Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej |
Autor |
Wiadomość |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 09-05-2010, 21:25
|
|
|
Po dokręceniu z momentem 40Nm zamiast 30Nm i zrobieniu około 30 km wycieku nie widać, pary z wydechu też już nie ma. Jak będzie ubywać wody z układu to w sobotę pójdą nowe uszczelki, ostatnio dostałem znowu do 24V i założyłem stare.
Jak szpilka jest dłuższa nawet o 1 mm to nic - gniazda maja zapas około 5 mm. Ważne żeby sam gwint trzymał normę inaczej się zerwie albo zniszczy gwint w bloku.
Martwi mnie co innego. Klepanie domniemanego popychacza nasila się pod obciążeniem i zaczynam mieć wątpliwości czy to popychacz a nie panewka . Zwłaszcza, że dźwięk trudno zlokalizować, wcześniej ewidentnie dochodził spod dolotu z okolic tylnej pokrywy. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 10-05-2010, 08:38
|
|
|
Jak szpilka jest dłuższa o 1mm, to nic nie będzie, ale jak wyciągnie się o 1cm, a potrafią się tak wyciągnąć, to już jest problem. Wracając to tematu. W jakim stanie jest wałek rozrządu? W zakładzie szlifierskim powinni zwrócić uwagę na jego stan i tym samym na jego panewki. Przynajmniej tak mi się wydaje. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 10-05-2010, 17:30
|
|
|
gładzie skrajne mają po kilka delikatnych rys, widać je ale nie czuć. Wałki bez rys świeci jak lusterko. Stetoskop pójdzie w ruch. ale po dokładnym osłuchaniu hałasuje.... pęknięta plecionka wydechu ??? |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 10-05-2010, 17:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 10-05-2010, 17:30
|
|
|
Wałek rozrządu nie ma panewek. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 10-05-2010, 21:09
|
|
|
Maciek a na czym podparty jest wałek rozrządu jak nie na łożyskach ślizgowych, zwanych panewkami. Nie wyglądają one tak jak te na wale korbowym. ale zasada działania się nie zmienia. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 10-05-2010, 21:48
|
|
|
Panewki są wymienne? i są elementem pośredniczącym między konstrukcją wsporczą a elementem obrotowym??? Zresztą nieważne, i tak wiadomo o co chodzi.
Dodam tylko, że po zmontowaniu na sucho prawie nie dało się wałka obrócić, sam wałek bez zaworów bo luzy sprawdzałem. Po kapnięciu oleju obracał się bez oporów ale o luzie można zapomnieć. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 11-05-2010, 05:55
|
|
|
Jeżeli podstawę w głowicy dla wałka nazwiemy panewką to są. Ale nie ma typowej panewki jako element wymienny. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 11-05-2010, 08:52
|
|
|
Wiec właśnie. Nie zawsze łożysko ślizgowe składa się z osobnej panewki. I o to mi chodziło. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 11-05-2010, 09:21
|
|
|
Człowiek całe życie się uczy. Ważne, że ma od kogo. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 14-05-2010, 21:40
|
|
|
Dzisiaj wyskoczyłem na autostradę, przy 140 w końcu bardziej słychać opony niż silnik. 400km zrobione, zero ubytku oleju i płynu. Zatem akcja remont głowic zakończyła się sukcesem.
Wiem że się czepiam, ale muszę wygłuszyć bagażnik bo 50% denerwującego szumu idzie z tyłu. Kolejny + dla sedana(pierwszym jest 24V) |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 14-05-2010, 21:51
|
|
|
Podepnę się pod temat, i dorzucę kilka fotek uszczelek ori z Hyundaia do 12V :
1 Uszczelniacze wałka rozrządu (ASO 30zł, sztuka) i wału korbowego od strony rozrządu (IC 34zł)
2 Uszczelniacze wałka rozrządu od strony skrzyni (ASO 30zł sztuka)
3 Uszczelki pokrywy zaworów (IC 31zł sztuka)
Może komuś przydadzą się te informacje. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-05-2010, 21:58
|
|
|
Na pewno się przyda , tylko jak ostatnio byłem w ASO Hyundaia na wawelskiej w sprawie broków , to chcieli nr.vin i inaczej nie można było z gościem się dogadać, bo musi mieć nr. katalogowy . |
|
|
|
 |
Fotomisia
Forumowicz

Auto: Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-05-2010, 22:22
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | Kolejny + dla sedana(pierwszym jest 24V) |
Tak pod warunkiem, że nie trzeba robić zaworów (szlifować i frezować tak jak u nas) wtedy różnica w ich ilości wypada in plus dla 12V |
_________________ -E33A - rozbity przez wandali... ://///
-Mazda 323F 1,8 16V sprzedana
-Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 14-05-2010, 22:41
|
|
|
zuku19 napisał/a: | Na pewno się przyda , tylko jak ostatnio byłem w ASO Hyundaia na wawelskiej w sprawie broków , to chcieli nr.vin i inaczej nie można było z gościem się dogadać, bo musi mieć nr. katalogowy . |
W intercarsie maja te uszczelki Hyundaia więc do ASO nie trzeba chodzić.
Silnik 6G72 były też w Chryslerach:
Le Baron '90-'94
Voyager 1 '90-'95
Voyager 2 '95-'01
Tyle że montowane wzdłuż więc nie pasuje nic z dolotu(poza uszczelką przy głowicy) i mocowania silnika.
Silniki w chryslera mają tłoki z wgłębieniem. Pewnie dla poprawienia tolerancji niskooktanowego paliwa, przez zmniejszenie stopnia kompresji. Ciekawe czy sonaty maja tak samo. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-05-2010, 07:35
|
|
|
Orginalnych uszczelniaczy Hyundaia wałka rozrządu tył i przód w IC nie dostaniesz. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|