 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E54A 2.0 V6] twarde sprzegło |
Autor |
Wiadomość |
radwach
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 16 Skąd: świdnica
|
Wysłany: 20-06-2010, 21:30 [E54A 2.0 V6] twarde sprzegło
|
|
|
Witam zauwazylem u siebie w galancie że ciezko chodzi pedał sprzęgła (jest twarde), czy to oznacza sprzęgło do wymiany czy może coś z układem hydraulicznym? |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 21-06-2010, 23:09
|
|
|
A możesz podać więcej informacji, np, kiedy to się stało, czy z dnia na dzień, czy w pewnym okresie czasu... Możliwe, że masz stary płyn i dostało się tam trochę wody, a woda jak wiadomo nie jest ściśliwa i ciężko chodzi, możliwe, że coś jest z samym pedałem, albo nawet i sprzęgłem.
Na początek proponuję wymianę płynu, koszt niewielki a może dać jakiś obraz sytuacji. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-06-2010, 11:49
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | a woda jak wiadomo nie jest ściśliwa |
Ale plyn przeciez tez nie jest
Po spuszczeniu plynu sprawdz czy pedal sprzegla chodzi lekko, byc moze pompka sprzegla jest zuzyta i sie blokuje. Jednak to malo prawdopodobne poniewaz uklad by sie zapowietrzal. Sprawdz tez jak pracuje tloczek wysprzeglika. Jesli oba te elementy beda pracowaly bez zarzutu i bez luzu, tzn ze cos z mechaniczna czescia sprzegla. |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2010, 17:35
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | a woda jak wiadomo nie jest ściśliwa. | woda jest bardzo ściśliwa. gdyby nie była, to by nie było potrzeby kombinowania z płynami jak np. hamulcowy, tylko by się lało doń wodę.
[ Dodano: 22-06-2010, 17:38 ]
pomijając oczywiście temperaturę wrzenia.
[ Dodano: 22-06-2010, 18:25 ]
aaaa. a co do meritum sprawy, to albo łożysko oporowe, albo linka |
_________________ "I'm just a musical prostitute..." |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-06-2010, 21:45
|
|
|
Cieniu napisał/a: | woda jest bardzo ściśliwa. gdyby nie była, to by nie było potrzeby kombinowania z płynami jak np. hamulcowy, tylko by się lało doń wodę. |
A słońce jest zimne Polecam mechanikę płynów
Cieniu napisał/a: | aaaa. a co do meritum sprawy, to albo łożysko oporowe, albo linka |
Linka w sprzęgle hydraulicznym?
|
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2010, 22:05
|
|
|
Owczar. Polecam wziąć strzykawkę z wodą i scisnąć tłok, a potem z płynem hamulcowym i zrobić to samo. a potem sięgnąć po książki z klasy 6 szkoły podstawowej. linka? cóz. mój błąd. potraktowałem temat zbyt ogólnie. moja wina. dało to Tobie możliwość wypowiedzenia się w temacie nie wnosząc nic mądrego.
bez odbioru.
PS radwach. stawiam na łożysko oporowe. |
_________________ "I'm just a musical prostitute..." |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11136 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 22-06-2010, 22:11
|
|
|
Mój gal też ma twarde sprzęgło.Ale zauważam to dopiero jak wsiadam do innego auta,w którym sprzęgło działa lżej.Może to takie samo odczucie po przesiadce z innego auta? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2010, 22:14
|
|
|
[quote="Owczar"] mitsu_pl napisał/a: | tzn ze cos z mechaniczna czescia sprzegla. |
choć może wniosłeś, ale nie wiedziałeś jak sie nazywa ;] |
_________________ "I'm just a musical prostitute..." |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-06-2010, 10:17
|
|
|
Cieniu, mój post wnosi to, że neguje herezje, które wypisujesz.
Kod: | Woda ma niską ściśliwość (0.46 GPa-1, por. CCl4 0.92 GPa-1, w 20°C) |
Płyn hamulcowy w pewnym zakresie temp ma podobną, jednak jej wahania w funkcji temp są niższe. Ponadto charakteryzuje się wyższą temp wrzenia, oraz posiada dodatki antykorozyjne, oraz ma inna lepkosc. To tylko te najważniejsze różnice i podobieństwa. Ogólnie rzecz biorąc wszystkie ciecze mają niską ściśliwość.
