Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Kilka pytań odnośnie nowego nabytku :)
Autor Wiadomość
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 01-05-2010, 23:14   

areksz121, a czego tu się obawiać .... :wink: na pewno nie kupił go jakiś młody aby świrować furą ..... z automatem ..... prędzej brał by manuala .... tak masz spokój że automat sam przerzucał sobie biegi przy 2~3 tyś obr. i nie wykańczał silnika ..... jak młody ziomek z manualem ... proste :wink:
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-05-2010, 08:45   

Znalazłem w jednym z zakamarków 1 euro :) Co do wydechu to jest nowy środkowy i nowy końcowy :) Więc tego też nie trzeba ruszać. Zobaczymy jak długo się nim nacieszę :)
_________________
Tylko Mitsu
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 02-05-2010, 20:04   

szpala85, jeszcze jedno...jak to, mam rozumieć że Tobie automat przerzuca biegi cały czas w tym samym zakresie (2/3krpm)????? Bo ja bym się jednak zastanowił...Jak wciskałem niemalże do końca to przy 6000 była zmiana biegu a w siedzenie na manualu już tak nie wciska...tak że w zależności od nacisku gazu przy różnych obrotach przerzucał. Wątpię że miałem inną skrzynię niż reszta :)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-05-2010, 08:17   

Automatem też można dojść pod czerwone pole ;) Zmienia biegi w zależności od stopnia wciśnięcia pedału gazu. Jak wciśniesz nieco mocniej to przerzuca później. A jak trzymasz bardzo delikatnie to potrafi przy 2 tyś zmienić bieg. Więc to, że jest to automat w niczym nie przeszkadza żeby zajechać silnik.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 03-05-2010, 10:19   

DarknesS napisał/a:
Więc to, że jest to automat w niczym nie przeszkadza żeby zajechać silnik.


hmmmm.... :mrgreen: no właśnie .. ale jak zajedziesz na cpn-a zatankować to wtedy zaczniesz sobie zdawać sprawę z tego żę lepiej jak przełącza biegi na niskich obrotach ... bo na dłuższą metę nie wyrobisz finansowo .... wiem coś o tym .... :wink:

areksz121 napisał/a:
jak to, mam rozumieć że Tobie automat przerzuca biegi cały czas w tym samym zakresie (2/3krpm)??


bo muskam gazem ... i nie muszę się wysilać bo wiem żę zaraz będę miał na liczniku 80 km/h bez pałowania silnika ..... automat = cud techniki :wink:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-05-2010, 13:08   

szpala85 napisał/a:
ale jak zajedziesz na cpn-a zatankować to wtedy zaczniesz sobie zdawać sprawę z tego żę lepiej jak przełącza biegi na niskich obrotach ... bo na dłuższą metę nie wyrobisz finansowo ....
Mi mniej pali jak go deptam pod czerwone pole. Dobrze 1-2 litrów mniej na 100 km, niż przy zamulaniu.
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 03-05-2010, 14:50   

Hugo, założenia są dobre, bo przy rozpędzaniu najwięcej spalamy:) Jeśli możliwie szybko rozbujasz samochód i potem już tylko podtrzymujesz prędkość...Spalanie wtedy leci w dół...Tak właśnie znajomy robił i uzyskiwał rewelacyjne efekty :)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 03-05-2010, 20:08   

Hugo, ... :mrgreen: ... to dziwne .... bo u mnie jest na odwrót :mrgreen: .....
weźmy też pod uwagę "deptanie" w mieście i "deptanie" w trasie ..... to drugie to ja też wiem że jest ekonomiczniejsze :wink:
 
 
marcin4g 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse & Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Tychy d(-_-)b
Wysłany: 04-05-2010, 00:33   

szpala85 masz zdecydowana rację ja swoim po mieście jeździec tylko muskając pedał gazu i bardziej agresywnej jeździe po mieście po kilku minutach wskazówka
( moja ulubiona inaczej :twisted: ) ma zdecydowana tendencje szybsza do opadana w stronę litery E :oops: jak by tam jakieś wiry powstawały
Mi automat przy delikatnej jeździe zmienia przy mniej wiecej 2.5 tys. obrotów, szybkie rozprzedane w mieście a potem podtrzymywane prędkości jest zupełne nie ekonomiczne
(przynajmniej w moim przypadku) natomiast na trasie to jest poezja - kto jeździł z naszymi automatami to wie o co chodzi a ci co nie meli to niech żałują
Kwestia finansowa, nie wiem jak Ty ale ja nauczyłem się zupełne inaczej jeździć po mieście z automatem on płynie spokojne, przy innym traktowaniu auto finansowo potrafi ostro dać popalić.

