Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej
Autor Wiadomość
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 09-05-2010, 21:25   

Po dokręceniu z momentem 40Nm zamiast 30Nm i zrobieniu około 30 km wycieku nie widać, pary z wydechu też już nie ma. Jak będzie ubywać wody z układu to w sobotę pójdą nowe uszczelki, ostatnio dostałem znowu do 24V i założyłem stare.

Jak szpilka jest dłuższa nawet o 1 mm to nic - gniazda maja zapas około 5 mm. Ważne żeby sam gwint trzymał normę inaczej się zerwie albo zniszczy gwint w bloku.

Martwi mnie co innego. Klepanie domniemanego popychacza nasila się pod obciążeniem i zaczynam mieć wątpliwości czy to popychacz a nie panewka :cry: . Zwłaszcza, że dźwięk trudno zlokalizować, wcześniej ewidentnie dochodził spod dolotu z okolic tylnej pokrywy.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-05-2010, 08:38   

Jak szpilka jest dłuższa o 1mm, to nic nie będzie, ale jak wyciągnie się o 1cm, a potrafią się tak wyciągnąć, to już jest problem. Wracając to tematu. W jakim stanie jest wałek rozrządu? W zakładzie szlifierskim powinni zwrócić uwagę na jego stan i tym samym na jego panewki. Przynajmniej tak mi się wydaje.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 10-05-2010, 17:30   

gładzie skrajne mają po kilka delikatnych rys, widać je ale nie czuć. Wałki bez rys świeci jak lusterko. Stetoskop pójdzie w ruch. ale po dokładnym osłuchaniu hałasuje.... pęknięta plecionka wydechu ???
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 10-05-2010, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 10-05-2010, 17:30   

Wałek rozrządu nie ma panewek.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-05-2010, 21:09   

Maciek a na czym podparty jest wałek rozrządu jak nie na łożyskach ślizgowych, zwanych panewkami. Nie wyglądają one tak jak te na wale korbowym. ale zasada działania się nie zmienia.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 10-05-2010, 21:48   

Panewki są wymienne? i są elementem pośredniczącym między konstrukcją wsporczą a elementem obrotowym??? Zresztą nieważne, i tak wiadomo o co chodzi.

Dodam tylko, że po zmontowaniu na sucho prawie nie dało się wałka obrócić, sam wałek bez zaworów bo luzy sprawdzałem. Po kapnięciu oleju obracał się bez oporów ale o luzie można zapomnieć.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 11-05-2010, 05:55   

Jeżeli podstawę w głowicy dla wałka nazwiemy panewką to są. Ale nie ma typowej panewki jako element wymienny.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-05-2010, 08:52   

Wiec właśnie. Nie zawsze łożysko ślizgowe składa się z osobnej panewki. I o to mi chodziło. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 11-05-2010, 09:21   

Człowiek całe życie się uczy. Ważne, że ma od kogo. :)
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
  Wysłany: 14-05-2010, 21:40   

Dzisiaj wyskoczyłem na autostradę, przy 140 w końcu bardziej słychać opony niż silnik. 400km zrobione, zero ubytku oleju i płynu. Zatem akcja remont głowic zakończyła się sukcesem.


Wiem że się czepiam, ale muszę wygłuszyć bagażnik bo 50% denerwującego szumu idzie z tyłu. Kolejny + dla sedana(pierwszym jest 24V)
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 14-05-2010, 21:51   

Podepnę się pod temat, i dorzucę kilka fotek uszczelek ori z Hyundaia do 12V :

1 Uszczelniacze wałka rozrządu (ASO 30zł, sztuka) i wału korbowego od strony rozrządu (IC 34zł)



2 Uszczelniacze wałka rozrządu od strony skrzyni (ASO 30zł sztuka)



3 Uszczelki pokrywy zaworów (IC 31zł sztuka)



Może komuś przydadzą się te informacje. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-2010, 21:58   

Na pewno się przyda , tylko jak ostatnio byłem w ASO Hyundaia na wawelskiej w sprawie broków , to chcieli nr.vin i inaczej nie można było z gościem się dogadać, bo musi mieć nr. katalogowy .
 
 
 
Fotomisia 
Forumowicz


Auto: Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-05-2010, 22:22   

Zajc3w napisał/a:
Kolejny + dla sedana(pierwszym jest 24V)

Tak pod warunkiem, że nie trzeba robić zaworów (szlifować i frezować tak jak u nas) wtedy różnica w ich ilości wypada in plus dla 12V :D
_________________
-E33A - rozbity przez wandali... ://///
-Mazda 323F 1,8 16V sprzedana
-Sigma Kombi
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 14-05-2010, 22:41   

zuku19 napisał/a:
Na pewno się przyda , tylko jak ostatnio byłem w ASO Hyundaia na wawelskiej w sprawie broków , to chcieli nr.vin i inaczej nie można było z gościem się dogadać, bo musi mieć nr. katalogowy .


W intercarsie maja te uszczelki Hyundaia więc do ASO nie trzeba chodzić.

Silnik 6G72 były też w Chryslerach:
Le Baron '90-'94
Voyager 1 '90-'95
Voyager 2 '95-'01

Tyle że montowane wzdłuż więc nie pasuje nic z dolotu(poza uszczelką przy głowicy) i mocowania silnika.

Silniki w chryslera mają tłoki z wgłębieniem. Pewnie dla poprawienia tolerancji niskooktanowego paliwa, przez zmniejszenie stopnia kompresji. Ciekawe czy sonaty maja tak samo.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15-05-2010, 07:35   

Orginalnych uszczelniaczy Hyundaia wałka rozrządu tył i przód w IC nie dostaniesz.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.