Cieniu napisał/a: | choć może wniosłeś, ale nie wiedziałeś jak sie nazywa ;] |
Wiem z czego składa się sprzęgło w samochodzie, ale miałem na myśli cały zespół sprzęgła.
Cieniu napisał/a: | PS radwach. stawiam na łożysko oporowe. |
Skąd w ogóle taki strzał? Łożysko oporowe to jedynie element pośredniczący między łapą sprzęgła, a ruchomym dociskiem.
Na forum nie chodzi o to by wyciągać z usterki z rękawa, tylko przeanalizować problem i wytypować jedną najprawdopodobniejszą przyczynę.
Cieniu napisał/a: | Polecam wziąć strzykawkę z wodą i scisnąć tłok, a potem z płynem hamulcowym i zrobić to samo. a potem sięgnąć po książki z klasy 6 szkoły podstawowej |
Jeśli potrafisz ścisnąć wodę to ja chętnie bym to zobaczył
Wspolczynnik scisliwosci wody, nazwijmy go k, wynosi: 4,6*10^(-10) m^2/N
k= zmiana objetosci/objetosc poczatkowa*zmiana cisnienia
Srednia objetosc strzykawki, przyjmijmy ja V=5ml=0,005l=5*10^(-3)l
Sila jaka mozesz zadzialac, dajmy na to 20N, bez obawy zniszczenia strzykawki, choc nie wiem czy to nie za duzo. Odpowiada w przyblizeniu 2kg polozonym na ta skrzykawke w pozycji pionowej. Czyli w przyblizeniu cisnienie dla strzykawki o srednicy 1cm:
255000 N/m^2
Ze wzoru na wsp scisliwosci delta V= wsp scis*objet*zmiana cisnienia:
delta V=4,6*10^(-10) * 5*10^(-3) * 255*10^3= 5865*10^(-10)
Czyli to bedzie jakies 0,0005865ml.
Zakladajac dlugosc dzialki 5ml na 5cm, daje to ruch tloka na odleglosc 6 mikrometrow, przy zaloezniu doskonale sztywnej strzykawce
Plyn hamulcowy moze miec scisliwosc okolo 7-8**10^(-10) m^2/N
Na tym kończę OT, a Ciebie proszę o przemyślane posty w przyszłości. Czytają to inni użytkownicy, dlatego treść merytoryczna też jest ważna. |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2010, 18:13
|
|
|
Dzięki ze tym razem nie wysłałeś mi przemyślanego i merytorycznego Fu**a kończąc swoją wypowiedź;], czego reakcją była moja szorstka odpowiedź. Szkoda natomiast, ze o merytorycznym podejściu nie pamiętałeś pisząc „do mnie” pierwszego posta.
Napisałem, ze stawiam na łożysko oporowe, a nie że to jest łożysko oporowe. Skąd wiesz, ze tą usterkę wytrząsnąłem z rękawa?
Układ hamulcowy ma jednak zdecydowanie większą pojemność niż strzykawka, przez co te nieistotne różnice nie są nieistotne. Twoje wzory są aktualne (woda ma niską ściśliwość 0.46 GPa-1, por. CCl4 0.92 GPa-1) w temperaturze 20°C, ale… gdy temperatura rośnie ściśliwość wody maleje aż do wartości minimalnej w temperaturze ok. 46.5°C. Poniżej tego punktu, wraz z obniżaniem temperatury, woda staje się łatwiejsza do ściśnięcia.
Obstawiam łożysko oporowe z doświadczenia z poprzednim autem.
[ Dodano: 23-06-2010, 18:21 ]
poza tym kończmy temat, bo szkoda czasu.
pozdrawiam |
_________________ "I'm just a musical prostitute..." |
|
|
|
 |
radwach
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 16 Skąd: świdnica
|
Wysłany: 01-07-2010, 10:38 twarde sprzegło
|
|
|
wymieniłem sprzęgło i ręką odjął. dzieki za odpowiedzi pozdr |
|
|
|
 |
|
|