Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] STUKI w kole
Autor Wiadomość
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 29-06-2007, 21:44   [EAxx] STUKI w kole

Po wymianie klockow ( servis Mitsubishi ) podczas hamowania w momencie puszczenia hamulca slychac glosne stukniecia w kole...Slysze to dosc wyraznie i powtarza sie po kazdym zwolnieniu hamulca...Ogladalem zaciski..i same klocki..Wszystko jest cacy...problem nie wystepuje podczas hamowania na wstecznym biegu czy podczas wyhamowywania z duzej predkosci...dopiero przy wono toczacym sie aucie i zwolnieniu hamulca slychac glosne stukniecia.. ???? co to...Misiabisia ma 3 lata 70 tys .
Ostatnio zmieniony przez Owczar 04-05-2010, 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zyziowaty 
Forumowicz


Auto: EA3A '99, EA3W '02 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 62
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-06-2007, 01:20   

Krzywe tarcze lub brak smaru w tzw. "samoregulacji" hamulców - stawiam na to drugie.
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 30-06-2007, 08:10   

Ta samoregulacja "" to na zaciskach te 2 sruby z gumkami ??..Tarcze raczej nie sa krzywe..Podobny problem mialem w mojej starej MisiuBisiu ( 89 r GLSi 2 litry ) tez cos takiego wystepowalo po wymianie klockow i przemyciu tłoczków.. ale to 3 latek..Skaleczony trochę ale 3 latek Napisz mi dokładnie gdzie ta samoregulacja ""
dzieki
 
 
zyziowaty 
Forumowicz


Auto: EA3A '99, EA3W '02 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 62
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-06-2007, 09:59   

Dwie śruby mocujące szczękę hamulcową, uszczelnione gumką. Odkręć, przeczyść, nie pozwól żeby dostał się tam jakikolwiek syf i do oporu napchaj smaru - u mnie hamulec sobie popiskiwał nawet podczas jazdy - po robocie jak ręką odjął. Przy okazji obejrzyj blaszki prowadzące klocki hamulcowe - niektórym mechanikom udaje się je niedokładnie założyć i wtedy blokują klocki - je również możesz delikatnie przeczyścić.


pzdr

zyziowaty
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 30-06-2007, 13:09   

No kumam...mialem to już w reku..Tyle ze objaw jest taki jakby tam wogule nie było tych blaszek..hamulec po zwolnnieniu pedału puszcza klocki a one mimo tych blaszek latają jak zyd po pustym sklepie..Mozliwe jest żeby te blaszki pod wpływem temperatury traciły elastycznosć i pozwalały klockowi podnosić się i opadać ??? Ten objaw stukania pojawia sie wraz z intensywnością hamowania..na zimnych tarczach jest cisza i spokój..hamulce sa czyste i nasmarowane...
Moj Chłop jest 300 km po inspekcji w servisie Mitsu...nie wiem co On robił w tym servisie bo z takim sposobem jazdy powinien isc do Kowala :badgrin:
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 03-05-2010, 10:43   Coś stuka w kole

Witam
Od jakiegoś czasu (a mianowicie od wyczyszczenia tłoczka i zacisku) stuka mi coś w prawym przednim kole, stukanie jest rytmiczne i im szybciej jadę tym szybciej stuka tak jakby coś zawadzało. Wie ktoś co to może być??
 
 
 
KucharZ 
Mitsumaniak

Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 449
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-05-2010, 11:55   

Na początku sprawdź czy wszyskie śruby podokręcałeś przy jażmie i zaciskach. Może koła nie dokręciłeś.
_________________
Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany

Witaj Gość, zobacz mojego Galanta

 
 
5wi5tak 
Forumowicz


Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Wysłany: 03-05-2010, 12:58   

nietoperek, miałem to samo kilka dni temu. Przeszło samo i znów wróciło. Zrzuciłem koło i zacisk, przygiąłem blaszki od klocków, wszystko sprawdziłem - pomogło na 2 km. Dochodzę do wniosku, że delikatnie bije tarcza a czyszczenie nic nie dało (zabiorę się za wymianę tłoczków i gum jak mi przyjdą z Polski (jestem w IRL) i zacisk praktycznie stoi w miejscu.

pozdr
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 03-05-2010, 13:20   

M koło stało i nie chcieli podbić motu (dlatego czyściłem tłoczek i zacisk) przed czyszczeniem nic takiego się nie działo. Dziś mam wolne więc potem pójdę sprawdzić może coś wymyślę.
 
