Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
07-06-2010, 23:52
Zrobilo sie V4...
Autor Wiadomość
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
  Wysłany: 07-06-2010, 20:42   Zrobilo sie V4...

Witam i prosze o pomysly. Na wstepie przepraszam za brak polskich literek ale przebywam obecnie 200km za Kijowem i nie posiadam polskiej klawiatury. Wiec tak- dwa garnki nie pracuja. Glowica przednia, garnek z lewej i srodkowy. Co wiem? Wymienilem wtrysk (poprzedni i tak dzialal poniewaz swieca byla mokra), iskra jak grom z jasnego nieba, swieca wymieniona (poprzednia i tak byla dobra), kompresja 12. Kopulke wyczyscilem chociaz nie bylo nawet z czego.I nic, magia jakas. Blad 41, ze niby injector(s). Jestem narazie delikatnie zrozpaczony poniewaz 90% mechanikow zna sie tu na mechanice zastosowanej 30-40 lat temu i "jesli mlotkiem nie da sie naprawic to na pewno cos w elektryce :shock: "... Stad pytanie, moze glupie ale sprobuje- czy mozliwe jest aby cos sie rozpadlo w dolocie, w miejscu gdzie sa te jakies klapki a'la przepustnice? Czy moglo sie cos tam skonczyc co potem spadlo i ogranicza doplyw powietrza? Nie wiem co myslec... W aucie byl kiedys gaz ale go grzecznie wyprosilem i od tego czasu przejechalem juz ponad 40tkm. To tak tylko w razie sugestii czy czasem gaz nie strzelil. Wiem ze w Audi tez zrobili takie klapki ktore niby reguluja doplyw powietrza, wiem tez ze w Audi te klapki potrafia sie posypac i zatkac doplyw i ze sa laczone w pary czyli dwie i dwie i dwie. Nie byloby dla mnie problemem tam zajrzec gdybym wozil cos wiecej niz klucz do kol, zapas i lewarek oraz przebywal w innej rzeczywistosci :lol: Pozdrawiam i prosze o diagnoze.
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 07-06-2010, 21:00   

z tego co mi wiadomo to 12v nie ma klap w dolocie,posprawdzaj (a raczej przeczyść bo u mnie też wyglądały jak nowe a jednak nie łaczyły}styki na przepływce i czujnikach temperatury,miałem podobnie chodził na wszystkie gary tylko przez moment jak był zimny,po czyszczeniu wszystko wróciło do normy,skoro dostaje paliwo i jest iskra to innych pomysłów nie mam.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-06-2010, 21:19   

No klapki mam... Chociaz auto kupilem chyba po "badaniach genetycznych" i nawet na dolocie stoi jak wol- TCL... Takie rozne przygody chyba wczesniej byly... Mam pytanie- gdzie szukac czujnikow temp? U mnie czy cieply czy zimny jest V4.
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 07-06-2010, 21:22   

zapłon sprawdzałeś??? przewody WN dobrze poprowadzone - może mają przebicie na fajce ? sciagałes kolektor ? to że na wejsciu jest iskra nie znaczy że na wyjsciu też jest taka mocna .... jezeli miałeś klapki i przy strzale się posypały to ...znam taki przypadek w omedze v6 3.0 ze owe klapki po rozpadnięciu zassało na cylindry i silnik do roboty ....ale to przypadek ....
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 07-06-2010, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 07-06-2010, 21:25   

czujniki temperatury są przy obudowie termostatu z prawej strony przedniej głowicy,
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-06-2010, 21:25   

Przepraszam ale nie kumam? Zaplon czyli? Dzieki za szybka reakcje maniaki...
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 07-06-2010, 21:27   

nie sądze żeby sam przestawił się zapłon,zresztą nie takie objawy,albo by nie palił albo by był słaby,strzelał w tłumik itd,
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 07-06-2010, 21:29   

może być opóźniony ...albo przyspieszony ....kiedyś miałem podobnie - impulsator przy demontażu głowic był luzowany -potem auto chodziło jakby na 4 po regulacji wszystko wróciło jak należy ....powodów może być mnóstwo .pierwsze przewody .zobacz jeszcze pokręcając palcem rozdzielacza czy ładnie dochodzi do wszystkich styków w kopułce - może coś przysniedziało?
jak przestawisz zapłon będzie kulał tak jak by chodził własnie na 4 cyl. a to czy będzie strzelał kwestia opuźnienia
a czujniki zostaw w spokoju bo są od załączania wentylatorów na chłodnicy
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 07-06-2010, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 07-06-2010, 21:31   

kable WN jeszcze sprawdz,zobacz wieczorem czy nie przeskakuje gdzieś iskra,możesz je nawet spryskać wodą
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-06-2010, 21:36   

