BIO-diesel |
Autor |
Wiadomość |
vladox
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21-06-2010, 14:15 BIO-diesel
|
|
|
Chciałbym się dowiedzieć jaka opinia na temat tych bioestrów i sprawdzania się w praktyce tego paliwa.
Czy Mitsu Polska wydała jakieś konkretne zalecenia lub przeciw wskazania w stosowaniu tego typu paliw , moje auto dysponuje silnikiem 2.0 DID |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 21-06-2010, 14:54 Re: BIO-diesel
|
|
|
vladox napisał/a: | Chciałbym się dowiedzieć jaka opinia na temat tych bioestrów i sprawdzania się w praktyce tego paliwa.
Czy Mitsu Polska wydała jakieś konkretne zalecenia lub przeciw wskazania w stosowaniu tego typu paliw , moje auto dysponuje silnikiem 2.0 DID |
Zatankuj i podziel się spostrzeżeniami. Bo jako żywo samobójców na tym forum nie uświadczysz. |
|
|
|
 |
mismen1980
Mitsumaniak

Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 163 Skąd: Koszarawa
|
Wysłany: 21-06-2010, 15:03
|
|
|
Chociaż ja mam tylko Galanta (1,8TD) to tankuję zazwyczaj tylko Bioester (no chyba że nie zdąże na Bliskę to w konieczności tankuje zwykly ON) no i średnio robie ok. 1500km na miesiąc. A spostrzeżenia. Zwykła ropa jest o trochę głośniejsza. Nie odczuwam żadnych problemów z mocą lub inne objawy poza tym iż troche "śmierdzi". Ale jak pisze kolega najlepiej samemu przetestować. Ja osobiście polecam ... |
_________________ 02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ...
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-06-2010, 17:40
|
|
|
vladox napisał/a: | Chciałbym się dowiedzieć jaka opinia na temat tych bioestrów i sprawdzania się w praktyce tego paliwa. | zatankowałem coś takiego na Węgrzech, bo dopiero po chwili tankowania na Agipie zwróciłem uwagę, że takowy leję. Innego zreszztą na tej stacji nie było. Nie sprawiało traktorowi różnicy co pali |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
didku
Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 141 Skąd: Wrocław-Zgorzelec
|
Wysłany: 21-06-2010, 21:40
|
|
|
Mam tdi w oktawce, który wszystko trawi (bez DPF)- bioester bez problemu.
4 Zastrzezenia
-wydawało mi się ze w mieście więcej palił na spokojnej trasie przy 100km/h bez zmian w zużyciu, spadku siły tez nie zauważyłem
-zima wydaje się gęściejszy - nie lałbym zimą
- jak ma to sie do DPF i 2,0
-jak ma sie to do dpf i do 2,2 CR (czy nie zatka wtrysków lub pompy CR, mi zwykle orlenowskie paliwko w zimie zatkało filtr paliwa)
-inny zapach spalin (ale nie tak dobry jak smażonych frytek podobno przy oleju rzepakowym) |
_________________ jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 21-06-2010, 23:06
|
|
|
didku napisał/a: | jak ma sie to do dpf i do 2,2 CR (czy nie zatka wtrysków lub pompy CR, mi zwykle orlenowskie paliwko w zimie zatkało filtr paliwa)
-inny zapach spalin (ale nie tak dobry jak smażonych frytek podobno przy oleju rzepakowym) |
BIO-Diesel to samobójstwo dla CR z filtrem cząstek stałych. Może nie po przepaleniu 1 baku ale po kilku napewno... Znajomy mechanik opowiadal kiedyś że podobno to paliwo w dłuższej perspektywie rozpuszcza uszczelki i przewody gumowe. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
mismen1980
Mitsumaniak

Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 163 Skąd: Koszarawa
|
Wysłany: 22-06-2010, 10:43
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Znajomy mechanik opowiadal kiedyś że podobno to paliwo w dłuższej perspektywie rozpuszcza uszczelki i przewody gumowe. |
Nie będę się spierał czy tak do końca to Bio-ester spowodował te problemy, bo z tego co wiem jest co do składników o wiele łagodniejszy od zwykłego ON, ale nauczyłem się że nie ma rzeczy niemożliwych.
didku napisał/a: |
-zima wydaje się gęściejszy - nie lałbym zimą |
o tuż faktyczny minus tego paliwa bo rzeczywiście jest on gęstszy od ON co może również powodować potrzebę wcześniej zmienić filtr paliwa. (ale to podobno też nie jest pisane że wszystkie samochody na bioester tak mają. |
_________________ 02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ...
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 |
|
|
|
 |
didku
Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 141 Skąd: Wrocław-Zgorzelec
|
Wysłany: 22-06-2010, 20:23
|
|
|
a najgorsze jest to, że chcą dodawać coraz więcej tego do ON, nie dając nam wyboru w ramach wolności europejskiej, i tym sposobem z jednej strony wymuszają normy spalin CR, a potem leją rzepak do tych wrażliwych aut
co do uszczelek to słyszałem to o autach na bioetanol, w nich muszą stosować specjalne uszczelki i przewody
powtarzam z silników outlandera tdi...tdi z DPF...CR zDPF coraz gorzej w tej kolejności pracują na Bioestrze |
_________________ jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 27-06-2010, 09:29
|
|
|
Mojemu i tak najbardziej smakuje ON VERVA nie będę kombinował |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2012, 19:20
|
|
|
"Benzyny silnikowe sprzedawane na tej stacji zawierają do 5% bioetanolu, natomiast oleje napędowe do 5% biokomponentów w postaci estrów metylowych kwasów tłuszczowych."
Taką informację znalazłem na jednej stacji, omijać ją czy teraz taką mieszankę serwują każdemu ? |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 30-05-2012, 21:27
|
|
|
Cytat: | mitsu00 napisał/a:
Znajomy mechanik opowiadal kiedyś że podobno to paliwo w dłuższej perspektywie rozpuszcza uszczelki i przewody gumowe.
Nie będę się spierał czy tak do końca to Bio-ester spowodował te problemy, bo z tego co wiem jest co do składników o wiele łagodniejszy od zwykłego ON, ale nauczyłem się że nie ma rzeczy niemożliwych. |
nie o paliwo tu chodzi a o polskich skurw... którzy kombinują z paliwami... stałą praktyką jest odbarwianie oleju opałowego kwasem siarkowym - stąd nasze problemy z uszczelkami... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
Bulbo
Forumowicz

Auto: Radiowóz Alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 108 Skąd: miasto moje a w nim
|
Wysłany: 30-05-2012, 21:36
|
|
|
ja latam na opale jak tylko moge i nic sie nie dzieje z tdikiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 30-05-2012, 23:52
|
|
|
Bulbo napisał/a: | ja latam na opale jak tylko moge i nic sie nie dzieje z tdikiem |
i jeszcze na dopalaczach... to by świadczyło o różnych zaburzeniach..
mismen1980 napisał/a: | Nie będę się spierał czy tak do końca to Bio-ester spowodował te problemy, bo z tego co wiem jest co do składników o wiele łagodniejszy od zwykłego ON, ale nauczyłem się że nie ma rzeczy niemożliwych. |
tu chodzi o to, że jest mocno higroskopijny ( szybko chłonie wodę z otoczenia) i w związku z tym powstaje reakcja hydrolizy, a co za tym idzie powstają kwasy wpływające agresywnie na układ paliwowy.... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-05-2012, 19:33
|
|
|
Nie lej biodiesla do. To jest zło, tym bardziej do silników z DPF. Jak znajdę zawory sterujące wtryskiwaczy CR z auta które troche pojeździło na bio to sam zrezygnujesz z tego paliwa.
Czysty biodiesel to zło |
_________________
 |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 01-06-2012, 09:23
|
|
|
Najsmutniejsze jest to że nawet paliwa tzw. premium mają domieszkę 5% biokomponentów. |
|
|
|
 |
|