 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Klosze clear do C5x |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-09-2006, 21:53 Klosze clear do C5x
|
|
|
Jak w temacie czy ktokolwiek takie widział? Niedawno czyściłem reflektory od środka i stwierdziłem, że gładkie klosze wyglądałyby w C5x jak chyba w żadnym innym aucie.
Swoją drogą mam strasznie słabe światła mijania. Długie OK. Długość świecenia dobra, żarówki standard 55W/60. Co może być przyczyną? U znajomego w Colcie świecą o niebo lepiej. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-09-2006, 22:06
|
|
|
Jak spolerujesz od środka na czyste, to będziesz oślepiał - zauważ, że światła świecą tak:
_____/---------
(tak mniej więcej). Te auta nowe mają gładkie klosze, ale też komputerowo profilowany odbłyśnik. Nim też proponowałbym się zająć celem polepszenia świecenia. No i inwestycja w żarówki typu Blue Vision też się odwdzięczy. Na pewno nie możesz tylko zetrzeć na gładko, bo będziesz świecił tam, gdzie nie wolno. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-09-2006, 22:21
|
|
|
Odbłyśniki były tylko lekko zakurzone, wytarłem wodą z "Ludwikiem" i są czyste. Żadnej korozji na nich czy odprysków. Jedyne co pozostało to wypróbować takie żarówki jak piszesz.
[ Dodano: 20-09-2006, 22:29 ]
Ja z elektryką niewiele mam wspólnego, ale dlaczego czyściutkie reflektory i standardowe żarówki nie świecą tak jak powinny? Czy może być tak, że jakiś przekaźnik jest przepalony albo coś podobnego? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-09-2006, 22:59
|
|
|
Hugo napisał/a: | Ja z elektryką niewiele mam wspólnego, ale dlaczego czyściutkie reflektory i standardowe żarówki nie świecą tak jak powinny? Czy może być tak, że jakiś przekaźnik jest przepalony albo coś podobnego? |
Na włączonych światłach mijania zmierz napięcie na żarówce (na wtyczce) - może być gdzieś spadek napięcia i świecą z niepełną mocą |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-09-2006, 09:00
|
|
|
Dokładnie jak pisze Josie - kable w C5x są dosyć syfne (porównując chociażby do Galanta) i tak niezbyt ładnie zaizolowane. Może jakiś spadek napięcia się tam robi - zauważ, że przy spadku obrotów światła też przygasają - muszą mieć te 14V, żeby dobrze świecić (oczywiście na włączonym silniku a nie samym aku).
A może składając lampę przesunąłeś tą zaślepkę, która kieruje światło z żarówki H4 w górę i teraz niepełny strumień dociera do odbłyśnika?
Jeśli chcesz minimalnej poprawy to zamiast standardowych żarówek załóż chociaż Premium - te świecące +30% mocniej. |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2006, 11:03
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | światła też przygasają - muszą mieć te 14V |
Krzyzaczku - na zarowki nie idzie wiecej jak 12,5 V (czy cos kolo tego) poniewaz gdyby
zasilac je bezposrednio pradem z altera - 14V to swiecilyby o 20proc lepiej a zyly 4 razy krocej.
na niejednym forum motoryzacyjnym opisuja wlasna przerobke zeby wlasnie wpiac
przekaznik i dawac na zarowki 14V = skutkuje to lepszym swieceniem ale w przypadku zalozonych
Blue Vision mysle ze skonczyloby sie na calkowitym oproznieniu portfela. te zarowki i tak maja
krotszy zarnik wiec sa stosunkowo wrazliwe.
metoda z przekaznikiem jest dobra jak kupi sie zapas tanich np tungsramow za grosze
(a to tez dobre zaroweczki) i wymienia co jakis czas.
jesli ktos nie chce grzebac w instalacji i do tego miec ladne swiatelka - wyczyscic odblysnik i dac BV - sam tak zrobilem i bylem bardzo zadowolony.
edit (doczytalem - nie 12,5 tylko 13,2)
link - http://felicia.autokacik....wki/zarowki.htm |
Ostatnio zmieniony przez adams12 21-09-2006, 11:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 21-09-2006, 11:12
|
|
|
adams12 napisał/a: | zasilac je bezposrednio pradem z altera - 14V to swiecilyby o 20proc lepiej a zyly 4 razy krocej. |
no i wlasnie tym tlumaczy philips krotka zywotnosc zarowek BV |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2006, 11:17
|
|
|
Matejko napisał/a: | adams12 napisał/a:
zasilac je bezposrednio pradem z altera - 14V to swiecilyby o 20proc lepiej a zyly 4 razy krocej.
no i wlasnie tym tlumaczy philips krotka zywotnosc zarowek BV |
no nie do konca - BV maja krotszy zarnik - prad przeciez dostaja taki sam jak inne zarowki |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-09-2006, 12:04
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | A może składając lampę przesunąłeś tą zaślepkę, która kieruje światło z żarówki H4 w górę |
Zupełnie nie wiem o czym mówisz. Tam nie szło nic przestawić.
Krzyzak napisał/a: | muszą mieć te 14V |
adams12 napisał/a: | na zarowki nie idzie wiecej jak 12,5 V |
To ile powinno być tych Voltów?
adams12 napisał/a: | wyczyscic odblysnik i dac BV |
Wyczyściłem i gdybym dał BV to coś czuję, że świeciłyby tak jak normalnie powinny świecić a nie lepiej.
