Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie są moje kondensatory?!?!
Autor Wiadomość
cyberluk
[Usunięty]

  Wysłany: 15-09-2006, 00:41   Gdzie są moje kondensatory?!?!

Hej,
Chciałem dzisiaj wymienić kondensatorki w kompie. Wygrzebałem go, rozbrałem i... okazało się, że jest jeden (22uF) ;) Trochę zgłupiałem, tym bardziej, że są 3 miejsca na kondensatory, tylko brak jest tych elementów! Dla odmiany ktoś ręcznie wlutował tam kabelki/druciki. Dodatkowo wymienił jakiś rezystor i naprawiał przerwane ścieżki ;) Przynajmniej tak wyglądają luty, które zostały wykonane.

I tutaj moja wielka prośba - potrzebowałbym zdjęcie wnętrza ECU Eclipsa z 1994 roku. Czy faktycznie tam jest tylko jeden kondensator? Czy może było więcej? Jeżeli okaże się, że komputer jest mocno zmodyfikowany, to będę szukał nowego od wersji turbo (lepiej) lub N/A...

Co ciekawe samochód jeździł, tylko miał trzy wady:
1. Dużo palił - po mieście nigdy mniej niż 12,5/100 nawet jak głaskałem gaz, na trasie nie mniej niż 9/100.
2. Falujące obroty - w granicach 200-300 obrotów i ze stałą amplitudą.
3. Kopanie na niższych obrotach przy spokojnej jeździe.

Pomijam fakt, żę padnięta jest sonda (też dzisiaj sprawdziłem) ;) Co ciekawe komputer nie pokazuje żadnych błędów! Dla próby odpiąłem jeden wtrysk i pyk! - zaplił się check engine. Z tego co czytałem, to ECU uważa lambdę za uszkodzoną, jak ma stałe napięcie 0.5V i nie zmienia się ono. U mnie sobie faluje w przedziale od 0.05 do 0.1V (nie, nie pomyliłem się).

Ratunku i pomocy! Jeżeli ktoś ma namiar na kompa - proszę wiadomość na PM. Dzięki!
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-09-2006, 09:01   

Skontaktuj się z Bartkiem, jest to nasz forumowy master of ECU.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
cyberluk
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2006, 12:09   

Dzięki bardzo Bartkowi :) Pomógł mi bardzo :)
 
 
mple
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2006, 21:44   

fajnie, tylko że po co to forum jak jak wszystko jest zalatwiane poza nim :(

Nie to ze sie czepiam, ale wczesniej mialem vw corrado g60, mazde 323 GT 1,9 16V i bmw 325i. Forum Corrado, mazdy i bmw to naprawde kopalnia wiedzy, szkoda że nie ma tego w przypadku Mitsubishi Eclipse, bo naprawde, auto nie ma sobie równych w swojej klasie i najleprze z moich dotychczasowych maszynek ... no ale rozumiem że jest to uwarunkowane innymi względami.
Przepraszam z góry że poruszyłem ten temat (zapewne dostanie mi sie OPR.) ale sam bym się cos chetnie dowiedział z tego postu a tu: skontaktuj się z Bartkiem :) cóż, można i tak :)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-09-2006, 22:03   

mple, do reanimacji ECU jest potrzebne:
1, wiedza z zakresu elektroniki
2, oscyloskop
3, stacja lutownicza
4, porządny miernik

Bartek ma to wszystko a na dodatek ochote żeby te ECU naprawiać.

Co tu jeszcze można napisać?

Może to że MMC zafundowało użytkownikom starych Miśków niespodziankę montując kondzioły które padają i trzeba je wymianiać.

Co do Eclipse - Jest to samochód zbudowany na bazie Galanta (płycie podłogowej) wykorzystujący te same podzespoły produkowany w USA (oprócz 4 czy 5 gzemplarzy Eclipse Gullwing zrobionych w Japonii). Jest strona Eclipse Klubu Polska www.eclipse.net.pl są tu na forum do ściągnięcia service manuale jest też dział Eclipse gdzie możesz zadać swoje pytania. A poza tym chciałbym zwrócić Twoją uwagę na fakt że forum mm działa dopiero półtora roku i jak na tak krótki w sumie okres czasu i tak zgromadziliśmy zaskakująco obszerną bazę danych. Z serwera udsotępnionego przez wichura1 serwisówki ściąga coraz więcej ludzi z całego świata. Na przykład.

Następnym razem zanim zaczniesz krytykowac popatrz na to co już jest.

I jeszcze coś - jak jest źle to powiedz co zrobić żeby było lepiej - jesteśmy otwarci na propozycje a każdy kto ma jakieś ciekawe pomysły ma szansę poddać je pod dyskusję.

Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-09-2006, 22:07   

Uważasz, że mało zrobiłem w tym temacie? jakbyś użył: "Szukaj" znalazłbyś chociażby to: "Kondensatory ECU" . Jest wiele typów komputerów w miśkach. Masz Eclipse, nie wyciągnąłeś ECU, żeby odpowiedzieć koledze tylko strofujesz innych, którzy podali zresztą właściwą wskazówkę.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-09-2006, 23:55   

Jako, że pośrednio zostałem wywołany do tablicy wypowiem się w tym temacie.....

