Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
18-05-2010, 18:52
silnik nie odpala
Autor Wiadomość
RCZARNY 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Białystok
  Wysłany: 18-05-2010, 14:57   silnik nie odpala

Panowie mam problem tego typu jadąc do pracy moja SIGMA zgasła na odcinku 4 km 4 razy ,po nocy odpaliła normalnie przyjechałem pod dom i na parkingu zgasła od tamtej pory nie mogę uruchomić silnika. Mam instalację gazową sekwencyjną , sprawdzona pompa paliwowa , iskra jest, wymontowałem alarm ale to nic nie dało proszę o jakieś podpowiedzi co jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2010, 15:11   Re: silnik nie odpala

RCZARNY napisał/a:
Panowie mam problem tego typu jadąc do pracy moja SIGMA zgasła na odcinku 4 km 4 razy ,po nocy odpaliła normalnie przyjechałem pod dom i na parkingu zgasła od tamtej pory nie mogę uruchomić silnika. Mam instalację gazową sekwencyjną , sprawdzona pompa paliwowa , iskra jest, wymontowałem alarm ale to nic nie dało proszę o jakieś podpowiedzi co jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam

Ciśnienie na listwie jest dobre ?
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-05-2010, 16:13   

jeśli gasła podczas jazdy to pewnie i na benzynie i na gazie , strzałów nie ma wiec nie wybuchło przepływki - Moim zdaniem może to być wina zapłonu albo czegoś innego - nie wiem w jakim stanie masz samochód - może to power tranzystor/ - cewka? ecu? - sprawdź. To że jest iskra na niskich obrotach to nie znaczy ze za chwilę będzie dalej. Jesli objawy tylko na benzynie to rzeczywiścei ciśnienie sprawdzić. - i podaj jaki masz model (12-24v)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 18-05-2010, 17:43   

Sprawdź poziom płynu w chłodnicy, jak widać żeberka, to jest za mało o około 2 litry i parownik z górą głowicy w tym kanały w kolektorze dolotowym(12V) są suche. Termostat z czujnikami jeszcze pływa więc temperatura przynajmniej na wskaźniku jest w normie. Ale gaśnie i na gazie i na paliwie, na gazie bo zamarza parownik, a na benzynie pojęcia nie mam czemu gasł , ale przerabiałem to u siebie. Jeśli mam rację to masz teraz zalane świece i musisz je wykręcić i wytrzeć do sucha. Potem gaz w podłogę i po 2 - 3 chechłaniach po 15-20 s musi odpalić, można jeszcze odpiąć elektrozawór gazu i odpalać na gazie, odpali szybciej i zgaśnie jak tylko wypali paliwo zgromadzone w kolektorze i cylindrach.


I takie sprawy to w dziale technicznym 8)
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
RCZARNY 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-05-2010, 18:51   

silnik 12v tak jak pisałem ma gaz sekwencyjny przechodzi na gaz gdy silnik osiągnie temperaturę 40s , każde odpalenie na benzynie ,płyn w zbiorniczku wyrównawczym na ninimum raz udało mi się odpalić jak poruszałem przewodami w ecs , przewód czarny i czerwony grube wchodzące zamiast bezpiecznika
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 18-05-2010, 18:54   

Sprawdź w chłodnicy ja w wyrównawczym miałem stan ok a w ekstremalnym przypadku dolałem do chłodnicy 2.5l !
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-05-2010, 22:44   

wiesz co - wygląda na usterkę elektryczną - prawdopodobnie bez diagnozy bezpośredniej się nie obejdzie.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2010, 22:46   

RCZARNY napisał/a:
silnik 12v tak jak pisałem ma gaz sekwencyjny przechodzi na gaz gdy silnik osiągnie temperaturę 40s , każde odpalenie na benzynie ,płyn w zbiorniczku wyrównawczym na ninimum raz udało mi się odpalić jak poruszałem przewodami w ecs , przewód czarny i czerwony grube wchodzące zamiast bezpiecznika

To chyba masz odpowiedź.
 
 
 
RCZARNY 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-05-2010, 19:58   

Panowie sprawa wygląda tak że jak połonczę masę z przewodem który jdzie do obrotomierza tj. przy cewce zapłonowej ,jest przy kondensatora to w komputerze od gazu słychać pracę przekaznika i wtedy odpala. Jeśli silnik jest rozgrzany to pali z dotyku a jak ostygnie to jedynie przez zmasowanie tego przewodu (powoduje to kliknięcie przekaznika i możliwośc odpalenia ) jakieś rady - czy komputer od gazu do naprawy jest to OAVL DREAM XXI
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-05-2010, 20:01   

powiem tak - masz magię w instalacji której ja nie ogarniam.. Musisz sprawdzić to u kogoś kto ci to instalował ,lub lepiej u jakiegoś elektronika.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2010, 19:43   

wyglada na to ze masz cały czas załączony gaz a jak jest zimny to czujnik temperatury blokuje zawór i dla tego nie zapala jak jest ciepły zapala od razu na gazie
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-05-2010, 20:06   

to wszystko przypuszczenia. Musi gość sprawdzić to na miejscu
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-05-2010, 01:39   

RCZARNY napisał/a:
Panowie sprawa wygląda tak że jak połonczę masę z przewodem który jdzie do obrotomierza tj. przy cewce zapłonowej ,jest przy kondensatora to w komputerze od gazu słychać pracę przekaznika i wtedy odpala. Jeśli silnik jest rozgrzany to pali z dotyku a jak ostygnie to jedynie przez zmasowanie tego przewodu (powoduje to kliknięcie przekaznika i możliwośc odpalenia ) jakieś rady - czy komputer od gazu do naprawy jest to OAVL DREAM XXI


Nie chcę być nieprzyjemny, ale proponuję Ci użycie jakiegoś sprawdzania pisowni i trochę większej uwagi podczas pisania postów. Naprawdę, takie posty trudno zrozumieć poza tym trochę szacunku dla czytelników, inaczej się mówi do kogoś a inaczej się czyta zapis jakby ktoś mówił. Wracając do sprawy rozumiem że problem polega na tym że na zimnym silniku nie możesz w ogóle odpalić? Napisz który kabel przy cewce podłączasz do masy (kolor). To pozwoli na łatwiejszą identyfikację problemu. Najlepszym sposobem diagnozy byłoby podłączenie komputera z kablem i programu TMO. Można by zobaczyć czy komputer w ogóle daje impulsy sterujące do wtryskiwaczy. Podjerzewam że problem to brak masy gdzieś, przez to dzieją się takie cuda. Jako bonus podpowiem że schemat instalacji silnika jest na stronie 1064 (54-3D-30) serwisówki MAGNA-WORKSHOP która jest w linku u góry forum.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
RCZARNY 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-05-2010, 14:59   

Panowie po sprawdzeniu wszystkich elementów niby wszystko jest tak jak powinno w dniu wczorajszym zaglądając pod maskę silnika oparłem się o puszkę z bezpiecznikami usłyszałem usłyszałem dzwięk podobny do przekazników tyle ze to trwało trochę dłużej spróbowałem odpalić i odpaliła pracana paliwie i na gazie . Dziś rano odpaliła lecz z pracy wruciłem autobusem auto nie odpaliło . Jeśli chodzi o kolor kabla to jest brązowy wpięcie do obrotomierza
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-05-2010, 15:09   

Cytat:
wczorajszym zaglądając pod maskę silnika oparłem się o puszkę z bezpiecznikami usłyszałem usłyszałem dzwięk podobny do przekazników tyle ze to trwało trochę dłużej


Zgroza i malaria... Na prawdę.. weź dobrego magika od kablownicy i zrób porządek.. Bo możesz skończyć z ogniskiem pod domem.. Zapraszam do łukasza /siebie albo kogoś tam..[/quote]
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.