 
 
5wi5tak 
Forumowicz


Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Wysłany: 05-05-2010, 21:12   

Odgrzewam. Czy ktoś już rozwiązał problem ze stukaniem? U mnie dziś rano była cisza, a po przejechaniu kilku kilometrów znowu się zaczęło.
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 07-05-2010, 16:10   

Krzywizna tarcz hamulcowych..chyba to przypisane jest do Misków..sa już punkty gdzie na specjalnej maszynie toczą tarcze dwustronnie ( koszt niewielki od 15 do 25 złoty ) ale pomaga to tylko doraźnie..Po wymianie drugiego kompletu tarcz znalazłem tarcze nawiercane Zimerman Nie pamiętam ile kosztowały ale zrobiłem na nich jakieś 50 tys. kilometrów i nic się nie dzieje...spoko i hamulce żelety Drugą wadą tych nieszczęsnych hamulców w Miśkach są tłoczki...Zapiekają się i systematycznie blokują jak nie jedno to drugie koło..Wymiana gumek i czyszczenie pomaga tez doraźnie Rozwiązanie jest w dorobieniu tychże tłoczków ze stali nierdzewnej...( w orginale sa powleczone cienka warstwą chromu )...wtedy mozna na nich śmigać nawet z porwanymi gumkami Niestety tutaj koszt jest juz większy Zrobiłem moimi Miśkami w sumie około 600 tysięcy przez ostatnie ??..hmmm 10 -12 lat i to właśnie hamulce i nieszczęsne gumki stabilizatorów nie dają o sobie zapomnieć na dłużej ...Zestaw tarcze hamulcowe Zimermman i klocki ATE jest narazie niezawodny i polecam go wraz z dorobieniem tłoczków ze stali nierdzewnej
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2010, 20:21   

Mam nawiercane Zimmermany, klocki ATE i te same objawy. Przy hamowaniu słychać klekot przy odpuszczaniu hamulca. Słychać też po dłuższej przejażdżce jak energicznie ruszam kierownicą trzymając hamulec. Przyznam że przez rok nie miałem tego problemu. Sprawdzę jeszcze czy to nie wahacz.
_________________
morosophem
 
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 23-06-2010, 22:07   

Przepraszam że tak długo ale jakoś nie mogłem się za to zabrać gdzieś na forum ktoś pisał że dolny wahacz można sprawdzić lekko go pukając ręką dziś go dostarczyli i po godzinie "męczarni" okazało się że to stukał dolny wahacz gięty. I tylko mi się zdawało że stuki były rytmiczne ale już jest wszystko okej.
 
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2010, 16:02   

Rozbierałem i składałem hamulce już 2 razy. Gumki na górnych prowadnicach są ok, wyczyszczone i nawalone smaru ceramicznego do hamulców na wszystkich prowadnicach. Klocki ATE mają niecały rok, Zimmermany 3 lata. Objaw pozostał, teraz dodatkowo przy prędkości około 15-30km/h i odpowiednim naciśnięciu hamulca (tak, żeby powoli na dystansie wyhamować) słychać regularne "obtarcia" metalu z częstotliwością zależną od prędkości, słychać również trzeszczenie w centralnej części samochodu i wibracje z hamulca przenoszą się na karoserię. Od czego może się skrzywić dobrze dotarta, wentylowana tarcza?
_________________
morosophem
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-06-2010, 16:54   

morosophem, może masz krzywo osadzone łożysko lub piastę?
sprawdź bicie czujnikiem zegarowym
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.