| Przesunięty przez: lukasz12 07-06-2010, 22:52
 | Zrobilo sie V4... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | michałnataliya   Forumowicz
 
 Auto: sigma kombi 93, 12V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Mar 2009
 Posty: 70
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |    Wysłany: 07-06-2010, 19:42   Zrobilo sie V4... |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam i prosze o pomysly. Na wstepie przepraszam za brak polskich literek ale przebywam obecnie 200km za Kijowem i nie posiadam polskiej klawiatury. Wiec tak- dwa garnki nie pracuja. Glowica przednia, garnek z lewej i srodkowy. Co wiem? Wymienilem wtrysk (poprzedni i tak dzialal poniewaz swieca byla mokra), iskra jak grom z jasnego nieba, swieca wymieniona (poprzednia i tak byla dobra), kompresja 12. Kopulke wyczyscilem chociaz nie bylo nawet z czego.I nic, magia jakas. Blad 41, ze niby injector(s). Jestem narazie delikatnie zrozpaczony poniewaz 90% mechanikow zna sie tu na mechanice zastosowanej 30-40 lat temu i "jesli mlotkiem nie da sie naprawic to na pewno cos w elektryce  "... Stad pytanie, moze glupie ale sprobuje- czy mozliwe jest aby cos  sie rozpadlo w dolocie, w miejscu gdzie sa te jakies klapki a'la przepustnice? Czy moglo sie cos  tam skonczyc co potem spadlo i ogranicza doplyw powietrza? Nie wiem co myslec... W aucie byl kiedys gaz ale go grzecznie wyprosilem i od tego czasu przejechalem juz ponad 40tkm. To tak tylko w razie sugestii czy czasem gaz nie strzelil. Wiem ze w Audi tez zrobili takie klapki ktore niby reguluja doplyw powietrza, wiem tez ze w Audi te klapki potrafia sie posypac i zatkac doplyw i ze sa laczone w pary czyli dwie i dwie i dwie. Nie byloby dla mnie problemem tam zajrzec gdybym wozil cos wiecej niz klucz do kol, zapas i lewarek oraz przebywal w innej rzeczywistosci  Pozdrawiam i prosze o diagnoze. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bulwa   Mitsumaniak
 
  
 Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 201
 Skąd: RADOMSKO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 20:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tego co mi wiadomo to 12v nie ma klap w dolocie,posprawdzaj (a raczej przeczyść bo u mnie też wyglądały jak nowe a jednak nie łaczyły}styki na przepływce i czujnikach temperatury,miałem podobnie chodził na wszystkie gary tylko przez moment jak był zimny,po czyszczeniu wszystko wróciło do normy,skoro dostaje paliwo i jest iskra to innych pomysłów nie mam. |  
				| _________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michałnataliya   Forumowicz
 
 Auto: sigma kombi 93, 12V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Mar 2009
 Posty: 70
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | No klapki mam... Chociaz auto kupilem chyba po "badaniach genetycznych" i nawet na dolocie stoi jak wol- TCL... Takie rozne przygody chyba wczesniej byly... Mam pytanie- gdzie szukac czujnikow temp? U mnie czy cieply czy zimny jest V4. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbyszek05   Forumowicz
 balcer
 
 Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 04 Cze 2007
 Posty: 1236
 Skąd: Zambrow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | zapłon sprawdzałeś??? przewody WN dobrze poprowadzone - może mają przebicie na fajce ? sciagałes kolektor ? to że na wejsciu jest iskra nie znaczy że na wyjsciu też jest taka mocna .... jezeli miałeś klapki i przy strzale się posypały to ...znam taki przypadek w omedze v6 3.0 ze owe klapki po rozpadnięciu zassało na cylindry i silnik do roboty ....ale to przypadek .... |  
				| _________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną
  Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM   
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 07-06-2010, 20:26, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bulwa   Mitsumaniak
 
  
 Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 201
 Skąd: RADOMSKO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 20:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | czujniki temperatury są przy obudowie termostatu z prawej strony przedniej głowicy, |  
				| _________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michałnataliya   Forumowicz
 
 Auto: sigma kombi 93, 12V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Mar 2009
 Posty: 70
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 20:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przepraszam ale nie kumam? Zaplon czyli? Dzieki za szybka reakcje maniaki... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bulwa   Mitsumaniak
 
  
 Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 201
 Skąd: RADOMSKO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 20:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie sądze żeby sam przestawił się zapłon,zresztą nie takie objawy,albo by nie palił albo by był słaby,strzelał w tłumik itd, |  
				| _________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbyszek05   Forumowicz
 balcer
 
 Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 04 Cze 2007
 Posty: 1236
 Skąd: Zambrow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 20:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | może być opóźniony ...albo przyspieszony ....kiedyś miałem podobnie - impulsator przy demontażu głowic był luzowany -potem auto chodziło jakby na 4 po regulacji wszystko wróciło jak należy ....powodów może być mnóstwo .pierwsze przewody .zobacz jeszcze pokręcając palcem rozdzielacza czy ładnie dochodzi do wszystkich styków w kopułce - może coś przysniedziało? jak przestawisz zapłon będzie kulał tak jak by chodził własnie na 4 cyl. a to czy będzie strzelał kwestia opuźnienia
 a czujniki zostaw w spokoju bo są od załączania wentylatorów na chłodnicy
 |  
				| _________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną
  Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM   
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 07-06-2010, 20:31, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bulwa   Mitsumaniak
 
  
 Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 201
 Skąd: RADOMSKO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | kable WN jeszcze sprawdz,zobacz wieczorem czy nie przeskakuje gdzieś iskra,możesz je nawet spryskać wodą |  
				| _________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michałnataliya   Forumowicz
 
