[EA5A/W 2.5] Nierówne obroty, gaśnięcie na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-05-2010, 13:20
|
|
|
Czyściłem krokowego i smarowałem. Może zapytam-czym powinno się go smarować?
[ Dodano: 03-05-2010, 15:34 ]
No i nikt nie wie czy oporność w/w czujnika o wartości 239 Ohm oznacza jego padaczkę? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 05-05-2010, 18:10
|
|
|
Hugo napisał/a: | Czyściłem krokowego i smarowałem. Może zapytam-czym powinno się go smarować? |
Właśnie miałem pytać o to samo. Krokowy wyczyszczony, obroty równe. Jak ręką odjął.
Nie smarowałem go ponieważ nie znalazłem żadnych śladów smaru.
Zaczęło jednak dobiegać cykanie krokowego spod maski. Nie wiem czy tak ma być. Nie zwracałem na to wcześniej uwagi. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-05-2010, 01:17
|
|
|
Dzisiaj zmierzyłem ponownie oporność czujnika 2 pinowego i tym razem:
- na zimnym silniku 1,6 kOhm'a (powinno być 2,1-2,7 kOhm'a),
- na gorącym silniku 0,23 KOhm'a (powinno być 0,26-0,36 kOhm'a).
Czujnik do wymiany czy nikt na tym forum nie zna się na tych rzeczach? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 16-05-2010, 02:18
|
|
|
Hugo napisał/a: | Czujnik do wymiany czy nikt na tym forum nie zna się na tych rzeczach? |
Whatever Ja wymieniłem ten czujnik bez jego sprawdzania. Nie przyniosło to poprawy. Tak jak pisałeś wcześniej, problem raczej tkwi w przepustnicy lub jej okolicach.
Nie wiem jeszcze co dokładnie. Ustawiłem już TPS i "Cruise Control+TCL" multimetrem. W wakacje jak będę miał więcej czasu, spróbuję drążyć w innych miejscach.
Czyszczenie krokowego pomogło na chwilę (a dokładnie na jedno odpalenie, poprzedniego posta napisałem w chwili radości po odpaleniu zaraz po czyszczeniu krokowca). Miałem się pochwalić tym wcześniej ale zapomniałem.
Planuję:
- demontaż przepustnicy
- czyszczenie wszystkiego
- regulacja "Fixed Sas"
A teraz pytanie.
Jak ma się naciąg linki gazu do pracy silnika na biegu jałowym na zimno?
Lekko ją naciągnąłem, ale bez skutku. Jedynie obroty jałowe się podniosły do 1600 obr/min.
Po regulacji śrubą, silnik nadal pali na zimno bardzo paskudnie. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-05-2010, 09:36
|
|
|
fj_mike, linka od gazu nie moze byc napieta na sztywno, lepiej aby miala okolo +/- 5mm odchylenia - oczywiście po środku, pomiedzy zakonczeniem pancerza a wejsciem do rolki przepustnicy, przy którym wiadomo auto bedzie momentalnie reagowac na gaz, a nie beda szalaly obroty biegu jalowego. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-05-2010, 12:09
|
|
|
fj_mike a jak u Ciebie ze spalaniem? Pali za dużo czy normalnie? Masz LPG? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 16-05-2010, 14:30
|
|
|
robertdg, empirycznie sprawdziłem, że nie może być napięta ale nie wiedziałem czy powinien być jakiś luz. Wielkie dzięki
Hugo, nie mam LPG, spalanie na normalnym poziomie 11,5l po Gdyni.
Zastanawia mnie jedno. Jak na początku wymieniłem omyłkowo czujnik temp. (jednopinowy na deskę) to po wymianie przez jakiś czas chodził dobrze. Zastanawiam się co mogłem przy okazji poruszyć, że się właśnie tak stało.
Może jakieś przewody podciśnienia? |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-05-2010, 14:51
|
|
|
fj_mike napisał/a: | Zastanawia mnie jedno. Jak na początku wymieniłem omyłkowo czujnik temp. (jednopinowy na deskę) to po wymianie przez jakiś czas chodził dobrze. Zastanawiam się co mogłem przy okazji poruszyć, że się właśnie tak stało.
Może jakieś przewody podciśnienia? | No nie mam pojęcia. Ja zamówiłem już ten czujnik 2 pinowy. Wymienię i będę patrzył co dalej. Jeszcze podjadę do gazownika na regulację instalacji LPG, bo przejechałem prawie 20 000 km i powiem mu żeby mi sprawdził dokładnie na kompie czy sonda lambda działa.
