Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS w V6
Autor Wiadomość
DAREX2006 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 79
Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
Wysłany: 04-05-2010, 17:24   BLOS w V6

Witam serdecznie mam do was koledzy pytanie czy ktos z was ma założonego BLOSA w silniku 2,5 V6 jeśli tak to jakie sa wrażenia z posiadania tego urządzenia a dokładnie to ile faktycznie zjadaja gazu przy takiej instalacji ,siedze 2 dzien w temacie blosa i sam nie wiem czy jest sens inwestować w to urządzenie chce w miare ekonomicznie jezdzic na gazie nie tracąc mocy a na sekwencje to brak kasy co byscie doradzili w tej kwestii
 
 
p_bladek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 138
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 04-05-2010, 17:49   

Nie wiem jak v6 w galu ale w primerce gt 2.0 chodził elegancko, rzekłbym że nawet oszczędniej niż normalnie, pozatym wrażenia z jazdy bezcenne ja Blosika wrzuciłem samochód zaczoł żyć a normalnie Seicento mnie spod świateł brało :D . Polecałbym jednak sekwencję, a tak wogóle przy posiadaniu takiego silnika i przy dźwięku jaki wydaje szkoda mi osobiscie swojego Gazować. Stać mnie było na taki silnik to i stac na dobrą benzynkę :D coś za coś. Żaden mój silniczek nie ujży już gazu :D
_________________
Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną :D
 
 
DAREX2006 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 79
Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
Wysłany: 04-05-2010, 18:02   

niestety mając 2 auta w dzisiejszych czasach przy tych cenach paliw musze miec gaz ,ogolnie jest dobrze ale przy zastosowanej zwęzce koniki poszły spac i temu staram sie dowiedziec jak to jest z tym blosem czy sie połaca czy nie
 
 
p_bladek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 138
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 04-05-2010, 18:39   

Jeśli chodzi o to, zakładając blos odetkasz założoną zwężkę w dolocie. Blos Ma przepływ szerokości dolotu powietrza w zalezności jaki jest potrzebny zakładaja 50mm lub 70mm.
Przy jexdzie na benzynie masz całkowity dopływ powietrza do silnika i działa tak jakby nie było ingerencji, przy przełączeniu na gaz odblokowuje sie klapka ala przepustnica i zamyka dopływ powietrza w dolocie (coś ala przepustnica w benzynie- "BLOS" - podciśnieniowy gaźnik gazu) Tak więc podsumowujac silnik powinien odzyskać wigor jazdy :D Powodzenia.
Pozdrawiam.

p.s na blosie nie będziesz miał wiekrzego zużycia gazu, może ew. troche spadnie zużycie dzieki płynnej regulacji dostepu powietrza.
_________________
Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną :D
 
 
DAREX2006 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 79
Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
Wysłany: 04-05-2010, 20:21   

ok rozumie ale tak na chłopski rozum skoro wiecej powietrza silnik dostanie stosujac BLOS to i gazu tez musi dostac wiecej a przy mikserach mniejsza średnica mniej powietrza to i gazu też mniej ale mniej koni a skoro mam wywalic 380zł za blosa to czy nie lepiej kombinowac cos z elektroniką cos w stylu dawka gazu w zaleznosci od polożenia TPS sterowana silniczkiem krokowym
 
 
p_bladek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 138
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 04-05-2010, 20:50   

Zwężki w dolocie stosowane sa przez gazowników aby było łatwiej ustawić wolne obroty, bez tego auto nie chodziłoby na biegu jałowym i to wszystko. Powietrze służy do wzbogacania i zubażania miesznki. Na chłopski rozum dzięki blosowi masz możliwość szerszej regulacji dopływu powietrza, bez tego ustawiane jest na jedno kopyto i tutaj na chłopski rozum masz oszczędnosć. Mieszanka=powietrze+gaz.

