Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze skrzynią automatyczną
Autor Wiadomość
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 11-05-2010, 08:56   

mario mario napisał/a:
Prawdopodobnie w waszych autach siedzą KM1 -ki, czy to takie proste skrzynie tego bym nie powiedział, jak mi napiszesz dokładne oznaczenie to w niedziele podam więcej szczegółów na temat samej skrzyni i jej charakterystyki, niestety uczę się i musiałbym zapytać fachowca.


wiesz...

nie bagatelizuję problemu i nie twierdzę że skrzynia w jedynce jest prosta jak futerał na cepy, ale uważam że w porównaniu ze skrzyniami, które miałem w osobówkach i w tej obecnej również jest to konstrukcja znacznie prostsza zarówno w budowie jak i konstrukcyjnie. Nie wymaga żadnego komputera do pracy co również upraszcza sprawę. Niestety jeśli chodzi o automaty to w naszym kraju nie ma dobrego serwisu i w związku z tym uważam, że jedyna słuszna naprawa to wymiana.

A na serwisach internetowych związanych z automatami odpowiedź na pytanie co mam zrobić gdy... zawsze kończy się odpowiedzią przyejdź do nas naprawimy (oczyście nie dajemy gwarancji że naprawa się uda ale zapłacić musisz) i skasujemy odpowiednio!!!

mimo tego uważam że warto mieć automat.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-05-2010, 10:29   

polaff napisał/a:
że jedyna słuszna naprawa to wymiana.
nówka???? używka->> możesz mieć to samo co obecnie.
polaff napisał/a:
i skasujemy odpowiednio!!!
masz świętą rację->> przerabiałem niepotrzebnie ten temat :twisted: ale nie dałem się do końca wyrolować ale za to mam w zapasie skrzynię tyle że anglik.U mnie nie wchodziła "4" i skończyło się to po "zresetowaniu" przekaźnika tzn był wymontowany, umyty w benzynie, wysuszony. U mnie jest pod kierownicą po lewej stronie-nie wiem jak jest w Twoim. Zacznij od wymiany oleju->> taniej to wyjdzie.
polaff napisał/a:
mimo tego uważam że warto mieć automat.
:headbang: :hello1: jestem całkowicie za :hello2:

Lapsus słowny zamiast "przekaźnika" powinno być "sterownika"
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
Ostatnio zmieniony przez jawaldek 15-05-2010, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 11-05-2010, 10:36   

jawaldek napisał/a:
polaff napisał/a:
że jedyna słuszna naprawa to wymiana.
nówka???? używka->> możesz mieć to samo co obecnie.
polaff napisał/a:
i skasujemy odpowiednio!!!
masz świętą rację->> przerabiałem niepotrzebnie ten temat :twisted: ale nie dałem się do końca wyrolować ale za to mam w zapasie skrzynię tyle że anglik.U mnie nie wchodziła "4" i skończyło się to po "zresetowaniu" przekaźnika tzn był wymontowany, umyty w benzynie, wysuszony. U mnie jest pod kierownicą po lewej stronie-nie wiem jak jest w Twoim. Zacznij od wymiany oleju->> taniej to wyjdzie.
polaff napisał/a:
mimo tego uważam że warto mieć automat.
:headbang: :hello1: jestem całkowicie za :hello2:


nie wiem jak jest u Ciebie, ja kupiłem skrzynie z angola z rocznika 91 i tej skrzyni OV chodzi bez tego jak go nazwałes przekaźnika trzeba tylko "ręcznie" wysterowac elektrozawór, a ten cały "komputer" w tym przypadku tak jak już pisałem steruje tylko mozliwością włączenia ov w zależności od temperatury oleju. Podejrzewam że związane jest to ze średnicą kapilar i gęstościa oleju zależna od jego temperatury lub od temperatury sprzęgieł w skrzyni. :roll:
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-05-2010, 22:07   

[quote="polaff"]nie bagatelizuję problemu i nie twierdzę że skrzynia w jedynce jest prosta jak futerał na cepy, ale uważam że w porównaniu ze skrzyniami, które miałem w osobówkach i w tej obecnej również jest to konstrukcja znacznie prostsza zarówno w budowie jak i konstrukcyjnie. Nie wymaga żadnego komputera do pracy co również upraszcza sprawę. Niestety jeśli chodzi o automaty to w naszym kraju nie ma dobrego serwisu i w związku z tym uważam, że jedyna słuszna naprawa to wymiana.

A na serwisach internetowych związanych z automatami odpowiedź na pytanie co mam zrobić gdy... zawsze kończy się odpowiedzią przyejdź do nas naprawimy (oczyście nie dajemy gwarancji że naprawa się uda ale zapłacić musisz) i skasujemy odpowiednio!!!