[ Dodano: 22-05-2010, 16:26 ]
Z ogromnymi problemami wymieniony 2 pinowy czujnik temperatury. Stary miał oporność 1,6 kOhm'a na zimnym silniku, a nowy 2,6 kOhm'a. Więc stary był kaput ewidentnie. Co zauważyłem, to że obroty od razu po odpaleniu średnio rozgrzanego silnika ładnie podskakują na ok. 1400 i spadają na 900. Czy spadnie spalanie i jak będą się zachowywać obroty podczas jazdy poinformuję, chociaż od razu po zmianie przerwy na świecach w tamtym tygodniu na 0,8 mm w aucie obudziło się chyba z 30 KM i przejeżdżam kilkadziesiąt km więcej niż wcześniej na pełnym zbiorniku LPG. Szczelinę na elektrodach miałem już ok. 1,4 mm (po wpływem temperatury się powiększyła przez rok czasu).
[ Dodano: 25-05-2010, 12:15 ]
Zamówiona jeszcze do kompletu sonda lambda NTK. |
|
|
|
 |
kamil73-73
Forumowicz Gal 2,5 V6 Elegance

Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 212 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 17-10-2011, 10:59
|
|
|
Witam,jako że z autem mamy nieustajace problemy i ręce nam opadaja postanowiłam zapytać w imieniu męża, gdyż to głównie ja na codzień poruszam sie tym autem.Auto odpala ładnie ,jednak gdy ssanie już przestanie działać do momentu osiagnięcia przez silnik optymalnej temperatury czuć wyraznie ze jest słabsze jakby nie chodziło na wszystkich cylindrach,dodam że dzieje się to rano a w ciagu dnia już nie mam takich problemów,autko póżniej chodzi jak marzenie.Wymieniliśmy to co trzeba było czyli przewody (,swiece maja rok)cewke ,palec,kopułkę .Czy jest cos jeszcze co trzeba wymienić abym rano w końcu nie miała problemów z jazdą . |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-10-2011, 11:46
|
|
|
kamil73-73 napisał/a: | Witam,jako że z autem mamy nieustajace problemy i ręce nam opadaja postanowiłam zapytać w imieniu męża, gdyż to głównie ja na codzień poruszam sie tym autem.Auto odpala ładnie ,jednak gdy ssanie już przestanie działać do momentu osiagnięcia przez silnik optymalnej temperatury czuć wyraznie ze jest słabsze jakby nie chodziło na wszystkich cylindrach,dodam że dzieje się to rano a w ciagu dnia już nie mam takich problemów,autko póżniej chodzi jak marzenie.Wymieniliśmy to co trzeba było czyli przewody (,swiece maja rok)cewke ,palec,kopułkę .Czy jest cos jeszcze co trzeba wymienić abym rano w końcu nie miała problemów z jazdą . |
Osobiście zacząłbym od zresetowania komputera... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-10-2011, 21:19
|
|
|
kamil73-73 napisał/a: | jednak gdy ssanie już przestanie działać do momentu osiagnięcia przez silnik optymalnej temperatury czuć wyraznie ze jest słabsze jakby nie chodziło na wszystkich cylindrach,dodam że dzieje się to rano a w ciagu dnia już nie mam takich problemów,autko póżniej chodzi jak marzenie. |
proponuje sprawdzic parametry i wartosci czujnika temperatury silnika , ten który odpowiada za ssanie , moze podaje złe wartosci do ECU i dlatego zle dawkuje komputer |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 17-10-2011, 21:59
|
|
|
kamil73-73, tak jak pisze deejay, pomierz oporność czujnika temperatury (foto czujnika na poprzedniej stronie).
Wartości jakie powinny być przy pomiarach:
Polecam manuala, dział 13 (Fuel). Od strony 109 jest Troubleshooting dla 6A13. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-10-2011, 23:25
|
|
|
deejay napisał/a: | proponuje sprawdzic parametry i wartosci czujnika temperatury silnika | Oczywiście 2 pinowego, który odpowiada za zwiększenie dawki paliwa na zimnym silniku. U mnie był padniety, objawy: brak ssania (nie zawsze), za niskie wolne obroty po nagrzaniu silnika i coś takiego (na zimnym silniku), że wciskałem gaz a auto reagowało z opóźnieniem i tak leniwie. Po wymianie czujnika jak ręką odjął. |
|
|
|
 |
kamil73-73
Forumowicz Gal 2,5 V6 Elegance

Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 212 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 18-10-2011, 11:39
|
|
|
Reset nic nie dał , a gdzie znajduje się czujnik z dwoma pinami jak go zlokalizować? |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 18-10-2011, 22:35
|
|
|
kamil73-73 napisał/a: | a gdzie znajduje się czujnik z dwoma pinami jak go zlokalizować? |
Szukaj w okolicach jak na zdjęciu:
Jest wkręcony w blok silnika, dochodzą do niego dwa kable. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|