Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ustawienie czujnika ABS
Autor Wiadomość
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 16-06-2010, 20:15   ustawienie czujnika ABS

Witam! Zamontowałem ostatnio czujnik ABS. Niestety kontrolka zapala się po przekroczeniu 120 km/h, odległość ustawiłem z braku szczelinomierza przy pomocy wycinka karty (z tego co pamiętam ma to 0,7mm), manual przewiduje zakres 0,5-0,9mm, zaś w kilku postach czytałem o odległości 0,3mm. W jakiej odległości powinienem ustawić czujnik?
Pozdrawiam.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Szymon82 16-06-2010, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 16-06-2010, 20:24   

przód 0.5-0.9 tył 0.2-0.7 - serwisówka strona 742. Ściągnij stąd (wpisujesz kod z obrazka i leci). Masz od strony 718 do chyba 760 kompletny opis z obrazkami serwisowania ABSu.

Odległość to jedno zębatka musi być czysta i nie zżarta przez korozję(prostokątne, równe ząbki).



Jak ustawiałeś kartą bankomatową to muszę cię zmartwić - VISA i MAESTRO debetowe mają 0.8 mm a VISA wypukła(kredytowa) 0.9mm nie licząc wypukłości literek. Ustaw na 0.6 przód i zobacz wtedy (tył rzadziej wymaga regulacji).

P.S Szczelinomierz ostatnio w carrefourze za 10zł wdziałem....
P.S popraw temat bo ci "u" zginęło w czujnika :wink:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-06-2010, 22:13   

Ustaw maksymalnie blisko ale, tak żeby nie dotykało. Na oko 0,2 lub mniej. U siebie wiem że mam ustawione dość dobrze, choć w okolicy 200 się już zapala, czyli, albo zebatka ma uszkodzone zęby (rdza) albo mimo wszystko, jest ciutkę za daleko.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 17-06-2010, 11:32   

Witam! Ustawiłem na 0,3mm, tym razem przy użyciu szczelinomierza, i nadal się włącza przy 120km/h. Czy za pomocą diody jestem w stanie ustalić z którego czujnika idzie błędny sygnał, bo może łapie błąd nie z tego czujnika który wymieniłem - chociaż wcześniej (przed uszkodzeniem tego czujnika) wszystko działało. No cóż - może spróbuję jeszcze go zbliżyć. Pozdrawiam
_________________

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-06-2010, 17:03   

Szymon82 napisał/a:
Witam! Ustawiłem na 0,3mm, tym razem przy użyciu szczelinomierza, i nadal się włącza przy 120km/h. Czy za pomocą diody jestem w stanie ustalić z którego czujnika idzie błędny sygnał, bo może łapie błąd nie z tego czujnika który wymieniłem - chociaż wcześniej (przed uszkodzeniem tego czujnika) wszystko działało. No cóż - może spróbuję jeszcze go zbliżyć. Pozdrawiam


Taka odległość powinna być OK choć możesz spróbować zbliżyć na 0,2, od razu obróć żeby mieć pewność czy nie ociera. Diodą się da odczytać, będzie wiadomo z którego czujnika. Przy okazji, przy wyłączonym silniku zawsze jest generowany błąd nr 35 (za niskie napięcie zasilające).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 18-06-2010, 20:24   

Dioda wymrugała mi błąd 31. Muszę chyba sprawdzić czy kamień, który uszkodził czujnik, nie uszkodził przy okazji pierścienia. Czy kod błędu wskazuje konkretnie na któryś z czujników?
_________________

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-06-2010, 23:06   

Niestety właśnie nie jest wskazane koło. Przy okazji potwierdza to teorie, o oderwanym zębie.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.