Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
rcicho01 
Nowy Forumowicz
The DarkSide


Auto: Galant SE 2.4GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 07-06-2010, 22:12   [E57A 2.0D] Problem z silnikiem

Witam,

proszę o pomoc.
Mój Galant zaczął straszliwie stukać - wszystko wydarzyło się w ciągu dwóch, trzech minut, jadąc na trasie.
W chwili obecnej metalicznej stuki z komory silnika, przy wyższych obrotach są na prawdę głośne.

Objawy:
- Metaliczne stuki z komory silnika, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów.
- Dość mocne dymienie samochodu - biały dym.
- Nierówna praca silnika

Sprawdzałem tematy opisywane już na forum, jednak w żadnym nie pojawiła się informacja o stukaniu.

Powiem szczerze, że w zbiorniczku znajdował się płyn jednak w samej chłodnicy sucho - przegrzany silnik ?

Na początku przypuszczenie padło na panewkę, jednak gdyby to ona była winna nie było by tyle dymu..

Sprawdzone:
- wtryskiwacze - działają poprawnie - choć silnik pracuje jakby jeden z nich był zatkany.
- tłoki - są ok, minimalne luzy - jednak w granicach norm.
- ciśnienie oleju w silniku - w normie.

W chwili obecnej silnik jest już rozbebeszony w połowie, jutro będę dobierał się do głowicy.
Z tego co czytałem często pada uszczelka - co mogło spowodować ubytki płynu w chłodnicy i np przegrzanie silnika - skąd jednak te stuki? Czy pęknięta głowica może mieć takie objawy?

Ew. czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić przed dobraniem się do głowicy?
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-06-2010, 22:43   

rcicho01 dźwigienki zaworowe całe? Rozrząd się przypadkiem nie przestawił?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 07-06-2010, 22:51   

Biały dym = przede wszystkim uszczelka pod głowicą.
Dalej może być pęknięcie (ale trzeba być dobrej myśli)
A stukanie to może zawory na tym cylindrze który nie pracuje poprawnie?
Może płyn idzie bezpośrednio na tłok i wysoki stopień sprężania z zaworami powoduje taki odgłos...
Przy białym dymie, trzeba było chyba najpierw zrywać głowicę, potem resztę...takie moje wywody :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-06-2010, 22:57   

U mnie w starym galu jak rozrząd przeskoczył, wtedy silnik metalicznie zaczął stukać i ciężko palił...

[ Dodano: 07-06-2010, 22:59 ]
Ale skoro płyn zniknął, to raczej (w najlepszym przypadku) padła uszczelka pod głowicą...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-06-2010, 23:25   

rcicho01, sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach?

Stukanie mogło się wziąć z tego że nie palił na 1 gar. Wtedy biały dym też temu towarzyszy. Sprawdź dobrze głowicę.
 
 
rcicho01 
Nowy Forumowicz
The DarkSide


Auto: Galant SE 2.4GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 08-06-2010, 22:31   

Dzięki Panowie za podpowiedzi i pomoc!

Zdjąłem dziś głowicę - luz na drugim tłoku, stąd metaliczne stuki..

Miski jeszcze nie zdjąłem, ale powraca opcja panewki.
Uszczelka jak i głowicą wydają się w porządku.
Jutro dalsza część zabawy i w końcu będę miał pewność z czym problem. Zastanawia mnie jednak ciągle te dymienie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.