Pierwsze to zmierzę napięcie tam gdzie radzi Krzyżak
[ Dodano: 21-09-2006, 12:08 ]
Krzyzak napisał/a: | Te auta nowe mają gładkie klosze, ale też komputerowo profilowany odbłyśnik |
Dobra, ale jak wytłumaczysz to, że są produkowane przezroczyste klosze do np. Golfa II i III i nie oślepiają oraz przechodzą przeglądy? Chyba, że wymienia się tam całe lampy a nie tylko klosze-to wtedy sorry |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2006, 12:10
|
|
|
Hugo napisał/a: |
Krzyzak napisał/a:
muszą mieć te 14V
adams12 napisał/a:
na zarowki nie idzie wiecej jak 12,5 V
To ile powinno być tych Voltów? |
w poscie wyzej napisalem -
edit (doczytalem - nie 12,5 tylko 13,2) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-09-2006, 12:37
|
|
|
Adams! - przeczytaj cały ten artykuł, do którego się odnosisz. Notabene ja sobie tą stronę zapisałem jakieś 5 lat temu, bo była to wtedy nieliczna skarbnica wiedzy o BV. Napięcie 13.2V to napięcie znamionowe w odniesieniu do którego producenci podają moc żarówki i inne jej parametry. Napięcie rzeczywiste jest uzależnione od tego, co podaje alternator (a więc też od temp. otoczenia) oraz oporu kabli i w ogóle instalacji el.
Dlatego żywotność żarówek jest obliczana dla napięcia znamionowego i dla BV wynosi ok. 600 godzin (pierwsze partie - 300 godzin). A w rzeczywistych warunkach krócej.
Żebyś nie szukał, cytat:
"Zmiana wartości napięcia tylko o 5% powoduje około dwukrotną zmianę żywotności żarówek. Dlatego ten sam typ żarówki stosowany w różnych samochodach (gdzie napięcie w instalacjach wynosi np. 13,8V i 14,4V) może wykazywać bardzo różną trwałość.".
Hubert - sprawdź to napięcie. Ew. kup potem lepsze żarówki - bardzo polecane ze względu na jakość świecenia i długość życia są Philips GT150 - jeszcze ich nie testowałem, ale mam na zapas.
Edit: cytaty o żywotności:
"Także strumień świetlny żarówek zależy dość mocno od napięcia, dlatego nawet małe spadki napięcia w instalacji elektrycznej samochodu, np. spowodowane brudnymi, zaśniedziałymi połączeniami (klemy akumulatora, konektory żarówek, połączenia alternatora) mogą osłabiać jasność świecenia reflektorów (zauważalne w nocy)."
A jeśli chodzi o tą blaszaną maskę, to miałem na myśli ten metal, w który wchodzi żarówka H4 - zajrzyj do reflektora, to stanie się jasne.
Edit2: to miałem na myśli:
 |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2006, 14:42
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Adams! - przeczytaj cały ten artykuł, do którego się odnosisz. Notabene ja sobie tą stronę zapisałem jakieś 5 lat temu, bo była to wtedy nieliczna skarbnica wiedzy o BV. Napięcie 13.2V to napięcie znamionowe w odniesieniu do którego producenci podają moc żarówki i inne jej parametry. Napięcie rzeczywiste jest uzależnione od tego, co podaje alternator (a więc też od temp. otoczenia) oraz oporu kabli i w ogóle instalacji el. |
owszem Darku, ale zobacz - im woltaz blizszy znamionowemu to odbija sie lepiej na stosunku zywotnosc/jasnosc - w wiekszosci nowych aut daja chyba te 14,4V i dlatego czesto spotyka sie nowki auta z przepalonymi zarowkami. u mnie daje cos ok 13V i nie narzekam. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-09-2006, 14:50
|
|
|
ale mi chodziło tylko o to:
adams12 napisał/a: | Krzyzaczku - na zarowki nie idzie wiecej jak 12,5 V (czy cos kolo tego) |
stwierdzenie, poprawione potem z 12.5 na 13.2V - a nie jest to prawdą, bo rzeczywiste podawane napięcie jest - zakłdając zerowe straty - równie napięciu ładowania a nie sztywno przyjętemu 13.2V |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2006, 15:18
|
|
|
Krzyzak napisał/a: |
stwierdzenie, poprawione potem z 12.5 na 13.2V - a nie jest to prawdą, bo rzeczywiste podawane napięcie jest - zakłdając zerowe straty - równie napięciu ładowania a nie sztywno przyjętemu 13.2V |
to za tamten blad przepraszam |
|
|
|
 |
08/15 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2006, 16:05
|
|
|
Hugo napisał/a: | Dobra, ale jak wytłumaczysz to, że są produkowane przezroczyste klosze do np. Golfa II i III i nie oślepiają oraz przechodzą przeglądy? Chyba, że wymienia się tam całe lampy a nie tylko klosze-to wtedy sorry |
Oczywście,że reflektory z kloszem ryflowanym nie różni się od tych gładkich tylko szkłem. Odbłyśnik w tych drugich jest specjalnie ukształtowany by odpowiednio uformować wiązkę światła. Jeśli wymeiniłbyś sam klosz to tym samym reflektor zatraci wyraźną granicę światła i cienia. Nie mówiąc już o jego wymaganej asymetrii. |
|
|
|
 |
|
|