Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Nierówne obroty, gaśnięcie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-05-2010, 13:20   

Czyściłem krokowego i smarowałem. Może zapytam-czym powinno się go smarować?

[ Dodano: 03-05-2010, 15:34 ]
No i nikt nie wie czy oporność w/w czujnika o wartości 239 Ohm oznacza jego padaczkę?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 05-05-2010, 18:10   

Hugo napisał/a:
Czyściłem krokowego i smarowałem. Może zapytam-czym powinno się go smarować?

Właśnie miałem pytać o to samo. Krokowy wyczyszczony, obroty równe. Jak ręką odjął.
Nie smarowałem go ponieważ nie znalazłem żadnych śladów smaru.
Zaczęło jednak dobiegać cykanie krokowego spod maski. Nie wiem czy tak ma być. Nie zwracałem na to wcześniej uwagi.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-05-2010, 01:17   

Dzisiaj zmierzyłem ponownie oporność czujnika 2 pinowego i tym razem:
- na zimnym silniku 1,6 kOhm'a (powinno być 2,1-2,7 kOhm'a),
- na gorącym silniku 0,23 KOhm'a (powinno być 0,26-0,36 kOhm'a).

Czujnik do wymiany czy nikt na tym forum nie zna się na tych rzeczach? :wink:
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 16-05-2010, 02:18   

Hugo napisał/a:
Czujnik do wymiany czy nikt na tym forum nie zna się na tych rzeczach? :wink:

Whatever :mrgreen: Ja wymieniłem ten czujnik bez jego sprawdzania. Nie przyniosło to poprawy. Tak jak pisałeś wcześniej, problem raczej tkwi w przepustnicy lub jej okolicach.
Nie wiem jeszcze co dokładnie. Ustawiłem już TPS i "Cruise Control+TCL" multimetrem. W wakacje jak będę miał więcej czasu, spróbuję drążyć w innych miejscach.

Czyszczenie krokowego pomogło na chwilę (a dokładnie na jedno odpalenie, poprzedniego posta napisałem w chwili radości po odpaleniu zaraz po czyszczeniu krokowca). Miałem się pochwalić tym wcześniej ale zapomniałem.
Planuję:
- demontaż przepustnicy
- czyszczenie wszystkiego
- regulacja "Fixed Sas"

A teraz pytanie.
Jak ma się naciąg linki gazu do pracy silnika na biegu jałowym na zimno?
Lekko ją naciągnąłem, ale bez skutku. Jedynie obroty jałowe się podniosły do 1600 obr/min.
Po regulacji śrubą, silnik nadal pali na zimno bardzo paskudnie.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-05-2010, 09:36   

fj_mike, linka od gazu nie moze byc napieta na sztywno, lepiej aby miala okolo +/- 5mm odchylenia - oczywiście po środku, pomiedzy zakonczeniem pancerza a wejsciem do rolki przepustnicy, przy którym wiadomo auto bedzie momentalnie reagowac na gaz, a nie beda szalaly obroty biegu jalowego.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-05-2010, 12:09   

fj_mike a jak u Ciebie ze spalaniem? Pali za dużo czy normalnie? Masz LPG?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 16-05-2010, 14:30   

robertdg, empirycznie sprawdziłem, że nie może być napięta ale nie wiedziałem czy powinien być jakiś luz. Wielkie dzięki :wink:

Hugo, nie mam LPG, spalanie na normalnym poziomie 11,5l po Gdyni.

Zastanawia mnie jedno. Jak na początku wymieniłem omyłkowo czujnik temp. (jednopinowy na deskę) to po wymianie przez jakiś czas chodził dobrze. Zastanawiam się co mogłem przy okazji poruszyć, że się właśnie tak stało.
Może jakieś przewody podciśnienia?
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-05-2010, 14:51   

fj_mike napisał/a:
Zastanawia mnie jedno. Jak na początku wymieniłem omyłkowo czujnik temp. (jednopinowy na deskę) to po wymianie przez jakiś czas chodził dobrze. Zastanawiam się co mogłem przy okazji poruszyć, że się właśnie tak stało.
Może jakieś przewody podciśnienia?
No nie mam pojęcia. Ja zamówiłem już ten czujnik 2 pinowy. Wymienię i będę patrzył co dalej. Jeszcze podjadę do gazownika na regulację instalacji LPG, bo przejechałem prawie 20 000 km i powiem mu żeby mi sprawdził dokładnie na kompie czy sonda lambda działa.