Blos służy do zachowania jako takich oeyginalnych parametrów jazdy, wszystko zależy od tego jak jeździsz to normalne że jak ostra jazda to będzie trochę wiecej palił, ale zakładając blos dążymy do odzyskania dynamiki. Jeśli zależy Ci tylko na spalaniu to odpuść sobie temat i jeździj zamulonym. Musisz jeszcze pamiętać że musisz mieć reduktor gazu pod auto o właściwej liczbie KM jeśli będzie za słaby auto na gazie przy ostrzejrzym przyspieszaniu bedzie sie dławić.
_________________
Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną :D
 
 
DAREX2006 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 79
Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
Wysłany: 04-05-2010, 21:04   

moze głupie pytanie zadam ale jaka powinna być zwęzka w naszych silnikach u mnie renomowany zakład założył dziwna zwężke wygląda jak czarny krążek z gardzielem z fiata 126p raz cos takiego widziałem na allegro postanowiłem to wymienic i założyłem mikser dyfuzor
http://moto.allegro.pl/it...niwersalny.html
ale jak bym nie regulował spalanie w granicach 20l/ 100 wiec zostawiłem oryginalny mam przynajmniej 14-15 /100
 
 
hans_1972 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 13-05-2010, 08:16   

blos, to jedyne sensowne rozwiązanie, jeśli kogoś nie stać na sekwencyjny gaz...
pierwszego blosa zamontowałem ponad 6 lat temu, i wtedy jeszcze to ściągałem go z Włoch, bo w Polsce to było wtedy cudo nie do kupienia. :-)
zastosowanie blosa eliminuje w 90%, a może i więcej, problem dławienia dolotu. teoretycznie spalanie jest mniejsze, i to znacznie od instalacji z mikserem (piszę teoretycznie, bo jak zamontujesz blosa, to silnik dopiero odżyje, i noga wtedy samoczynnie staję się cięższa, a to powoduje apetyt na gaz:-), ale w najgorszym przypadku będzie palił tyle co na mikserze, ale będzie jeździł o niebo lepiej).
regulacja blosa zdecydowanie prostsza niż instalacji mikserowej...
ustawiona prawidłowo mieszanka gaz-powietrze np. przy obrotach 2000, będzie taka sama przy np. 5000, co przy mikserze było niewykonalne.
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-05-2010, 09:36   

hans_1972 napisał/a:
ustawiona prawidłowo mieszanka gaz-powietrze np. przy obrotach 2000, będzie taka sama przy np. 5000, co przy mikserze było niewykonalne.

Tak dokładniej określając pewne zależności składu mieszanki paliwo-powietrze w zależności od obrotów silnika, nie można powiedzieć, że mieszanka "gaz-powietrze np. przy obrotach 2000, będzie taka sama przy np. 5000". Gdyby tak było praca silnika byłaby praktycznie niemożliwa. Skład mieszanki (a właściwie proporcje ilości paliwa do ilości powietrza określane symbolem lambda) zależy w dużym stopniu od obciążenia silnika, gdzie jednym z kilku parametrów jest również prędkość obrotowa wału korbowego (potocznie obroty silnika). :wink:
Tutaj sprawa opiera się raczej o dawkowanie takiej mieszanki do cylindrów gdyż gazy (czyli gotową mieszankę) trudniej dozować. Natomiast LPG jest o wiele łatwiej wymieszać z powietrzem niż benzynę (gaz jest lotny a benzyna płynna). Tutaj system BLOS niweluje pewne niedogodności. Ponieważ jego działanie opiera się o "zwężkę Venturi'ego" połączoną z przepustnicą i podciśnieniową regulacją dawki, łatwiej jest przy jego użyciu dostosować ilość potrzebnej mieszanki i jej skład do aktualnych parametrów pracy silnika. Można system BLOS przyrównać bardzo ogólnie do gaźnika, chociaż jest to daleko idące porównanie.

Pozdrawiam
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
hans_1972 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 13-05-2010, 12:33   

stosunek paliwo-powietrze powinien być w całym zakresie obrotów taki sam, i takie są założenia wszelkich układów paliwowych, jedne radzą sobie z tym lepiej, drugie gorzej...
w jednym z moich aut, poza blosem miałem zainstalowany wskaźnik AFR, i wiem jak to się układało... i jeśli napisałem że ustawiając blosa na 2000 obr, afr przy 5000 było takie same... to tak jest :-)
czyli stosunek paliwo-powietrze był taki sam...
a co masz na myśli że inny stosunek paliwo-powietrze (AFR) jest na wolnych obrotach, a inny na wysokich... a według Ciebie jeśli będzie taki sam to silnik nie ma prawa pracować?
sonda lambda odbiera sygnały ze spalin (dokładnie mierzy zawartość tlenu w spalinach) i i między innymi, na podstawie tych informacji, komputer (lub blos) tak dobiera dawkę paliwa, aby silnik był zasilany zawsze taką samą porcją paliwa w stosunku do zapotrzebowania na powietrze (zależność powietrza i paliwa -AFR).
ideałem jest aby stosunek paliwa do powietrza w mieszance paliwowej był zbliżony do lambda=1 (pisze z pamięci, więc to 1, może być z jakimś małym ułamkiem, ale na pewno są to okolice 1).
oczywiście podczas pracy silnika, ma on różne zapotrzebowanie na paliwo, i co za tym idzie i też na powietrze, i właśnie tutaj za zadanie mają systemy paliwowe, tak dobrać dawkowanie paliwa, aby uzyskać idealny AFR.
a jeśli np. w wysokich partiach obrotów lambda spada, to znak iż nasz system paliwowy daje mało paliwa, i mieszanka staje się zbyt uboga... co wpływa na podniesienie temperatury spalania... itp, itd..
ale z założenia AFR powinno być takie same w całym zakresie obrotów.
ale się rozpisałem...:-)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-05-2010, 13:06   

