[EA2A/W 2.0] TPS - jak sprawdzic napiecie |
Autor |
Wiadomość |
Sikub
Mitsumaniak Hałdziarz
Auto: Galant Wagon 2.0 + LPI Vialle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-06-2010, 13:37 [EA2A/W 2.0] TPS - jak sprawdzic napiecie
|
|
|
Witam,
Czy ktos z Was moze mi powiedziec w ktore piny nalezy sie wbic aby sprawdzic poprawnosc ustawienia tego czujnika ... i jaki kolor jest I - pierwszy ? (od ktorej strony) Silnik 4g63
Na stronie Krzyzaka jest opis ale do innego silnika no i u mnie sa 4 kabelki a nie jak u niego 3 ...
Pomiar ma byc zrobiony na cieplym/zimnym silniku ?
Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam |
_________________ Zycie zaczyna sie przy trzech diamentach ... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-06-2010, 13:43
|
|
|
Przyłączam się do pytania! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-06-2010, 14:14
|
|
|
Manual Plik 13.pdf, strona 81-90 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-06-2010, 17:33
|
|
|
Nie widzę żeby tam było napisane pod które kable się podpiąć. |
|
|
|
 |
MEMMITS
Mitsumaniak galuś by happy

Auto: MITSU GAL 2,5v6 99r.SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 57 Skąd: Gora Kalwaria
|
Wysłany: 03-06-2010, 17:45
|
|
|
Wstawiam tekst z regulacji przepustnicy, jest napisane jak sprawdzić napięcie Sprawdzamy napiecie na wyjsciu czujnika TPS. (Pewnie sprawdzamy to napiecie na MUT-II, ja go nie posiadalem tak wiec podlaczylem zlacze od TPS tak jak powinno byc i kazde inne kabelki jakie powinny byc na swoich miejscach. Uwyjac igly wbilem sie w pin numer 2 na złączu TPS i wzgledem masy zmierzylem napiecie, oczywiscie musimy przekrecic kluczyk w pozycje ON bez odpalania silnika)
Wartosc uzyskana powinna byc w przedziale 0.4 do 1 V
powinno pomóc |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-06-2010, 17:55
|
|
|
MEMMITS pin nr 2 tzn. drugi od przodu auta czy drugi od strony kabiny? Rozumiem, że gdyby było inne napięcie to należy obracać TPS-em aż będzie właściwe? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-06-2010, 18:04
|
|
|
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MEMMITS
Mitsumaniak galuś by happy

Auto: MITSU GAL 2,5v6 99r.SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 57 Skąd: Gora Kalwaria
|
Wysłany: 03-06-2010, 21:01
|
|
|
masz pokazane na rysunku od robertdg a strzałka nad oznacza góre tpsa napięcie bedziesz musiał mieć w granicach od 0,4 do 1V. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sikub
Mitsumaniak Hałdziarz
Auto: Galant Wagon 2.0 + LPI Vialle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-06-2010, 08:56
|
|
|
Dzieki Panowie,
Wiedzialem, ze mozna na Was liczyc. Pomogl zaznaczone. Czujnik miewa sie dobrze ...
Szukam dalej gdyz falujace obroty niestety zostaly, ale tj osobny watek na forum ... moze macie pomysl ?
Pozdro |
_________________ Zycie zaczyna sie przy trzech diamentach ... |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 04-07-2010, 11:11
|
|
|
Tps nie ma nic do falowania, bardziej do zabyt wysokich (na stale) lub za niskich ( na stale) obrotach.
Proponuje odłaczyc przeplywomierz. Na cieplym silniku, podczas pracy, odlacz wtyczke. Jezeli obroty sie ustabilizuje, proponuje, wyjac przeplywke i sprawdzic stan plastra miodu.
Z doswiadczenia wiem, ze rozwalona przeplywka ma NAJCZESTRZY wplyw na niestabilna prace na jałowych obrotach. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Sikub
Mitsumaniak Hałdziarz
Auto: Galant Wagon 2.0 + LPI Vialle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-07-2010, 10:26
|
|
|
JaGrab3, dzieks za podpowiedzi. Sprawdzilem i postawilem na walnieta przeplywke. Jednak zanim ja kupilem przy okazji wymienilem filtr powietrza. Teraz juz wiem ze byly kiepskie styki na laczowce przlywki badz filtr juz byl mega do bani ... Nic czlowiek uczy sie na wlasnych bledach ...
Jeszcze raz dzieks |
_________________ Zycie zaczyna sie przy trzech diamentach ... |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 13-07-2010, 13:36
|
|
|
Brudny filtr, raczej ci nie spowoduje falowania obrotów, niekontakty na stykach, powinny zaowocować zaświeceniem CE. Skoro poruszanie wtyczką pomogło, to Nic tylko się cieszyć, nowa (stara) przepływka to z 200 złotóweczek leci.... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Sikub
Mitsumaniak Hałdziarz
Auto: Galant Wagon 2.0 + LPI Vialle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-07-2010, 18:16
|
|
|
JaGrab3, Niby tak, ale CE nie swiecilo i po tych 2 zabiegach problem ustal
Pozdro |
_________________ Zycie zaczyna sie przy trzech diamentach ... |
|
|
|
 |
|