Przesunięty przez: lukasz12 18-05-2010, 18:52 |
silnik nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
RCZARNY
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-05-2010, 14:57 silnik nie odpala
|
|
|
Panowie mam problem tego typu jadąc do pracy moja SIGMA zgasła na odcinku 4 km 4 razy ,po nocy odpaliła normalnie przyjechałem pod dom i na parkingu zgasła od tamtej pory nie mogę uruchomić silnika. Mam instalację gazową sekwencyjną , sprawdzona pompa paliwowa , iskra jest, wymontowałem alarm ale to nic nie dało proszę o jakieś podpowiedzi co jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2010, 15:11 Re: silnik nie odpala
|
|
|
RCZARNY napisał/a: | Panowie mam problem tego typu jadąc do pracy moja SIGMA zgasła na odcinku 4 km 4 razy ,po nocy odpaliła normalnie przyjechałem pod dom i na parkingu zgasła od tamtej pory nie mogę uruchomić silnika. Mam instalację gazową sekwencyjną , sprawdzona pompa paliwowa , iskra jest, wymontowałem alarm ale to nic nie dało proszę o jakieś podpowiedzi co jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam |
Ciśnienie na listwie jest dobre ? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-05-2010, 16:13
|
|
|
jeśli gasła podczas jazdy to pewnie i na benzynie i na gazie , strzałów nie ma wiec nie wybuchło przepływki - Moim zdaniem może to być wina zapłonu albo czegoś innego - nie wiem w jakim stanie masz samochód - może to power tranzystor/ - cewka? ecu? - sprawdź. To że jest iskra na niskich obrotach to nie znaczy ze za chwilę będzie dalej. Jesli objawy tylko na benzynie to rzeczywiścei ciśnienie sprawdzić. - i podaj jaki masz model (12-24v) |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 18-05-2010, 17:43
|
|
|
Sprawdź poziom płynu w chłodnicy, jak widać żeberka, to jest za mało o około 2 litry i parownik z górą głowicy w tym kanały w kolektorze dolotowym(12V) są suche. Termostat z czujnikami jeszcze pływa więc temperatura przynajmniej na wskaźniku jest w normie. Ale gaśnie i na gazie i na paliwie, na gazie bo zamarza parownik, a na benzynie pojęcia nie mam czemu gasł , ale przerabiałem to u siebie. Jeśli mam rację to masz teraz zalane świece i musisz je wykręcić i wytrzeć do sucha. Potem gaz w podłogę i po 2 - 3 chechłaniach po 15-20 s musi odpalić, można jeszcze odpiąć elektrozawór gazu i odpalać na gazie, odpali szybciej i zgaśnie jak tylko wypali paliwo zgromadzone w kolektorze i cylindrach.
I takie sprawy to w dziale technicznym |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
RCZARNY
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-05-2010, 18:51
|
|
|
silnik 12v tak jak pisałem ma gaz sekwencyjny przechodzi na gaz gdy silnik osiągnie temperaturę 40s , każde odpalenie na benzynie ,płyn w zbiorniczku wyrównawczym na ninimum raz udało mi się odpalić jak poruszałem przewodami w ecs , przewód czarny i czerwony grube wchodzące zamiast bezpiecznika |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 18-05-2010, 18:54
|
|
|
Sprawdź w chłodnicy ja w wyrównawczym miałem stan ok a w ekstremalnym przypadku dolałem do chłodnicy 2.5l ! |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-05-2010, 22:44
|
|
|
wiesz co - wygląda na usterkę elektryczną - prawdopodobnie bez diagnozy bezpośredniej się nie obejdzie. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2010, 22:46
|
|
|
RCZARNY napisał/a: | silnik 12v tak jak pisałem ma gaz sekwencyjny przechodzi na gaz gdy silnik osiągnie temperaturę 40s , każde odpalenie na benzynie ,płyn w zbiorniczku wyrównawczym na ninimum raz udało mi się odpalić jak poruszałem przewodami w ecs , przewód czarny i czerwony grube wchodzące zamiast bezpiecznika |
To chyba masz odpowiedź. |
|
|
|
 |
RCZARNY
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-05-2010, 19:58
|
|
|
Panowie sprawa wygląda tak że jak połonczę masę z przewodem który jdzie do obrotomierza tj. przy cewce zapłonowej ,jest przy kondensatora to w komputerze od gazu słychać pracę przekaznika i wtedy odpala. Jeśli silnik jest rozgrzany to pali z dotyku a jak ostygnie to jedynie przez zmasowanie tego przewodu (powoduje to kliknięcie przekaznika i możliwośc odpalenia ) jakieś rady - czy komputer od gazu do naprawy jest to OAVL DREAM XXI |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-05-2010, 20:01
|
|
|
powiem tak - masz magię w instalacji której ja nie ogarniam.. Musisz sprawdzić to u kogoś kto ci to instalował ,lub lepiej u jakiegoś elektronika. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2010, 19:43
|
|
|
wyglada na to ze masz cały czas załączony gaz a jak jest zimny to czujnik temperatury blokuje zawór i dla tego nie zapala jak jest ciepły zapala od razu na gazie |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-05-2010, 20:06
|
|
|
to wszystko przypuszczenia. Musi gość sprawdzić to na miejscu |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 26-05-2010, 01:39
|
|
|
RCZARNY napisał/a: | Panowie sprawa wygląda tak że jak połonczę masę z przewodem który jdzie do obrotomierza tj. przy cewce zapłonowej ,jest przy kondensatora to w komputerze od gazu słychać pracę przekaznika i wtedy odpala. Jeśli silnik jest rozgrzany to pali z dotyku a jak ostygnie to jedynie przez zmasowanie tego przewodu (powoduje to kliknięcie przekaznika i możliwośc odpalenia ) jakieś rady - czy komputer od gazu do naprawy jest to OAVL DREAM XXI |
Nie chcę być nieprzyjemny, ale proponuję Ci użycie jakiegoś sprawdzania pisowni i trochę większej uwagi podczas pisania postów. Naprawdę, takie posty trudno zrozumieć poza tym trochę szacunku dla czytelników, inaczej się mówi do kogoś a inaczej się czyta zapis jakby ktoś mówił. Wracając do sprawy rozumiem że problem polega na tym że na zimnym silniku nie możesz w ogóle odpalić? Napisz który kabel przy cewce podłączasz do masy (kolor). To pozwoli na łatwiejszą identyfikację problemu. Najlepszym sposobem diagnozy byłoby podłączenie komputera z kablem i programu TMO. Można by zobaczyć czy komputer w ogóle daje impulsy sterujące do wtryskiwaczy. Podjerzewam że problem to brak masy gdzieś, przez to dzieją się takie cuda. Jako bonus podpowiem że schemat instalacji silnika jest na stronie 1064 (54-3D-30) serwisówki MAGNA-WORKSHOP która jest w linku u góry forum. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
RCZARNY
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-05-2010, 14:59
|
|
|
Panowie po sprawdzeniu wszystkich elementów niby wszystko jest tak jak powinno w dniu wczorajszym zaglądając pod maskę silnika oparłem się o puszkę z bezpiecznikami usłyszałem usłyszałem dzwięk podobny do przekazników tyle ze to trwało trochę dłużej spróbowałem odpalić i odpaliła pracana paliwie i na gazie . Dziś rano odpaliła lecz z pracy wruciłem autobusem auto nie odpaliło . Jeśli chodzi o kolor kabla to jest brązowy wpięcie do obrotomierza |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26-05-2010, 15:09
|
|
|
Cytat: | wczorajszym zaglądając pod maskę silnika oparłem się o puszkę z bezpiecznikami usłyszałem usłyszałem dzwięk podobny do przekazników tyle ze to trwało trochę dłużej |
Zgroza i malaria... Na prawdę.. weź dobrego magika od kablownicy i zrób porządek.. Bo możesz skończyć z ogniskiem pod domem.. Zapraszam do łukasza /siebie albo kogoś tam..[/quote] |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|