hans_1972 napisał/a:
stosunek paliwo-powietrze powinien być w całym zakresie obrotów taki sam, i takie są założenia wszelkich układów paliwowych, jedne radzą sobie z tym lepiej, drugie gorzej...
w jednym z moich aut, poza blosem miałem zainstalowany wskaźnik AFR, i wiem jak to się układało... i jeśli napisałem że ustawiając blosa na 2000 obr, afr przy 5000 było takie same... to tak jest :-)
czyli stosunek paliwo-powietrze był taki sam...


Miło poteoretyzować, ale to nie prawda.
Typowy AFR ma wykres krzywej, jest bliższy wartości stechiometrycznej w niższym zakresie (14 do 15), by potem w wyższym zakresie zbliżać się do wartości 12 (najwieksza wydajność mocy).
Im wyższy afr tym wyższa temperatura spalania.
Tak więc, w przypadku pracy w tzw. close loop, gdzie silnik pracuje praktycznie bez obciążenia ECU dąży do uzyskania afr na poziome "ekologicznym", czyli idealnego spalania. W trybie open loop (obciązenia silnika, np. przyspieszenie, jazda pod górę, itp.), wartości afr będą korygowane przez ecu do wielkości 12 w celu uzyskania wydajniejszego spalania pod względem mocy.
W silnikach turbodoładowanych, w trybie open loop, afr może spaść nawet do 10.5 w celu zapobieżenia detonacji podczas spalania.
Jest to zmienna, ustawiana w ECU przez producenta (mapy paliwowe), a która ma inną wielkość w zalezności od obciążenia silnika.

Wracając do wypowiedzi. Wielkość AFR nie jest taka sama w całym zakresie obrotów. Zmienia się m.in. w zależności od: otwarcia przepustnicy, kąta zapłonu, obrotów, ciśnienia na szynie paliwowej. A wartośc docelowa jest zapisana w tzw. mapach ECU.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
zbychu80 
Nowy Forumowicz


Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 27 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
Wysłany: 13-05-2010, 13:24   

Żadnych blosów itp. szajsu gaźnikopodobnego. Zakładaj sekwencję albo jeździj na benzynie.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-11-2010, 17:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-05-2010, 10:03   

hans_1972 napisał/a:
aby stosunek paliwa do powietrza w mieszance paliwowej był zbliżony do lambda=1

swinks_UK napisał/a:
Typowy AFR ma wykres krzywej, jest bliższy wartości stechiometrycznej w niższym zakresie (14 do 15)

Dobra to wtrącę się jeszcze na koniec.
Obaj macie połowę racji. Współczynnik Lambda określa stosunek ilości paliwa do ilości powietrza. Gdy Lambda = 1 wtedy skład mieszanki wygląda następująco: 1 jednostka paliwa / 14 jednostek powietrza. :)
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
hans_1972 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 14-05-2010, 14:52   

zostawmy te teorie...
sens jest taki, ze blos daje rade :-)
bo takie było pytanie w poście...
 
 
zbychu80 
Nowy Forumowicz


Auto: Złom
Kraj/Country: Estonia
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 27 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: aaafddzbgdzbgfzd
Wysłany: 14-05-2010, 19:25   

hans_1972 napisał/a:
zostawmy te teorie...
sens jest taki, ze blos daje rade :-)
bo takie było pytanie w poście...



Pozostaje tylko kwestia ile KM to trzyma stały skład mieszanki :D , bo jak się rozreguluje, to katalizator prędko zakończy żywotność, a ten z galantów jak działa z ECI Multi (a nie prymitywnym gaźnikiem gazowym) to po 17 latach i grubo ponad 200000tys przebiegu jest nadal sprawny.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-11-2010, 17:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.