Przewody zrobily ok 8tkm. Opornosc mierzylem i jest ok. Czujniki temp. juz powinienem zlokalizowac- dzieki za naprowadzenie. Tylko mam pyt. Jakie wartosci sa przewidziane dla tych czujnikow? Palca nie sprawdzalem, zobacze jutro i juz mysle jak to sprawdzic czy dochodzi do tych wszystkich stykow. Dzieki za reakcje. I tak najbardziej mnie martwi ze to moze byc wszystko. Ale... ...mam teraz taki sam silnik jak zaporozec!!! :mrgreen: Powrot do przeszlosci normalnie...
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 07-06-2010, 21:51   

nie jestem w stanie podać teraz wartości tych czujników,kiedyś podawał mi je Lukasz12,ale dawno to było i nie pamiętam,ale jak na zimnym jest to samo to pewnie nie to.Cały czas chodzi na 4 czy czasem załapuje?,skoro kopułka była ok( dokładnie sprawdz czy nie ma pęknięć)to palec nie ma nic do tego ,co dawał by na cztery a dwa omijał czy jak bo nie wiem,to zostaje ci jeszcze rozebrać dolot i zobaczyć co z tymi klapami chociaż nigdy tego nie rozbierałem to wydaje mi się że jednak w 12v nie ma klap,ale nie będe się mądrował bo nie wiem,
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-06-2010, 22:27   

Tez nie chce sie madrowac ale te klapy mam bo je widzialem, chociaz nie wiem jak sa zbudowane i czy jest mozliwosc aby to sie skonczylo, czyt. rozpadlo. Jutro napisze gdy rozbiore dolot- co widzialem itd. Podobno mozna to wyrzucic i da sie dojechac 1400km do domu. Nie wiem. Gdy w dolocie bedzie wszystko ok poprosze was jutro o dalsze pomysly. Jeszcze raz dziekuje za szybka reakcje. U mnie jest godzine pozniej i niestety zasypiam Pa robaczki...
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-06-2010, 23:43   

Dziwne jak dla mnie. Jeszcze wtryski bym posprawdzał skoro jest błąd 41 to widocznie coś jest nie tak z którymś lub z kabelkami. Weź miernik (może być taki zwykły ruski ze wskazówką) z omomierzem i zbadaj oporność. Tylko proponowałbym od strony wtyczki od ECU (jest obok schowka na prawo). Rozpiska kabli jest w MAGNA/WORKSHOP. Jak rozumiem ISKRA jest na tych cylindrach które nie pracują?

Klapki w dolocie nie regulują dopływu tylko zmieniają długość kanału - powietrze leci albo drogą na około - efekt doładowania dynamicznego przy niskich obrotach, albo krótką - na wyższych. Co prawda się spotkałem z przypadkiem że odpadły takie plastikowe prowadnice tam ale nie myślę że zablokowałyby kanał dolotowy całkowicie. Proponowałbym zdemontowanie silniczka i ewentualnie ręczne obrócenie żeby sprawdzić czy coś nie blokuje klapek.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-06-2010, 07:10   

Łukasz ma rację coś jest nie tak z wtryskami albo z ich podłączeniem. Usuń najpierw ten błąd a potem szukaj dalej. Przynajmniej ja tak bym zrobił. Wymontowałeś instalację gazową, może pozostały jakieś resztki? Emulator wtrysków, czy coś w tym stylu? Sprawdź dokładnie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-06-2010, 12:52   

Wiec tak- dolotu nie sciagalem i nie patrzylem. Zebralo sie dzis jakies "konsylium" mechanikow, wykrecili swiece, kazdy ja polizal i zgodnie stwierdzili ze ani to olej, ani benzyna a plyn chlodniczy. Aha, srodkowy cylinder ozyl- jeden kabelek byl przetarty. Tylko dziwi mnie ze jesli to rzeczywiscie uszczelka badz glowica, to pracuje tak samo na zimnym jak i cieplym, a plynu tez nie ubylo. Raczej. Nie chce sciagac glowicy w ciemno bo stawki tu maja z kosmosu. O czesci nawet nie pytalem. Druga sprawa- poradzili mi tez, ze gdy bede zmuszony tak jechac do Polski- wykrecic swiece, przylozyc do masy aby sobie swiecila i wylaczyc wtrysk. Nie wiem czy tak sie da. Auta tu nie moge zostawic, poniewaz po 3 miesiacach pobytu musialbym je tu tymczasowo zarejestrowac a kosztuje to obledne pieniadze... Swiecy nie lizalem i nie wiem jak smakuje :lol: . Pod wieczor sprawdze te wtryski i ich kabelki jak radzi Lukasz. Nie wiem tylko jak sie do tego zabrac :cry: . No i sprubuje obrocic te klapki. Dzieki, pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.