegro.pl/ite...lublin_itp.html


Dokładnie to co kupiłem do roboty. Przed złożeniem proponuję zaopatrzyć się w garstkę nakrętek samo kontrujących - te z kompletu się rozkręcają. Do pajero będę chyba obniżał go trochę i dorabiał jeszcze niżej otwory. Nie wiem czy jest też sens kupować poprzeczne belki ... może lepiej coś dobrać z profili aluminiowych lub stalowych ... te z kompletu powyginałem.

Można kupować p w zestawach dwa uchwyty plus belka a przypuszcam, że można także pojedynczo bez belki. Myśle, że trzy cztery pary to już solidna podstawa pod platformę.
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.