Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klosze clear do C5x
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-09-2006, 21:53   Klosze clear do C5x

Jak w temacie czy ktokolwiek takie widział? Niedawno czyściłem reflektory od środka i stwierdziłem, że gładkie klosze wyglądałyby w C5x jak chyba w żadnym innym aucie.

Swoją drogą mam strasznie słabe światła mijania. Długie OK. Długość świecenia dobra, żarówki standard 55W/60. Co może być przyczyną? U znajomego w Colcie świecą o niebo lepiej.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-09-2006, 22:06   

Jak spolerujesz od środka na czyste, to będziesz oślepiał - zauważ, że światła świecą tak:

_____/---------

(tak mniej więcej). Te auta nowe mają gładkie klosze, ale też komputerowo profilowany odbłyśnik. Nim też proponowałbym się zająć celem polepszenia świecenia. No i inwestycja w żarówki typu Blue Vision też się odwdzięczy. Na pewno nie możesz tylko zetrzeć na gładko, bo będziesz świecił tam, gdzie nie wolno.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-09-2006, 22:21   

Odbłyśniki były tylko lekko zakurzone, wytarłem wodą z "Ludwikiem" i są czyste. Żadnej korozji na nich czy odprysków. Jedyne co pozostało to wypróbować takie żarówki jak piszesz.

[ Dodano: 20-09-2006, 22:29 ]
Ja z elektryką niewiele mam wspólnego, ale dlaczego czyściutkie reflektory i standardowe żarówki nie świecą tak jak powinny? Czy może być tak, że jakiś przekaźnik jest przepalony albo coś podobnego?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-09-2006, 22:59   

Hugo napisał/a:
Ja z elektryką niewiele mam wspólnego, ale dlaczego czyściutkie reflektory i standardowe żarówki nie świecą tak jak powinny? Czy może być tak, że jakiś przekaźnik jest przepalony albo coś podobnego?


Na włączonych światłach mijania zmierz napięcie na żarówce (na wtyczce) - może być gdzieś spadek napięcia i świecą z niepełną mocą
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-09-2006, 09:00   

Dokładnie jak pisze Josie - kable w C5x są dosyć syfne (porównując chociażby do Galanta) i tak niezbyt ładnie zaizolowane. Może jakiś spadek napięcia się tam robi - zauważ, że przy spadku obrotów światła też przygasają - muszą mieć te 14V, żeby dobrze świecić (oczywiście na włączonym silniku a nie samym aku).
A może składając lampę przesunąłeś tą zaślepkę, która kieruje światło z żarówki H4 w górę i teraz niepełny strumień dociera do odbłyśnika?
Jeśli chcesz minimalnej poprawy to zamiast standardowych żarówek załóż chociaż Premium - te świecące +30% mocniej.
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 11:03   

Krzyzak napisał/a:
światła też przygasają - muszą mieć te 14V


Krzyzaczku - na zarowki nie idzie wiecej jak 12,5 V (czy cos kolo tego) poniewaz gdyby
zasilac je bezposrednio pradem z altera - 14V to swiecilyby o 20proc lepiej a zyly 4 razy krocej.
na niejednym forum motoryzacyjnym opisuja wlasna przerobke zeby wlasnie wpiac
przekaznik i dawac na zarowki 14V = skutkuje to lepszym swieceniem ale w przypadku zalozonych
Blue Vision mysle ze skonczyloby sie na calkowitym oproznieniu portfela. te zarowki i tak maja
krotszy zarnik wiec sa stosunkowo wrazliwe.
metoda z przekaznikiem jest dobra jak kupi sie zapas tanich np tungsramow za grosze
(a to tez dobre zaroweczki) i wymienia co jakis czas.
jesli ktos nie chce grzebac w instalacji i do tego miec ladne swiatelka - wyczyscic odblysnik i dac BV - sam tak zrobilem i bylem bardzo zadowolony.


edit (doczytalem - nie 12,5 tylko 13,2)
link - http://felicia.autokacik....wki/zarowki.htm
Ostatnio zmieniony przez adams12 21-09-2006, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 21-09-2006, 11:12   

adams12 napisał/a:
zasilac je bezposrednio pradem z altera - 14V to swiecilyby o 20proc lepiej a zyly 4 razy krocej.


no i wlasnie tym tlumaczy philips krotka zywotnosc zarowek BV
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 11:17   

Matejko napisał/a:
adams12 napisał/a:
zasilac je bezposrednio pradem z altera - 14V to swiecilyby o 20proc lepiej a zyly 4 razy krocej.


no i wlasnie tym tlumaczy philips krotka zywotnosc zarowek BV


no nie do konca - BV maja krotszy zarnik - prad przeciez dostaja taki sam jak inne zarowki :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-09-2006, 12:04   

Krzyzak napisał/a:
A może składając lampę przesunąłeś tą zaślepkę, która kieruje światło z żarówki H4 w górę


Zupełnie nie wiem o czym mówisz. Tam nie szło nic przestawić.

Krzyzak napisał/a:
muszą mieć te 14V

adams12 napisał/a:
na zarowki nie idzie wiecej jak 12,5 V


To ile powinno być tych Voltów?

adams12 napisał/a:
wyczyscic odblysnik i dac BV


Wyczyściłem i gdybym dał BV to coś czuję, że świeciłyby tak jak normalnie powinny świecić a nie lepiej.