 Auto: sigma kombi 93, 12V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Mar 2009
 Posty: 70
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przewody zrobily ok 8tkm. Opornosc mierzylem i jest ok. Czujniki temp. juz powinienem zlokalizowac- dzieki za naprowadzenie. Tylko mam pyt. Jakie wartosci sa przewidziane dla tych czujnikow? Palca nie sprawdzalem, zobacze jutro i juz mysle jak to sprawdzic czy dochodzi do tych wszystkich stykow. Dzieki za reakcje. I tak najbardziej mnie martwi ze to moze byc wszystko. Ale... ...mam teraz taki sam silnik jak zaporozec!!!  Powrot do przeszlosci normalnie... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bulwa   Mitsumaniak
 
  
 Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Sty 2009
 Posty: 201
 Skąd: RADOMSKO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie jestem w stanie podać teraz wartości tych czujników,kiedyś podawał mi je Lukasz12,ale dawno to było i nie pamiętam,ale jak na zimnym jest to samo to pewnie nie to.Cały czas chodzi na 4 czy czasem załapuje?,skoro kopułka była ok( dokładnie sprawdz czy nie ma pęknięć)to palec nie ma nic do tego ,co dawał by na cztery a dwa omijał czy jak bo nie wiem,to zostaje ci jeszcze rozebrać dolot i zobaczyć co z tymi klapami chociaż nigdy tego nie rozbierałem to wydaje mi się że jednak w 12v nie ma klap,ale nie będe się mądrował bo nie wiem, |  
				| _________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michałnataliya   Forumowicz
 
 Auto: sigma kombi 93, 12V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Mar 2009
 Posty: 70
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tez nie chce sie madrowac ale te klapy mam bo je widzialem, chociaz nie wiem jak sa zbudowane i czy jest mozliwosc aby to sie skonczylo, czyt. rozpadlo. Jutro napisze gdy rozbiore dolot- co widzialem itd. Podobno mozna to wyrzucic i da sie dojechac 1400km do domu. Nie wiem. Gdy w dolocie bedzie wszystko ok poprosze was jutro o dalsze pomysly. Jeszcze raz dziekuje za szybka reakcje. U mnie jest godzine pozniej i niestety zasypiam Pa robaczki... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukasz12   Mitsumaniak
 prof. dr hab  ;-)
 
  
 Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 51 razy
 Dołączył: 16 Sie 2006
 Posty: 2498
 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziwne jak dla mnie. Jeszcze wtryski bym posprawdzał skoro jest błąd 41 to widocznie coś jest nie tak z którymś lub z kabelkami. Weź miernik (może być taki zwykły ruski ze wskazówką) z omomierzem i zbadaj oporność. Tylko proponowałbym od strony wtyczki od ECU (jest obok schowka na prawo). Rozpiska kabli jest w MAGNA/WORKSHOP. Jak rozumiem ISKRA jest na tych cylindrach które nie pracują? 
 Klapki w dolocie nie regulują dopływu tylko zmieniają długość kanału - powietrze leci albo drogą na około - efekt doładowania dynamicznego przy niskich obrotach, albo krótką - na wyższych. Co prawda się spotkałem z przypadkiem że odpadły takie plastikowe prowadnice tam ale nie myślę że zablokowałyby kanał dolotowy całkowicie. Proponowałbym zdemontowanie silniczka i ewentualnie ręczne obrócenie żeby sprawdzić czy coś nie blokuje klapek.
 |  
				| _________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
 
 "Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne
  " (C) Chi-Man 2006 Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
   Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
   Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
   Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojtas   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 28 Lis 2008
 Posty: 3582
 Skąd: Gniezno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 06:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Łukasz ma rację coś jest nie tak z wtryskami albo z ich podłączeniem. Usuń najpierw ten błąd a potem szukaj dalej. Przynajmniej ja tak bym zrobił. Wymontowałeś instalację gazową, może pozostały jakieś resztki? Emulator wtrysków, czy coś w tym stylu? Sprawdź dokładnie. |  
				| _________________ ..
 Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
 [F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michałnataliya   Forumowicz
 
 Auto: sigma kombi 93, 12V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Mar 2009
 Posty: 70
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 11:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiec tak- dolotu nie sciagalem i nie patrzylem. Zebralo sie dzis jakies "konsylium" mechanikow, wykrecili swiece, kazdy ja polizal i zgodnie stwierdzili ze ani to olej, ani benzyna a plyn chlodniczy. Aha, srodkowy cylinder ozyl- jeden kabelek byl przetarty. Tylko dziwi mnie ze jesli to rzeczywiscie uszczelka badz glowica, to pracuje tak samo na zimnym jak i cieplym, a plynu tez nie ubylo. Raczej.  Nie chce sciagac glowicy w ciemno bo stawki tu maja z kosmosu. O czesci nawet nie pytalem. Druga sprawa- poradzili mi tez, ze gdy bede zmuszony tak jechac do Polski- wykrecic swiece, przylozyc do masy aby sobie swiecila i wylaczyc wtrysk. Nie wiem czy tak sie da. Auta tu nie moge zostawic, poniewaz po 3 miesiacach pobytu musialbym je tu tymczasowo zarejestrowac a kosztuje to obledne pieniadze... Swiecy nie lizalem i nie wiem jak smakuje  . Pod wieczor sprawdze te wtryski i ich kabelki jak radzi Lukasz. Nie wiem tylko jak sie do tego zabrac  .  No i sprubuje obrocic te klapki.  Dzieki, pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |