Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne stukanie w czasie skręcania...
Autor Wiadomość
roberto79 
Forumowicz

Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 88
Skąd: gdańsk
  Wysłany: 29-05-2010, 20:02   Dziwne stukanie w czasie skręcania...

Witam . Mam problem . Od jakiegoś czasu zauważyłem ( z 2 tygodnie) ,że podczas skręcania kierownica coś tam stuka ,w miarę cicho.Nie muszę robić nawet pół obrotu, lecz kilka centymetrów.Ostatnio miałem wymienianą końcówkę drążka lewego, pomyślałem , że może teraz jest do wymiany prawy???Pomóżcie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-05-2010, 20:34   

Trzeba sprawdzic drazki kierownicze i druga koncowke, ewentulanie lozyska skretne amortyzatora
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
demise 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 93
Skąd: Pisarowce
Wysłany: 30-05-2010, 09:13   

odgłos jest ciągły czy to jeden stuk tylko w momencie skrętu?
 
 
roberto79 
Forumowicz

Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 88
Skąd: gdańsk
Wysłany: 30-05-2010, 19:08   

Wygląda to tak.Siadam za kierownice na wyłączonym silniku poruszam nią energicznie lewo-prawi ,takimi krótkimi skrętami i jest stu- stuk. W czasie jazdy przy skręcaniu słychać i czuć na kierownicy stukanie pojedyncze raczej.
 
 
demise 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 93
Skąd: Pisarowce
Wysłany: 31-05-2010, 16:12   

A więc myślę że to przegub lub jak pisał robertdg Mimo wszystko przeczytaj to
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=przegub 8)
 
 
roberto79 
Forumowicz

Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 88
Skąd: gdańsk
Wysłany: 01-06-2010, 08:15   

Dziś rano jechałem i żadnych stuków...o co tu chodzi? Kręciłem kierownicą dość szybko i nic. Przegub to nie mógłby być gdyż miesiąc temu miałem je sprawdzane .
 
 
observer 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 01-06-2010, 21:14   

To że był sprawdzany niestety nie daje gwarancji że dziś jest ok. Zerknij na sprężynę. Mi pukało przy głębokim skręcaniu i podczas przejeżdżania powoli przez duże nierówności. Może też Ci pękła sprężyna i raz się ułoży że nie trzaska , a raz nie. Z banalnych rzeczy to jeszcze dokręcenie koła można sprawdzić.
 
 
megaroman1
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2010, 13:41   

Miałem identyczny problem w swojej Cari. Okazało się, że trzeba wymienić łożysko, w którym siedzi jeden z przednich amortyzatorów. Po wymianie wszystko jest OK.
 
 
Arnold 
Mitsumaniak
Arnold


Auto: CARISMA 1,9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 339
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 04-06-2010, 15:29   

Mam bardzo podobny problem.
Przy głębszym skręcie w lewo lub prawo nawet na postoju słychać delikatne, pojedyncze puknięcia.
Mechanik sprawdzał i jest to łożysko amortyzatora. Czuć pod ręką w momencie tego stuku jak drży sprężyna.
Dzisiaj wymieniłem przegub zewnętrzny.
Wiecie może jakie są ceny takiego łożyska?
_________________
"Zero kompromisu w walce ze złem"
 
 
 
roberto79 
Forumowicz

Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 88
Skąd: gdańsk
Wysłany: 06-06-2010, 14:26   

U mnie tez właśnie czuć te dziwne stuki pod ręką.Pewnie mam to samo.Ale czy wtedy przeguby też się wymienia razem z łożyskiem ? Ile taki przegub kosztuje no i te łożysko .
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-06-2010, 18:10   

Łożysko i przegub to są oddzielne elementy jak jest dobry to nie musisz wymieniać przegubu.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-06-2010, 18:24   

Arnold napisał/a:
Wiecie może jakie są ceny takiego łożyska?
50-100zł
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
roberto79 
Forumowicz

Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 88
Skąd: gdańsk
Wysłany: 10-06-2010, 11:57   

Więc ani to łożyska ,a ni przeguby...byłem dziś na diagnozie i te stuki to spod kierownicy.Teraz Was chciałbym się poradzić , bo miałbym odstawić auto i mieliby rozbierać kierownice i to co pod nią.Ale boje się , że zrobią to źle i wywali poducha , co wtedy.Dzieki.

[ Dodano: 11-06-2010, 08:54 ]
Forumowicze odpiszcie co mam zrobić ? Czy najpierw posprawdzać drążki itp.
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-06-2010, 15:14   

Miałem identyczne objawy, pojedyncze puknięcia i nie mogłem zlokalizować. Tysiące rad było, że sprężyna, że zawieszenie kolumny Mc Phersona (łożyska górne), że sworznie wahacza, że końcówki drążków kierowniczych, czy przekładnia kierownicza.
Zacząłem szukać sam i okazało się, że kolumna kierownicza, w pierwszej chwili wydawało mi się, że to jeden przegubów krzyżakowych na kolumnie, ale po wymontowaniu okazało się, że to na tzw. bezpiecznym połączeniu zrobił się minimalny luz. Łatwo to zdiagnozować, złap za kolumnę pod kierownicą i kręć intensywnie kierownicą, poczujesz...
A wymiana kolumny jest prosta, zdejmiesz kierownicę (po odłączeniu akumulatora), odkręcisz obudowy kolumny, odkręcisz zacisk połączenia na wielowypuscie kolumny z przekładnią i zdaje się cztery nakrętki kolumny. Ja kupiłem na allegro używaną za 80 zł, ale jeśli to na połączeniu bezpiecznym, a nie na krzyżakach to wystarczy lekko ścisnąć w imadle
 
 
 
Arnold 
Mitsumaniak
Arnold


Auto: CARISMA 1,9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 339
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 15-07-2010, 12:12   

Hubeert dzięki za podanie ceny. :-)
Właśnie dzisiaj wymieniłem łożysko amortyzatora.
Zakupiłem w Inter Carsie ze zniżką dla klubowiczów. Cena 77 PLN (oryginał).
_________________
"Zero kompromisu w walce ze złem"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.