Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wibracje podczas chamowania
Autor Wiadomość
tomek14013 
Nowy Forumowicz
Tomek14013

Auto: carisma 1.8 GDI rok prod.1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-05-2010, 18:59   [Cari 1.8 GDI] Wibracje podczas chamowania

Witajcie. Mam problem podczas chamowania od 100 km/h w górę, a mianowicie kierownica dostaje wibracji i pedał chamulca. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe a wibracje pozostały no może są trochę mniejsze. Nadmienię że przed wymianą byłem u mechanika pytać i powiedział że mam pokrzywione tarcze, no ale wymiana nic nie dała.
_________________
Tomek14013
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-05-2010, 19:00   

A za ile kupiłeś te tarcze? i jakiej marki?
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
tomek14013 
Nowy Forumowicz
Tomek14013

Auto: carisma 1.8 GDI rok prod.1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-05-2010, 19:02   

Japaneze cały koszt około 250 zł
_________________
Tomek14013
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-05-2010, 20:04   

Trzeba bylo zaczac od wywazania kol
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomek14013 
Nowy Forumowicz
Tomek14013

Auto: carisma 1.8 GDI rok prod.1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-05-2010, 20:40   

Podczas wymiany opon na letnie powinni raczej dobrze zrobic, ale dzięki za podpowiedz pojadę i sprawdze u innego wulkanizatora.
_________________
Tomek14013
 
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-05-2010, 21:35   

Mam to samo u siebie i też mechanik powiedział że mam krzywe tarcze.Chamując ze 120 km/h nic nie czuć.Chamując za 160 kierownica dostaje wibracji.Skoro wymiana tarcz nic nie daje to co może być jeszcze przyczyną?Nie chce wywalić kasy w błoto.Koła mam wyważone bo pracuje na wulkanizacji.Na stalówkach miałem to samo i na alusach też to jest.
Ostatnio zmieniony przez Centosz 02-05-2010, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomek14013 
Nowy Forumowicz
Tomek14013

Auto: carisma 1.8 GDI rok prod.1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-05-2010, 21:47   

Przed chwilą wróciłem ze stacji benzynowej. Przy 80 km/h zachamowałem tak gwałtownie że aż przód zanurkował i nic się nie dzieje. Natomiast powtórzyłem to przy 120 to mało kierownicy nie wyrwie.
_________________
Tomek14013
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-05-2010, 22:14   

tomek14013, wyważ koła, bycmoze wada tkwi w felgach, jedz do rzeczowego czlowieka.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-05-2010, 23:49   

Jak by były nie wyważone koła to drgania kierownicy by były przy normalnej jezdzie a nie przy chamowaniu.
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-05-2010, 06:54   

Zastanawia mnie tylko to że drgania są przy hamowaniu z prędkości ponad 100, jakby tarcze krzywe to drgania byłyby już odczuwalne przy mniejszych prędkościach, jakby nie było, ja bym sprawdził całą zawiechę wszystkie luzy. Pytałem o cenę tych tarcz ponieważ miałem dwa przypadki nowych i były krzywe, po zebraniu kilku dziesiątych u tokarza jak ręką odjął do pierwszego mocnego hamowanie, później było to samo, ale to w galancie, kupiłem tarcze za 400 zł dobrej firmy i było git od razu po założeniu. Rzekomo Marek nie sprzedaje badziewia.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-05-2010, 09:09   

Centosz, jakby nie bylo to najtansza opcja, a juz nie raz spotkalem sie z identycznym przypadkiem spowodowanym przez felge, przy hamowaniu z duzej predkosci ciezko bylo utrzymac kierownice w rekach, wywazeniekol przednich ze sprawdzeniem felg to cena okolo 30zl, a dobre nowe tarcze to wydatek dziesieciokrotnie wiekszy

Ponadto user napisał:
tomek14013 napisał/a:
Mam problem podczas chamowania od 100 km/h w górę, a mianowicie kierownica dostaje wibracji i pedał chamulca. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe a wibracje pozostały no może są trochę mniejsze.

Nawet jakby tarcze sie pokrzywily to po paru hamowaniach a nie po pierwszym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
West-Cbradio
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2010, 10:49   

sciaganie samochodu podczas chamowania

1. tarcze chamulcowe

2.zle klocki

3.brak wywazenia kółek

4.i główna przyczyna na która mało kto zwraca uwage zapieczony zacisk chamulcowy,czyli gdy naciskamy pedał hamulca ten zacisk który nie jest zapieczony zaczyna chamowac pierwszy i w tym momencie zaczyna nam sciagac samochod w lewo lub prawo i od tego bym zaczol
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-05-2010, 12:33   

robertdg masz racje że najlepiej wybierać na początku najtańszą opcje, ale w moim wypadku musze wykluczyć krzywe felgi.Sprawdzałem na wyważarce i są proste.Najwiekszy ciężarek jaki mam naklejony na strone to 40g.

West-Cbradio nie chodzi o ściąganie samochodu bo takiego objawu nie ma.
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 03-05-2010, 15:40   

sprawdź bicie na tarczach i luzy w zawieszeniu to że ci kierownicą szarpie nie koniecznie musi być winą układu hamulcowego, ale np sumą luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu, sprawdź w szczególności przegub wahacza, końcówki drążków, luzy na łożyskach. w tym celu musisz podnieść przód auta i poszarpać troszke za koła ;) .mało osób wie że nawet nowy komplet tarcz i klocków musi się spasować, także głupotą jest odrazu testowanie ich w ekstremalnych warunkach przy prędkości powyżej 100 poza tym tak jak ktoś wcześniej napisał gwałtowne hamowanie ze 160 potem kałuża.... i myślę że można myśleć o nowych tarczach jeżeli te co kupiłeś były jakimś mocno budżetowym rozwiązaniem :D źle wyważone koła powodują wibracje ale raczej cały czas a nie tylko podczas hamowania
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-05-2010, 20:48   

Centosz, taka jest prawda i prawidło zaczynamy sprawdzać rzeczy które pochłaniają najmniej czasu i kosztów, no chyba, ze ktoś wie na 100 co jest przyczyną.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.