Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] el. szyba pasażera kaput
Autor Wiadomość
yume 
Forumowicz


Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 57
Skąd: jabłonna/wawrzyszewowo
Wysłany: 05-05-2009, 12:54   [CAxA] el. szyba pasażera kaput

kaput, linka chyba jest ok, zdjołem panel drzwi i tam wszystko wydawało się ok, bazpiecznior ok - na pierwszy rzut oka wszynio slycznie, lecz szyba zero reakcji na przycisk czy to z drzwi kierowcy czy pasażera, jeśli macie jakeis pomysły gdzie jescze (prócz silniczka szyby-bo to było by zbyt oczywiste :P ) szukać babola to prosze o podpowiedź jakąś :D
_________________
"ju mes łit de best, ju daj lajk de rest"
Ostatnio zmieniony przez karolgt 09-05-2009, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 05-05-2009, 13:42   

yume, pod kierownicą jest białą tablica rozdzielcza na 3 przekaźniki. Z tego co pamiętam środkowy to szyby. Poza tym pod maską w skrzynce jest kolejny bezpiecznik.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
yume 
Forumowicz


Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 57
Skąd: jabłonna/wawrzyszewowo
Wysłany: 05-05-2009, 14:13   

pod maska sprawdizłęm bezpiecnziki, pod kierownicą przy lewym kolanie również, przekażnik pod kierownicą nie sprawdzony, więc sprawdze :D londolut dzx za odpowidź
_________________
"ju mes łit de best, ju daj lajk de rest"
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-05-2009, 14:50   

wyciągnij przycisk od strony pasażera, wyciągnij kluczyk ze stacyjki, odczekaj chwile, włóż kluczyk i spróbuj ruszyc szybe przyciskiem od strony kierowcy. U mnie przycisk od strony pasażera zwierał coś i nie działało.
 
 
 
yume 
Forumowicz


Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 57
Skąd: jabłonna/wawrzyszewowo
Wysłany: 06-05-2009, 13:16   

Cytat:
wyciągnij przycisk od strony pasażera, wyciągnij kluczyk ze stacyjki, odczekaj chwile, włóż kluczyk i spróbuj ruszyc szybe przyciskiem od strony kierowcy


zrobione - bez zmian

Cytat:
pod kierownicą jest białą tablica rozdzielcza na 3 przekaźniki. Z tego co pamiętam środkowy to szyby


a pozostałe od czego są( jest taki jeden okrągły nagrzewa się podczas jazdy, są 2 czarne + jescze chyba 4 otwory puste na tej tablicy)? kir niechciał bym wywalać czegoś o czym nei mam pojecia do czego służy:P
_________________
"ju mes łit de best, ju daj lajk de rest"
 
 
2Fast4U 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16V '94
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Mar 2009
Posty: 203
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-04-2010, 11:01   

Przyszła ciepła wiosna i pojawił się podobny problem Mianowiscie szyba pasażera nie chce się opuścić. Wstępna diagnoza spalony silniczek. (prąd do przycisku od podnoszenia szyby dochodzi) Co prawda posiadam drugi (chyba działający), ale nie mam pomysłu jak go wymienić, gdyż nie wiem jak odkręcić szybe od podnośnika. Ma ktoś jakiś pomysł ??

Żeby nie było, wiem że tam są takie dwa wkręty tylko, że szyba jest na samej górze i nie mam dojścia...
_________________

 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2010, 12:50   

Nie pamiętam czy to wyjdzie w ten sposób, ale może wystarczy że odkręcisz silniczek i zrobi się trochę luzu. Generalnie sprawę załatwi przecięcie linki i szyba się ruszy. Jeżeli silniczek jest spalony to i tak bedziesz musiał ciąć linkę żeby odzyskać prowadnicę bo sliniczka raczej nie odwiniesz. Jeżeli nie masz jak sięgnąć do linki (po rozmonotwaniu drzwi) odkręć silniczek (chyba 3 śruby) i zrobi się gdzieś luz (ja miałem taką sytuację, z tym że u mnie szyba została na dole). TYLKO UWAŻAJ bo ten plaskich który ma dwa wkręty i trzyma szybę lubi sobie pękać. Jak już wymontujesz szybę i zmienisz silniczek to musisz nakręcić nową linkę (jest z tym trochę zabawy) jak byś miał z tym problem to pisz.

Generalnie całą zabawę zaczyna się od wyjęcia szyby, potem silnik razem z prowadnicą.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
PatricoWroc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 366
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-04-2010, 14:30   

A wciśnij spuszczanie szyby i "pociągnij" szybę w dół. U Mnie nie działała szyba pasażera bo blokowała się prowadnica. Przesmarowałem i działa jak nowa. :)
_________________

 
 
 
Matys_88 
Nowy Forumowicz
mma-niak


Auto: COLT 1.6 GLXi 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30-04-2010, 11:53   

Ja proponuje rozebrac sam panel z przyciskiem , u mnie tez szyba umarla i po sprawdzeniu wszystkich mozliwosci zdecydowalem sie rozebrac panel z przyciskiem i jak sie okazalo sa one dosc slabo zaprojektowane i lapka popychajaca przelacznik sie odlamala (chyba ze starosci :p ) dlatego szyba sie nie ruszala poniewaz przelacznik na plytce stal nieruchomo mimo tego ze wciskalem przycisk. Kropelka kleju i szybka smiga jak zla :)
_________________
Bałagan - alternatywna aranżacja przestrzeni
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-04-2010, 14:53   

Forumowisz który reaktywował temat chyba mało się zainteresowała bo brak wieści.

