 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem ze skrzynią automatyczną |
Autor |
Wiadomość |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 11-05-2010, 08:56
|
|
|
mario mario napisał/a: | Prawdopodobnie w waszych autach siedzą KM1 -ki, czy to takie proste skrzynie tego bym nie powiedział, jak mi napiszesz dokładne oznaczenie to w niedziele podam więcej szczegółów na temat samej skrzyni i jej charakterystyki, niestety uczę się i musiałbym zapytać fachowca. |
wiesz...
nie bagatelizuję problemu i nie twierdzę że skrzynia w jedynce jest prosta jak futerał na cepy, ale uważam że w porównaniu ze skrzyniami, które miałem w osobówkach i w tej obecnej również jest to konstrukcja znacznie prostsza zarówno w budowie jak i konstrukcyjnie. Nie wymaga żadnego komputera do pracy co również upraszcza sprawę. Niestety jeśli chodzi o automaty to w naszym kraju nie ma dobrego serwisu i w związku z tym uważam, że jedyna słuszna naprawa to wymiana.
A na serwisach internetowych związanych z automatami odpowiedź na pytanie co mam zrobić gdy... zawsze kończy się odpowiedzią przyejdź do nas naprawimy (oczyście nie dajemy gwarancji że naprawa się uda ale zapłacić musisz) i skasujemy odpowiednio!!!
mimo tego uważam że warto mieć automat. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-05-2010, 10:29
|
|
|
polaff napisał/a: | że jedyna słuszna naprawa to wymiana. | nówka???? używka->> możesz mieć to samo co obecnie. polaff napisał/a: | i skasujemy odpowiednio!!! | masz świętą rację->> przerabiałem niepotrzebnie ten temat ale nie dałem się do końca wyrolować ale za to mam w zapasie skrzynię tyle że anglik.U mnie nie wchodziła "4" i skończyło się to po "zresetowaniu" przekaźnika tzn był wymontowany, umyty w benzynie, wysuszony. U mnie jest pod kierownicą po lewej stronie-nie wiem jak jest w Twoim. Zacznij od wymiany oleju->> taniej to wyjdzie. polaff napisał/a: | mimo tego uważam że warto mieć automat. | jestem całkowicie za
Lapsus słowny zamiast "przekaźnika" powinno być "sterownika" |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
Ostatnio zmieniony przez jawaldek 15-05-2010, 09:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 11-05-2010, 10:36
|
|
|
jawaldek napisał/a: | polaff napisał/a: | że jedyna słuszna naprawa to wymiana. | nówka???? używka->> możesz mieć to samo co obecnie. polaff napisał/a: | i skasujemy odpowiednio!!! | masz świętą rację->> przerabiałem niepotrzebnie ten temat ale nie dałem się do końca wyrolować ale za to mam w zapasie skrzynię tyle że anglik.U mnie nie wchodziła "4" i skończyło się to po "zresetowaniu" przekaźnika tzn był wymontowany, umyty w benzynie, wysuszony. U mnie jest pod kierownicą po lewej stronie-nie wiem jak jest w Twoim. Zacznij od wymiany oleju->> taniej to wyjdzie. polaff napisał/a: | mimo tego uważam że warto mieć automat. | jestem całkowicie za |
nie wiem jak jest u Ciebie, ja kupiłem skrzynie z angola z rocznika 91 i tej skrzyni OV chodzi bez tego jak go nazwałes przekaźnika trzeba tylko "ręcznie" wysterowac elektrozawór, a ten cały "komputer" w tym przypadku tak jak już pisałem steruje tylko mozliwością włączenia ov w zależności od temperatury oleju. Podejrzewam że związane jest to ze średnicą kapilar i gęstościa oleju zależna od jego temperatury lub od temperatury sprzęgieł w skrzyni. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-05-2010, 22:07
|
|
|
[quote="polaff"]nie bagatelizuję problemu i nie twierdzę że skrzynia w jedynce jest prosta jak futerał na cepy, ale uważam że w porównaniu ze skrzyniami, które miałem w osobówkach i w tej obecnej również jest to konstrukcja znacznie prostsza zarówno w budowie jak i konstrukcyjnie. Nie wymaga żadnego komputera do pracy co również upraszcza sprawę. Niestety jeśli chodzi o automaty to w naszym kraju nie ma dobrego serwisu i w związku z tym uważam, że jedyna słuszna naprawa to wymiana.
A na serwisach internetowych związanych z automatami odpowiedź na pytanie co mam zrobić gdy... zawsze kończy się odpowiedzią przyejdź do nas naprawimy (oczyście nie dajemy gwarancji że naprawa się uda ale zapłacić musisz) i skasujemy odpowiednio!!!
Niestety jak już takie rzeczy zaczynacie wypisywać to ja się wyłączam, przykro mi nie będę was przekonywał, tak, serwisów może i nie ma dobrych ale są ludzie którzy na skrzyniach automatycznych zęby zjedli. Kupujcie używki, będziecie zadowoleni, jak długo czas pokaże. Na tym mój udział w tym temacie się kończy. Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez mario mario 13-05-2010, 06:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 11-05-2010, 22:47
|
|
|
moim zdaniem kalkulacja jest bardzo prosta. Ale proszę nie czuj sie urażony . Bardzo ciekawi mnie Twoja diagnoza i chciał bym bys dalej sie wypowiadal w tym wątku gdyż uważam, że jesteś jedną z niewielu osób które mają coś sensownego do powiedzenia w temacie skrzyń automatycznych. |
|
|
|
 |
kdf
Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 12-05-2010, 21:42
|
|
|
Przepraszam za "chwilową" nieobecność ale praca......