Niestety jak już takie rzeczy zaczynacie wypisywać to ja się wyłączam, przykro mi nie będę was przekonywał, tak, serwisów może i nie ma dobrych ale są ludzie którzy na skrzyniach automatycznych zęby zjedli. Kupujcie używki, będziecie zadowoleni, jak długo czas pokaże. Na tym mój udział w tym temacie się kończy. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez mario mario 13-05-2010, 06:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 11-05-2010, 22:47   

moim zdaniem kalkulacja jest bardzo prosta. Ale proszę nie czuj sie urażony :oops: . Bardzo ciekawi mnie Twoja diagnoza i chciał bym bys dalej sie wypowiadal w tym wątku gdyż uważam, że jesteś jedną z niewielu osób które mają coś sensownego do powiedzenia w temacie skrzyń automatycznych.
 
 
kdf 
Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Jarocin
Wysłany: 12-05-2010, 21:42   

Przepraszam za "chwilową" nieobecność ale praca......
Mam pytanie do Mario Mario, w związku z tym że możesz się dowiedzieć czegoś więcej na temat skrzyń stosowanych w tych autach-w jaki sposób sprawdzić jaki model siedzi w mojej maszynie? Czy na obudowie znajdę tabliczkę lub wytłoczenie z typem skrzyni?
Co do oleju to ma ładny czerwony kolor i pachnie "olejowo" bez nuty :badgrin: spalenizny.
Acha co do modelu to tak jak w moim opisie Pajero I z 1989r silnik 2,5 tdi
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-05-2010, 21:53   

kdf, Jako, że jesteś założycielem tego tematu nietaktem byłoby ci nie odpowiedzieć wcześniej już udzielając się. Tak, jeżeli olej jest jak najbardziej czysty, będzie taki klarowny po wymianie dynamicznej, lub po remoncie skrzyni, i nie czuć zapachu spalenizny (wtedy nie byłby taki czysty) to należy założyć, ze elementy cierne nie są spalone a nawet przypalone, w języku naprawiaczy ASB, przyjarane. Odnośnie objawów i innych opisanych przez ciebie spraw dotyczących skrzyni, zapytam człowieka, który się na tym zna, aczkolwiek unika on diagnozowania, bez kontaktu z przedmiotem poddawanym diagnozie, mimo to kilka razy słyszałem jak tłumaczył ludziom przez telefon co mają zrobić w skrzyni aby sprawdzić i wyeliminować pewne usterki. Nigdy nie wypowiadam się w kwestiach wykraczających poza poziom mojej wiedzy. Moja wiedza dotycząca ASB stale się powiększa, ale co do twojej skrzyni nie mogę się jednoznacznie wypowiedzieć, aby nie wprowadzać cię w błąd. Jestem tylko przeciwny kupowaniu nowej skrzyni, patrz używanej, jest to ślepy objaw lenistwa. Odpowiedź dam ci w niedzielę, a może w sobotę wieczorem.
 
 
kdf 
Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Jarocin
Wysłany: 13-05-2010, 19:50   

Dzięki za zainteresowanie. Jak na razie przyzwyczaiłem się do jazdy ze swą skrzynią mimo iż każda zmiana biegu łączy się z "mieszaniem" pedałem gazu. Ale i to ma swoje plusy, bo mam kontrolę nad zmianą biegu. Wiem dokładnie kiedy to nastąpi, a jedyny minus to "niekontrolowana" redukcja z biegu z 4 na 3 przy dość niewielkim wciśnięciu pedału gazu. Aczkolwiek poluzowanie linki dołączonej do pompy wtryskowej tę sytuację poprawiło. Póki co
jeśli objawy nie będą się pogarszały, zmiana skrzyni została oddalona do odwołania.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-05-2010, 01:57   

Olej w automatycznej skrzyni biegów to podstawa.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 15-05-2010, 07:27   

zbyszekm2 napisał/a:
Olej w automatycznej skrzyni biegów to podstawa.


a tak z ciekawości zapytam czy zajmujesz się również naprawianiem skrzyń automatycznych?
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-05-2010, 09:43   

kdf napisał/a:
Czy na obudowie znajdę tabliczkę lub wytłoczenie z typem skrzyni?
Tak powinieneś mieć wybite na skrzyni nazwę producenta, lub wybite oznaczenie skrzyni. Byłem i rozmawiałem, no i niestety po opisie jaki podałeś, uśmiechnął się i powiedział, ze najlepiej to całe auto wymienić, oczywiście to był, żart. Aby coś powiedzieć o danej skrzyni trzeba ją zobaczyć, szczególnie, że u ciebie może być skrzynia KM148 z trzema elektrozaworami lub KM 170 z czterema, obie czterostopniowe. Taka skrzynię naprawiał kilka lat temu.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-05-2010, 10:44   

mario mario napisał/a:
kdf napisał/a:
Czy na obudowie znajdę tabliczkę lub wytłoczenie z typem skrzyni?
Tak powinieneś mieć wybite na skrzyni nazwę producenta, lub wybite oznaczenie skrzyni. Byłem i rozmawiałem, no i niestety po opisie jaki podałeś, uśmiechnął się i powiedział, ze najlepiej to całe auto wymienić, oczywiście to był, żart. Aby coś powiedzieć o danej skrzyni trzeba ją zobaczyć, szczególnie, że u ciebie może być skrzynia KM148 z trzema elektrozaworami lub KM 170 z czterema, obie czterostopniowe. Taka skrzynię naprawiał kilka lat temu.


ja mam skrzynię z auta rocznik 91 i jest tylko jeden elektrozawór.
 
 
kdf 
Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Jarocin
Wysłany: 16-05-2010, 11:28   

A teraz jeszcze pytanie odnośnie oleju-jaki? Jakby nie patrzeć jest tego kilka rodzajów do automatów.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-05-2010, 13:24   

kdf napisał/a:
A teraz jeszcze pytanie odnośnie oleju-jaki? Jakby nie patrzeć jest tego kilka rodzajów do automatów.



dexron II
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-05-2010, 13:37   

Chłopaki muszę iść na imprę wieczorem napiszę co i jak. Poza tym nie jeden elektrozawór, a 3. Podaj oznaczenie skrzyni to ci powiem. KM 148 miały 3 elektrozawory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.