Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 16 wentyli - strasznie ciezki pierwszy rozruch na zimno
Autor Wiadomość
Śpiewak 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1994r 2.0 16V sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Miastko/Koszaln
  Wysłany: 06-05-2010, 20:09   2.0 16 wentyli - strasznie ciezki pierwszy rozruch na zimno

wiec panowie borykam sie z takim problemem - gdy wsiadam do mojej furmany rano badz po pracy gdy auto caly dzien stoi nietykane,przekrecam kluczyk i co? wtedy dzieje sie masakra. strasznie dlugo trzeba meczyc rozrusznik,kiedy juz zaczyna lapac to mija tez dobra chwila zanim zlapie swoje obroty. cale szczescie ze moj akumulator jest chyba niesmiertelny :D dodam ze zmienilem pompke paliwa poniewaz podejrzewalem ze to ona daje zbyt niskie cisnienie na rozruch ale jednak nie - dalej to samo. filtr paliwa nowy. wiec pomozcie panowie bo nie mam kiedy rozgrzebywac mojego szatana i szukac igly w stogu siana. :P
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 06-05-2010, 21:05   

Śpiewak, sprawdź przede wszystkim stan kopułki, palca, świec i kabli...błędy sprawdzałeś? Kolejno może być moduł zapłonowy i na szczycie ECU... Ja miałem takie same objawy jak opisałeś i to był nieszczęsny moduł. Koszt nowego niemały, w moim Galu zastosowałem zewnętrzny moduł (20PLN) i prawie 30kkm zrobione w niecały rok...:)

Edit:
Ew. kondensatory ECU może też trzeba sprawdzić.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Śpiewak 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1994r 2.0 16V sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Miastko/Koszaln
Wysłany: 06-05-2010, 21:23   

areksz121, arek mam caly drugi silnik z osprzetem:) podsuwasz same usterki elektryczne a ja jednak chcialem drążyc temat paliwa,bede szedl Twoja droga. takie pytanie - czy galant jest wyposazony w gniazdo diagnostyczne? jezeli tak to gdzie jest skitrane i jakiego jest typu bo w pracy mam mozliwosc korzystania z KTSa Boscha wiec z checia bym sobie bledy poczytal bo check swieci sie tak samo jasno jak rezerwa :D
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 06-05-2010, 21:52   

Galant posiada gniazdo OBD,znajduje się pod deską rozdzielczą nad prawym kolanem kierowcy.Zwierasz pierwszy,i czwarty pin.Przekręcasz zapłon,i kontrolka silnika mruga błędy.

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
Śpiewak 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1994r 2.0 16V sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Miastko/Koszaln
Wysłany: 06-05-2010, 22:18   

coz,bede dzialal ale w weekend bo w tym tygodniu pracy poruszam sie moimi dwoma kólkami poki pogoda pozwala 8) dzieki wielkie :)

[ Dodano: 10-05-2010, 19:36 ]
wiec tak panowie, wybadalem temat - pompka paliwa dostaje prąd dopiero jak krece rozrusznikiem, na wlaczonym zaplonie nie. stad ciezki rozruch,tylko teraz gdzie go boli? przekaznik? jak tak to ktory to podpowiedzcie proszę ;)
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 13-05-2010, 01:18   

Śpiewak, ale mi to wygląda na normalne zachowanie...Hyundai pony z sercem colta i mój E55A ma tak samo. Pompka włącza się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem...mam 2 kulawe wtryski (chwilowo) i nawet przy nich silnik "łapie na dotyk". Próbowałeś włączyć wcześniej pompkę i potem kręciłeś? Jeśli jesteś pewien, że to wina niedoboru paliwka, pompka rzekomo swoją wydajność ma, to pasuje sprawdzić jeszcze zawór zwrotny na listwie wtryskowej może nie utrzymuje ciśnienia... Takie moje sugestie.

Jeszcze co do przekręcania kluczykiem, jeśli przekręcam na ACC ( włączam zapłon) to silnik krokowy się ustawia, ale i wtryski startową dawkę wtryskują, pod warunkiem, że na listwie panuje jakieś ciśnienie. Pewnie dlatego tak szybko łapie.

Dlaczego jestem pewien, że wtryski przed odpaleniem dają pierwszą dawkę? Bo po odłączeniu krokowca i ponownym włączeniu na ACC nadal coś słychać i to właśnie wtryski.

Trochę się rozpisałem, może coś pomoże w dociekaniu problemu :)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Śpiewak 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1994r 2.0 16V sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: Miastko/Koszaln
Wysłany: 13-05-2010, 18:25   

ogolnie mialem mala wojne z galantem w zeszly weekend bo zgasilem go i tak juz po zawodach - nie zapalił wiecej. w koncu udalo mi sie do uruchomic po zmianie pompki paliwa jednak teraz czasem chodzi na 3 cylindry - zmienilem swiece,palec i kopulke, komputer sterujacy. wlasnie jestem ciekaw swoich wtryskiwaczy... mam drugie to zobacze jak to wyglada.
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 13-05-2010, 23:00   

A obrotomierz Ci nie wariuje czasem jak już go odpalisz i jedziesz ( najbardziej przy przyspieszaniu)??? Skakanie obrotomierza to chyba pierwsza oznaka, tak nawet ze schematu wynika...

Zobacz mój przeszły załatwiony problem...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39834

Jeśli masz aparat zapłonowy na podmiankę to też możesz sprawdzić, w innym wypadku jest tam jeden link do postu autorstwa kolegi Burst.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.