| [Cari 1.6] problem z sonda lambda | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Kristofer85   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 2001r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sty 2009
 Posty: 21
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-06-2010, 17:50   [Cari 1.6] problem z sonda lambda |   
 |  
               | 
 |  
               | zapalila mi sie kontrolka chek po po podlaczeniu kompa jest niby blada sady po skasowaniu bledu zgasla ale ponownie sie pojawiala po kazdym kasowaniu. czy jest to problem z ktorym mozna jezdzic bez problemy jest to sada przy kolektorze-silniku spalania nie odczulem wiekszego.i czy pomorze wymiana czy moze byc trefny katalizator? dzieki za rady.
 |  
				| _________________ ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-06-2010, 18:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziwne pytania jak coś nie działa to się to naprawia jak sie da lub wymienia . 
 piszesz że katalizator jest za sądą więc nie ma wpływu na jej pracy
 
 Co do spalania nie odczujesz jedynie silnik przejdzie w stan awaryjny i odczujesz spadek mocy
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-06-2010, 19:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moze sie grzalka w sondzie konczy, zdiagnozuj to dokladnie i przygotuj sie na wymiane sondy. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kristofer85   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 2001r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sty 2009
 Posty: 21
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 22:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie sa dwa katalizatory jeden pod autem a drugi przy silniku-razem z kolektorem i tam wlasnie jest ta sonda. mechanik mowi ze sonda albo katalizator. a ceny sa rozne za sonde i katalizator wiec pytam czy mozna z tym problemem jezdzic bo sie wybieram na trase 2000tys kilom. w jedna strone a za sonde musze dac okolo 400zL niby |  
				| _________________ ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2010, 23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | znajdź mechanika co umie zdiagnozować problem a nie tylko podłączyć pod komputer. Bez wykresu pracy sondy ciężko zdiagnozować czy jest sprawna czy nie.
 
 Według mnie z chceck engin nie wybieraj się na dłuższa podróż
 
 
 Przejrzałem asa i w 2001 roku nie znalazłem 2 katalizatorów
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | demeone   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma '98 1.8 GDI
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2008
 Posty: 598
 Skąd: Szczecin/Manchester
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 11:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie chodziło o dwie sondy a nie dwa katalizatory |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kristofer85   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 2001r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sty 2009
 Posty: 21
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 14:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | mechanik u ktorego bylem powiedzial mi ze jest przy kolektorze w przodzi i tam tez jest sonda cos wyglada na katalizator i drugi pod autem i ze mozna jezdzic z tym problemem a do wymiany poprzez ten blad sondy moze byc sonda albo katalizator. a nie wiem czy wymienic bo jesli to nie to? mozna dodac zdjecie to bym zrobil dla informacji innych i wstawil?
 widze ze kolega DEMEONE tez w angli?
 
 [ Dodano: 08-06-2010, 15:28 ]
 czy przez sonde auto moze gorzej odpalac i miec czasami spadek gwaltowny mocy przy przyspieszaniu wiem ze mozna ja odlaczyc i jezdzic?
 |  
				| _________________ ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 14:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | zmień mechanika bo nic ci nie powiedział 
 Nie wykonał czynności czyli diagnozy samochodu którą zleciłeś bo nie wskazał problemu
 
 Pomyśl jak byś poszedł do lekarza i powiedział że albo masz reumatyzm albo zapalenie mięśnia i w sumie można z tym  żyć (można ale jakie to życie)
 
 
 
 Sondę kupisz już poniżej 200zł przynajmniej takie ceny w intercarsie
 
 Jeżeli pracujesz w uk to chyba cię stać wydać niecałą dniówkę na naprawę samochodu
 zwłaszcza że ta awaria powoduje problem z odpalaniem i muleniem
 
 
 sonda zanim zacznie dawać sygnał do ecu musi się nagrzać dlatego ecu ma karencje na sygnał z sondy na zimnym. Jak silnik jest nagrzany to z sondy ECU pobiera sygnał od startu silnika
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kristofer85   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 2001r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sty 2009
 Posty: 21
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 14:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | wymienic ok ale jak mech mi gadal to mozna wymienic aaaale jak to bedzie katalizator to kwesta okolo na polskie 2000zl widac ze sonda nie byla zmieniana a wymienic moge nawet dzis tylko czy to to?
 po zamontowaniu blad (kontrolka sama zgasnie) jesli to to czy trzeba podlaczyc do kompai skasowac?
 |  
				| _________________ ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 14:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | znajdz mechanika który zrobi wykres pracy sondy 
 [ Dodano: 08-06-2010, 15:47 ]
 http://forum.mitsumaniaki...ighlight=wykres
 
 [ Dodano: 08-06-2010, 15:51 ]
 w poscie aren195612 jest opis jak sprawdzić miernikiem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kristofer85   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 2001r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sty 2009
 Posty: 21
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 15:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | bym wymieni z mojej drugiej cari ale tam nie mam tej sondy |  
				| _________________ ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widzę że cały czas czekasz aż ktoś ci powie "wymień sondę" ale bez wykresu jej pracy nie da się dokładnie określić że to jej wina. Znajdź mechanika który ci to dokładnie sprawdzi a nie tylko odczyta błąd. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | demeone   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma '98 1.8 GDI
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2008
 Posty: 598
 Skąd: Szczecin/Manchester
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 21:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kristofer85 Ja kupywałem dedykowaną sonde NGK w sklepie koszt 60 funtów ale to dla GDI nie wiem jak przy normalnych autach. Daj znać gdzie w UK mieszkasz? jak nie daleko to może coś się poradzi.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-06-2010, 23:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miernikiem możesz sprawdzić czy jest wadliwa, chyba voltomierzem  ale głowy za to sobie nie dam urwać   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | M@teusz607   Forumowicz
 M@teusz607
 
 Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Lut 2010
 Posty: 198
 Skąd: Radzyń Podlaski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-06-2010, 16:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | demeone napisał/a: |  	  | ale to dla GDI nie wiem jak przy normalnych autach. 
 | 
 
 W zwykłym też działa unwersalna NGK albo jak kto woli NTK. Na allegro 88zł +wysyłka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |