| 
		[E34A 1.8TD] Problemy z rozruchem zimnego silnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Pimpek  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant E34A Sedan 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Zgierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-05-2010, 17:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Więc sprawa wygląda następująco: 
 
- komputer wymieniony na inny (na 100% sprawny, tak zapewniał sprzedający)
 
- świece wymienione na nowe (JC, 6.2V)
 
- czujnik temperatury płynu założony nowy (JC)
 
 Silnik zachowuje się jak by nie miał grzania świec. (a napięcie na listwie jest, podgrzewanie zrobione na guzik). Jak prysnę samostartem to pali. Pedał w podłodze, a silnik kręci tak ok. 1500 obr/min, po chwili wskakuje na normalne obroty i chodzi bez problemu. Jazda też OK. później już odpala bez problemu. Dodatkowo po założeniu nowego czujnika temperatury wskazówka poleciała na czerwone pole mimo że silnik jest zimny. Co to może być, bo ja już nie mam siły, a samostartem to zaraz silnik zarżnę. coś jeszcze pominąłem        | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-05-2010, 19:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pimpek, próbowałeś podgrzewać świece na krótko bezpośrednio z akumulatora? | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pimpek  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant E34A Sedan 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Zgierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-05-2010, 21:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Świece grzeją na 100%, w momencie załączenia przyciskiem podgrzewania na listwie od świec pojawia się napięcie. A świece nawet wyjąłem z auta, spiąłem listwą zapodałem masę i lookałęm ile grzeją. Więc to nie wina świeczek...    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-05-2010, 21:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdź kąt ustawienia wtrysku, może układ paliwowy Ci się zapowietrza... | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-05-2010, 23:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pimpek napisał/a: | 	 		  | - czujnik temperatury płynu założony nowy (JC)  | 	 
  	  | Pimpek napisał/a: | 	 		  | Dodatkowo po założeniu nowego czujnika temperatury wskazówka poleciała na czerwone pole | 	  
 
Bo to JC to g* i tyle, to raz. A dwa, że chodzi o dwu pinowy czujnik temperatury podający temperaturę chłodziwa do komputera a nie na deskę    | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pimpek  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant E34A Sedan 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Zgierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-05-2010, 20:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Co do czujnika to wymieniłem na drugi i jest ok. Wskazówka pokazuje normalne wskazania. A drugiego czujnika u mnie nie ma, chyba że słabo szukałem. Gdzie on jest?
 
Co do odpalania to założyłem zaworek zwrotny na zasilaniu paliwa i jak na razie jest ok. Na 100 % będę pewny jutro rano czy odpali normalnie czy ze "wspomaganiem".
 
Pozostaje jeszcze kwestia podgrzewania świec, czujnik wymieniłem, komputer również, świeczki nowe, przekaźniki pod maską też nowe i nadal nie ma grzania po zapłonie. A drażni mnie to odpalanie na guzik. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sampler  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2355 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-05-2010, 21:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak to wina paliwa to na 100% masz zapowietrzony uklad paliwowy. Sam sie nie odpowietrzy. Poluznij srubke przy pompce wypompuj cale powietrze i dokrec jak bedzie wyciekac ropa. Przy zapowietrzonym ukladzie auto moze nie odpalac. | 
             
						
				_________________ BYŁY:
 
GALANT E34 1.8 TD 
 
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V 
 
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V 
 
Xsara 1.4i
 
 
SĄ:
 
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 
Peugeot 308 2.0 HDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pimpek  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant E34A Sedan 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Zgierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-05-2010, 21:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sampler napisał/a: | 	 		  | to na 100% masz zapowietrzony uklad paliwowy. | 	  
 
 
Układ się zapowietrzał, bo schodziło paliwo. Założyłem zaworek zwrotny, odpowietrzyłem układ i chodzi normalnie. Pozostaje tylko grzanie świec. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-05-2010, 21:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pimpek napisał/a: | 	 		  | A drażni mnie to odpalanie na guzik. | 	   Ja bym się tym nie irytował... Przez całe użytkowanie poprzedniego gala miałem na przycisk grzanie i idzie się do tego przyzwyczaić    | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pimpek  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant E34A Sedan 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Zgierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-05-2010, 07:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zaworek pomógł wyśmienicie. Odpalił bez problemu. A co do świec, to elektryk powiedział że za długo podgrzewam świece i dlatego je tak szybko pali. Ile powinno się podgrzewać świece? Jak spinałem na krótko to wszystkie 4 świece grzeją się ok. 6s. A jedna ok. 3 s. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-05-2010, 09:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pimpek ja grzałem zawsze na zimnym do 10 s. i palił na tyk... | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Struna Gryf  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant 1.8 TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: Siedlce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-12-2010, 09:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
Jakie świeczki w dobrej cenie wsadzić do Galanta 1.8 TD?
 
Macie konkretny model i symbol pasujących świec?
 
Z góry dzięki    | 
             
						
				_________________ Dawniej Opel Frontera Off Road Extreme
 
Dziś Mitsu Galant 1.8 TD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sampler  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2355 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2010, 09:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | najtaniej wychodza HKT. Jedynie musisz zobaczyc czy masz wersje auta ze swiecami 6 czy 12 V i takie zalozyc. | 
             
						
				_________________ BYŁY:
 
GALANT E34 1.8 TD 
 
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V 
 
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V 
 
Xsara 1.4i
 
 
SĄ:
 
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 
Peugeot 308 2.0 HDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |