Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Nie działa klima
Autor Wiadomość
paxel 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 39
Skąd: Legnica
Wysłany: 10-06-2010, 14:38   [1G 90-94] Nie działa klima

Siemka wszystkim. Tak jak w temacie mam problem z klimą, problem polega na tym że nie mogę tej cholernej klimy załączyć :/ nabiłem ją wszystko cacy pięknie ale przycisk w aucie nie załącza klimy. Fachman który nabijał mi klimę sprawdził pompę klimatyzacji na krótko i hasała aż miło :) ale po podłączeniu jej nie chce się załączyć a zrobiły się już ciepłe dni (w końcu) i się gotuje w aucie. Nie bardzo wiem o co tam chodzi, ale jeden typ co się zajmuje auto elektryką poradził mi żebym pierwsze wymienił jakiś przekaźnik który zwalnia sprzęgło w pompie klimatyzacji, ponoć znajduje się on pod maską przy podszybiu od strony kierowcy i jest to rzekomo pierwszy przekaźnik od podszybia, szczerze mówiąc to ja ni cholery nie zam się na tym i wolę się innych zapytać. Najgorsze jest to że w mojej okolicy nie ma nikogo kto ma Eclipsa tzn. ja nikogo nie znam, bo chciałbym zrobić taki bajer żeby na chwilkę wziąć od kogoś takowy przekaźnik wsadzić do siebie i sprawdzić czy oby na pewno to jest to bo głupio pchać się w nie potrzebne koszta jeśli by to nie było to. Mam prośbę jakby ktoś przypadkiem był w Legnicy albo okolicach żeby jakoś dał znać to się zgadamy i bym to sprawdził bo naprawdę oszaleć można w aucie. Albo powiedzcie mi co to jeszcze może być innego.
_________________
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 10-06-2010, 18:20   

Interesuje Cie puszka ,którą widzisz na pierwszym zdjęciu oraz przekaźnik ,który wskazuje palcem na drugim zdjęciu

Jak łatwo zauważyć obydwa przekaźniki są identyczne. Jako pierwszy etap diagnostyki proponuje zamienić je miejscami i sprawdzić czy to coś dało. drugi przekaźnik jest od trybu klimy. przełącza pomiędzy ECO i MAX. Więc jeśli przekaźnik jest wadliwy to najprawdopodobniej klima będzie działała tylko w jednym trybie ( w jednej pozycji przycisku ACC )

Na przekaźnikach nadrukowany jest dokładny schemat połączenia elektrycznego jakie się w nim znajduje więc kolejnym etapem jaki powinieneś wykonać to przy pomocy omomierza sprawdzić połączenia wewnątrz przekaźnika (na jego nóżkach)

Oczywiście pomijam fakt że w pierwszej kolejności to wyjmij dwa widoczne na zdjęciu bezpieczniki i sprawdź czy nie są spalone. !

Jak moje rady nie pomogą to będziemy myśleć dalej.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
paxel 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 39
Skąd: Legnica
Wysłany: 10-06-2010, 19:26   

No dobra bezpieczniki sprawdzone i są całe, tak jak mówiłeś obydwa przekaźniki są takie same. Wykonałem manewr zamiany ich miejscami i niestety muszę stwierdzić z przykrością że to nic nie dało, klima jak nie działała tak nie działa nadal :/ z zabawą omomierzem może być problem bo nie bardzo ogarniam takie zabawki. Co robić dalej ??? bo ja już szału dostaje, bo czuje się jakbym jechał w piekarniku a nie aucie.
_________________
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-06-2010, 11:39   

Może presostat odmówił posłuszeństwa
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
paxel 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 39
Skąd: Legnica
Wysłany: 11-06-2010, 11:56   

robertdg napisał/a:
Może presostat odmówił posłuszeństwa



eeeee a tak bardziej po polsku bym prosił :D bo ja nawet nie kleje o czym Ty do mnie rozmawiasz :D "presostat" - co to jest i gdzie tego szukać ??? :)
_________________
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-06-2010, 12:49   

Presostat - czujnik różnicy ciśnień, przeważnie znajduje się na przewodzie klimatyzacji i podpięta jest pod niego wtyczka z 2-oma kabelkami, coś w ten deseń http://sklep.intercars.co...nki=&lang_id=PL
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
paxel 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 39
Skąd: Legnica
Wysłany: 11-06-2010, 16:37   

No dobra ładnie cacy pięknie ale co mam z nim zrobić jak go sprawdzić ??? bo jak zacznę tak oo sobie wszystko wymieniać a bo może to albo to, to za niedługo w samą klimę wsadzę tyle kasy że masakra.
_________________
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-06-2010, 17:06   

paxel, ten Twój fachura niech Ci to sprawdzi, ja jedynie podpowiadam co moze byc przyczyna takiego stanu, jak sie nie myle wedle manuala mozna zmierzyc parametry tego czujnika, ja tez bym w ciemno nie kupowal jakbym nie byl pewien.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
paxel 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 39
Skąd: Legnica
Wysłany: 14-06-2010, 17:18   

No dobra dziś zostały wymienione wszystkie przekaźniki w tej skrzyneczce i niestety dalej klima nie działa :/. Chyba zostaje mi poszukać tego czujnika "Presostat" ino w którym miejscu go szukać ??? (sorry za takie głupie pytania, ale kto pyta nie błądzi :D )
_________________
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-06-2010, 22:50   

Na rurkach od klimy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 17-06-2010, 01:24   

Niestety tutaj już wchodzi w grę bardziej zaawansowane wyposażenie warsztatowe więc dalszych testów sam nie wykonasz. Jakkolwiek dla jasności.
Czujnik ciśnienia (presostat) znajduje się po lewej stronie pod maską (stojąc z przodu samochodu)
ciśnienie poniżej 1500 kPa -> obwód otwarty,
ciśnienie powyżej 1800 kPa -> obwód zamknięty
Winowajcą może też być czujnik temperatury otoczenia, załącznik elektromagnetyczny sprzęgła sprężarki ... albo któryś z kabelków po drodze.
Najlepiej jedź do swojego "speca" i pokaz mu ten schemat:

Krok po kroku może dojdzie gdzie leży problem.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.