 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
BLOS w V6 |
Autor |
Wiadomość |
DAREX2006
Mitsumaniak

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 79 Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
|
Wysłany: 04-05-2010, 17:24 BLOS w V6
|
|
|
Witam serdecznie mam do was koledzy pytanie czy ktos z was ma założonego BLOSA w silniku 2,5 V6 jeśli tak to jakie sa wrażenia z posiadania tego urządzenia a dokładnie to ile faktycznie zjadaja gazu przy takiej instalacji ,siedze 2 dzien w temacie blosa i sam nie wiem czy jest sens inwestować w to urządzenie chce w miare ekonomicznie jezdzic na gazie nie tracąc mocy a na sekwencje to brak kasy co byscie doradzili w tej kwestii |
|
|
|
 |
p_bladek
Mitsumaniak

Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 138 Skąd: Warszawa i okolice
|
Wysłany: 04-05-2010, 17:49
|
|
|
Nie wiem jak v6 w galu ale w primerce gt 2.0 chodził elegancko, rzekłbym że nawet oszczędniej niż normalnie, pozatym wrażenia z jazdy bezcenne ja Blosika wrzuciłem samochód zaczoł żyć a normalnie Seicento mnie spod świateł brało . Polecałbym jednak sekwencję, a tak wogóle przy posiadaniu takiego silnika i przy dźwięku jaki wydaje szkoda mi osobiscie swojego Gazować. Stać mnie było na taki silnik to i stac na dobrą benzynkę coś za coś. Żaden mój silniczek nie ujży już gazu |
_________________ Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną |
|
|
|
 |
DAREX2006
Mitsumaniak

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 79 Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
|
Wysłany: 04-05-2010, 18:02
|
|
|
niestety mając 2 auta w dzisiejszych czasach przy tych cenach paliw musze miec gaz ,ogolnie jest dobrze ale przy zastosowanej zwęzce koniki poszły spac i temu staram sie dowiedziec jak to jest z tym blosem czy sie połaca czy nie |
|
|
|
 |
p_bladek
Mitsumaniak

Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 138 Skąd: Warszawa i okolice
|
Wysłany: 04-05-2010, 18:39
|
|
|
Jeśli chodzi o to, zakładając blos odetkasz założoną zwężkę w dolocie. Blos Ma przepływ szerokości dolotu powietrza w zalezności jaki jest potrzebny zakładaja 50mm lub 70mm.
Przy jexdzie na benzynie masz całkowity dopływ powietrza do silnika i działa tak jakby nie było ingerencji, przy przełączeniu na gaz odblokowuje sie klapka ala przepustnica i zamyka dopływ powietrza w dolocie (coś ala przepustnica w benzynie- "BLOS" - podciśnieniowy gaźnik gazu) Tak więc podsumowujac silnik powinien odzyskać wigor jazdy Powodzenia.
Pozdrawiam.
p.s na blosie nie będziesz miał wiekrzego zużycia gazu, może ew. troche spadnie zużycie dzieki płynnej regulacji dostepu powietrza. |
_________________ Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną |
|
|
|
 |
DAREX2006
Mitsumaniak

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 79 Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
|
Wysłany: 04-05-2010, 20:21
|
|
|
ok rozumie ale tak na chłopski rozum skoro wiecej powietrza silnik dostanie stosujac BLOS to i gazu tez musi dostac wiecej a przy mikserach mniejsza średnica mniej powietrza to i gazu też mniej ale mniej koni a skoro mam wywalic 380zł za blosa to czy nie lepiej kombinowac cos z elektroniką cos w stylu dawka gazu w zaleznosci od polożenia TPS sterowana silniczkiem krokowym |
|
|
|
 |
p_bladek
Mitsumaniak

Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 138 Skąd: Warszawa i okolice
|
Wysłany: 04-05-2010, 20:50
|
|
|
Zwężki w dolocie stosowane sa przez gazowników aby było łatwiej ustawić wolne obroty, bez tego auto nie chodziłoby na biegu jałowym i to wszystko. Powietrze służy do wzbogacania i zubażania miesznki. Na chłopski rozum dzięki blosowi masz możliwość szerszej regulacji dopływu powietrza, bez tego ustawiane jest na jedno kopyto i tutaj na chłopski rozum masz oszczędnosć. Mieszanka=powietrze+gaz.
Blos służy do zachowania jako takich oeyginalnych parametrów jazdy, wszystko zależy od tego jak jeździsz to normalne że jak ostra jazda to będzie trochę wiecej palił, ale zakładając blos dążymy do odzyskania dynamiki. Jeśli zależy Ci tylko na spalaniu to odpuść sobie temat i jeździj zamulonym. Musisz jeszcze pamiętać że musisz mieć reduktor gazu pod auto o właściwej liczbie KM jeśli będzie za słaby auto na gazie przy ostrzejrzym przyspieszaniu bedzie sie dławić. |
_________________ Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną |
|
|
|
 |
DAREX2006
Mitsumaniak