[ Dodano: 22-05-2010, 16:26 ]
Z ogromnymi problemami wymieniony 2 pinowy czujnik temperatury. Stary miał oporność 1,6 kOhm'a na zimnym silniku, a nowy 2,6 kOhm'a. Więc stary był kaput ewidentnie. Co zauważyłem, to że obroty od razu po odpaleniu średnio rozgrzanego silnika ładnie podskakują na ok. 1400 i spadają na 900. Czy spadnie spalanie i jak będą się zachowywać obroty podczas jazdy poinformuję, chociaż od razu po zmianie przerwy na świecach w tamtym tygodniu na 0,8 mm w aucie obudziło się chyba z 30 KM i przejeżdżam kilkadziesiąt km więcej niż wcześniej na pełnym zbiorniku LPG. Szczelinę na elektrodach miałem już ok. 1,4 mm (po wpływem temperatury się powiększyła przez rok czasu).

[ Dodano: 25-05-2010, 12:15 ]
Zamówiona jeszcze do kompletu sonda lambda NTK.
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 17-10-2011, 10:59   

Witam,jako że z autem mamy nieustajace problemy i ręce nam opadaja postanowiłam zapytać w imieniu męża, gdyż to głównie ja na codzień poruszam sie tym autem.Auto odpala ładnie ,jednak gdy ssanie już przestanie działać do momentu osiagnięcia przez silnik optymalnej temperatury czuć wyraznie ze jest słabsze jakby nie chodziło na wszystkich cylindrach,dodam że dzieje się to rano a w ciagu dnia już nie mam takich problemów,autko póżniej chodzi jak marzenie.Wymieniliśmy to co trzeba było czyli przewody (,swiece maja rok)cewke ,palec,kopułkę .Czy jest cos jeszcze co trzeba wymienić abym rano w końcu nie miała problemów z jazdą .
_________________
Kamil
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-10-2011, 11:46   

kamil73-73 napisał/a:
Witam,jako że z autem mamy nieustajace problemy i ręce nam opadaja postanowiłam zapytać w imieniu męża, gdyż to głównie ja na codzień poruszam sie tym autem.Auto odpala ładnie ,jednak gdy ssanie już przestanie działać do momentu osiagnięcia przez silnik optymalnej temperatury czuć wyraznie ze jest słabsze jakby nie chodziło na wszystkich cylindrach,dodam że dzieje się to rano a w ciagu dnia już nie mam takich problemów,autko póżniej chodzi jak marzenie.Wymieniliśmy to co trzeba było czyli przewody (,swiece maja rok)cewke ,palec,kopułkę .Czy jest cos jeszcze co trzeba wymienić abym rano w końcu nie miała problemów z jazdą .

Osobiście zacząłbym od zresetowania komputera...
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-10-2011, 21:19   

kamil73-73 napisał/a:
jednak gdy ssanie już przestanie działać do momentu osiagnięcia przez silnik optymalnej temperatury czuć wyraznie ze jest słabsze jakby nie chodziło na wszystkich cylindrach,dodam że dzieje się to rano a w ciagu dnia już nie mam takich problemów,autko póżniej chodzi jak marzenie.


proponuje sprawdzic parametry i wartosci czujnika temperatury silnika , ten który odpowiada za ssanie , moze podaje złe wartosci do ECU i dlatego zle dawkuje komputer :?:
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 17-10-2011, 21:59   

kamil73-73, tak jak pisze deejay, pomierz oporność czujnika temperatury (foto czujnika na poprzedniej stronie).
Wartości jakie powinny być przy pomiarach:


Polecam manuala, dział 13 (Fuel). Od strony 109 jest Troubleshooting dla 6A13.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-10-2011, 23:25   

deejay napisał/a:
proponuje sprawdzic parametry i wartosci czujnika temperatury silnika
Oczywiście 2 pinowego, który odpowiada za zwiększenie dawki paliwa na zimnym silniku. U mnie był padniety, objawy: brak ssania (nie zawsze), za niskie wolne obroty po nagrzaniu silnika i coś takiego (na zimnym silniku), że wciskałem gaz a auto reagowało z opóźnieniem i tak leniwie. Po wymianie czujnika jak ręką odjął.
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 18-10-2011, 11:39   

Reset nic nie dał :evil: , a gdzie znajduje się czujnik z dwoma pinami jak go zlokalizować? :( :shock:
_________________
Kamil
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 18-10-2011, 22:35   

kamil73-73 napisał/a:
a gdzie znajduje się czujnik z dwoma pinami jak go zlokalizować? :( :shock:

Szukaj w okolicach jak na zdjęciu:


Jest wkręcony w blok silnika, dochodzą do niego dwa kable.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.