Przesunięty przez: Szyszkowa 09-08-2010, 09:38 |
Wersje nadowzia w Pajero II |
Autor |
Wiadomość |
zunmen
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 31-05-2010, 11:52 Wersje nadowzia w Pajero II
|
|
|
Witam
To mój pierwszy post na tym forum
Planuje zakup Pajero II z rocznika 98-99. Mam do Was pytanie. Przeszukuje oferty sprzedaży Pajero II na allegro i zauważyłem że w jednym roczniku można znaleźć tak jakby dwie wersje nadwozia. O co chodzi ?? Posłużę się konkretnymi ofertami :
Pierwsza to : http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11534324
Druga : http://www.allegro.pl/ite..._7_os_long.html
Niby ten sam rocznik , ten sam silnik. A są widoczne różnice. Nadkola, błotniki, przetłoczenia na bokach
Czy chodzi o to że są to jakieś dwie wersje ?? Coś w stylu GLS a GLX ?? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 31-05-2010, 13:25
|
|
|
Pierwsze produkowane jest 91-97 a drugie 97-2004. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
zunmen
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 31-05-2010, 14:01
|
|
|
Ale oba to wersje Pajero II ??I to na dodatek z 98 roku Myślałem ze Pajero w wersji II było produkowane od 1990 do 2000 roku. I że w roku 2000 to już wyszło Pajero III. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 31-05-2010, 14:50
|
|
|
Było i takie i takie |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
zunmen
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 31-05-2010, 16:38
|
|
|
Dzięki za pomoc . Teraz wszystko jest dla mnie jasne .
Ewentualnie mam jeszcze jedno pytanko czy te wersje pajero II różnią się między sobą tylko wyglądem ??Chodzi mi o model 91-97 i 97-04 Czy konstrukcyjnie też to są dwa różne modele ?? Jeśli tak to jakie są różnice |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2010, 17:26
|
|
|
pomiędzy rocznikami 91-97, a 97-99 znacznych różnic nie ma. Przeskok zaczyna się po 99r gdy do sprzedaży weszła III generacja z nadwoziem samonośnym zastępując dotychczas stosowną ramę |
|
|
|
 |
zunmen
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 31-05-2010, 18:27
|
|
|
Acha czyli jednak wychodził model 91-97 i 97-99 a nie 97-2004 . zbyszekm2, się chyba pomylił. Właśnie tak mi coś nie pasowało ze II wychodziła do 2004 roku. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2010, 19:54
|
|
|
Cytat: | Acha czyli jednak wychodził model 91-97 i 97-99 a nie 97-2004 . zbyszekm2, się chyba pomylił. Właśnie tak mi coś nie pasowało ze II wychodziła do 2004 roku. |
Jest to prawda co pisze zbyszekm2, ale po 99r wychodziła uproszczona wersja Pajero II czyli 2,5TD i prosty układ napędowy ES. Nadwozie pochodziło z modelu '97.
"Pełno wartościowe" Pajero II tylko do 1999r, ewentualnie początek 2000r egzemplarze, które nie zdążyły się sprzedać. |
|
|
|
 |
zunmen
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 31-05-2010, 21:32
|
|
|
zbyszekm2, W takim razie zwracam honor. Ciężko znaleźć takie informację w google dlatego pytam. Dzięki za pomoc. Stylistycznie bardziej podoba mi się wersja 91-97 i takiej bede szukał. Interesuje mnie wersja długa 7 os. Jak sobie radzi silnik 2.8 TD w długiej konfiguracji ?? |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 22:18
|
|
|
2.8 w longu ma przyspieszenie mniej wiecej jak polonez. Kolo 17-18 do setki. W manualu podobno troche lepsze ma osiagi ale ja nie zamienilbym swojego automata na manuala.
Co do awaryjnosci 2.8. U mnie padla pompa wtryskowa przy 70tys., kolo pasowe przy chyba 90tys. a teraz szlak trafil glowice przy 110 tys. Ludzie maja problemy z pompa wtryskowa - glownie usterka jest w zimeringu ktory jest stosunkowo tani. Spalanie przecietnie 12-14. Kazda wersja ma jakies usterki i mankamenty.
2.8 sa 2 wersje. Z pompa mechaniczna o mocy 125KM i elektroniczna o mocy 140KM. Do wersji elektronicznej mozna wsadzic chipa ktory podnosi moc do okolo 160KM. Gdzies kiedys znalazlem linka i chyba nawet podalem na forum.
Co do innych wersji silnikowych moze ktos sie wypowie. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2010, 22:30
|
|
|
Z tym, że 2,8TD jest był dostępny bodaj od połowy 1993 roku, więc zawężasz szukanie do roczników 93-97.
2.8TD radzi sobie lepiej od 2.5TD. Awaryjność podobna, główne usterki podobne. Spalanie ok. 0,5l wyższe w 2.8TD, ale warto poszukać, bo rozrząd jest na trwałym łańcuchu, a nie na pasku. Jest też bardziej dynamiczny. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-06-2010, 07:16
|
|
|
zunmen napisał/a: | Acha czyli jednak wychodził model 91-97 i 97-99 a nie 97-2004 . zbyszekm2, się chyba pomylił. Właśnie tak mi coś nie pasowało ze II wychodziła do 2004 roku. |
Ja napisałem o rożnych nadwoziach, produkowanych w rożnych latach.
A rzeczywiście , jedna i druga buda należny do tzw. PII |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
zunmen
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 01-06-2010, 09:54
|
|
|
Faraonix, a koszty takich napraw . Jak wygląda sprawa częsci zamiennych i jakie sa ceny. Powiedzmy ze jesli juz padnie głowica to lepiej remontowac czy kupic drugą czy może nowy silnik.
bartek2800 napisał/a: | Z tym, że 2,8TD jest był dostępny bodaj od połowy 1993 roku, więc zawężasz szukanie do roczników 93-97. . |
Dokładnie. Interesuje mnie wersja z rocznika 91-97 z silnikiem 2.8 TD |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 18:48
|
|
|
Ja zamowilem nowa glowice kompletna. Z wysylka 440euro + uszczelki kolo 60. Gdybym kupil nowa pusta i przekladal wszystko to wyszlo by z 80euro taniej. Pompa mnie kosztowala 300euro + ze 100 na rozne pierdoly (nowa elektroniczna w serwisie w Polsce - 27tys. zl). Kolo pasowe 100euro. Profilaktycznie chce zmienic uszczelniacze w turbo jak mam wszystko rozgrzebane. Koszt z wysylka 80euro. Robocizny nie licze ba sam moge zrobic. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 01-06-2010, 21:46
|
|
|
Faraonix napisał/a: | U mnie padla pompa wtryskowa przy 70tys., kolo pasowe przy chyba 90tys. a teraz szlak trafil glowice przy 110 tys | kurcze...trudno mi uwierzyć, że przy takim przebiegu takie problemy...i nie wiem w co trudniej-w problemy, czy w autentyczność przebiegu.Mój na szafie ma 200tyś km., ale jestem pewien, że ma dużo więcej i oprócz głowicy wymienionej nic się nie działo...a silnik jest jak dzwon. |
|
|
|
 |
|