Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 02:01
hamulec a gaz ?
Autor Wiadomość
ratajeq 
Mitsumaniak


Auto: A4 B5 2.5 Q
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 183
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-09-2006, 16:43   hamulec a gaz ?

gdzies kiedys wyczytalem ze przy skrecie kierownica obroty moga rosnac, spoko, to ma jakis zwiazek ...
ale ostatnio odpowietrzajac hamulce zauwazylem ze podczas pompowania hamulcem (tzw hamowanie pulsacyjne) ale przy stojacym aucie obroty rosna i moge tak "wypomopowac" do 2tys ... czy to normalne ? jesli tak to zastanawiam sie w jakim to celu ?
jesli ktos zna odpowiedz to bede wdzieczny za jej udzielenie ;]
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 22-09-2006, 18:46   

działa serwo hamulca?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 22-09-2006, 22:58   

serwo zbiera podciśnienie z kolektora ssącego
_________________
CA0
Galant II
 
 
ratajeq 
Mitsumaniak


Auto: A4 B5 2.5 Q
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 183
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-09-2006, 10:01   

o to wlasnie chodzi ze nie mam pewnosci co dziala dobrze a co nie ... :/
bo cos mi sie ogolnie stalo z hamulcem ... pedal moge jednym palcem nacisnac prawie do oporu, dopiero ostatni 1-2cm czuc ze sie ciezej naciska i dopiero wtedy zaczyna hamowac ... wczesniej sila hamowania jest tak slaba ze szybciej na recznym wyhamuje ...

w jaki sposob mozna sprawdzic czy serwo dziala ?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-09-2006, 13:39   

Sprawdź czy masz odpowiedni poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku, a jeśli nie to czy nie ciekną cylinderki z tyłu.
 
 
ratajeq 
Mitsumaniak


Auto: A4 B5 2.5 Q
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 183
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-09-2006, 12:40   

plynu na max ... i nic nie ubywa, wczoraj rozebralem przednie zaciski, bo mi jeden cos nie odbijal, ale juz si, nic nie cieklo z przodu ... zostal jszcze tyl ...
ale pedal cos i tak gleboko wchodzi zanim zacznie ostrzej hamowac ...

takie moze i smieszne pytanko, ale czy nie ma czegos w rodzaju regulacji mocy serwa ;P ?
zeby "dokrecic" srubke aby mocniej reagowaly hamulce ?
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 24-09-2006, 16:13   

nie ma takich bajerów, a hamulce dobrze odpowietrzone ?? kiedy płyn był ostatnio zmieniany ??
_________________
CA0
Galant II
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2006, 16:33   

Lepiej odpowietrzyc hamulce bo mozna miec niespodzianke na drodze.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 25-09-2006, 10:58   

Musisz sprawdzić przewód podciśnieniowy pomiedzy serwem a kolektorem - jego szczelność i stan... później musisz sprawdzić poprawność działania samego serwa - jeszcze nigdy ni esłyszełem ale mogło sie zdarzyć że membrana w serwie jest nieszczelna...
Oczywiście wszystko to muszi być poprzedzone zmienionym płynem hamulcowym, odpowietrony układ i ogólnie wzorowy stan techniczny...

Pamietajcie że to jest ukł. hamulcowy - > BEPIECZEŃSTWO...

Co do rosnących obrotów to... obroty będą sie zminiać (trozkę) na postoju względem obciążeń - czy to z ukł. kierowniczego, alternatora, klimayzacji, nad tym czuwają czujniki i silniczek krokowy jako element wykonawczy...
U Ciebie sprawa rosnących obrotów świadczy o dużym zapotrzebowaniu na podciśnienie z kolektora ssącego a to automatycznie podnosi obroty z racji na skład mieszanki paliwowo-powietrznej.,.


Pozdrowionka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
ratajeq 
Mitsumaniak


Auto: A4 B5 2.5 Q
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 183
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-09-2006, 23:18   

plyn hamulcowy jakos na poczatku roku ... robil to poprzedni wlasciciel ...
odpowietrzyc ... no musze ... chociaz wiem na 100% ze z przodu nic nie cieknie, sprawdze tyl jak bede tylko mogl ... hamowac hamuje oczywiscie, ale skoro jest moc na gazie, powinna byc i na hamulcu ... wiec sie pobabrze w tym ...
wszystkie przewody do serwa i z serwa szczelne, wiec najpierw odpowietrze, odrdzewie co trzeba (ostatnio okazalo sie ze jedna ze szpilek w zacisku byla zardzewiala i praktycznie zacisk ledwo co chodzil ... teraz jak nowka smiga)

a pytanie z innej beczki ... czy ktos kojarzy w jakiej cenie sa gumki (osłonki) na drazek kierowniczy przy obu kołach ... bo mi sie poprzerywaly :| i ile mniej wiecej czasu zajmie wymiana tego ...
Ostatnio zmieniony przez ratajeq 26-09-2006, 07:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 00:07   

Czy chodzi ci o osłony na przeguby? jak tak to ok 80-90pln komplet zewnętrzych i tyle samo przy skrzyni. roboty na około połtorej godziny oba koła zależy jak szybko pójdzie ci z półośką.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 26-09-2006, 07:03   

Wydaje mi sie że koledze chodzi o element układu kierowniczego - ponieważ nazwał to drążkiem.... więc domniemam że chodzi o gumke na końcówce kierowniczej - co raczej nie kupisz - chociaż gdzies kiedys takie coś widziałem w sprzedaży.. nowa końcówka cała kompletna (dobrej jakości) około 50PLN....
drugie co mi przychodzi na myśl to mieszek na drążku kierowniczym - to co osłania wychodzący drążek z przekładni kierowniczej... koszt jednego mieszka około 30PLN...

Aaaa jakbyś zkładał te gumki na końcówki kierownicze to prze założeniem napchaj tam smaru takiego jak do przegubów.........

To chyba tyle... pozdrawiam..
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
tojota18 
Nowy Forumowicz

Auto: Proton 418 coupe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 07-04-2009, 15:35   

no widze że już idzie o hamulce :) kolega ma problem że nie hamują a ja mam odwrotnie :( przy mocnym hamowaniu zaciski nie odbijają do końca i to tylko przód troche trzyma a jak sie tarcza nagrzeje i klocki to strasznie piszczy czy to jest wina płynu hamulcowego czy tłoczki się zepsuły? bo napewno w przyszłym tygodniu jade na zmianę płynu ale boje się że to nic nie da:(
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-04-2009, 15:54   

tojota18, zapiekły się tłoczki. Jak będziesz miał hamulce rozebrane to je przesmaruj i wszystko powinno działać.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
tojota18 
Nowy Forumowicz

Auto: Proton 418 coupe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 08-04-2009, 15:09   

jednak już wiem co jest :) byłem u mechanika i okazało się że na tarczy ranty sie zrobiły i klocki sie już przytarły i szorują po tarczach :( niestety do wymiany to i to :( ale to hamulec samo bezpieczeńswo :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.