Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
BIO-diesel
Autor Wiadomość
vladox 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-06-2010, 14:15   BIO-diesel

Chciałbym się dowiedzieć jaka opinia na temat tych bioestrów i sprawdzania się w praktyce tego paliwa.
Czy Mitsu Polska wydała jakieś konkretne zalecenia lub przeciw wskazania w stosowaniu tego typu paliw , moje auto dysponuje silnikiem 2.0 DID
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 21-06-2010, 14:54   Re: BIO-diesel

vladox napisał/a:
Chciałbym się dowiedzieć jaka opinia na temat tych bioestrów i sprawdzania się w praktyce tego paliwa.
Czy Mitsu Polska wydała jakieś konkretne zalecenia lub przeciw wskazania w stosowaniu tego typu paliw , moje auto dysponuje silnikiem 2.0 DID

Zatankuj i podziel się spostrzeżeniami. Bo jako żywo samobójców na tym forum nie uświadczysz.
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 21-06-2010, 15:03   

Chociaż ja mam tylko Galanta (1,8TD) to tankuję zazwyczaj tylko Bioester (no chyba że nie zdąże na Bliskę to w konieczności tankuje zwykly ON) no i średnio robie ok. 1500km na miesiąc. A spostrzeżenia. Zwykła ropa jest o trochę głośniejsza. Nie odczuwam żadnych problemów z mocą lub inne objawy poza tym iż troche "śmierdzi". Ale jak pisze kolega najlepiej samemu przetestować. Ja osobiście polecam ... 8)
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-06-2010, 17:40   

vladox napisał/a:
Chciałbym się dowiedzieć jaka opinia na temat tych bioestrów i sprawdzania się w praktyce tego paliwa.
zatankowałem coś takiego na Węgrzech, bo dopiero po chwili tankowania na Agipie zwróciłem uwagę, że takowy leję. Innego zreszztą na tej stacji nie było. Nie sprawiało traktorowi różnicy co pali
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
didku 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 141
Skąd: Wrocław-Zgorzelec
Wysłany: 21-06-2010, 21:40   

Mam tdi w oktawce, który wszystko trawi (bez DPF)- bioester bez problemu.
4 Zastrzezenia
-wydawało mi się ze w mieście więcej palił na spokojnej trasie przy 100km/h bez zmian w zużyciu, spadku siły tez nie zauważyłem
-zima wydaje się gęściejszy - nie lałbym zimą
- jak ma to sie do DPF i 2,0
-jak ma sie to do dpf i do 2,2 CR (czy nie zatka wtrysków lub pompy CR, mi zwykle orlenowskie paliwko w zimie zatkało filtr paliwa)
-inny zapach spalin (ale nie tak dobry jak smażonych frytek podobno przy oleju rzepakowym) :badgrin:
_________________
jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 21-06-2010, 23:06   

didku napisał/a:
jak ma sie to do dpf i do 2,2 CR (czy nie zatka wtrysków lub pompy CR, mi zwykle orlenowskie paliwko w zimie zatkało filtr paliwa)
-inny zapach spalin (ale nie tak dobry jak smażonych frytek podobno przy oleju rzepakowym)

BIO-Diesel to samobójstwo dla CR z filtrem cząstek stałych. Może nie po przepaleniu 1 baku ale po kilku napewno... Znajomy mechanik opowiadal kiedyś że podobno to paliwo w dłuższej perspektywie rozpuszcza uszczelki i przewody gumowe.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 22-06-2010, 10:43   

mitsu00 napisał/a:
Znajomy mechanik opowiadal kiedyś że podobno to paliwo w dłuższej perspektywie rozpuszcza uszczelki i przewody gumowe.


Nie będę się spierał czy tak do końca to Bio-ester spowodował te problemy, bo z tego co wiem jest co do składników o wiele łagodniejszy od zwykłego ON, ale nauczyłem się że nie ma rzeczy niemożliwych.

didku napisał/a:

-zima wydaje się gęściejszy - nie lałbym zimą

o tuż faktyczny minus tego paliwa bo rzeczywiście jest on gęstszy od ON co może również powodować potrzebę wcześniej zmienić filtr paliwa. (ale to podobno też nie jest pisane że wszystkie samochody na bioester tak mają.
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
didku 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 141
Skąd: Wrocław-Zgorzelec
Wysłany: 22-06-2010, 20:23   

a najgorsze jest to, że chcą dodawać coraz więcej tego do ON, nie dając nam wyboru w ramach wolności europejskiej, i tym sposobem z jednej strony wymuszają normy spalin CR, a potem leją rzepak do tych wrażliwych aut
co do uszczelek to słyszałem to o autach na bioetanol, w nich muszą stosować specjalne uszczelki i przewody
powtarzam z silników outlandera tdi...tdi z DPF...CR zDPF coraz gorzej w tej kolejności pracują na Bioestrze
_________________
jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 27-06-2010, 09:29   

Mojemu i tak najbardziej smakuje ON VERVA nie będę kombinował
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-05-2012, 19:20   

"Benzyny silnikowe sprzedawane na tej stacji zawierają do 5% bioetanolu, natomiast oleje napędowe do 5% biokomponentów w postaci estrów metylowych kwasów tłuszczowych."

Taką informację znalazłem na jednej stacji, omijać ją czy teraz taką mieszankę serwują każdemu ?
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 30-05-2012, 21:27   

Cytat:
mitsu00 napisał/a:
Znajomy mechanik opowiadal kiedyś że podobno to paliwo w dłuższej perspektywie rozpuszcza uszczelki i przewody gumowe.


Nie będę się spierał czy tak do końca to Bio-ester spowodował te problemy, bo z tego co wiem jest co do składników o wiele łagodniejszy od zwykłego ON, ale nauczyłem się że nie ma rzeczy niemożliwych.


nie o paliwo tu chodzi a o polskich skurw... którzy kombinują z paliwami... stałą praktyką jest odbarwianie oleju opałowego kwasem siarkowym - stąd nasze problemy z uszczelkami...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
Bulbo 
Forumowicz


Auto: Radiowóz Alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 108
Skąd: miasto moje a w nim
Wysłany: 30-05-2012, 21:36   

ja latam na opale jak tylko moge i nic sie nie dzieje z tdikiem
_________________

 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 30-05-2012, 23:52   

Bulbo napisał/a:
ja latam na opale jak tylko moge i nic sie nie dzieje z tdikiem


i jeszcze na dopalaczach... to by świadczyło o różnych zaburzeniach..

mismen1980 napisał/a:
Nie będę się spierał czy tak do końca to Bio-ester spowodował te problemy, bo z tego co wiem jest co do składników o wiele łagodniejszy od zwykłego ON, ale nauczyłem się że nie ma rzeczy niemożliwych.


tu chodzi o to, że jest mocno higroskopijny ( szybko chłonie wodę z otoczenia) i w związku z tym powstaje reakcja hydrolizy, a co za tym idzie powstają kwasy wpływające agresywnie na układ paliwowy....
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-05-2012, 19:33   

Nie lej biodiesla do. To jest zło, tym bardziej do silników z DPF. Jak znajdę zawory sterujące wtryskiwaczy CR z auta które troche pojeździło na bio to sam zrezygnujesz z tego paliwa.
Czysty biodiesel to zło :twisted:
_________________

 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 01-06-2012, 09:23   

Najsmutniejsze jest to że nawet paliwa tzw. premium mają domieszkę 5% biokomponentów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.