BTW. sądzę że jeżeli mówi o niedziałającym silniczku starał się też ją zamknąć przyciskiem od strony kierowcy, a małe szanse że obydwa przełączniki sie połamały, ale jeżeli idziemy tym tropem to może - - -od strony kierowcy jest taki guziczek który (nie pamiętam, albo wciśniety alby wyciśnięty) wyłancza działanie przycisku w drugich drzwiach.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
2Fast4U 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16V '94
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Mar 2009
Posty: 203
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-04-2010, 18:33   

tttwm napisał/a:
Forumowisz który reaktywował temat chyba mało się zainteresowała bo brak wieści.


Nie się mało zainteresowała, tylko nie zawsze jest czas napisać na forum.

Co do przycisków zostały rozebrane na części pierwsze, wyglądają ok. Podlączałam też gołą płytkę ze stycznikami i na nich próbowałam otworzyć szybe, więc one odpadają. Guziczek blokujący szybe od strony kierowcy tez był na uwadze.
Ponieważ jeszcze niestety nie udało mi sie wymienić tego podnośnika dzisiaj miałam z nim dziwną przygode. Mianowicie wcisnęłam przycisk po stronie kierowcy i szyba pasażera się opuściła. To mówie może trzeba rozruszać, więc opuściłam jeszcze jakieś 15cm i do góry (przy podnoszeniu szyba trafia na jakiś lekki opór i zwalnia) później tak drugi raz i poprosiłam pasażera żeby zobaczył u siebie. Zrobił mniej więcej 2 razy ta samą czynnosć i za 3 razem gdy szybe chciał zamknąć już się nie dało :( Po wielokrotnych próbach w czasie jazdy zero reakcji. Po przejechaniu bodaj z 5km spróbowałam jeszcze raz i się zamknęła. Dalej jej już nie ruszałam bo wole mieć zamkniętą niz gdzieś drzwi rozbierać :P

Dzięki za wszystkie dotychczasowe podpowiedzi.
_________________

 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 30-04-2010, 21:01   

2Fast4U napisał/a:
przy podnoszeniu szyba trafia na jakiś lekki opór i zwalnia

Dodam od siebie, że u mnie takie zachowanie wskazywało na postrzępioną linkę która w końcu podczas jednego z opuszczeń tak się postrzępiła, że szyba już nie chciała wjechać na miejsce(bo linka nie mogła wejść w peszel)... Radzę skontrolować stan linek:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-05-2010, 07:30   

2Fast4U napisał/a:
tttwm napisał/a:
Forumowisz który reaktywował temat chyba mało się zainteresowała bo brak wieści.


Nie się mało zainteresowała, tylko nie zawsze jest czas napisać na forum.



Oj tam, to był żart.

Co do linki też tak miałem że stanęła mi na kołowrotku i ani w jedną ani w drugą, ale mogą być jeszcze inne powody.

Mi kiedyś szyba się klinowała z powodu spuchniętej uszczelki. Może zbyt mocno dociska szybę i opór jest za duży ( u mnie wystarczy że spadnie deszcze - tarcie rośnie i szybę podnoszę pomagając ręką).

Miałem też taką sytuację - w prowadnicy jest taki patent który zespala linkę z plastikiem. Nie wiem jak to wygląda w orginale bo u mnie była mała nakręteczka zalutowana. Ona wchodzi w taki rowek na plastiku który trzyma szybę i powoduje że jak linka się porusza to porusza się też plastik. Mi kiedyś to wyskoczyło i linka się ruszała a szyba nie z tym że wtedy szybę mogłem opuścić samą ręką.

Tak czy inaczej musisz rozebrać.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
2Fast4U 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt 1.6 16V '94
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Mar 2009
Posty: 203
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-05-2010, 10:13   

Problem prowadnic i spuchniętej uszczelki tej w środku drzwi po prawej i lewej stronie (bo o tej mówimy?) można rozwiązać rozginając je troszke i przesmarować. Ja przesmarowałam wazeliną i jest dużo lepiej. Niestety wysycha i chciałabym się zapytać czy jest smar, który nie wyschnie i będzie tam cały czas?

A co do podnośnika szyby to czy próbował ktoś kiedyś zamontowac z innego modelu? Mam wrazenie, że te podnośniki to przypadłość Coltów.
_________________

 
 
Oskar2000 
Forumowicz
COLT


Auto: colt CJ0 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 72
Skąd: Zebrzydowice
Wysłany: 06-05-2010, 22:08   

U kumpla w colcie był podobny przypadek okazał się zepsuty włacznik od strony pasażera. Jak chcesz rozebrać szybę i silniczek, to po ściągnieciu tapicerki odkręć mocowanie silniczka (3 srobki) i te 4 sróbki od prowadnicy szyby, potem wyciągnąc silnik i odkręcic go od tego mechanizmu linek i szyba sama zjedzie w dół. Myśmy tak zrobili nowy wyłacznik posmarowane prowadnice i śmiga jak nóweczka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.