Silniki z automatem z reguły są w lepszej kondycji niż identyczny silnik z maualnem przy zbliżonych przebiegach, w manualach w przewazajacej większości wszyscy cisną mocnej
_________________
| Mitsubishi Eclipse | 4g69 (2.4l) | & Mitsubishi Galant | 4g64 (2.4l) |
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-05-2010, 20:46   

agentmk napisał/a:
nie wiem jak Ty ale ja nauczyłem się zupełne inaczej jeździć po mieście z automatem on płynie spokojne, przy innym traktowaniu auto finansowo potrafi ostro dać popalić.


doskonale cię rozumiem :mrgreen: i robię tak samo jak ty :mrgreen: ,...... bo gal dał mi popalić w zimę finansowo :wink: ..... miasto - delikatne muskanie gazem i jest gitara
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-05-2010, 22:18   

Jednak domowym sposobem nie naprawię wycieraczek :/ dalej gdzieś jest przebicie. Jutro jadę do elektryka.

[ Dodano: 05-05-2010, 10:49 ]
Hmmm zanim pojechałem do specjalisty postanowiłem sam spróbować. Dostałem się do podszybia, przy okazji zobaczyłem, że jeden zaczep był złamany w połowie i tylko wsadzony tak o w otwór zaczepu. Całość spryskałem WD40 i ponownie ustawiłem ramiona we właściwej pozycji. O dziwo wszystko działa. Ale przy okazji odkryłem, że to chyba nie tutaj leży problem... Usterka (wywalanie bezpiecznika) następuje wtedy gdy włączę tylną wycieraczkę! Już całkowicie zgłupiałem... wyciągnąłem bezpiecznik wycieraczek i ponownie (bez bezpiecznika) uruchomiłem tylną wycieraczkę. Ku mojemu zdziwieniu, działa... Pytanie więc pod jakim bezpiecznikiem jest tylna wycieraczka?

Jak włożę bezpiecznik od przednich wycieraczek i załączę tylną to po chwili słychać jak bezpiecznik strzela. Więc jest coś nie tak z tym tyłem... Pytanie co?
_________________
Tylko Mitsu
 
 
Soner 
Mitsumaniak
02137/KMM

Auto: Grandis 2004 2.4B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 761
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-05-2010, 21:28   

U mnie był ten sam problem. Po zimie przy włączaniu tylnej wycieraczki paliło bezpiecznik. Stawiało za duży opór suwając po szybie. Sprawdź czy jak odchylisz wycieraczkę i ją włączysz to też pali bezpiecznik. Odkręć tylną wycieraczkę, oczyść z zanieczyszczeń miejsca ruchome i załóż. Nie smaruj niczym, bo to działa na ślizgu. Powinno pomóc. Pozdrówki
 
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-05-2010, 23:15   

Jutro jak będę mieć czas (wymiana oleju) to zaglądnę :) ale dzisiaj tył także rozebrałem... i jak na moje oko był idealny :) Nawet kurzu nie było. Ale to tylko wygląd silnika i to bez wykręcania. W piątek niby ma się tym zająć elektryk ale jakby dało się na tym zaoszczędzić to warto to rozebrać samemu :)

[ Dodano: 12-05-2010, 21:56 ]
W końcu nie podjechałem do elektryka. Jak będzie ładna pogoda to sam się za to zabiorę:) Przód już hula jak ta lala :)

Jeszcze jedno. Jaką instalację gazową polecicie do tego silnika? Oraz jaki jest koszt jej założenia. Może zna ktoś dobrego "gazownika" z Wrocławia? :)
_________________
Tylko Mitsu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.