Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] twarde sprzegło
Autor Wiadomość
radwach 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 16
Skąd: świdnica
  Wysłany: 20-06-2010, 21:30   [E54A 2.0 V6] twarde sprzegło

Witam zauwazylem u siebie w galancie że ciezko chodzi pedał sprzęgła (jest twarde), czy to oznacza sprzęgło do wymiany czy może coś z układem hydraulicznym?
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 21-06-2010, 23:09   

A możesz podać więcej informacji, np, kiedy to się stało, czy z dnia na dzień, czy w pewnym okresie czasu... Możliwe, że masz stary płyn i dostało się tam trochę wody, a woda jak wiadomo nie jest ściśliwa i ciężko chodzi, możliwe, że coś jest z samym pedałem, albo nawet i sprzęgłem.
Na początek proponuję wymianę płynu, koszt niewielki a może dać jakiś obraz sytuacji.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-06-2010, 11:49   

mitsu_pl napisał/a:
a woda jak wiadomo nie jest ściśliwa


Ale plyn przeciez tez nie jest ;)

Po spuszczeniu plynu sprawdz czy pedal sprzegla chodzi lekko, byc moze pompka sprzegla jest zuzyta i sie blokuje. Jednak to malo prawdopodobne poniewaz uklad by sie zapowietrzal. Sprawdz tez jak pracuje tloczek wysprzeglika. Jesli oba te elementy beda pracowaly bez zarzutu i bez luzu, tzn ze cos z mechaniczna czescia sprzegla.
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2010, 17:35   

mitsu_pl napisał/a:
a woda jak wiadomo nie jest ściśliwa.
woda jest bardzo ściśliwa. gdyby nie była, to by nie było potrzeby kombinowania z płynami jak np. hamulcowy, tylko by się lało doń wodę. ;)

[ Dodano: 22-06-2010, 17:38 ]
pomijając oczywiście temperaturę wrzenia. ;)

[ Dodano: 22-06-2010, 18:25 ]
aaaa. a co do meritum sprawy, to albo łożysko oporowe, albo linka ;)
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-06-2010, 21:45   

Cieniu napisał/a:
woda jest bardzo ściśliwa. gdyby nie była, to by nie było potrzeby kombinowania z płynami jak np. hamulcowy, tylko by się lało doń wodę.


A słońce jest zimne ;) Polecam mechanikę płynów :)

Cieniu napisał/a:
aaaa. a co do meritum sprawy, to albo łożysko oporowe, albo linka


Linka w sprzęgle hydraulicznym?

:finga:
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2010, 22:05   

Owczar. Polecam wziąć strzykawkę z wodą i scisnąć tłok, a potem z płynem hamulcowym i zrobić to samo. a potem sięgnąć po książki z klasy 6 szkoły podstawowej. linka? cóz. mój błąd. potraktowałem temat zbyt ogólnie. moja wina. dało to Tobie możliwość wypowiedzenia się w temacie nie wnosząc nic mądrego.
bez odbioru.

PS radwach. stawiam na łożysko oporowe.
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11137
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-06-2010, 22:11   

Mój gal też ma twarde sprzęgło.Ale zauważam to dopiero jak wsiadam do innego auta,w którym sprzęgło działa lżej.Może to takie samo odczucie po przesiadce z innego auta?
_________________

 
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2010, 22:14   

[quote="Owczar"]
mitsu_pl napisał/a:
tzn ze cos z mechaniczna czescia sprzegla.

choć może wniosłeś, ale nie wiedziałeś jak sie nazywa ;]
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-06-2010, 10:17   

Cieniu, mój post wnosi to, że neguje herezje, które wypisujesz.

Kod:
Woda ma niską ściśliwość (0.46 GPa-1, por. CCl4 0.92 GPa-1, w 20°C)


Płyn hamulcowy w pewnym zakresie temp ma podobną, jednak jej wahania w funkcji temp są niższe. Ponadto charakteryzuje się wyższą temp wrzenia, oraz posiada dodatki antykorozyjne, oraz ma inna lepkosc. To tylko te najważniejsze różnice i podobieństwa. Ogólnie rzecz biorąc wszystkie ciecze mają niską ściśliwość.

Cieniu napisał/a:
choć może wniosłeś, ale nie wiedziałeś jak sie nazywa ;]


Wiem z czego składa się sprzęgło w samochodzie, ale miałem na myśli cały zespół sprzęgła.

Cieniu napisał/a:
PS radwach. stawiam na łożysko oporowe.


Skąd w ogóle taki strzał? Łożysko oporowe to jedynie element pośredniczący między łapą sprzęgła, a ruchomym dociskiem.

Na forum nie chodzi o to by wyciągać z usterki z rękawa, tylko przeanalizować problem i wytypować jedną najprawdopodobniejszą przyczynę.

Cieniu napisał/a:
Polecam wziąć strzykawkę z wodą i scisnąć tłok, a potem z płynem hamulcowym i zrobić to samo. a potem sięgnąć po książki z klasy 6 szkoły podstawowej


Jeśli potrafisz ścisnąć wodę to ja chętnie bym to zobaczył :)

Wspolczynnik scisliwosci wody, nazwijmy go k, wynosi: 4,6*10^(-10) m^2/N
k= zmiana objetosci/objetosc poczatkowa*zmiana cisnienia

Srednia objetosc strzykawki, przyjmijmy ja V=5ml=0,005l=5*10^(-3)l
Sila jaka mozesz zadzialac, dajmy na to 20N, bez obawy zniszczenia strzykawki, choc nie wiem czy to nie za duzo. Odpowiada w przyblizeniu 2kg polozonym na ta skrzykawke w pozycji pionowej. Czyli w przyblizeniu cisnienie dla strzykawki o srednicy 1cm:
255000 N/m^2

Ze wzoru na wsp scisliwosci delta V= wsp scis*objet*zmiana cisnienia:

delta V=4,6*10^(-10) * 5*10^(-3) * 255*10^3= 5865*10^(-10)

Czyli to bedzie jakies 0,0005865ml.
Zakladajac dlugosc dzialki 5ml na 5cm, daje to ruch tloka na odleglosc 6 mikrometrow, przy zaloezniu doskonale sztywnej strzykawce :)

Plyn hamulcowy moze miec scisliwosc okolo 7-8**10^(-10) m^2/N


Na tym kończę OT, a Ciebie proszę o przemyślane posty w przyszłości. Czytają to inni użytkownicy, dlatego treść merytoryczna też jest ważna.
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-06-2010, 18:13   

Dzięki ze tym razem nie wysłałeś mi przemyślanego i merytorycznego Fu**a kończąc swoją wypowiedź;], czego reakcją była moja szorstka odpowiedź. Szkoda natomiast, ze o merytorycznym podejściu nie pamiętałeś pisząc „do mnie” pierwszego posta.

Napisałem, ze stawiam na łożysko oporowe, a nie że to jest łożysko oporowe. Skąd wiesz, ze tą usterkę wytrząsnąłem z rękawa?


Układ hamulcowy ma jednak zdecydowanie większą pojemność niż strzykawka, przez co te nieistotne różnice nie są nieistotne. Twoje wzory są aktualne (woda ma niską ściśliwość 0.46 GPa-1, por. CCl4 0.92 GPa-1) w temperaturze 20°C, ale… gdy temperatura rośnie ściśliwość wody maleje aż do wartości minimalnej w temperaturze ok. 46.5°C. Poniżej tego punktu, wraz z obniżaniem temperatury, woda staje się łatwiejsza do ściśnięcia.


Obstawiam łożysko oporowe z doświadczenia z poprzednim autem.

[ Dodano: 23-06-2010, 18:21 ]
poza tym kończmy temat, bo szkoda czasu.
pozdrawiam
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
radwach 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 16
Skąd: świdnica
Wysłany: 01-07-2010, 10:38   twarde sprzegło

wymieniłem sprzęgło i ręką odjął. dzieki za odpowiedzi pozdr
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.