[E57A 2.0D] Problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
rcicho01
Nowy Forumowicz The DarkSide

Auto: Galant SE 2.4GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 07-06-2010, 22:12 [E57A 2.0D] Problem z silnikiem
|
|
|
Witam,
proszę o pomoc.
Mój Galant zaczął straszliwie stukać - wszystko wydarzyło się w ciągu dwóch, trzech minut, jadąc na trasie.
W chwili obecnej metalicznej stuki z komory silnika, przy wyższych obrotach są na prawdę głośne.
Objawy:
- Metaliczne stuki z komory silnika, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów.
- Dość mocne dymienie samochodu - biały dym.
- Nierówna praca silnika
Sprawdzałem tematy opisywane już na forum, jednak w żadnym nie pojawiła się informacja o stukaniu.
Powiem szczerze, że w zbiorniczku znajdował się płyn jednak w samej chłodnicy sucho - przegrzany silnik ?
Na początku przypuszczenie padło na panewkę, jednak gdyby to ona była winna nie było by tyle dymu..
Sprawdzone:
- wtryskiwacze - działają poprawnie - choć silnik pracuje jakby jeden z nich był zatkany.
- tłoki - są ok, minimalne luzy - jednak w granicach norm.
- ciśnienie oleju w silniku - w normie.
W chwili obecnej silnik jest już rozbebeszony w połowie, jutro będę dobierał się do głowicy.
Z tego co czytałem często pada uszczelka - co mogło spowodować ubytki płynu w chłodnicy i np przegrzanie silnika - skąd jednak te stuki? Czy pęknięta głowica może mieć takie objawy?
Ew. czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić przed dobraniem się do głowicy? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 22:43
|
|
|
rcicho01 dźwigienki zaworowe całe? Rozrząd się przypadkiem nie przestawił? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 07-06-2010, 22:51
|
|
|
Biały dym = przede wszystkim uszczelka pod głowicą.
Dalej może być pęknięcie (ale trzeba być dobrej myśli)
A stukanie to może zawory na tym cylindrze który nie pracuje poprawnie?
Może płyn idzie bezpośrednio na tłok i wysoki stopień sprężania z zaworami powoduje taki odgłos...
Przy białym dymie, trzeba było chyba najpierw zrywać głowicę, potem resztę...takie moje wywody |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 22:57
|
|
|
U mnie w starym galu jak rozrząd przeskoczył, wtedy silnik metalicznie zaczął stukać i ciężko palił...
[ Dodano: 07-06-2010, 22:59 ]
Ale skoro płyn zniknął, to raczej (w najlepszym przypadku) padła uszczelka pod głowicą... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-06-2010, 23:25
|
|
|
rcicho01, sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach?
Stukanie mogło się wziąć z tego że nie palił na 1 gar. Wtedy biały dym też temu towarzyszy. Sprawdź dobrze głowicę. |
|
|
|
 |
rcicho01
Nowy Forumowicz The DarkSide

Auto: Galant SE 2.4GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 08-06-2010, 22:31
|
|
|
Dzięki Panowie za podpowiedzi i pomoc!
Zdjąłem dziś głowicę - luz na drugim tłoku, stąd metaliczne stuki..
Miski jeszcze nie zdjąłem, ale powraca opcja panewki.
Uszczelka jak i głowicą wydają się w porządku.
Jutro dalsza część zabawy i w końcu będę miał pewność z czym problem. Zastanawia mnie jednak ciągle te dymienie... |
|
|
|
 |
|