Pierwsze to zmierzę napięcie tam gdzie radzi Krzyżak

[ Dodano: 21-09-2006, 12:08 ]
Krzyzak napisał/a:
Te auta nowe mają gładkie klosze, ale też komputerowo profilowany odbłyśnik


Dobra, ale jak wytłumaczysz to, że są produkowane przezroczyste klosze do np. Golfa II i III i nie oślepiają oraz przechodzą przeglądy? Chyba, że wymienia się tam całe lampy a nie tylko klosze-to wtedy sorry :D
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 12:10   

Hugo napisał/a:

Krzyzak napisał/a:
muszą mieć te 14V

adams12 napisał/a:
na zarowki nie idzie wiecej jak 12,5 V


To ile powinno być tych Voltów?

w poscie wyzej napisalem -
edit (doczytalem - nie 12,5 tylko 13,2)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-09-2006, 12:37   

Adams! - przeczytaj cały ten artykuł, do którego się odnosisz. Notabene ja sobie tą stronę zapisałem jakieś 5 lat temu, bo była to wtedy nieliczna skarbnica wiedzy o BV. Napięcie 13.2V to napięcie znamionowe w odniesieniu do którego producenci podają moc żarówki i inne jej parametry. Napięcie rzeczywiste jest uzależnione od tego, co podaje alternator (a więc też od temp. otoczenia) oraz oporu kabli i w ogóle instalacji el.
Dlatego żywotność żarówek jest obliczana dla napięcia znamionowego i dla BV wynosi ok. 600 godzin (pierwsze partie - 300 godzin). A w rzeczywistych warunkach krócej.

Żebyś nie szukał, cytat:
"Zmiana wartości napięcia tylko o 5% powoduje około dwukrotną zmianę żywotności żarówek. Dlatego ten sam typ żarówki stosowany w różnych samochodach (gdzie napięcie w instalacjach wynosi np. 13,8V i 14,4V) może wykazywać bardzo różną trwałość.".

Hubert - sprawdź to napięcie. Ew. kup potem lepsze żarówki - bardzo polecane ze względu na jakość świecenia i długość życia są Philips GT150 - jeszcze ich nie testowałem, ale mam na zapas.

Edit: cytaty o żywotności:
"Także strumień świetlny żarówek zależy dość mocno od napięcia, dlatego nawet małe spadki napięcia w instalacji elektrycznej samochodu, np. spowodowane brudnymi, zaśniedziałymi połączeniami (klemy akumulatora, konektory żarówek, połączenia alternatora) mogą osłabiać jasność świecenia reflektorów (zauważalne w nocy)."

A jeśli chodzi o tą blaszaną maskę, to miałem na myśli ten metal, w który wchodzi żarówka H4 - zajrzyj do reflektora, to stanie się jasne.

Edit2: to miałem na myśli:

 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 14:42   

Krzyzak napisał/a:
Adams! - przeczytaj cały ten artykuł, do którego się odnosisz. Notabene ja sobie tą stronę zapisałem jakieś 5 lat temu, bo była to wtedy nieliczna skarbnica wiedzy o BV. Napięcie 13.2V to napięcie znamionowe w odniesieniu do którego producenci podają moc żarówki i inne jej parametry. Napięcie rzeczywiste jest uzależnione od tego, co podaje alternator (a więc też od temp. otoczenia) oraz oporu kabli i w ogóle instalacji el.


owszem Darku, ale zobacz - im woltaz blizszy znamionowemu to odbija sie lepiej na stosunku zywotnosc/jasnosc - w wiekszosci nowych aut daja chyba te 14,4V i dlatego czesto spotyka sie nowki auta z przepalonymi zarowkami. u mnie daje cos ok 13V i nie narzekam. :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-09-2006, 14:50   

ale mi chodziło tylko o to:
adams12 napisał/a:
Krzyzaczku - na zarowki nie idzie wiecej jak 12,5 V (czy cos kolo tego)

stwierdzenie, poprawione potem z 12.5 na 13.2V - a nie jest to prawdą, bo rzeczywiste podawane napięcie jest - zakłdając zerowe straty - równie napięciu ładowania a nie sztywno przyjętemu 13.2V
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 15:18   

Krzyzak napisał/a:

stwierdzenie, poprawione potem z 12.5 na 13.2V - a nie jest to prawdą, bo rzeczywiste podawane napięcie jest - zakłdając zerowe straty - równie napięciu ładowania a nie sztywno przyjętemu 13.2V


to za tamten blad przepraszam ;)
 
 
08/15
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 16:05   

Hugo napisał/a:
Dobra, ale jak wytłumaczysz to, że są produkowane przezroczyste klosze do np. Golfa II i III i nie oślepiają oraz przechodzą przeglądy? Chyba, że wymienia się tam całe lampy a nie tylko klosze-to wtedy sorry

Oczywście,że reflektory z kloszem ryflowanym nie różni się od tych gładkich tylko szkłem. Odbłyśnik w tych drugich jest specjalnie ukształtowany by odpowiednio uformować wiązkę światła. Jeśli wymeiniłbyś sam klosz to tym samym reflektor zatraci wyraźną granicę światła i cienia. Nie mówiąc już o jego wymaganej asymetrii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.