Mam pytanie do Mario Mario, w związku z tym że możesz się dowiedzieć czegoś więcej na temat skrzyń stosowanych w tych autach-w jaki sposób sprawdzić jaki model siedzi w mojej maszynie? Czy na obudowie znajdę tabliczkę lub wytłoczenie z typem skrzyni?
Co do oleju to ma ładny czerwony kolor i pachnie "olejowo" bez nuty spalenizny.
Acha co do modelu to tak jak w moim opisie Pajero I z 1989r silnik 2,5 tdi |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-05-2010, 21:53
|
|
|
kdf, Jako, że jesteś założycielem tego tematu nietaktem byłoby ci nie odpowiedzieć wcześniej już udzielając się. Tak, jeżeli olej jest jak najbardziej czysty, będzie taki klarowny po wymianie dynamicznej, lub po remoncie skrzyni, i nie czuć zapachu spalenizny (wtedy nie byłby taki czysty) to należy założyć, ze elementy cierne nie są spalone a nawet przypalone, w języku naprawiaczy ASB, przyjarane. Odnośnie objawów i innych opisanych przez ciebie spraw dotyczących skrzyni, zapytam człowieka, który się na tym zna, aczkolwiek unika on diagnozowania, bez kontaktu z przedmiotem poddawanym diagnozie, mimo to kilka razy słyszałem jak tłumaczył ludziom przez telefon co mają zrobić w skrzyni aby sprawdzić i wyeliminować pewne usterki. Nigdy nie wypowiadam się w kwestiach wykraczających poza poziom mojej wiedzy. Moja wiedza dotycząca ASB stale się powiększa, ale co do twojej skrzyni nie mogę się jednoznacznie wypowiedzieć, aby nie wprowadzać cię w błąd. Jestem tylko przeciwny kupowaniu nowej skrzyni, patrz używanej, jest to ślepy objaw lenistwa. Odpowiedź dam ci w niedzielę, a może w sobotę wieczorem. |
|
|
|
 |
kdf
Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 13-05-2010, 19:50
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie. Jak na razie przyzwyczaiłem się do jazdy ze swą skrzynią mimo iż każda zmiana biegu łączy się z "mieszaniem" pedałem gazu. Ale i to ma swoje plusy, bo mam kontrolę nad zmianą biegu. Wiem dokładnie kiedy to nastąpi, a jedyny minus to "niekontrolowana" redukcja z biegu z 4 na 3 przy dość niewielkim wciśnięciu pedału gazu. Aczkolwiek poluzowanie linki dołączonej do pompy wtryskowej tę sytuację poprawiło. Póki co
jeśli objawy nie będą się pogarszały, zmiana skrzyni została oddalona do odwołania. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-05-2010, 01:57
|
|
|
Olej w automatycznej skrzyni biegów to podstawa. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 15-05-2010, 07:27
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Olej w automatycznej skrzyni biegów to podstawa. |
a tak z ciekawości zapytam czy zajmujesz się również naprawianiem skrzyń automatycznych? |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-05-2010, 09:43
|
|
|
kdf napisał/a: | Czy na obudowie znajdę tabliczkę lub wytłoczenie z typem skrzyni? | Tak powinieneś mieć wybite na skrzyni nazwę producenta, lub wybite oznaczenie skrzyni. Byłem i rozmawiałem, no i niestety po opisie jaki podałeś, uśmiechnął się i powiedział, ze najlepiej to całe auto wymienić, oczywiście to był, żart. Aby coś powiedzieć o danej skrzyni trzeba ją zobaczyć, szczególnie, że u ciebie może być skrzynia KM148 z trzema elektrozaworami lub KM 170 z czterema, obie czterostopniowe. Taka skrzynię naprawiał kilka lat temu. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 16-05-2010, 10:44
|
|
|
mario mario napisał/a: | kdf napisał/a: | Czy na obudowie znajdę tabliczkę lub wytłoczenie z typem skrzyni? | Tak powinieneś mieć wybite na skrzyni nazwę producenta, lub wybite oznaczenie skrzyni. Byłem i rozmawiałem, no i niestety po opisie jaki podałeś, uśmiechnął się i powiedział, ze najlepiej to całe auto wymienić, oczywiście to był, żart. Aby coś powiedzieć o danej skrzyni trzeba ją zobaczyć, szczególnie, że u ciebie może być skrzynia KM148 z trzema elektrozaworami lub KM 170 z czterema, obie czterostopniowe. Taka skrzynię naprawiał kilka lat temu. |
ja mam skrzynię z auta rocznik 91 i jest tylko jeden elektrozawór. |
|
|
|
 |
kdf
Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 16-05-2010, 11:28
|
|
|
A teraz jeszcze pytanie odnośnie oleju-jaki? Jakby nie patrzeć jest tego kilka rodzajów do automatów. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:24
|
|
|
kdf napisał/a: | A teraz jeszcze pytanie odnośnie oleju-jaki? Jakby nie patrzeć jest tego kilka rodzajów do automatów. |
dexron II |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:37
|
|
|
Chłopaki muszę iść na imprę wieczorem napiszę co i jak. Poza tym nie jeden elektrozawór, a 3. Podaj oznaczenie skrzyni to ci powiem. KM 148 miały 3 elektrozawory. |
|
|
|
 |
|
|