Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 02:01 |
hamulec a gaz ? |
Autor |
Wiadomość |
ratajeq
Mitsumaniak

Auto: A4 B5 2.5 Q
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 183 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-09-2006, 16:43 hamulec a gaz ?
|
|
|
gdzies kiedys wyczytalem ze przy skrecie kierownica obroty moga rosnac, spoko, to ma jakis zwiazek ...
ale ostatnio odpowietrzajac hamulce zauwazylem ze podczas pompowania hamulcem (tzw hamowanie pulsacyjne) ale przy stojacym aucie obroty rosna i moge tak "wypomopowac" do 2tys ... czy to normalne ? jesli tak to zastanawiam sie w jakim to celu ?
jesli ktos zna odpowiedz to bede wdzieczny za jej udzielenie ;] |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 22-09-2006, 18:46
|
|
|
działa serwo hamulca? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22-09-2006, 22:58
|
|
|
serwo zbiera podciśnienie z kolektora ssącego |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
ratajeq
Mitsumaniak

Auto: A4 B5 2.5 Q
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 183 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-09-2006, 10:01
|
|
|
o to wlasnie chodzi ze nie mam pewnosci co dziala dobrze a co nie ... :/
bo cos mi sie ogolnie stalo z hamulcem ... pedal moge jednym palcem nacisnac prawie do oporu, dopiero ostatni 1-2cm czuc ze sie ciezej naciska i dopiero wtedy zaczyna hamowac ... wczesniej sila hamowania jest tak slaba ze szybciej na recznym wyhamuje ...
w jaki sposob mozna sprawdzic czy serwo dziala ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-09-2006, 13:39
|
|
|
Sprawdź czy masz odpowiedni poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku, a jeśli nie to czy nie ciekną cylinderki z tyłu. |
|
|
|
 |
ratajeq
Mitsumaniak

Auto: A4 B5 2.5 Q
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 183 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-09-2006, 12:40
|
|
|
plynu na max ... i nic nie ubywa, wczoraj rozebralem przednie zaciski, bo mi jeden cos nie odbijal, ale juz si, nic nie cieklo z przodu ... zostal jszcze tyl ...
ale pedal cos i tak gleboko wchodzi zanim zacznie ostrzej hamowac ...
takie moze i smieszne pytanko, ale czy nie ma czegos w rodzaju regulacji mocy serwa ;P ?
zeby "dokrecic" srubke aby mocniej reagowaly hamulce ? |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 24-09-2006, 16:13
|
|
|
nie ma takich bajerów, a hamulce dobrze odpowietrzone ?? kiedy płyn był ostatnio zmieniany ?? |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2006, 16:33
|
|
|
Lepiej odpowietrzyc hamulce bo mozna miec niespodzianke na drodze. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 25-09-2006, 10:58
|
|
|
Musisz sprawdzić przewód podciśnieniowy pomiedzy serwem a kolektorem - jego szczelność i stan... później musisz sprawdzić poprawność działania samego serwa - jeszcze nigdy ni esłyszełem ale mogło sie zdarzyć że membrana w serwie jest nieszczelna...
Oczywiście wszystko to muszi być poprzedzone zmienionym płynem hamulcowym, odpowietrony układ i ogólnie wzorowy stan techniczny...
Pamietajcie że to jest ukł. hamulcowy - > BEPIECZEŃSTWO...
Co do rosnących obrotów to... obroty będą sie zminiać (trozkę) na postoju względem obciążeń - czy to z ukł. kierowniczego, alternatora, klimayzacji, nad tym czuwają czujniki i silniczek krokowy jako element wykonawczy...
U Ciebie sprawa rosnących obrotów świadczy o dużym zapotrzebowaniu na podciśnienie z kolektora ssącego a to automatycznie podnosi obroty z racji na skład mieszanki paliwowo-powietrznej.,.
Pozdrowionka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
ratajeq
Mitsumaniak

Auto: A4 B5 2.5 Q
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 183 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-09-2006, 23:18
|
|
|
plyn hamulcowy jakos na poczatku roku ... robil to poprzedni wlasciciel ...
odpowietrzyc ... no musze ... chociaz wiem na 100% ze z przodu nic nie cieknie, sprawdze tyl jak bede tylko mogl ... hamowac hamuje oczywiscie, ale skoro jest moc na gazie, powinna byc i na hamulcu ... wiec sie pobabrze w tym ...
wszystkie przewody do serwa i z serwa szczelne, wiec najpierw odpowietrze, odrdzewie co trzeba (ostatnio okazalo sie ze jedna ze szpilek w zacisku byla zardzewiala i praktycznie zacisk ledwo co chodzil ... teraz jak nowka smiga)
a pytanie z innej beczki ... czy ktos kojarzy w jakiej cenie sa gumki (osłonki) na drazek kierowniczy przy obu kołach ... bo mi sie poprzerywaly i ile mniej wiecej czasu zajmie wymiana tego ... |
Ostatnio zmieniony przez ratajeq 26-09-2006, 07:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2006, 00:07
|
|
|
Czy chodzi ci o osłony na przeguby? jak tak to ok 80-90pln komplet zewnętrzych i tyle samo przy skrzyni. roboty na około połtorej godziny oba koła zależy jak szybko pójdzie ci z półośką. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 26-09-2006, 07:03
|
|
|
Wydaje mi sie że koledze chodzi o element układu kierowniczego - ponieważ nazwał to drążkiem.... więc domniemam że chodzi o gumke na końcówce kierowniczej - co raczej nie kupisz - chociaż gdzies kiedys takie coś widziałem w sprzedaży.. nowa końcówka cała kompletna (dobrej jakości) około 50PLN....
drugie co mi przychodzi na myśl to mieszek na drążku kierowniczym - to co osłania wychodzący drążek z przekładni kierowniczej... koszt jednego mieszka około 30PLN...
Aaaa jakbyś zkładał te gumki na końcówki kierownicze to prze założeniem napchaj tam smaru takiego jak do przegubów.........
To chyba tyle... pozdrawiam.. |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
tojota18
Nowy Forumowicz
Auto: Proton 418 coupe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 19 Skąd: Płock
|
Wysłany: 07-04-2009, 15:35
|
|
|
no widze że już idzie o hamulce kolega ma problem że nie hamują a ja mam odwrotnie przy mocnym hamowaniu zaciski nie odbijają do końca i to tylko przód troche trzyma a jak sie tarcza nagrzeje i klocki to strasznie piszczy czy to jest wina płynu hamulcowego czy tłoczki się zepsuły? bo napewno w przyszłym tygodniu jade na zmianę płynu ale boje się że to nic nie da:( |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 07-04-2009, 15:54
|
|
|
tojota18, zapiekły się tłoczki. Jak będziesz miał hamulce rozebrane to je przesmaruj i wszystko powinno działać. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
tojota18
Nowy Forumowicz
Auto: Proton 418 coupe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 19 Skąd: Płock
|
Wysłany: 08-04-2009, 15:09
|
|
|
jednak już wiem co jest byłem u mechanika i okazało się że na tarczy ranty sie zrobiły i klocki sie już przytarły i szorują po tarczach niestety do wymiany to i to ale to hamulec samo bezpieczeńswo |
|
|
|
 |
|