Cała wiedza potrzebna do naprawienia w gruncie rzeczy prostej usterki, jest na forum dostępna dla każdego. Niestety nie każdy podejmie się własnoręcznej naprawy, ze względu na brak doświadczenia i często narzędzi, dlatego KAŻDY kto się ze mną skontaktuje, a ma możliwość i odwagę samemu naprawić swoje ECU, jest informowany co i jak ma zrobić. Wiele komputerów zostało w ten sposób de-facto przezemnie naprawionych cudzymi rękami na podstawie zdjęć płytek, opisów uszkodzeń itp. Jako, że większość z nas nie jest elektronikami, postanowiłem zgłębić temat, doposażyć warsztat (cyfrowy oscyloskop, stacja lutownicza do układów PLCC, symulator silnika własnej konstrukcji, żeby testować naprawiane sztuki) i zrobić bazę części zamiennych z padalców...... po to, żeby jak najwięcej misiów mogło jeździć, a nie stać po warstatach albo, żeby zarabiali handlarze z Allegro krzyczący po 800 zł za sprawny komputer......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2006, 00:10   

mple, jeszcze coś - forum corrado ponad 200000 postów (BTW masz dziś urodziny - najlepszego) my jak do tej pory 67000. Poczekaj troche - daj nam szansę i przede wszystkim pytaj ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cyberluk
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 09:55   

Dobrze to teraz ja napiszę co i jak, bo faktycznie to, że Bartek mi pomógł to trochę mało ;)

Jak w pierwszym poście, okazało się, że mam jeden kondensator w ECU. Rozmawiałem z Bartkiem i wyprowadził mnie z błędu, że to silniczek krokowy nawala, a nie kondensator. Nie miałem czasu się do tego zabrać, ale wczoraj w końcu pomierzyłem zgodnie z tym co znalazłem na forum. Wynik pomiarów:

1-2 33
1-3 61
2-3 33

reszta jest martwa (na wszelki wypadek sprawdziłem każdy-z-każdym). Po przekreczeniu kluczyka słychać stukanie podobne do równomiernych uderzeń raz na 3 sekundy. Jest tak prze z około minutę.
Jak rozumiem silniczek jest padnięty i wymaga wymiany ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-09-2006, 09:59   

reszta - czyli 4,5,6? - w takim razie jedno uzwojenie całkowicie kaput
ztcw. to Bartek też reanimuje silniczki, ale nie zawsze się to udaje
 
 
cyberluk
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 10:31   

Krzyzak napisał/a:
reszta - czyli 4,5,6? - w takim razie jedno uzwojenie całkowicie kaput
ztcw. to Bartek też reanimuje silniczki, ale nie zawsze się to udaje


Tak, dokładnie 4,5,6. Gdzieś widziałem na forum linka do firmy, która sprzedaje je po ~350zł. Z reanimacją sobie chyba dam spokój ;) Chyba, że nowy będzie ciężko dostępny...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-09-2006, 10:47   

No skoro wolisz wydać 350 zamiast 6 zł na przesyłkę do Bartka to Twój wybór.
 
 
cyberluk
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 11:15   

Krzyzak napisał/a:
No skoro wolisz wydać 350 zamiast 6 zł na przesyłkę do Bartka to Twój wybór.


Jestesm z Warszawy i nawet nie musiałbym go wysyłać ;) Inna sprawa, to pytanie, czy za te 350 jest nówka, czy po regeneracji... Jeszcze nie znalazłem tego posta :P
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 13:08   

Z tego co wiem to cewki do krokowych nawija japaneze (Pabianice) ale trochę się czeka, a przecież silniczek trzeba mu dać (a miejsce po nim zakleić plastrem? :lol: ).
Ja natomiast po paru dniach czekania dostałem używany ale absolutnie sprawny od Kiepuczi.
 
 
cyberluk
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2006, 14:54   

BodoV6 napisał/a:
Z tego co wiem to cewki do krokowych nawija japaneze (Pabianice) ale trochę się czeka, a przecież silniczek trzeba mu dać (a miejsce po nim zakleić plastrem? :lol: ).
Ja natomiast po paru dniach czekania dostałem używany ale absolutnie sprawny od Kiepuczi.


Biorąc pod uwagę, że mam 38 km do pracy, to średnio mi się widzi oddawanie go na kilka dni ;) Raczej będę szukał gotowego na wymianę. Może ktoś ma i chce sprzedać :)

[ Dodano: 25-09-2006, 20:08 ]
No i właśnie 10 minut kurier dostarczył silniczek :) Moja radość niestety nie trwała długo:
1-2 12
2-3 33
1-3 46

4-5 3
5-6 3
4-6 6

To by było na tyle... Jutro musze zadzwonić i się zapytać co z nim zrobić i czy mają drugi na wymianę...

Ps. Pary 4,5,6 wyglądają dokładnie jak podzielone przez 10. Miernik mam dobrze ustawiony ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.