[Cari 1.9TD] Brak ssania |
Autor |
Wiadomość |
tadeusz
Forumowicz kontrola silnika
Auto: carisma 1,9 TD z 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: ostrołęka
|
Wysłany: 30-03-2010, 07:40 [Cari 1.9TD] Brak ssania
|
|
|
Witam, Szukałem coś w temacie, ale do mojej Cari nic nie znalazłem. Więc proszę o radę.
Gdy odpalam na zimnym, obroty są w granicach 500 a na ciepłym ok 900. Zajrzałem pod machę i zauważyłem że nie ma ssania,linka jest luźno, elektrozawór jest dobry bo podpinałem go bezpośrednio z aku. Czasami ssanie załączy się ale na krótko i się wyłacza. Napięcie w przewodzie dochodzi cały czas nawet na ciepłym silniku. Nie mam pojęcia co to może być, z góry dzięki za pomoc. |
_________________ tadek |
|
|
|
 |
Boniek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD'98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 49 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 30-03-2010, 09:43
|
|
|
Włącz klimatyzację, i w tedy zobacz czy linka jest napięta. Jeśli jest, ssanie działa.
Powodem nie załączania się z ssania może być czujnik temperatury. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 30-03-2010, 10:33
|
|
|
na obrotomierzu miedzy jedynką a zerem jest krótka kreseczka parę milimetrów na początku oznacza ona 500 obrotów mniema że tyle ci wskazuje na zimnym |
|
|
|
 |
vonPaulus89
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.9 TD 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 14 Skąd: mielec
|
Wysłany: 30-03-2010, 17:47
|
|
|
witam. mam to samo zmartwienie. teraz kiedy temperatury nie schodzą poniżej zera to się nie boję ale jak po porannym przymrozku go odpalałem to chwycił owszem o własnych siłach ale obroty według wskazań wyglądały poniżej 500. Na ciepłym bez klimy jest 900. Czy w mojej cari 1.9 TD którą jeżdżę miesiąc dopiero jest w ogóle coś działajacego jak ssanie? a jeśli jest to jak to sprawdzic czy działa? o sprawdzenie której linki chodzi? |
_________________ vonPaulus89 |
|
|
|
 |
tadeusz
Forumowicz kontrola silnika
Auto: carisma 1,9 TD z 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: ostrołęka
|
Wysłany: 30-03-2010, 18:32
|
|
|
Cytat: | Włącz klimatyzację, i w tedy zobacz czy linka jest napięta. Jeśli jest, ssanie działa. |
Tak, jak włączę klimę to linka naciąga się na chwilę co jakichś czas, to że nie chce na zimnym to czujnik temperatury? pawelsonx napisał/a: | na obrotomierzu miedzy jedynką a zerem jest krótka kreseczka parę milimetrów na początku oznacza ona 500 obrotów mniema że tyle ci wskazuje na zimnym | Było po środku między 0 a1 ,o tym nie wiedziałem. vonPaulus89 napisał/a: | Czy w mojej cari 1.9 TD którą jeżdżę miesiąc dopiero jest w ogóle coś działajacego jak ssanie? a jeśli jest to jak to sprawdzic czy działa? o sprawdzenie której linki chodzi? | Na pompie wtryskowej pod linką gazu |
_________________ tadek |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 30-03-2010, 20:01
|
|
|
tadeusz napisał/a: | Było po środku między 0 a1 ,o tym nie wiedziałem.
|
czyli masz około 750 obrotów ja mam to samo jak jest zimny. |
|
|
|
 |
vonPaulus89
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.9 TD 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 14 Skąd: mielec
|
Wysłany: 06-04-2010, 17:49
|
|
|
Sprawdziłem. dodam że na polu było wtedy +7 stopni. ta linka od ssania nie daje znaków życia. Jak mam sprawdzić czy ssanie mi funkcjonuje? |
_________________ vonPaulus89 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-04-2010, 18:11
|
|
|
ssania nie ma w silnikach diesla.
Prawdopodobnie chodzi wam o ta linke od wolnych obrotów w 1.9 td jest połączona poprzez mieszek z elktropneumatycznym zaworem znajdujący się na grodzi on odpowiada za podanie podciśnienia na mieszek i cofnięcie sie linki która zaczepiona jest o dźwignie wolnych obrotów
supplementen A
rozdizał13E strona -58
opis jak sprawdzić |
|
|
|
 |
czester_
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-04-2010, 18:35
|
|
|
U mnie również na zimnym 750 a potem dochodzi do 900. Niepokoiło mnie kiedyś to samo, nawet zakładałem taki temat tu na forum. Z odpowiedzi użytkowników ten typ tak ma po prostu. |
_________________ Moja Cari |
|
|
|
 |
lppbgn
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 62 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-04-2010, 10:28
|
|
|
U mnie jest to samo, wcześniej linka wolnych obrotów pracowała zawsze teraz jest martwa, stało się to w trakcie usuwania różnych problemów związanych z pompą wtryskową (opisywanych na forum).
Więc czekam z niecierpliwością, aż ktoś u siebie zdiagnozuje problem, bo ja nie mam już pomysłów. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 08-04-2010, 10:45
|
|
|
jak jest martwa to co za problem sprawdzić co nie tak w manuale są rysunki nawet
 |
|
|
|
 |
lppbgn
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 62 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 09-04-2010, 07:53
|
|
|
Jeśli chodzi o angielski to ja jestem raczej w afryce Ale z tego co zrozumiałem to trzeba podać na vacum napięcie z akumulatora i sprawdzić czy jest podciśnienie w przewodzie łączącym vacum z mieszkiem od wolnych obrotów, a później sprawdzić opór na tych samych pinach przy temperaturze 23 stopniach C. Tylko co to za manometr? Pewnie wystarczyłoby sprawdzić to ręką, na przewodzie będzie wyczuwalne.
Czy to jakoś tak czy coś źle zrozumiałem? |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 09-04-2010, 08:15
|
|
|
Idzie tak :
UWAGA: Przy odłączaniu przewodu próżniowego zawsze zrób znak aby można było podłączyć w oryginalnej pozycji.
1.Odłącz wąż próżniowy od zaworu.
2.Odłącz konektor osłony.
3. Podłącz ręczną pompę próżniową do króćca A
4. Sprawdź szczelność poprzez zaaplikowanie próżni z napięciem podanym bezpośrednio z akumulatora na zawór oraz bez podawania napięcia.
Napięcie AKU - króciec B - pozycja Normalne warunki
Podłączone Otwarty ucieczka próżni
Zamknięty próżnia utrzymana
Nie podłączone Zamknięty próżnia utrzymana
5. Zmierz rezystancję pomiędzy końcówkami na zaworze. Standardowa wartość: 27-31 oma przy 23stopniach C. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 08-05-2010, 21:26
|
|
|
A jaki związek to 'ssanie' ma z kątem wtrysku? Mianowicie dałem autko na ustawienie tego kąta i od tego momentu linka się nie naciąga. Skąd ten zaworek na ścianie grodziowej bierze impuls żeby naciągnąć linkę. Zawór jest ok. Czujnik temp silnika działa bo przy ciepłym nie grzeje świec. A może ktoś ma jakiś schemat elektryczny tego układu? |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 08-05-2010, 21:56
|
|
|
sprubuj zadusić lub włącz klimę jeśli tak zwane ssanie się nie załączy masz coś nie tak jak spadają obr poniżej wolnych automatycznie sie załącza na pewno nie bierze sygnału z alternatora jak to ma miejsce z wskaźnikiem obr silnika . |
|
|
|
 |
|