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 79 Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
|
Wysłany: 04-05-2010, 21:04
|
|
|
moze głupie pytanie zadam ale jaka powinna być zwęzka w naszych silnikach u mnie renomowany zakład założył dziwna zwężke wygląda jak czarny krążek z gardzielem z fiata 126p raz cos takiego widziałem na allegro postanowiłem to wymienic i założyłem mikser dyfuzor
http://moto.allegro.pl/it...niwersalny.html
ale jak bym nie regulował spalanie w granicach 20l/ 100 wiec zostawiłem oryginalny mam przynajmniej 14-15 /100 |
|
|
|
 |
hans_1972
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 13-05-2010, 08:16
|
|
|
blos, to jedyne sensowne rozwiązanie, jeśli kogoś nie stać na sekwencyjny gaz...
pierwszego blosa zamontowałem ponad 6 lat temu, i wtedy jeszcze to ściągałem go z Włoch, bo w Polsce to było wtedy cudo nie do kupienia.
zastosowanie blosa eliminuje w 90%, a może i więcej, problem dławienia dolotu. teoretycznie spalanie jest mniejsze, i to znacznie od instalacji z mikserem (piszę teoretycznie, bo jak zamontujesz blosa, to silnik dopiero odżyje, i noga wtedy samoczynnie staję się cięższa, a to powoduje apetyt na gaz:-), ale w najgorszym przypadku będzie palił tyle co na mikserze, ale będzie jeździł o niebo lepiej).
regulacja blosa zdecydowanie prostsza niż instalacji mikserowej...
ustawiona prawidłowo mieszanka gaz-powietrze np. przy obrotach 2000, będzie taka sama przy np. 5000, co przy mikserze było niewykonalne. |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-05-2010, 09:36
|
|
|
hans_1972 napisał/a: | ustawiona prawidłowo mieszanka gaz-powietrze np. przy obrotach 2000, będzie taka sama przy np. 5000, co przy mikserze było niewykonalne. |
Tak dokładniej określając pewne zależności składu mieszanki paliwo-powietrze w zależności od obrotów silnika, nie można powiedzieć, że mieszanka "gaz-powietrze np. przy obrotach 2000, będzie taka sama przy np. 5000". Gdyby tak było praca silnika byłaby praktycznie niemożliwa. Skład mieszanki (a właściwie proporcje ilości paliwa do ilości powietrza określane symbolem lambda) zależy w dużym stopniu od obciążenia silnika, gdzie jednym z kilku parametrów jest również prędkość obrotowa wału korbowego (potocznie obroty silnika).
Tutaj sprawa opiera się raczej o dawkowanie takiej mieszanki do cylindrów gdyż gazy (czyli gotową mieszankę) trudniej dozować. Natomiast LPG jest o wiele łatwiej wymieszać z powietrzem niż benzynę (gaz jest lotny a benzyna płynna). Tutaj system BLOS niweluje pewne niedogodności. Ponieważ jego działanie opiera się o "zwężkę Venturi'ego" połączoną z przepustnicą i podciśnieniową regulacją dawki, łatwiej jest przy jego użyciu dostosować ilość potrzebnej mieszanki i jej skład do aktualnych parametrów pracy silnika. Można system BLOS przyrównać bardzo ogólnie do gaźnika, chociaż jest to daleko idące porównanie.
Pozdrawiam |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
hans_1972
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 13-05-2010, 12:33
|
|
|
stosunek paliwo-powietrze powinien być w całym zakresie obrotów taki sam, i takie są założenia wszelkich układów paliwowych, jedne radzą sobie z tym lepiej, drugie gorzej...
w jednym z moich aut, poza blosem miałem zainstalowany wskaźnik AFR, i wiem jak to się układało... i jeśli napisałem że ustawiając blosa na 2000 obr, afr przy 5000 było takie same... to tak jest
czyli stosunek paliwo-powietrze był taki sam...
a co masz na myśli że inny stosunek paliwo-powietrze (AFR) jest na wolnych obrotach, a inny na wysokich... a według Ciebie jeśli będzie taki sam to silnik nie ma prawa pracować?
sonda lambda odbiera sygnały ze spalin (dokładnie mierzy zawartość tlenu w spalinach) i i między innymi, na podstawie tych informacji, komputer (lub blos) tak dobiera dawkę paliwa, aby silnik był zasilany zawsze taką samą porcją paliwa w stosunku do zapotrzebowania na powietrze (zależność powietrza i paliwa -AFR).
ideałem jest aby stosunek paliwa do powietrza w mieszance paliwowej był zbliżony do lambda=1 (pisze z pamięci, więc to 1, może być z jakimś małym ułamkiem, ale na pewno są to okolice 1).
oczywiście podczas pracy silnika, ma on różne zapotrzebowanie na paliwo, i co za tym idzie i też na powietrze, i właśnie tutaj za zadanie mają systemy paliwowe, tak dobrać dawkowanie paliwa, aby uzyskać idealny AFR.
a jeśli np. w wysokich partiach obrotów lambda spada, to znak iż nasz system paliwowy daje mało paliwa, i mieszanka staje się zbyt uboga... co wpływa na podniesienie temperatury spalania... itp, itd..
ale z założenia AFR powinno być takie same w całym zakresie obrotów.
ale się rozpisałem...:-) |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-05-2010, 13:06
|
|
|
hans_1972 napisał/a: | stosunek paliwo-powietrze powinien być w całym zakresie obrotów taki sam, i takie są założenia wszelkich układów paliwowych, jedne radzą sobie z tym lepiej, drugie gorzej...
w jednym z moich aut, poza blosem miałem zainstalowany wskaźnik AFR, i wiem jak to się układało... i jeśli napisałem że ustawiając blosa na 2000 obr, afr przy 5000 było takie same... to tak jest
czyli stosunek paliwo-powietrze był taki sam...
|
Miło poteoretyzować, ale to nie prawda.
Typowy AFR ma wykres krzywej, jest bliższy wartości stechiometrycznej w niższym zakresie (14 do 15), by potem w wyższym zakresie zbliżać się do wartości 12 (najwieksza wydajność mocy).
Im wyższy afr tym wyższa temperatura spalania.
Tak więc, w przypadku pracy w tzw. close loop, gdzie silnik pracuje praktycznie bez obciążenia ECU dąży do uzyskania afr na poziome "ekologicznym", czyli idealnego spalania. W trybie open loop (obciązenia silnika, np. przyspieszenie, jazda pod górę, itp.), wartości afr będą korygowane przez ecu do wielkości 12 w celu uzyskania wydajniejszego spalania pod względem mocy.
W silnikach turbodoładowanych, w trybie open loop, afr może spaść nawet do 10.5 w celu zapobieżenia detonacji podczas spalania.
Jest to zmienna, ustawiana w ECU przez producenta (mapy paliwowe), a która ma inną wielkość w zalezności od obciążenia silnika.
Wracając do wypowiedzi. Wielkość AFR nie jest taka sama w całym zakresie obrotów. Zmienia się m.in. w zależności od: otwarcia przepustnicy, kąta zapłonu, obrotów, ciśnienia na szynie paliwowej. A wartośc docelowa jest zapisana w tzw. mapach ECU. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
zbychu80
Nowy Forumowicz

Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 27 Gru 2009 Posty: 30 Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
|
Wysłany: 13-05-2010, 13:24
|
|
|
Żadnych blosów itp. szajsu gaźnikopodobnego. Zakładaj sekwencję albo jeździj na benzynie. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-11-2010, 17:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-05-2010, 10:03
|
|
|
hans_1972 napisał/a: | aby stosunek paliwa do powietrza w mieszance paliwowej był zbliżony do lambda=1 |
swinks_UK napisał/a: | Typowy AFR ma wykres krzywej, jest bliższy wartości stechiometrycznej w niższym zakresie (14 do 15) |
Dobra to wtrącę się jeszcze na koniec.
Obaj macie połowę racji. Współczynnik Lambda określa stosunek ilości paliwa do ilości powietrza. Gdy Lambda = 1 wtedy skład mieszanki wygląda następująco: 1 jednostka paliwa / 14 jednostek powietrza. |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
hans_1972
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 14-05-2010, 14:52
|
|
|
zostawmy te teorie...
sens jest taki, ze blos daje rade
bo takie było pytanie w poście... |
|
|
|
 |
zbychu80
Nowy Forumowicz

Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 27 Gru 2009 Posty: 30 Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
|
Wysłany: 14-05-2010, 19:25
|
|
|
hans_1972 napisał/a:
zostawmy te teorie...
sens jest taki, ze blos daje rade
bo takie było pytanie w poście...
Pozostaje tylko kwestia ile KM to trzyma stały skład mieszanki , bo jak się rozreguluje, to katalizator prędko zakończy żywotność, a ten z galantów jak działa z ECI Multi (a nie prymitywnym gaźnikiem gazowym) to po 17 latach i grubo ponad 200000tys przebiegu jest nadal sprawny. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-11-2010, 17:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
|
|