[Cari 1.8 GDI] Wibracje podczas chamowania |
Autor |
Wiadomość |
tomek14013
Nowy Forumowicz Tomek14013
Auto: carisma 1.8 GDI rok prod.1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-05-2010, 18:59 [Cari 1.8 GDI] Wibracje podczas chamowania
|
|
|
Witajcie. Mam problem podczas chamowania od 100 km/h w górę, a mianowicie kierownica dostaje wibracji i pedał chamulca. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe a wibracje pozostały no może są trochę mniejsze. Nadmienię że przed wymianą byłem u mechanika pytać i powiedział że mam pokrzywione tarcze, no ale wymiana nic nie dała. |
_________________ Tomek14013 |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-05-2010, 19:00
|
|
|
A za ile kupiłeś te tarcze? i jakiej marki? |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
tomek14013
Nowy Forumowicz Tomek14013
Auto: carisma 1.8 GDI rok prod.1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-05-2010, 19:02
|
|
|
Japaneze cały koszt około 250 zł |
_________________ Tomek14013 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-05-2010, 20:04
|
|
|
Trzeba bylo zaczac od wywazania kol |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomek14013
Nowy Forumowicz Tomek14013
Auto: carisma 1.8 GDI rok prod.1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-05-2010, 20:40
|
|
|
Podczas wymiany opon na letnie powinni raczej dobrze zrobic, ale dzięki za podpowiedz pojadę i sprawdze u innego wulkanizatora. |
_________________ Tomek14013 |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-05-2010, 21:35
|
|
|
Mam to samo u siebie i też mechanik powiedział że mam krzywe tarcze.Chamując ze 120 km/h nic nie czuć.Chamując za 160 kierownica dostaje wibracji.Skoro wymiana tarcz nic nie daje to co może być jeszcze przyczyną?Nie chce wywalić kasy w błoto.Koła mam wyważone bo pracuje na wulkanizacji.Na stalówkach miałem to samo i na alusach też to jest. |
Ostatnio zmieniony przez Centosz 02-05-2010, 23:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomek14013
Nowy Forumowicz Tomek14013
Auto: carisma 1.8 GDI rok prod.1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-05-2010, 21:47
|
|
|
Przed chwilą wróciłem ze stacji benzynowej. Przy 80 km/h zachamowałem tak gwałtownie że aż przód zanurkował i nic się nie dzieje. Natomiast powtórzyłem to przy 120 to mało kierownicy nie wyrwie. |
_________________ Tomek14013 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-05-2010, 22:14
|
|
|
tomek14013, wyważ koła, bycmoze wada tkwi w felgach, jedz do rzeczowego czlowieka. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-05-2010, 23:49
|
|
|
Jak by były nie wyważone koła to drgania kierownicy by były przy normalnej jezdzie a nie przy chamowaniu. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-05-2010, 06:54
|
|
|
Zastanawia mnie tylko to że drgania są przy hamowaniu z prędkości ponad 100, jakby tarcze krzywe to drgania byłyby już odczuwalne przy mniejszych prędkościach, jakby nie było, ja bym sprawdził całą zawiechę wszystkie luzy. Pytałem o cenę tych tarcz ponieważ miałem dwa przypadki nowych i były krzywe, po zebraniu kilku dziesiątych u tokarza jak ręką odjął do pierwszego mocnego hamowanie, później było to samo, ale to w galancie, kupiłem tarcze za 400 zł dobrej firmy i było git od razu po założeniu. Rzekomo Marek nie sprzedaje badziewia. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-05-2010, 09:09
|
|
|
Centosz, jakby nie bylo to najtansza opcja, a juz nie raz spotkalem sie z identycznym przypadkiem spowodowanym przez felge, przy hamowaniu z duzej predkosci ciezko bylo utrzymac kierownice w rekach, wywazeniekol przednich ze sprawdzeniem felg to cena okolo 30zl, a dobre nowe tarcze to wydatek dziesieciokrotnie wiekszy
Ponadto user napisał: tomek14013 napisał/a: | Mam problem podczas chamowania od 100 km/h w górę, a mianowicie kierownica dostaje wibracji i pedał chamulca. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe a wibracje pozostały no może są trochę mniejsze. |
Nawet jakby tarcze sie pokrzywily to po paru hamowaniach a nie po pierwszym |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
West-Cbradio [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2010, 10:49
|
|
|
sciaganie samochodu podczas chamowania
1. tarcze chamulcowe
2.zle klocki
3.brak wywazenia kółek
4.i główna przyczyna na która mało kto zwraca uwage zapieczony zacisk chamulcowy,czyli gdy naciskamy pedał hamulca ten zacisk który nie jest zapieczony zaczyna chamowac pierwszy i w tym momencie zaczyna nam sciagac samochod w lewo lub prawo i od tego bym zaczol |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-05-2010, 12:33
|
|
|
robertdg masz racje że najlepiej wybierać na początku najtańszą opcje, ale w moim wypadku musze wykluczyć krzywe felgi.Sprawdzałem na wyważarce i są proste.Najwiekszy ciężarek jaki mam naklejony na strone to 40g.
West-Cbradio nie chodzi o ściąganie samochodu bo takiego objawu nie ma. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 03-05-2010, 15:40
|
|
|
sprawdź bicie na tarczach i luzy w zawieszeniu to że ci kierownicą szarpie nie koniecznie musi być winą układu hamulcowego, ale np sumą luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu, sprawdź w szczególności przegub wahacza, końcówki drążków, luzy na łożyskach. w tym celu musisz podnieść przód auta i poszarpać troszke za koła .mało osób wie że nawet nowy komplet tarcz i klocków musi się spasować, także głupotą jest odrazu testowanie ich w ekstremalnych warunkach przy prędkości powyżej 100 poza tym tak jak ktoś wcześniej napisał gwałtowne hamowanie ze 160 potem kałuża.... i myślę że można myśleć o nowych tarczach jeżeli te co kupiłeś były jakimś mocno budżetowym rozwiązaniem źle wyważone koła powodują wibracje ale raczej cały czas a nie tylko podczas hamowania |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-05-2010, 20:48
|
|
|
Centosz, taka jest prawda i prawidło zaczynamy sprawdzać rzeczy które pochłaniają najmniej czasu i kosztów, no chyba, ze ktoś wie na 100 co jest przyczyną. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
|