 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ustawienie czujnika ABS |
Autor |
Wiadomość |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 16-06-2010, 20:15 ustawienie czujnika ABS
|
|
|
Witam! Zamontowałem ostatnio czujnik ABS. Niestety kontrolka zapala się po przekroczeniu 120 km/h, odległość ustawiłem z braku szczelinomierza przy pomocy wycinka karty (z tego co pamiętam ma to 0,7mm), manual przewiduje zakres 0,5-0,9mm, zaś w kilku postach czytałem o odległości 0,3mm. W jakiej odległości powinienem ustawić czujnik?
Pozdrawiam. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Szymon82 16-06-2010, 20:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 16-06-2010, 20:24
|
|
|
przód 0.5-0.9 tył 0.2-0.7 - serwisówka strona 742. Ściągnij stąd (wpisujesz kod z obrazka i leci). Masz od strony 718 do chyba 760 kompletny opis z obrazkami serwisowania ABSu.
Odległość to jedno zębatka musi być czysta i nie zżarta przez korozję(prostokątne, równe ząbki).
Jak ustawiałeś kartą bankomatową to muszę cię zmartwić - VISA i MAESTRO debetowe mają 0.8 mm a VISA wypukła(kredytowa) 0.9mm nie licząc wypukłości literek. Ustaw na 0.6 przód i zobacz wtedy (tył rzadziej wymaga regulacji).
P.S Szczelinomierz ostatnio w carrefourze za 10zł wdziałem....
P.S popraw temat bo ci "u" zginęło w czujnika |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-06-2010, 22:13
|
|
|
Ustaw maksymalnie blisko ale, tak żeby nie dotykało. Na oko 0,2 lub mniej. U siebie wiem że mam ustawione dość dobrze, choć w okolicy 200 się już zapala, czyli, albo zebatka ma uszkodzone zęby (rdza) albo mimo wszystko, jest ciutkę za daleko. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 17-06-2010, 11:32
|
|
|
Witam! Ustawiłem na 0,3mm, tym razem przy użyciu szczelinomierza, i nadal się włącza przy 120km/h. Czy za pomocą diody jestem w stanie ustalić z którego czujnika idzie błędny sygnał, bo może łapie błąd nie z tego czujnika który wymieniłem - chociaż wcześniej (przed uszkodzeniem tego czujnika) wszystko działało. No cóż - może spróbuję jeszcze go zbliżyć. Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-06-2010, 17:03
|
|
|
Szymon82 napisał/a: | Witam! Ustawiłem na 0,3mm, tym razem przy użyciu szczelinomierza, i nadal się włącza przy 120km/h. Czy za pomocą diody jestem w stanie ustalić z którego czujnika idzie błędny sygnał, bo może łapie błąd nie z tego czujnika który wymieniłem - chociaż wcześniej (przed uszkodzeniem tego czujnika) wszystko działało. No cóż - może spróbuję jeszcze go zbliżyć. Pozdrawiam |
Taka odległość powinna być OK choć możesz spróbować zbliżyć na 0,2, od razu obróć żeby mieć pewność czy nie ociera. Diodą się da odczytać, będzie wiadomo z którego czujnika. Przy okazji, przy wyłączonym silniku zawsze jest generowany błąd nr 35 (za niskie napięcie zasilające). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 18-06-2010, 20:24
|
|
|
Dioda wymrugała mi błąd 31. Muszę chyba sprawdzić czy kamień, który uszkodził czujnik, nie uszkodził przy okazji pierścienia. Czy kod błędu wskazuje konkretnie na któryś z czujników? |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-06-2010, 23:06
|
|
|
Niestety właśnie nie jest wskazane koło. Przy okazji potwierdza to teorie, o oderwanym zębie. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|
|